Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 april 2016, 19:41   #16
Krisje170
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2016
Berichten: 1
Geslacht:
Een opstoot

Dag allen,

Ik ben benieuwd hoe het nu met jullie gaat? Ik heb deze ziekte ook al enkele jaren. Het is begonnen met een 'bultje' op mijn kruin. Nu behandel ik de ziekte met Clobex (shampoo) en Dermovate lotion. Beiden bevatten corticosteroïd. Met deze behandeling heb ik de ziekte ongeveer 2 jaar onder controle kunnen houden maar nu lijkt de ziekte ineens opnieuw sterk op te wakkeren. Antibiotica kuren heb ik in het verleden ook geprobeerd maar zonder veel succes. Door de recente opstoot, zou ik graag naar een andere dermatoloog gaan voor een second opinion. Kan iemand een goede dermatoloog aanbevelen?
Krisje170 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2016, 17:36   #17
Pieter00
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2016
Berichten: 1
Geslacht:
Thumbs up Geen folliculitis meer! oplossing

Hoi,

ik heb jaren folliculitis gehad, heel pijnlijk zoals jullie weten. ik ben er vanaf door het gebruik van een oplossing, gemaakt door de apotheker:
de oplossing bestaat uit:

1% Chloorhexidineacetaat (1,5 g)
Bacitracine 150 KUI
Cetostearylalcohol emulgerende type a 7,5 g
Decyl oleaat 7,5 g
water gezuiverd ad 300 g

Fac1 oplossing uitwendig Dt1

deze oplossing is op voorscrift, en is geen homogene oplossing ( dus goed schudden)

300 ml en ik betaal minder dan 2 euro en kom er een paar maanden mee toe. ik wrijf het gewoon op de puistjes als ik ze heb, en daags nadien zijn ze al verdwenen. Na het scheren, (stoppels) wrijf ik ook wat op mijn gezicht, zodat er geen irritatie of folliculitis en andere puisten komen, ook dit werkt!

En ik gebruik shampoo Ultra Doux kamille met bloemenhoning voor blond haar. ( verkrijgbaar in colruyt, ea ) die van bruin haar heb ik ook geprobeerd, en daar kreeg ik wel aanvallen van.

Hopelijk proberen jullie dit eens uit zodat je ervan af bent! Daarom heb ik me ook op dit forum geregistreerd!

good luck

Pieter
Pieter00 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.