Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juni 2020, 13:43   #16
roel2000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2019
Berichten: 112
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kamikaze Bekijk bericht
Hi roel2000,

Weet niet of ik je vraag goed geïnterpreteerd heb. Maar denk dat je vraagt of ik het idee heb dat door de V6 boost mijn donorgebied verdikt is?

Ik heb van nature al behoorlijk dik haar maar vanwege het transplanteren vanuit het donorgebied was het daar wel uitgedund uiteraard. Op het oog zag je daar vrij snel al niet echt meer wat van. Maar voelbaar was het zeker. Nu ik 6 maanden verder ben en het haar door groeit wordt dit gevoel ook minder, enig verschil ik gevoelsmatig wel merkbaar. Maar qua zicht zie je geen verschil zeker niet nu het voller en langer is. Of dit mede door de V6 boost kan ik niet met zekerheid zeggen.

Gr. D
Bedankt voor jou antwoord. Klopt het zelfde dat heb ik ook als jou.

Maar zijn de haren ook weer terug gegroeid in het donor gebied? Voor al die van schockloss of had je geen shockloss?

Ik heb vele resultaten gezien, maar de jouwe ziet er de beste uit van allemaal. Ik denk dat je een hele goeie sterke donor had.

Laatst gewijzigd door roel2000; 23 juni 2020 om 13:46
roel2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2020, 08:44   #17
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Mooi resultaat. Kritische kanttekening: voor dat geld kun je eigenlijk niet veel verwachten. Ik vind dat de verlaging niet erg conservatief is ingezet met oog op verder kaalwordingsproces en de donor is wel wat lompig uit een deel geplukt. Een betere spreiding zou een netter resultaat gegeven hebben.

Je ontwikkeling van groei is prachtig.
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2020, 16:20   #18
Kamikaze
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roel2000 Bekijk bericht
Bedankt voor jou antwoord. Klopt het zelfde dat heb ik ook als jou.

Maar zijn de haren ook weer terug gegroeid in het donor gebied? Voor al die van schockloss of had je geen shockloss?

Ik heb vele resultaten gezien, maar de jouwe ziet er de beste uit van allemaal. Ik denk dat je een hele goeie sterke donor had.
Ha roel2000,

Dank voor je reactie en het compliment!

Het is natuurlijk logisch dat het donorgebied dunner is dan voorheen. De grafts die ze verplaatsen komen niet meer terug en dus moet je het doen met de haren die je dan nog hebt. En hierbij heb ik zeker het gevoel dat de omliggende en de wat zwakkere haren (nog) dikker en steviger zijn geworden! Heb een kleine plek shock loss ervaren in het donorgebied en bij mijn rechter inham. Deze was na 2 behandeling redelijk bijgetrokken. Toevallig ben ik gister voor de 7e behandeling geweest en heb ik die plekken laten checken en extra impulsen gegeven. Er is weinig meer van te zien. Wel moet ik je gelijk geven dat ik ook wel geprezen ben met een sterke, goede donor en over het algemeen dik haar.

Gr. D

Laatst gewijzigd door Kamikaze; 24 juni 2020 om 16:37
Kamikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2020, 16:36   #19
Kamikaze
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD Bekijk bericht
Mooi resultaat. Kritische kanttekening: voor dat geld kun je eigenlijk niet veel verwachten. Ik vind dat de verlaging niet erg conservatief is ingezet met oog op verder kaalwordingsproces en de donor is wel wat lompig uit een deel geplukt. Een betere spreiding zou een netter resultaat gegeven hebben.

Je ontwikkeling van groei is prachtig.
Beste DikkieD,

Dank voor je reactie!

Snap de tegenstrijdigheid enkel niet helemaal? Aan de ene kant complimenteer je het resultaat aan de andere kant zeg je dat er niet teveel van verwacht mag worden gezien de betaalde prijs?

