Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 april 2006, 17:47   #16
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Kas, (of mag ik je ook Kitty noemen ? )

Tja, als je haar toch in een korte tijd in volume en haardichtheid afneemt, dan moet er wel sprake zijn van AGA. Bij jou is het overigens in een beginnende fase en daarom is het heel verstandig van je dat je vroegtijdig iets onderneemt.

Bij het ouder worden krijgen veel mensen te kampen met dunner wordende haren, maar dat hoeft niet per sé AGA te zijn. Op hoge leeftijd zal een niet-AGA persoon, met van nature fijn haar, zichtbaar minder haar vertonen. Bij een niet-AGA persoon met van nature dikke haren, zal haarverdunning niet of nauwelijks opvallen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2006, 20:55   #17
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
dht killer

Kitty is prima....

Aga is het ongetwijfeld helaas... ben ook van die versie die opeens snel vet haar kreeg t.t.v doorbraak aga in comb. dat toen in comb. met seborrisch eczeem. Ik vind die 2-laatste zaken eigenlijk nog erger... die jeuk, daar kun je dus niet omheen. Heb met behoorlijke inspanning van mijn zijde nu wel jeuk onder controle.. maar of dit zo blijft ?
maar goed de 23e maar weer ff naar de derma.. kijken hoe verder en waarmee.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2006, 21:02   #18
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Kitty, Resdan kan misschien helpen tegen die jeuk (als niz het na een tijdje af laat weten), of had je dat al uitgeprobeerd?

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 4 april 2006 om 21:08
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 09:09   #19
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
dht killer

Resdan ken ik ..
Nizoral helpt wel hoor.. hoop dat het zo blijft
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2006, 10:40   #20
Birgit Jansen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
Kas,

Ik heb al reeds 20 jaar AGA en ben pas na mijn tweede zwangerschap gestart met mijn regime. Ik moet zeggen dat de zwangerschappen eigenlijk toch wel schade hebben achtergelaten met zichtbaar bredere scheidingen voordat ik kinderen had viel het nog wel mee. Met Toppik verdoezel ik het nog goed en sinds dat ik de medicatie gebruik is de haaruitval gereduceerd tot een acceptabel nivo dus wie weet als ik het eerder had kunnen starten had de schade niet zo groot geweest maar ja dan had ik de angst dat ik risico's zou nemen voor een zwangerschap want wat finasteride bij vrouwen op de lange termijn doet is niet bekend. Dus dan denk ik het is niet anders. Maar ik weet dat ik op termijn toch ook aan een haarwerk moet denken alleen zoals andere ook zeggen wanneer is het moment daar???? Het is in mijn ogen een grote stap en ik blijf hopen dat het met wat ik gebruik misschien toch nog wat verbeterd, ik vraag daarom ook eerlijk aan lotgenoten zoals op de VAAP wat ze van mijn haar vinden en zoals het nu is zeggen ze je hebt nog heel veel haar en ik zou absuluut nog niet aan een haarwerk gaan en ik hoop dat ze de waarheid zeggen. Ik zag daar wel mensen dat ik dacht als het zo bij mij is ga ik aan een haarwerk en nu ik gezien heb hoe mooi dat kan zijn geeft me dat vertrouwen voor de toekomst dat je er gewoon kunt blijven uitzien zodat niet allelei mensen je gaan nakijken en naar je hoofd gaan staren.

Birgit
__________________
Finasteride 5 mg (halve tablet per dag dus 2,5), minoxidil 5% sinds augustus 2004, lasercom sinds september 2005 en de diane pil sinds 1998.
Birgit Jansen is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2006, 14:13   #21
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Birgit

Hoi,
Bedankt voor je reactie..
Ik vind al die medicatie op lange termijn denk ik geen optie ... een gezond lichaam zo 'verzwaren' met in mijn geval dus androcur/diane. Daarnaast vind ik dat androcur mijn stemming erg bepaald. Voel me echt na die 10-dgs kuur andro per maand, veel en veel beter dan tijdens die slikperiode.
Als ik die ellenlange lijst met mogelijke bijwerkingen, waarvan ik echt goed weet dat je er niet 1 van hoeft te krijgen overigens hoor... lees denk ik echt :" moet ik dit tot m'n 80e doen of zo??
Langzaam maar zeker groei ik naar een moment toe waarbij ik alle medicatie overboord gooi en dan 1 op 1 overstap naar een haarwerk. Rigoureus misschien wel maar het alsmaar dunner zien worden van mijn haar vind ik heel erg moeilijk en wil ik mezelf dan ook echt besparen.
Van die mooie mogelijkheden met hw weet ik alles van want in dat wereldje heb ik me ook goed verdiept.
Uiteindelijk denk ik dat voor mij de acceptatie van het gegeven makkelijker is met een heel mooi haarwerk en geen medicatie meer dan op deze wijze jarenlang door te gaan...

Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ziekte en Gezondheid Grover Inspiratie 2 22 februari 2006 11:24
even jullie mening a.u.b! lies TTM - Algemeen 25 13 augustus 2005 15:52
Sexueel getinte berichten op HaarWeb : graag jullie input! Webmaster Van alles en nog wat... 28 12 november 2003 14:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.