Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juni 2019, 13:15   #1
Mr.A.H.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2019
Berichten: 6
Geslacht:
Question Minoxidil vs Procapil 5%

Hallo allemaal,

Kan iemand mij nu uitleggen wat het verschil is tussen minoxidil en procapil? Procapil werd mij in combinatie met Minoxdil aanbevolen door Esteworld. Procapil voor de doner en ontvangstgebied en Minoxidil voor de kruin.

Toch lees ik dat Procapil 121% betere werking heeft voor haargroei en stabilisatie t.o.v. Minoxidil. Minoxidil wordt gezegd te gebruiken, omdat dit beter bij de kruin aanslaat. Toch heb ik hierdoor mijn twijfels en krijg k het idee dat Procapil gebeuren een commerciële zet is.

Graag hoor ik van mensen wat hun ervaringen zijn met deze producten. En wat het verschil is qua werking.
Mr.A.H. is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2019, 13:51   #2
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Ik ben ook nieuwsgierig. Had nog nooit van Procapil gehoord, maar als ik een beetje op het web rondstruin lijkt het erop dat er een hoop trials zijn gedaan en dat het goed werkt. Iemand ervaringen of andere wijsheden?
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2019, 17:12   #3
jorisvermeer
HaarWeb lid
 
jorisvermeer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2015
Berichten: 58
Geslacht:
Ja ik heb ervaring! En super tevreden. Gebruik het nu vanaf februari en mijn haar is echt veel en veel dikker geworden! Gebruikte vroeger ook minox maar mijn bijwerking was dat ik last van libido problemen had! Maar met procapil nergens last van
jorisvermeer is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2019, 18:19   #4
imJeff2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2019
Locatie: Maastricht
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisvermeer Bekijk bericht
Ja ik heb ervaring! En super tevreden. Gebruik het nu vanaf februari en mijn haar is echt veel en veel dikker geworden! Gebruikte vroeger ook minox maar mijn bijwerking was dat ik last van libido problemen had! Maar met procapil nergens last van
na hoe lang gebruik van minox heb je libido problemen gekregen?
imJeff2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2019, 21:53   #5
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.A.H. Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Kan iemand mij nu uitleggen wat het verschil is tussen minoxidil en procapil? Procapil werd mij in combinatie met Minoxdil aanbevolen door Esteworld. Procapil voor de doner en ontvangstgebied en Minoxidil voor de kruin.

Toch lees ik dat Procapil 121% betere werking heeft voor haargroei en stabilisatie t.o.v. Minoxidil. Minoxidil wordt gezegd te gebruiken, omdat dit beter bij de kruin aanslaat. Toch heb ik hierdoor mijn twijfels en krijg k het idee dat Procapil gebeuren een commerciële zet is.

Graag hoor ik van mensen wat hun ervaringen zijn met deze producten. En wat het verschil is qua werking.
Grote onzin. Geen noemenswaardige onderzoeken van Procapil.

Elke Esteworld bezoeker krijgt volgens mij Procapil voorgeschreven. Zeer twijfelachtig als het zo goed werkt dat ze alsnog minoxidil erbij aanraden.

Hou je bij de bewezen middelen en laat procapil lekker links liggen
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2019, 17:36   #6
jorisvermeer
HaarWeb lid
 
jorisvermeer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2015
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Grote onzin. Geen noemenswaardige onderzoeken van Procapil.

Elke Esteworld bezoeker krijgt volgens mij Procapil voorgeschreven. Zeer twijfelachtig als het zo goed werkt dat ze alsnog minoxidil erbij aanraden.

Hou je bij de bewezen middelen en laat procapil lekker links liggen
Nou daar ben ik het 100% mee oneens! Hoe kan je een mening er over hebben als je zelf er geen ervaring mee hebt gehad! Ik heb het allebei onafhankelijk van elkaar gebruikt! Ik zeg niet dat het ene beter is als het ander. Maar ik heb wel ervaring gehad met de bijwerkingen van Minox en dat ervaar ik niet met procapil !!
jorisvermeer is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2019, 17:38   #7
jorisvermeer
HaarWeb lid
 
jorisvermeer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2015
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imJeff2 Bekijk bericht
na hoe lang gebruik van minox heb je libido problemen gekregen?
Na een half jaar merkte ik al licht problemen! Heb jij daar ook ervaring mee?
jorisvermeer is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2019, 15:49   #8
Harun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2019
Berichten: 4
Geslacht:
Mij werd er verteld dat zowel de Procapil en Minoxidil op de kruin+ontvangst gebied moest worden aangebracht. Er werd niet gesproken over het donor gebied.
Procapil zou dienen om bestaande haren te beschermen van DHT-aantasting.
Minoxidil staat voor de groei en dikte van de (nieuwe) haren.
Dit is althans wat ik heb mee gekregen.
Procapil is volgens mij ook enkel 'in vitro' aangetoond.

