Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 september 2020, 21:07   #1
789ls
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2020
Berichten: 21
Geslacht:
Haartransplantatie Deborah Smaal ervaring

Hi all, al enige tijd ben ik hier aan het meelezen over jullie ervaringen en de verschillende mogelijkheden omtrent een haartransplantatie. Zelf liep ik al een tijdje met het idee een transplantatie te laten doen en van nature ga ik dan toch altijd even zoeken naar reviews/ervaringen van andere mensen. Binnen mijn vrienden/kenniskring hebben een aantal mensen ook een haartransplantatie laten doen en zij hadden erg goed resultaat, vandaar dat ik dit jaar ook een transplantatie wilde. Waarom dit jaar? Vanwege Corona ga ik vrijwel zeker niet meer dit jaar naar kantoor en leek het mij een goed moment om dit te laten doen. Tevens vond ik mijzelf teveel bezig met mijn haar de afgelopen 1,5 jaar.. het was afscheren of dit! (ben trouwens 30 jaar)
Zoektocht
Ik ben na wat onderzoek op o.a. dit forum en google eerst uitgekomen bij Veldhoven kliniek. Omdat ik niet over 1 nacht ijs ga heb ik daar een consult ingepland om te kijken hoe of wat. Allereerst was dit een telefonisch consult, er is toen veel informatie gegeven en had de gelegenheid om veel vragen te stellen. Na dit gesprek ben ik een aantal weken later op consult gegaan en ook hier vond ik het een prima gesprek. Veel informatie en duidelijke uitleg op mijn vragen .
Kwam er bij dit gesprek ook achter dat de adrenaline in de verdoving evt een effect kan hebben op mijn hartritme. Ik heb vroeger een hartritmestoornis gehad welke onder cardioversie is verholpen, dit kwam naar voren in de formulieren die ik moest invullen en vandaar dat Veldhoven kliniek dit onder de aandacht bracht. Nadat ik iets met mijn hart heb gehad ben ik heel alert op mijn hartritme, als deze ook maar 1x overslaat of iets dergelijks kan ik al angstig worden en dit heeft een nadelig effect op het hartritme.. Ik ben gelukkig verder gezond en ook met mijn hart heb ik geen problemen meer ondervonden na die ene hartritmestoornis. Toch vond ik het wel prettig als Veldhoven kliniek dit even met de arts kon bespreken om te checken of dit echt geen kwaad kon. Na het gesprek naar huis gegaan en daar de offerte netjes ontvangen. Later kreeg ik bericht dat de arts had aangegeven dat het allemaal geen kwaad kon en zij geen problemen zien. Dat was fijn te horen! Mijn huisarts en cardioloog hadden ook bevestigd dat het geen kwaad kon, wel gaat mijn hart sneller kloppen (misschien ook onregelmatig) en dit kan natuurlijk als angstig worden ervaren. Afijn, met wat twijfel heb ik toen van de behandeling afgezien. Voornaamste reden was dat ik het niet prettig vond daar alleen heen te gaan en de arts die had gezegd dat het geen kwaad kon waarschijnlijk allang vergeten is dat dit voor mij een belangrijk iets is zodra ik voor de behandeling kon (dit was een aanname vanuit mij maar gezien Veldhoven meerdere klanten kan bedienen leek mij dit niet onlogisch).
Na wat twijfelen toch nog verder gaan zoeken naar een kliniek die wellicht beter zou passen bij mijn wensen. Uiteindelijk bij Deborah Smaal terecht gekomen, Deborah beantwoorde zelf mijn mailtje waardoor ik prettig was verrast. Een intakegesprek gepland en deze is erg goed verlopen, de uitkomst was nagenoeg gelijk aan die van de Veldhoven kliniek, dat is ook wel prettig. Ik zou het vervelend vinden als de ene kliniek bijv beduidend meer grafts zou adviseren dan de andere bijvoorbeeld, dit werkt verwarrend. Na de offerte eigenlijk vrij snel een afspraak gemaakt en Deborah had een protocolletje opgesteld wat we zouden doen als ik bijv. angstig zou worden van mijn hartritme. Dit alles voelde goed aan zodat ik met een gerust hart (ja ja grapje) naar de behandeling kon.

