Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 december 2013, 16:13   #1
olijf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 3
jeuk, hoofdhuid staat in brand, haarpijn

Bij mij is 3 jaar geleden op mijn 42ste, door een dermatoloog alopecia androgenetica vastgesteld. Een second opinion gevraagd bij Ids Boersma, die dacht aan vitamine B tekort. Alle recepten die beide mij voorgeschreven hebben inmiddels de deur uit gedaan, heb niet de indruk dat het helpt. Haarverlies zet heel erg door. Weet niet meer bij wie ik het moet zoeken en wat ik moet geloven en ga zelf maar via internet op zoek naar lotions en medicijnen. Ook konden ze mij niet echt vertellen waarom ik zo'n last heb van jeuk, branderige hoofdhuid en haarpijn. Ook kan ik hier niet veel over vinden op het internet. Hoort dit bij AGA? Zijn er meer vrouwen met deze klachten? En zo ja, wat kan ik voor deze klachten het beste gebruiken? Hoop op een antwoord want zit echt letterlijk met me handen in het (beetje wat ik nog heb) haar!

Laatst gewijzigd door olijf; 9 december 2013 om 20:04
olijf is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2013, 11:18   #2
Druktemakertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 42
Geslacht:
Hoi Olijf

Ik heb ook last van haaruitval, haarpijn, branderige en jeukende hoofdhuid maar heb volgens mij geen AGA dat is tenminste niet vastgesteld.
Ik ben zelf ook aan het zoeken naar middelen die zouden kunnen helpen maar tot nu toe geen succes...
Heb je geen schimmel op je hoofdhuid? Wat vreemd dat de ene dermatoloog zegt AgA en de ander een vitamine B tekort dat is nogal een verschil!
Hoe merk jij dat het AGA is? Groeit er geen haar meer terug?
Ik leef met je mee hoor Olijf ook al heb ik helaas geen antwoord op je vraag.

Lieve groet Druktemakertje

Laatst gewijzigd door Druktemakertje; 10 december 2013 om 11:25
Druktemakertje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2013, 12:01   #3
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Ik heb er geen last van in combinatie met AGA, maar er zijn er meerdere op dit forum die dat wel hebben.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2013, 12:18   #4
Hannalouk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2013
Berichten: 8
Dag allemaal,

Ja ik heb ook jeuk, brandende hoofdhuid etc. Prikkerig en vooral als ik ga transpireren.Ben bezig met keta 2%, en kort erop gesmeerd, het brandt nu minder dan de 1e keer.
Zijn hier nog meer mensen die alleen maar keta gebruiken en verder niks durven te slikken? En helpt dat? Huisarts gaf me 2 mg oestrogeen,maar ik durf niet. Niemand heeft ook tot nog toe gereageerd op mijn vraag daarover. Ja de wanhoop ken ik natuurlijk net zoals velen van jullie. En, ik was gestopt met antidepressiva, 3 maanden erover gedaan om af te bouwen. En het is best heel moeilijk na ca. 15 jaar van dat spul. Nu ik weer emoties heb valt dat heel erg tegen, dus, nu gebruik ik hypericum een paar dagen als het slecht gaat, bed niet uit wil etc.
Ga oefenen met het pragmatische optimisme van enkelen onder jullie. Heerlijk!
Hannalouk is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2013, 17:38   #5
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Ik gebruik keta en minox, ik durf voor de rest ook niks. Behalve dan wat voedingssupplementen.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2013, 20:02   #6
dorky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2010
Berichten: 33
@hannalouk. Oestrogenen kunnen je mogelijk helpen om een goede hormoonbalans te krijgen en je haaruitval te verminderen. Waarom ben je precies bang om ermee te beginnen?
dorky is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2013, 21:35   #7
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Ik neem aan dat ze gezien haar leeftijd terughoudend is, zou ik namelijk ook zijn.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2013, 21:50   #8
dorky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2010
Berichten: 33
Excuus, was niet onaardig maar gewoon geïnteresseerd bedoeld Ik was me niet bewust van de leeftijd

Ik zou graag zelf beginnen met middelen tegen de haaruitval. Echter de pijn die ik heb op mijn hoofd, voorhoofd en wangen maken me ook terughoudend. Heb al een x minoxidil gebruikt, maar dit kon mijn hoofdhuid niet verdragen. Heb je wellicht tips?