Wat betreft het niet behoudend plaatsen van de grafts met oog op de toekomst heb je punt! De arts wilde in eerste instantie voor een meer behoudende ingreep gaan. Maar hier was ik het niet mee eens. Je kan dus zeggen dat ik daar eigenwijs in ben geweest en een risico neem. Zelf heb ik op een hoog voorhoofd en lichte inhammen na nooit haarproblemen ervaren en ben ik geprezen met een dikke bos haar. Daarmee zeg ik overigens niet dat er geen kans bestaat dat dit in de toekomst kan veranderen maar de kans acht ik zelf gering (zeker gezien het feit ik momenteel bijna 40 jaar wordt).

Wat betreft het donorgebied heb je misschien gelijk. Enkel is er vanaf week 2 na de ingreep nog niemand geweest die iets opgemerkt heeft en zie je momenteel echt niets maar dan ook niets van de aanslag op mijn donorgebied. Na inlezen, consult en resultaten bekijken baseer ik mijn keuzes vaak op gevoel. Eenmaal een keuze gemaakt vertrouw ik op de “professionals” en ga ik uit van een goed resultaat. Dat er misschien meer verdelen of aandacht aan had kunnen worden gespendeerd zou kunnen. Zelf heb ik er geen last van en ziet mijn donorgebied er naar mijn inziens keurig uit. Hopelijk kan ik over een paar maanden hetzelfde over het transplantatie gebied zeggen

Gr. D

Laatst gewijzigd door Kamikaze; 24 juni 2020 om 16:38
Kamikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2020, 17:31   #20
roel2000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2019
Berichten: 112
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kamikaze Bekijk bericht
Ha roel2000,

Dank voor je reactie en het compliment!

Het is natuurlijk logisch dat het donorgebied dunner is dan voorheen. De grafts die ze verplaatsen komen niet meer terug en dus moet je het doen met de haren die je dan nog hebt. En hierbij heb ik zeker het gevoel dat de omliggende en de wat zwakkere haren (nog) dikker en steviger zijn geworden! Heb een kleine plek shock loss ervaren in het donorgebied en bij mijn rechter inham. Deze was na 2 behandeling redelijk bijgetrokken. Toevallig ben ik gister voor de 7e behandeling geweest en heb ik die plekken laten checken en extra impulsen gegeven. Er is weinig meer van te zien. Wel moet ik je gelijk geven dat ik ook wel geprezen ben met een sterke, goede donor en over het algemeen dik haar.

Gr. D
Heb je nog grafts over?

Ik heb wel over maar kansloos om ze te gaan gebruiken. Heb 2950 grafts laten doen.

Hoeveel grafts heb je laten doen?
roel2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2020, 21:05   #21
Kamikaze
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roel2000 Bekijk bericht
Heb je nog grafts over?

Ik heb wel over maar kansloos om ze te gaan gebruiken. Heb 2950 grafts laten doen.

Hoeveel grafts heb je laten doen?
Ha die roel2000,

Een gemiddeld donor heeft dacht ik tussen de 5000 en 6000 bruikbare grafts ter beschikking. Zelf heb ik 2635 grafts geplaatst gekregen. Ik zou dus prima nog een tweede ronde kunnen want me donorgebied is vol genoeg. Ik hoop zelf dat het niet nodig is overigens

Je zou eens contact kunnen opnemen met GlobalHair. Misschien dat de V6 boost iets voor je kan betekenen zowel voor je getransplanteerde haren als voor je donor haren waardoor ze versterken en dikker worden. Sowieso prettig maar zeker als je ze ooit nog eens nodig blijkt te hebben.

Gr. D
Kamikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2020, 23:10   #22
TobiasT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2020
Berichten: 6
Geslacht:
Aller eerst bedankt voor het delen van je ervaring. Je helpt hier vele mee, helemaal omdat je het tot de puntjes uitlegt (uittypt)


Zelf heb ik nog wel een vraag. Mijn voorhoofd is ook aan de hoge (grote) kant. Hoe jij zelf ook aan gaf; ik citeer;” Zo laag haalbaar” hoe is dit bij jou gegaan, kan het echt zo laag als jijzelf wilt?


