Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 maart 2006, 20:34   #1
Aardbeitje*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2006
Berichten: 1
schaamhaar...

Ik ben nog maar 16 en ik heb maar een beetje last van overbeharing. Maar mijn schaamhaar stoort me wel! Ik weet niet of het normaal is dat meisjes/vrouwen schaamhaar hebben op hun bilnaad... Ik vind het in ieder geval niet aangenaam. Ik zou het dus graag definitief laten verwijderen. Mijn moeder weet dat ik mijn schaamhaar graag zou laten weglaseren en ik mag dit ook. Ik moet alleen een streepje laten staan, dat vind ik prima! Maar ik vraag me af, aangezien ik nog maar 16 ben, of ik het wel mag laten uitvoeren? En of het op die plek pijn doet?
Bedankt!
Aardbeitje* is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2006, 23:09   #2
Dushi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2002
Locatie: Holland
Berichten: 59
Ik denk dat je als 16-jarige wel een laser behandeling mag ondergaan. Volgens mij heb ik ook wel een een programma op tv gezien waarin een jong meisje behandeld werd met de laser. Ik kan je niet vertellen of het pijn doet, maar ik vermoed dat het niet erg pijnlijk is. Meer zoiets alsof iemand met elastiekjes schiet. Ik zou eens een vrijblijvende afspraak met een huidtherapeut maken. Die kan je er alles over vertellen en ook een proefstukje doen. Succes!
Dushi is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2006, 00:24   #3
raichu85
HaarWeb lid
 
raichu85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 48
weglaseren.... scheer het gewoon eraf joh. zo erg is het niet.
raichu85 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2006, 22:27   #4
Marjan71
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Berichten: 32
Scheren niet zo erg...

Scheren niet zo erg? Nou Aardbeitje, als ik mijn puberteit over kon doen, zou ik het zeker doen. Ik bedoel; dan zou ik me laten laseren. Het jarenlang zelfhandig ontharen heeft bij mij zijn sporen achter gelaten. Ik zit onder de littekens omdat mijn huid zo sterk reageerde op scheren, harsen en epileren.
Helemaal pijnloos is laseren niet als ik de reacties van mensen uit mijn omgeving hoor; inderdaad alsof ze elastiekjes op je huid schieten (en naarmate de behandeling vordert wordt de afstand van "schieten" steeds verder....
Groetjes Marjan
Marjan71 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2006, 22:16   #5
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
ook ik raad scheren, epileren en andere vormen resoluut af als je kunt laseren of zo; dat zijn namelijk veel betere methoden om het onder controle te houden, scheren, epileren en dergleijk op die streek zorgt inderdaad vaak voorv blijvende littekens, ontstekingen, etc...

Pijn doet het een piepklein beetje, het prikt eerder, maar zo erg als elektrische ontharing (de blijvende vorm) is het zeker niet.

groeten marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2006, 16:55   #6
Tini
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 5
Hoi!

Ik snap dat je het vervelend vind. En ik snap ook dat je ervan af wil. Laat je alleen eerst informeren over verschillende methodes. Laseren kan erg pijnlijk zijn. binnenkort begin ik zelf met de ELOS-methode, die naar het schijnt veel minder pijnlijk en gevaarlijk is dan het laseren. Ik ken een aantal mensen die dit zeggen. Die zijn begonnen met laseren, en doen nu dit. En zeggen dus dat dit veel prettiger is.
Ook zou ik hormoononderzoek laten doen. Als het namelijk aan je hormonen ligt, is het niet mogelijk om het permanent te ontharen. En dan is het erg zonde van je geld, want het kost echt een heleboel.
Je leeftijd zal geen probleem zijn, maar dat zou je ook moeten overleggen met de mensen die die definitieve ontharing aanbieden. Misschien dat zij zeggen; wacht nog even, om de een of andere reden.

Maar laat je in ieder geval informeren over verschillende methodes en laat een hormoononderzoek doen.

Groetjes, Tini.
Tini is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haargrens schaamhaar John78 Hirsutisme - Behandelingen 16 28 januari 2007 19:34
schaamhaar trekken tijdens slaap?! Popje TTM - Algemeen 5 28 maart 2005 19:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.