Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 september 2020, 13:33   #1
fok7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2015
Berichten: 29
Geslacht:
Handmatig VS electrisch boren bij FUE

Ik ga binnenkort een HT laten uitvoeren.

Ik zie dat Veldhoven nu electrische boor gebruikt. Van ProHairClinin weet ik niet wat ze gebruiken. In een oude topic uit 2013 las ik dat beide klinieken toen de electrische periode minder precies vonden werken.

Misschien zijn de tussentijd de boortjes beter geworden. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en vooral of iemand een link heeft naar een recent onderzoek die de yield van beide methodes vergelijkt.

PS: Kan een admin deze discussie verplaatsen naar de HT sub-forum? Alvast bedankt
fok7 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2020, 16:29   #2
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Ik zou me er niet al te druk over maken.


Er zijn tal van wereldklasse haartransplantatie artsen die nu ook motorized werken. Zo ook bijv Lapunzula, van medikemos. Die deed eerst alles ook manual, maar doet nu ook veel motorized. Bisanga doet ook vooral motorized nu.

Het gaat er met name om dat je de grafts niet beschadigt door ze af te snijden. Dat kan zowel manual als motorized. Manual is het extractieproces alleen een stuk langzamer.

Tegenwoordig worden de boortjes niet meer warm, waardoor je dus geen schade krijgt aan de grafts (als je geen goedkope china boortjes gebruikt). Zolang je jouw boortje goed om de graft zet en weet in welke richting je boort, lijkt mij niet dat het verschil in kwaliteit geeft. Voor zover ik weet zijn hier ook geen onderzoeken naar verricht.
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.