Alvast bedankt voor je tijd.
TobiasT is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2020, 03:36   #23
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Ik ben blij voor je hoor dat het resultaat goed gelukt is en dat je je donor lang laat. maar op de eerste fotos is het echt heel matig uitgenomen om het zacht uit te drukken.

Voor jou in de toekomst echt geen standje 1 of 2 meer bij de kapper. Hoe korter je donor hoe beter je het ziet. als je ooit je zijkanten kort zou willen scheren is dit geen goede behandeling geweest. verder is het resultaat wel goed gelukt van wat ik nu zie dus veel plezier ervan!
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2020, 11:19   #24
Kamikaze
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TobiasT Bekijk bericht
Aller eerst bedankt voor het delen van je ervaring. Je helpt hier vele mee, helemaal omdat je het tot de puntjes uitlegt (uittypt)


Zelf heb ik nog wel een vraag. Mijn voorhoofd is ook aan de hoge (grote) kant. Hoe jij zelf ook aan gaf; ik citeer;” Zo laag haalbaar” hoe is dit bij jou gegaan, kan het echt zo laag als jijzelf wilt?


Alvast bedankt voor je tijd.
Beste TobiasT,

Dank voor je reactie.

Probeer in mijn verslag en antwoorden zo compleet mogelijk te zijn. Jaren heb ik zelf mee gelezen op dit forum en waardeerde het zelf dan ook erg wanneer er een wat completer verslag te lezen was. Nu ik zelf een transplantatie heb ondergaan vind ik het wel zo solidair die gunst terug te verlenen.

Om antwoord op je vraag te geven, nee het kan zeker niet zo laag als je zelf zou willen. Zijn een aantal factoren waar je rekening mee moet houden. Sowieso het aantal bruikbare grafts als de gewenste haarlijn (recht, natuurlijk, strak etc.) Belangrijker nog zijn de voorhoofd spieren, wanneer je de wenkbrauwen optrekt kun je zien tot waar je spieren zich aanspannen. Gemiddeld wordt met de nieuwe haarlijn hier een halve tot hele cm boven gebleven. De grafts schijnen niet te pakken op deze spierlijn.

Hoop je zo antwoord te hebben kunnen geven op je vraag.

Gr. D

Laatst gewijzigd door Kamikaze; 29 juni 2020 om 18:22
Kamikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2020, 11:36   #25
Kamikaze
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FKCZ Bekijk bericht
Ik ben blij voor je hoor dat het resultaat goed gelukt is en dat je je donor lang laat. maar op de eerste fotos is het echt heel matig uitgenomen om het zacht uit te drukken.

Voor jou in de toekomst echt geen standje 1 of 2 meer bij de kapper. Hoe korter je donor hoe beter je het ziet. als je ooit je zijkanten kort zou willen scheren is dit geen goede behandeling geweest. verder is het resultaat wel goed gelukt van wat ik nu zie dus veel plezier ervan!
Beste FKCZ,

Dank voor je reactie en compliment.

Of het resultaat goed gelukt is gaan we in de nabije toekomst ervaren. De vooruitzichten zijn goed maar om nu al te spreken van een geslaagd resultaat vind ik persoonlijk nog te voorbarig.

Misschien heb jij er (meer) kijk op of verstand van en zou het kunnen dat het donorgebied wat beter gebruikt en verdeeld had kunnen worden. Persoonlijk denk ik dat het wel mee gaat vallen. Heb zelf wel eens donorgebieden gezien die er een stuk slechter uitzagen en toch best goed hersteld zijn. Maar wie weet heb je gelijk en zal het zichtbaar blijven wanneer ik mijn haar (weer) kort ga dragen. Voor nu is dat geen probleem aangezien ik me haar lang laat groeien en me donorgebied prima hersteld is. Wanneer dit “probleem” zich in de toekomst dan gaat voordoen maak ik me er dan wel druk om wie weet laat ik het dan wel opvullen met een MHP behandeling.