Dag van de behandeling
Mijn vriendin kon mee naar de kliniek en we stapte vrij vroeg de auto in richting Limburg (hotelovernachting was inbegrepen in de prijs maar vanwege oppas voor mn hond geen gebruik van gemaakt ). Bij aankomst even wat gedronken, de kliniek heeft 1 behandelruimte en is verder die dag gesloten voor bezoekers (het was ook op een zondag), en daarna heeft Deborah volgens plan even mijn bloeddruk en hartslag gemeten. Zodra ik klaar was konden we beginnen! Mijn vriendin mocht zo vaak ze wilde de behandelruimte in en uit lopen en er was een erg prettige sfeer. Deborah werd bijgestaan door 2 aardige dames die in mijn optiek erg kundig werkte.
Omdat Deborah wist van mijn hart is er eerst een klein stukje verdoofd zodat we konden checken hoe ik daarop reageerde, dit ging erg goed en zo is er steeds een beetje bijverdoofd. De gehele dag ging best snel voorbij, het einde duurde wel wat langer (lees, laatste 2 uurtjes) aangezien ik toen ook wat moe begon te raken. Rond een uur of half 7 zat het erop, er waren ong 2050 grafts geplaatst dacht ik (het precieze aantal weet ik niet meer, 20xx). Na de behandeling een goede uitleg gekregen en ben toen weer naar huis gereden.
Hoewel ik er erg tegenop zag toch een goede dag gehad! Geen enkele pijn gehad en de sfeer was zeer goed! Hieronder wat foto’s

Achterhoofd is na 2 weken nog wel gevoelig als ik hard duw op bepaalde plekken, voelt als een soort blauwe plek. Is natuurlijk vaak in geprikt dus dat is logisch. Verder begint een kant wat uit te vallen nu , hopelijk niet al te veel haha ben net gewend aan de haarlijn. Afijn, ziet er allemaal wat vreemd uit, een kant wat kaler dan de andere kant. Nog even geduld


hieronder de foto's (voor en na behandeling, en na 1 dag het ontvangstgebied en donorgebied)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Voor.jpg‎ (64,7 KB, 175x gelezen)
Bestandstype: jpg Na.JPG‎ (84,5 KB, 164x gelezen)
Bestandstype: jpg Donorgebied na 1 dag.jpg‎ (145,9 KB, 171x gelezen)
Bestandstype: jpg Ontvangstgebied na 1 dag.jpg‎ (118,1 KB, 206x gelezen)

