Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 maart 2006, 19:50   #1
dais
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 9
stresssssssss

Ik heb al jaren last van stress. Toen de stress begon, begon ook mijn haaruitval.
Het is sindsdien eigenlijk niet meer opgehouden.
Mijn vraag is aan jullie:

Wanneer je veel stress hebt, is er dan wel iets dat de haaruitval kan tegenhouden? zou eigenlijk geen stress meer moeten hebben misschien valt mijn haar dan ook niet meer zo uit. maar ja geen stress,... da's niet eenvoudig. maak me om vanalles druk; werk, verkeer, problemen in de maatschappij,.....

Heb nu weer iets gelezen over priorin, ook om haaruitval te stoppen enzo.
Wie weet daar iets over


Groeten
dais
dais is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2006, 13:24   #2
ritzje
HaarWeb lid
 
ritzje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 93
Geslacht:
Ik zou even naar je huisarts gaan, die kan je adviseren en eventueel doorverwijzen naar een dermatoloog. En wat je stress betreft: als dit de oorzaak ik van je haaruitval, dan moet die stress ook aangepakt worden. Dus misschien wel een psycholoog. Sterkte!
ritzje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2006, 13:43   #3
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
dais

Welke diagnose, vorm van haaruitval, heeft de dermatoloog dan vastgesteld bij jou? Igv aga of aa is stress nl zeker niet de veroorzaker van haaruitval (hooguit een extra negatieve factor erbij..) Van Telogeen efflium heb ik eerder wel gehoord dat dit haaruitval zou kunnen veroorzaken. Alleen... vind ik persoonlijk dat artsen dat woord ook snel gebruiken als men er geen andere verklaring voor kan geven.
Priorin is niet meer en minder een voedingssupplement dat die vitamines/mineralen bevat die een gezonde haargroei bevorderen. Als jij gezond eet en drinkt dan heb je dat echt niet nodig en middeltjes waarvan beweert wordt dat haaruitval echt stoppen die moeten nog uitgevonden worden, voor zover dat al ooit gebeurt. Zonde van je geld dus, voedingspatroon nagaan en evt. vitamine suppl. indien je twijfelt is al meer dan voldoende... Priorin, Folligen, Vichy kuur ampullen allemaal dure middeltjes zonder resultaat.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 14 maart 2006 om 13:46
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2006, 18:13   #4
_Annemieke_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2005
Berichten: 19
In mijn studie krijg ik les van een psychologe, zij leert ons relaxatie oefeningen. Ik kan je deze echt aanraden, na een sessie voel je je zaaaaalig ontspannen en je leert de stress eigenlijk van je af te zetten.
Misschien is het voor jou ook een oplossing om naar een psychologe te gaan?
_Annemieke_ is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2006, 19:16   #5
dais
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 9
hallo,

bedankt voor jullie reacties, had net een reactie geschreven, heb ik hem per ongeluk laten verdwijnen. Dus nog maar een keer.

Ik ga iniedergeval nog een keer bij mijn (nieuwe) huisarts langs en laat ik me doorverwijzen naar een dermatoloog.
Kas, zeg je nou dat geen enkel middel haaruitval kan stoppen???nee toch? of bedoel je middelen zoals priorin enzo en l oreal kerastase (wat ik heb geprobeerd maar niet werkte)

nogmaals bedankt
en tot mails?

Karin
dais is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2006, 11:21   #6
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
dais

Ik bedoelde idd de vaak erg dure middeltjes in de winkels die stoppen haaruitval niet.
Van minoxidil is de werking bewezen, 5% beter dan de 2% oplossing.
Diane al dan niet in comb. met androcur werkt bij sommige vrouwen goed, is dan wel voor de diagnose aga., ook soms finasteride bij vrouwen, postmenopauzaal schijnt het weer niet te werken, spironolactone (= ook androgeenremmer)
AA, ben ik niet van op de hoogte, wordt ook wel o.a. minox voorgeschreven.
Telogeen efflium al dan niet chronisch weet ik niet, kan me voorstellen dat men daarvoor minox voorschrijft.

Stoppen, hergroei van welk middel dan ook is proefondervindelijk vaststellen bij jezelf. Wel is een gegeven dat je een medicatie wel de tijd circa 7 mnd tot een jaar minstens de tijd moet geven om een oordeel over te kunnen vellen of het voor je werkt.

Ik bedoelde idd priorin, etc. etc. Heb uiteraard eerst zelf ook bakken met geld daaraan gespendeerd.. haarverlies is een emotioneel probleem daar springen geldbeluste fabrikanten erg handig op in.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.