Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juli 2014, 11:32   #1
justadam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2014
Berichten: 4
Geslacht:
Question Nanoxidil voor of na HT?

Hallo allen,

Ik heb wat "last" van teruggetrokken inhammen. Om deze (deels) op te vullen heb ik besloten om een haartransplantatie te laten doen; deze staat over iets meer dan een maand gepland!

Om mijn haar situatie te stabiliseren slik ik sinds ong. 2,5 jaar 1mg finasteride p.d. Dit werkt naar mijn idee prima en zonder bijwerkingen, alleen merk ik nu dat de kwaliteit van mijn haar toch wel lichtelijk achteruit gaat (m.b.t. de dichtheid). In een poging om mijn huidige haar zoveel mogelijk intact te houden heb ik besloten om Nanoxidil te proberen. Inmiddels heb ik een flesje binnen.

Nu is mijn vraag of iemand mij kan adviseren of het verstandig is om de Nanoxidil pas na mijn haartransplantatie te gebruiken (en na hoeveel tijd dan?) of is het juist bevorderlijk voor de behandeling om er nu al mee te starten? Heeft iemand hier wellicht ervaring mee?

Naar mijn weten ben ik al eerder een discussie als deze tegengekomen op het haarweb forum, maar ik kan deze helaas nergens terugvinden!

Ik kijk uit naar jullie advies.

Gr, Just

Laatst gewijzigd door justadam; 17 juli 2014 om 12:36
justadam is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2014, 12:58   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Volgens mij moet je enkele (2/3) dagen voor je behandeling sowieso stoppen met minoxidil (en nanoxidil), omdat dit invloed kan hebben op je bloed. Na de behandeling moet je wachten totdat het goed genezen is..De aangeraden tijden varieren hierin, maar meestal is na 2 weken prima. Of dit bij jou past moet je zelf kijken Bron.

Waar laat je de HT doen?
Om nu een maand voordat je de HT hebt te beginnen met nanoxidil lijkt mij niet perse verstandig..Beter even wachten tot een tijdje na de behandeling en dan voorzichtig beginnen. Je zou nu wel al af en toe eens kunnen oefenen met het aanbrengen, zodat je dat na de HT meteen goed doet (en minder hoeft te hannessen met de kwetsbare haren).
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2014, 23:42   #3
justadam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2014
Berichten: 4
Geslacht:
Dank voor je reactie en de link dZinee. Het lijkt me dus inderdaad verstandig om pas enige tijd na de HT met de nanoxidil te beginnen. Ik laat de HT doen bij Prohair.
justadam is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2014, 23:20   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Okey; vraag hun dan ook nog even om concreet advies.
Wellicht hebben zij andere richtlijnen. Hopelijk ga je mooie resultaten krijgen
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haartransplantatie, nanoxidil

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.