Gr. D

Laatst gewijzigd door Kamikaze; 29 juni 2020 om 11:43
Kamikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2020, 15:21   #26
roel2000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2019
Berichten: 112
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kamikaze Bekijk bericht
Ha die roel2000,

Een gemiddeld donor heeft dacht ik tussen de 5000 en 6000 bruikbare grafts ter beschikking. Zelf heb ik 2635 grafts geplaatst gekregen. Ik zou dus prima nog een tweede ronde kunnen want me donorgebied is vol genoeg. Ik hoop zelf dat het niet nodig is overigens

Je zou eens contact kunnen opnemen met GlobalHair. Misschien dat de V6 boost iets voor je kan betekenen zowel voor je getransplanteerde haren als voor je donor haren waardoor ze versterken en dikker worden. Sowieso prettig maar zeker als je ze ooit nog eens nodig blijkt te hebben.

Gr. D
Bedankt voor jou reactie. Jij hebt dus iets meer hebt een iets kleiner kop.

Dat laatste klopt helemaal.
roel2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2020, 11:00   #27
E1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2019
Berichten: 40
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roel2000 Bekijk bericht
Heb je nog grafts over?
Ik heb wel over maar kansloos om ze te gaan gebruiken. Heb 2950 grafts laten doen.
Kan je je donor gebied niet hergebruiken?
E1983 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2020, 09:38   #28
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Het resultaat lijkt goed, maar gezien de prijs kan je eigenlijk geen topresults verwachten. Dat is wat ik bedoel. De vaste kosten van klinieken ligt al zoveel hoger qua producten, arbeid, regelgeving etc, dat je voor dat geld haast productiewerk kan verwachten.

In het donor zou ik met micro lines gewerkt hebben, maar ik ben geen arts. Wel ervaringsdeskundige. Verder no worries, het ziet er prima uit! Een goed herstel gewenst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kamikaze Bekijk bericht
Beste DikkieD,

Dank voor je reactie!

Snap de tegenstrijdigheid enkel niet helemaal? Aan de ene kant complimenteer je het resultaat aan de andere kant zeg je dat er niet teveel van verwacht mag worden gezien de betaalde prijs?

Wat betreft het niet behoudend plaatsen van de grafts met oog op de toekomst heb je punt! De arts wilde in eerste instantie voor een meer behoudende ingreep gaan. Maar hier was ik het niet mee eens. Je kan dus zeggen dat ik daar eigenwijs in ben geweest en een risico neem. Zelf heb ik op een hoog voorhoofd en lichte inhammen na nooit haarproblemen ervaren en ben ik geprezen met een dikke bos haar. Daarmee zeg ik overigens niet dat er geen kans bestaat dat dit in de toekomst kan veranderen maar de kans acht ik zelf gering (zeker gezien het feit ik momenteel bijna 40 jaar wordt).

Wat betreft het donorgebied heb je misschien gelijk. Enkel is er vanaf week 2 na de ingreep nog niemand geweest die iets opgemerkt heeft en zie je momenteel echt niets maar dan ook niets van de aanslag op mijn donorgebied. Na inlezen, consult en resultaten bekijken baseer ik mijn keuzes vaak op gevoel. Eenmaal een keuze gemaakt vertrouw ik op de “professionals” en ga ik uit van een goed resultaat. Dat er misschien meer verdelen of aandacht aan had kunnen worden gespendeerd zou kunnen. Zelf heb ik er geen last van en ziet mijn donorgebied er naar mijn inziens keurig uit. Hopelijk kan ik over een paar maanden hetzelfde over het transplantatie gebied zeggen

Gr. D
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2020, 10:53   #29
Kamikaze
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD Bekijk bericht
Het resultaat lijkt goed, maar gezien de prijs kan je eigenlijk geen topresults verwachten. Dat is wat ik bedoel. De vaste kosten van klinieken ligt al zoveel hoger qua producten, arbeid, regelgeving etc, dat je voor dat geld haast productiewerk kan verwachten.

