Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 september 2020, 15:34   #1
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Nazorg (wisselende berichten)

Ik lees erg wisselende berichten over de nazorg.

Maar ik lees hier op het forum dat 'in principe' na 2 a 3 dagen de grafts vast zitten en binnen een week 'muurvast'.
Zou je na een week dus niet al mogen fitnessen als ze toch al muurvast zitten?

Qua andere nazorg lees ik dat bepaalde zaken niet mogen wanneer je korsten hebt (risico op infectie). Maar als je korsten na een week theoretisch al weg zouden zijn, zou je dan niet mogen föhnen, gel in haar, haar laten knippen, etc?

Daarnaast; bij sommige klinieken las ik dat de kliniek je pet voor je opdoet vlak na de HT, zodat je in de auto of de weg terug naar huis niet opvalt. Wat vinden jullie hiervan? Op sommige sites lees ik namelijk bijvoorbeeld dat je 2 maanden geen pet mag dragen; maar als je het losjes aandoet en de grafts niet echt aanraakt is er toch echt geen gevaar?
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2020, 17:51   #2
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Hoi. Elke kliniek heeft zo natuurlijk zijn eigen nazorginstructies. De ene is wat voorzichtiger dan de andere.

Wat betreft een hoofddeksel, als het niet op de grafts leunt kan het geen kwaad. Het is natuurlijk wel een extra risico wat je aangaat. (bijv. dat het toch de grafts raakt bij het op en afzetten). Maar in sommige gevallen kan een hoofddeksel wel goed zijn, om bijv felle zon te vermijden zodat er geen pigmentvlekken ontstaan.

Maar om het op te doen alleen zodat het niet opvalt, vind ik zelf een te groot risico.
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2020, 01:34   #3
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Nazorg is overrated. Gaat minimale effecten hebben op de effecten van transplantatie.

Leef gezond en ga niet intensief sporten de eerste 2 weken en doe geen contact sport 3 of 4 weken. Als alles normaal word gedaan ga je de kliniek niet meer nodig hebben na de transplantatie
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2020, 12:02   #4
Matt91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Ik denk dat het belangrijk is om niet te vergeten dat de nazorg niet alleen gaat om het voorkomen van directe schade aan de geplaatste grafts.

Je huid is tot wel twee weken na de behandeling nog herstellende. Persoonlijk was ik bijvoorbeeld mijn petten hooguit eens per jaar, dat betekent dat er bij het dragen van een pet een jaar aan opgespaarde bacteriën in aanraking komt met een nog niet volledig herstelde huid, met alle infectierisico's van dien. Dit kan op zijn beurt indirect schade aan de grafts veroorzaken.

Hetzelfde geldt denk ik voor stylingproducten, je smeert dan in principe iets plakkerigs vol met chemicaliën in open wondjes met wederom denk ik risico op indirecte schade aan je eindresultaat.

Uiteindelijk zou ik gewoon het advies van de kliniek als norm aanhouden, zelf kies ik er liever voor om bovenop hun afvies nog net wat voorzichtiger te zijn dan dat ik de grens ga opzoeken.
__________________
Chirurgische behandelingen
- 2100 grafts NW2,5 - > NW1 (01-02-2018, Kliniek Veldhoven)
- 1100 grafts nabehandeling voor symmetrie en dichtheid v/d haarlijn (10-09-2020, Kliniek Veldhoven)

Preventief
- Finasteride 0,625mg (startdatum n.t.b.)

Laatst gewijzigd door Matt91; 13 september 2020 om 12:09
Matt91 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2020, 13:12   #5
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Ook vraag ik mij af; stel dat je te weinig doet aan nazorg en je hebt 70% resultaat. Dan is je inham wat minder goed gevuld, maar in principe (in het ergste geval) lijkt dit op een kalend wordend stukje inham. Dit is altijd nog beter dan een volledig kale plek op je inham...

Dus volgens mij kan een inham transplantatie nooit echt mislukken toch (paar haartjes meer is altijd beter dan niets). En in het ergste geval, als het er ECHT niet uitziet, scheer je je inhammen af van tijd tot tijd. Het is alleen dan wel zonde van het geld.

Het zou een ander verhaal zijn dat door een bepaalde shock van de HT je andere (wel goede) haren gaan uitvallen. Dit heb ik een paar keer gelezen op het forum. Maar in principe lijkt mij dit een fabeltje toch?
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2020, 15:11   #6
Matt91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Waarom zou je bewust de grens opzoeken als je weet dat dit de kans op een suboptimaal resultaat met zich meebrengt?

Als je jaren onzeker bent over je haar en je betaalt veel geld voor een haartransplantatie, waarom zou je dan bewust de mildste nazorgadviezen opzoeken en opvolgen?

Better safe than sorry toch?
__________________
Chirurgische behandelingen
- 2100 grafts NW2,5 - > NW1 (01-02-2018, Kliniek Veldhoven)
- 1100 grafts nabehandeling voor symmetrie en dichtheid v/d haarlijn (10-09-2020, Kliniek Veldhoven)

Preventief
- Finasteride 0,625mg (startdatum n.t.b.)
Matt91 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2020, 08:52   #7
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
voorzorg en nazorg

Nog wat vragen over de nazorg.

Kloppen de onderstaande tijdlijn/vragen?

1. Op de dag van behandeling kun je al (hansaplast) wondspray toepassen op het donorgebied. Gewoon zelf spuiten van achter. Dit zal wel een beetje prikken.

2. Na 2 dagen als de nieuwe grafts muurvast zitten kun je calendulan zalf smeren op de ontvangstgebieden i.v.m. sneller herstel en het losweken van de korstjes.

3. Na 2 weken als ik weer onder de mensen kom kun je concealer gebruiken om eventueel rode plekken weer op huidskleur te krijgen. Toppik pas na 3 weken.

4. Ik mag super haar formule (vitamines/biotine etc) & MSM pillen slikken zowel voor als na de behandeling.

5. Kan ik voor de behandeling mijn donorgebied milimeteren? Ik wil alvast het in een soort pompadour (kort achter en zijkant en lang bovenkant) knippen zodat het gelijk weer groeit zoals ik wil. En kan ik dit de avond voor de behandeling laten knippen door de kapper?

Laatst gewijzigd door jap; 28 september 2020 om 10:23
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2020, 16:43   #8
Charlie02
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2020
Berichten: 5
Geslacht:
Ik onderga 19 oktober een haartransplantatie en ben een vrouw. Daarom beetje aan het dubben hoe ik het gebied ga coveren. Ook ik hoor veel verschillende verhalen over dragen van een haarband/petje, wanneer dit is toegestaan.

Ik weet niet of je al zo snel smeersels op de wonden mag aanbrengen. Zou dit geen invlied hebben op de houvast?
Charlie02 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2020, 22:54   #9
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Calendulan zalf enkel op het donor gebied .
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.