Laatst gewijzigd door dorky; 11 december 2013 om 21:53
dorky is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2013, 22:03   #9
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Ik bedoelde het niet onaardig hoor Internet is soms een raar medium
Ik heb ook een tijdje een branderige huid gehad, maar dat was de regenepure in combinatie met de lasercomb. Ik heb allebei teruggeschroefd en nu gaat het goed. Ik heb wel eens gehoord dat er in sommige soorten minox spullen zitten die klachten geven, maar dat weten ze bij de mannen beter. Ik dacht iets van propyleenglycol??? Je hebt ook soorten zonder dit middel te koop, misschien ook een optie Dorky? Trouwens de spullen die ze bij de apotheek verkopen van Vichy krijg ik ook pijn op mijn koppie van.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2013, 14:30   #10
Julia1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 7
Zo zie je maar dat iedereen weer anders reageert op producten. Heb ook behoorlijk last gehad van branderige hoofdhuid en jeuk. En sinds ik shampoo van Vichy gebruik is het zo goed als weg.
Julia1 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2013, 21:57   #11
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik heb AGA en HAD een erg gevoelige hoofdhuid. Wat wil je als daar weinig haar zit

Sinds ik baby shampoo (neutraal) gebruik (op advies van dermatoloog) is mijn hoofdhuid rustig, geen jeuk en ook niet meer gevoelig. Allicht het proberen waard, en nog goedkoop ook!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2013, 11:50   #12
Hannalouk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2013
Berichten: 8
Dank allemaal voor jullie reacties. Druktemakertje, dank ook voor je lieve mail. En Dorky, niks aan de hand, wilde zelf eerst wel, maar later...
en twijfel dan weer.
Hebben jullie trouwens ook last van branden vooral aan wangen en kin? Niks helpt, alle zalfjes nog in voorraad geprobeerd, van nivea tot vichy, en spul van apotheek zelf. Fijnste is kouwe lap! maar dat schiet niet op.
Ik heb gisteren voor het eerst regenepure gebruikt, brandt nu wel.
Wat denken jullie, is dat branden dan ook DHT die losbarst?
Hannalouk is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2013, 14:07   #13
Druktemakertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 42
Geslacht:
Hoi Hannalouk

Graag gedaan dat branden op wangen en kin heb ikzelf niet maar als ik me druk maak of het warm heb dan gaat mijn hoofdhuid wel branden en prikken, mijn wangen gaan dan ook wel eens gloeien maar dat zakt later weer dus zou het niet gewoon een soort van reactie zijn van onze huid op stress of angstgevoel of zoiets? Dat branden op je hoofd heb je dat overal of op bepaalde plekken? Of misschien op plaatsen waar je haar erg uitvalt of dun wordt?
Dat van dht dat weet ik niet... Ik weet ook niet of je dat letterlijk kan voelen als de haarzakjes worden aangevallen door dht of dat zoiets stilletjes en ongemerkt gaat...

Ps: met deze kou vind ik het wel heerlijk om buiten te zijn want dan voel ik het ( bijna) niet dat branden... Dan koelt het lekker af!
En ook heb ik geen last als ik yoga les heb... Dat vind ik ook zo apart dan zou je dus haast zeggen dat ik dan zo relaxed ben dat het dus komt door het druk maken??

Lieve groetjes Druktemakertje

Laatst gewijzigd door Druktemakertje; 13 december 2013 om 14:18
Druktemakertje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2013, 17:51   #14
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Sinds een paar dagen gebruik ik "gewone" shampoo en sindsdien heb ik haarpijn en voel ik onregelmatigheden, die zeer gevoelig zijn, op mijn hoofdhuid. Het rare is als ik mijn haarwerk draag heb ik nergens last van. Zonder juist wel, en loop ik maar te krabben en over mijn hoofdhuid te wrijven
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2013, 18:52   #15
Julia1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 7
Ik heb gemerkt dat het soort shampoo dat ik gebruik invloed heeft op de jeuk en branderigheid van mijn hoofdhuid. Astrid, wanneer ik babyshampoo gebruik heb ik totaal geen volume in mijn haar en dat kan ik nu niet gebruiken. De shampoo van vichy werkt bij mij nog het beste, niet bij mijn haaruitval maar bij de jeuk en branderigheid en het geeft volume. Het is een shampoo zonder parabenen. Ik bemerk wel dat ik na een aantal dagen wel even een andere shampoo moet gebruiken. Dan gebruik ik anti roos shampoo van Guhl.
Ook heb ik bij stress eerder een gevoelige hoofdhuid.
Groetjes van Julia.
Julia1 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.