In het donor zou ik met micro lines gewerkt hebben, maar ik ben geen arts. Wel ervaringsdeskundige. Verder no worries, het ziet er prima uit! Een goed herstel gewenst
Ha DikkieD,

Dank voor je verduidelijking. Begrijp je punt alleen niet iedereen kan een Lamborghini kopen en een Volkswagen rijdt niet per definitie slechter “Goedkoop” is niet altijd “duurkoop”. Natuurlijk heb ik relatief minder betaald dan wanneer ik naar een Nederlandse/Belgische top kliniek was gegaan. De prijs zal door verschillende factoren anders/lager zijn. Hier zijn op dit forum genoeg threads/discussies te vinden. Hoe het resultaat had uitgepakt wanneer ik naar een “top kliniek” was gegaan kunnen we alleen maar speculeren. En misschien had ik deze overweging/keuze wel gemaakt wanneer ik last had van gevorderde kaalheid.

In mijn situatie was het financiële plaatje toch ook een afweging en zullen moet gaan zien hoe het uiteindelijke resultaat zal worden. Zelf hoop ik de komende tijd dat de getransplanteerde haren meer de vorm en structuur van me bestaande haren gaan aannemen en de boel nog wat dichter wordt daar je in bepaald licht nog goed de hoofdhuid kan zien.

Bedoel je met voor microlines gaan het donorgebied verdikken met een vrijwel onzichtbaar fijn haarnet en garen gemaakt van kristallijn polymeer waarbij je iedere 6 maanden terug moet? Heb daar zelf nooit resultaten van gezien maar lijkt mij persoonlijk behoorlijk omslachtig en niet prettig zitten eerlijk gezegd.
Kamikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2020, 20:14   #30
Kamikaze
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 17
Update mnd 8 van de haartransplantatie 21-08-2020

Goedendag alle,

Bij deze een update van mijn haartransplantatie. Vanwege tijd en vakantie heb ik maand 7 geen update geplaatst. Deze update is dus van maand 8 na mijn behandeling. Ondertussen heb ik ook 8 behandelingen van de V6 boost achter de rug. Als onderhoud ga ik deze behandeling om de drie maanden laten doen.

In principe gaat het nu een beetje ergens op lijken. Hoewel de structuur nog steeds krullend, vlassig, dunner en korter is dan de rest van mijn haar. Het heeft wel wat weg van schaamhaar structuur Doordat de rest van mijn haar goed vol is en langer aan het worden is valt het verschil steeds meer op. Met wat zachte wax erin is dit al minder.

Wat betreft het resultaat ben ik enigszins tevreden. Wel kan ik in met bepaalde lichtval heel goed de huid van mijn schedel zien en zie je echt dat de haren erin geplant zijn. Nu zit ik op 8 maanden en hoop dat er nog verdichting gaat plaats vinden!

Gr. D
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg AA77E0FC-5739-4EC2-9C37-0D5D516CD751.jpg‎ (134,7 KB, 85x gelezen)
Bestandstype: jpg 60A291C3-EDE7-418F-BE63-7E7A29E2F45C.jpg‎ (132,9 KB, 81x gelezen)
Bestandstype: jpg E2E10D60-6661-499B-BB4D-EB4D30F0AF74.jpg‎ (135,3 KB, 98x gelezen)
Bestandstype: jpg 69814D06-40CC-43EB-A7A7-B7893459A49E.jpg‎ (131,2 KB, 99x gelezen)
Bestandstype: jpg 99791A4F-9CE9-435E-9B24-445C3E1B0F05.jpg‎ (132,1 KB, 86x gelezen)
Kamikaze is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.