Laatst gewijzigd door 789ls; 9 september 2020 om 02:42
789ls is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2020, 01:13   #2
Baretta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2020
Berichten: 13
Geslacht:
Beste, goed om te lezen dat je de HT als prettig hebt ervaren. Hopelijk heb je op termijn een goed resultaat. Je geeft aan foto's te hebben geplaatst alleen zijn ze niet zichtbaar.
Baretta is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2020, 02:21   #3
789ls
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2020
Berichten: 21
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baretta Bekijk bericht
Beste, goed om te lezen dat je de HT als prettig hebt ervaren. Hopelijk heb je op termijn een goed resultaat. Je geeft aan foto's te hebben geplaatst alleen zijn ze niet zichtbaar.
Hmm dat is vreemd. Ik heb ze toegevoegd aan een album op mijn profiel en zie ze zelf wel. Als ik inprivate browsing check zie ik ook geen foto’s. Hoe kan ik ze het beste toevoegen?
789ls is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2020, 02:43   #4
789ls
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2020
Berichten: 21
Geslacht:
Donorgebied na 2 dagen en ontvangstgebied na 2 dagen, Donorgebied na 4 dagen
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Donorgebied na 2 dagen.jpg‎ (139,1 KB, 83x gelezen)
Bestandstype: jpg Ontvangstgebied na 2 dagen.jpg‎ (124,2 KB, 109x gelezen)
Bestandstype: jpg Donorgebied na 4 dagenn.jpg‎ (146,9 KB, 95x gelezen)
789ls is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2020, 02:44   #5
789ls
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2020
Berichten: 21
Geslacht:
ontvangst en donorgebied na 5 dagen
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Ontvangstgebied na 5 dagen.jpg‎ (108,7 KB, 129x gelezen)
Bestandstype: jpg Donorgebied na 5 dagenn.jpg‎ (151,0 KB, 84x gelezen)
789ls is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2020, 02:44   #6
789ls
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2020
Berichten: 21
Geslacht:
ontvangstgebied na 6 dagen en na 2 weken
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Ontvangstgebied na 6 dagen.jpg‎ (106,7 KB, 166x gelezen)
Bestandstype: jpg Ontvangstgebied na 2 weken.jpg‎ (86,3 KB, 150x gelezen)
789ls is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2020, 00:52   #7
Baretta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2020
Berichten: 13
Geslacht:
Hoi, zie de foto's nu ook. Ziet er heel goed uit. Donor al mooi genezen. Er is een groot donorgedeelte gebruik dat is altijd goed. Ook een mooie natuurlijke haarlijn en geen Turkse streep. Top gedaan ?
Baretta is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2020, 02:00   #8
789ls
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2020
Berichten: 21
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baretta Bekijk bericht
Hoi, zie de foto's nu ook. Ziet er heel goed uit. Donor al mooi genezen. Er is een groot donorgedeelte gebruik dat is altijd goed. Ook een mooie natuurlijke haarlijn en geen Turkse streep. Top gedaan ?
Goed te horen, vond het er zelf ook wel goed uit zien maar heb niet elke week een haartransplantatie haha dus lastig vergelijken soms.

Genezing ging wel sneller dan verwacht dacht zelf dat je het wel een aantal weken zou zien , roodheid etc. Enige “last” die ik nog heb is wat beurse plekjes op mn achterhoofd, die gaan vanzelf wel weg. Oja, mn ontvangstgebied is nog gevoelloos, wel al een stuk minder dan bijv vorige week
789ls is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2020, 13:10   #9
789ls
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2020
Berichten: 21
Geslacht:
een goede maand na de ingreep


ben al een keer naar de "kapper" geweest om het opnieuw te millimeteren. Linkerinham is redelijk uitgevallen, rechterkant een stuk minder.



Kijk nu al uit naar Dec/Jan als het een beetje begint te groeien
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_6538.jpg‎ (104,0 KB, 195x gelezen)
789ls is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2020, 00:11   #10
Baretta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2020
Berichten: 13
Geslacht:
Ja, geduld... Tis wat. Ga je het nu kort houden totdat het haar begint te groeien? Ziet er top en gezond uit. Hoe zijn de reacties in je omgeving? Hoeveel grafts zijn er getransplanteerd?
Baretta is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2020, 02:23   #11
789ls
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2020
Berichten: 21
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baretta Bekijk bericht
Ja, geduld... Tis wat. Ga je het nu kort houden totdat het haar begint te groeien? Ziet er top en gezond uit. Hoe zijn de reacties in je omgeving? Hoeveel grafts zijn er getransplanteerd?

jaa ga het kort houden tot alles begint te groeien 2000 en een beetje zijn er getransplanteerd.
789ls is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2020, 01:40   #12
789ls
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2020
Berichten: 21
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
Hoe staat het er inmiddels mee?

lastige periode nu haren zijn veelal uitgevallen en wacht tot het ong 3 maanden na de behandeling is, dan groeit het e.e.a. terug.


Zoals je ziet is de rechterinham nog redelijk bedekt gebleven (foto is beetje van bovenaf genomen met flits dus ziet er iets kaler uit) maar de linkerinham is goed uitgevallen. Ik zit nu op 8 weken na de behandeling ongeveer. Nog even geduld en hoop dat het dan begint te groeien



nog wel verdoofd gevoel op het ontvangstgebied.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_6907.jpg‎ (93,0 KB, 123x gelezen)
789ls is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2022, 08:41   #13
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 343
Geslacht:
Jammer dat er geen update meer volgt...
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
deborah smaal

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.