Ik gebruik beide producten.
Harun is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2019, 00:19   #9
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisvermeer Bekijk bericht
Nou daar ben ik het 100% mee oneens! Hoe kan je een mening er over hebben als je zelf er geen ervaring mee hebt gehad! Ik heb het allebei onafhankelijk van elkaar gebruikt! Ik zeg niet dat het ene beter is als het ander. Maar ik heb wel ervaring gehad met de bijwerkingen van Minox en dat ervaar ik niet met procapil !!
Jij kan het er wel mee oneens zijn echter is jouw mening subjectief.

Ik blijf bij de feiten en die zijn dat Procapil een totaal onbewezen middel is. Iedere kenner weet dat dit product nauw verbonden is met Esteworld.

Onderzoek(en) erna zijn flinterdun. Ze spreken over dubbelblind onderzoek en controlegroep echter nergens is te vinden hoeveel mensen aan dit onderzoek hebben meegedaan.

Minoxidil heeft de backing van vele dubbelblinde onderzoeken en is fda approved. Daarom nognaals, blijf bij de bewezen middelen.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2019, 07:22   #10
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Ze spreken over dubbelblind onderzoek en controlegroep echter nergens is te vinden hoeveel mensen aan dit onderzoek hebben meegedaan.
Hier praten ze over 35 mensen: https://www.foligain.nl/media/downloads/Procapil.pdf
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2019, 13:43   #11
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Jij kan het er wel mee oneens zijn echter is jouw mening subjectief.

Ik blijf bij de feiten en die zijn dat Procapil een totaal onbewezen middel is. Iedere kenner weet dat dit product nauw verbonden is met Esteworld.

Onderzoek(en) erna zijn flinterdun. Ze spreken over dubbelblind onderzoek en controlegroep echter nergens is te vinden hoeveel mensen aan dit onderzoek hebben meegedaan.

Minoxidil heeft de backing van vele dubbelblinde onderzoeken en is fda approved. Daarom nognaals, blijf bij de bewezen middelen.
Dit, volledig mee eens.
Procapcil is een onbewezen commerciele lotion. Complete onzin dus. Stop je geld in minoxidil of geef het aan mij.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2019, 17:51   #12
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Ik heb Veldhoven gevraagd wat ze er van vinden, en dit was hun advies:

Wij adviseren alleen producten welke officieel geregistreerd zijn. Dit zijn dus minoxidil en finasteride. Finasteride werkt op de hormoonhuishouding en kan bijwerkingen geven. Minoxidil doet dit echter niet. Als u dus een product wil gaan gebruiken, adviseren wij dus eerder minoxidil dan finasteride of andere producten welke (nog) niet geregistreerd zijn. Er gaat een aantal jaar voorbij, voordat onderzoek over een nieuw product is afgerond. We weten dus niet of deze nieuwe producten in de praktijk ook daadwerkelijk even goed werken dan het 'oude' product.
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2019, 11:58   #13
Arno1990
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2018
Berichten: 114
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Jij kan het er wel mee oneens zijn echter is jouw mening subjectief.

Ik blijf bij de feiten en die zijn dat Procapil een totaal onbewezen middel is. Iedere kenner weet dat dit product nauw verbonden is met Esteworld.

Onderzoek(en) erna zijn flinterdun. Ze spreken over dubbelblind onderzoek en controlegroep echter nergens is te vinden hoeveel mensen aan dit onderzoek hebben meegedaan.

Minoxidil heeft de backing van vele dubbelblinde onderzoeken en is fda approved. Daarom nognaals, blijf bij de bewezen middelen.
De Accell behandeling is ook FDA approved en die haal je ook naar beneden met beweringen dat het geldklopperij is. Hoe verklaar je dat?
Arno1990 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2019, 20:40   #14
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
ACELL is FDA approved voor wondgenezing.. niet voor alopecia androgenetica.

@Morientes, sluit goed aan op onze discussiepunten van afgelopen week op het forum
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2019, 20:44   #15
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleKiet Bekijk bericht
Met 35 proefpersonen heb je onvoldoende power om een daadwerkelijk verschil tussen propacil en placebo aan te tonen. Door de kleine samplesize zijn de baseline kenmerken tussen beide groepen niet uitgebalanceerd. Vreemd genoeg staan deze ook niet weergegeven. Als dit onderzoek is gedaan door artsen of wetenschappers dan moeten ze zich schamen... Puur commercieel geneuzel.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
procapil en minoxidil

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.