Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 mei 2006, 15:33   #1
ellen123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2006
Berichten: 28
Nihafor

Hoi,

Heeft er iemand hier ervaring met het middel Nihafor.
Ik heb namelijk al jarenlang last van enorme haaruitval. Het is begonnen na mijn eerste zwangerschap en het is daarna ook nooit meer weggegaan. Ook heb ik periodes met enorme jeuk op mijn hoofdhuid.
Ik heb al van alles geprobeerd. Heeft iemand nog tips?

Gr. ellen
ellen123 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2006, 16:34   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ellen123
Hoi,

Heeft er iemand hier ervaring met het middel Nihafor.
Ik heb namelijk al jarenlang last van enorme haaruitval. Het is begonnen na mijn eerste zwangerschap en het is daarna ook nooit meer weggegaan. Ook heb ik periodes met enorme jeuk op mijn hoofdhuid.
Ik heb al van alles geprobeerd. Heeft iemand nog tips?

Gr. ellen
Gebruik de zoekfunctie eens voor Nihafor. Het middel bevat uitsluitend ingrediënten, waarvan de werking niet is aangetoond. De meeste middeltjes die bij drogist/apotheek verkrijgbaar zijn, zijn zonde van je geld.

Wat heb je allemaal al geprobeerd? Er zijn maar weinig middelen met een bewezen effectiviteit. Kijk daarvoor eens in het Haarwoordenboekje op deze site.
Ben je al bij huisarts/dermatoloog geweest?

Er zijn voor vrouwen diverse behandelmogelijkheden, maar laat dan eerst vaststellen of je inderdaad Alopecia Androgenetica hebt (zO te horen wel, maar ik ben geen arts). Ook de jeuk op de hoofdhuid kan daarop duiden.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2006, 20:58   #3
ellen123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2006
Berichten: 28
Nihafor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Gebruik de zoekfunctie eens voor Nihafor. Het middel bevat uitsluitend ingrediënten, waarvan de werking niet is aangetoond. De meeste middeltjes die bij drogist/apotheek verkrijgbaar zijn, zijn zonde van je geld.

Wat heb je allemaal al geprobeerd? Er zijn maar weinig middelen met een bewezen effectiviteit. Kijk daarvoor eens in het Haarwoordenboekje op deze site.
Ben je al bij huisarts/dermatoloog geweest?

Er zijn voor vrouwen diverse behandelmogelijkheden, maar laat dan eerst vaststellen of je inderdaad Alopecia Androgenetica hebt (zO te horen wel, maar ik ben geen arts). Ook de jeuk op de hoofdhuid kan daarop duiden.
Ik ben inderdaad bij een dermatoloog geweest zonder enig resultaat. Daarna ben ik bij een haarkliniek geweest en daar hadden ze het over een soort schimmel (familie van de schimmel) ik kreeg een lotion maar dit heeft allemaal niets geholpen. Ik was een hoop geld kwijt maar ze konden me uiteindlejk niet vertellen hoe ik van deze kwaal af kon komen. Mijn haar is intussen gehalveerd ik raak er helemaal in paniek van.
ellen123 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2006, 11:35   #4
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ellen123
Ik ben inderdaad bij een dermatoloog geweest zonder enig resultaat. Daarna ben ik bij een haarkliniek geweest en daar hadden ze het over een soort schimmel (familie van de schimmel) ik kreeg een lotion maar dit heeft allemaal niets geholpen. Ik was een hoop geld kwijt maar ze konden me uiteindlejk niet vertellen hoe ik van deze kwaal af kon komen. Mijn haar is intussen gehalveerd ik raak er helemaal in paniek van.
Wat zei de dermatoloog dan?
En hoe is je haaruitval? Vooral bovenop? Of over het hele hoofd?
En wat heb je voor lotion gehad?
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2006, 15:53   #5
ellen123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2006
Berichten: 28
Nihafor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Wat zei de dermatoloog dan?
En hoe is je haaruitval? Vooral bovenop? Of over het hele hoofd?
En wat heb je voor lotion gehad?
Ik ben bij verschillende dermatolgen geweest. De eerste heeft een bloedonderzoek gedaan maar daar kwam niks uit. Hij heeft vervolgens een teershampoo en ketaconazal( tegen schimmels en gisten) voorgeschreven.
Ik reageerde in eerste instantie wel goed op de teershampoo maar dit was echter van korte duur. Toen ben ik doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis. De dermatoloog daar heeft eigenlijk nog minder ondernomen. Ook een bloedonderzoek wat dus weer goed was. En daarna wist hij het niet meer.
In de privekliniek is dus een haarwortel onderzoek gedaan en inderdaad bleek mijn haar erg los te zitten. Hier hadden ze het dus over een gist en daarvoor kreeg ik topicorte. Dit heeft echter helemaal niets gedaan.
Mijn haar is nu vooral aan de zijkanten heel dun (inhammen) maar ik vrees dat dit proces zich verder voort zal zetten. Ik had daar namelijk ook het minste haar. Verder heb ik altijd enorm dik haar gehad waar ik maar met moeite een haarspeld omheen kreeg. Nu durf ik het niet eens meer in een staart te doen want het is zo weinig ik steek het meestel met een haarklem omhoog.

Ellen
ellen123 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2006, 17:34   #6
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Ellen

Explosieve groei van schimmels en gisten veroorzaken een ontstekingsreactie aan de hoofdhuid die zich uit in schilfering, roodheid en jeuk... in milde gevallen heet dit roos en ernstige gevallen seborrohische dermatitis.

Wat je hebt gekregen tot nu toe, ketoconazol = op zich een logische stap die pakt de schimmels en gisten aan die de ontstekingsreactie veroorzaken.
Topicorte wordt ook veel voorgeschreven hiervoor, dit middel zorgt ervoor dat de ontstekingsreactie zelf wordt aangepakt maar doodt niet de veroorzakers.
Als deze middelen je niet helpen, hetgeen dus in =jouw geval zo is, zou als alt. nog eens geprobeerd kunnen worden :

Selsun, maar dan wel de sterkere versie = op recept verkrijgbaar!, dit is een seleniumdisulfide oplossing die net als ketocon. de schimmelinfectie aanpakt. Soms reageert iem. niet op keto en wel op seleniumdisulfide.
- Ander aanpak kan zijn, omdat topicorte je niet hielp terwijl dit toch een relatief 'zwaar costerocoide preparaat is : = bethlameson, triamcinolon zit qua sterkte op niveau topicorte of anders Dermovate dit is een van de zwaarste cortisone middelen die ingezet worden als een lichtere versie niet helpt om ff goed de ontstekingsreactie ' neer te sabelen' daarna wordt overgestapt op een lichtere versie .
Grofweg zijn cortisonen in te delen in 4 klassen waarvan de 1e - 3 genoemden in klasse 3 zitten en laatstgenoemde in klasse 4.
In ernstige gevallen wordt soms androcur voorgeschreven die remt de overmatige talgklierwerking, die verantwoordelijk is voor het verstoren van de natuurlijke huidflora en zodoende de explosieve groei van genoemde gisten en schimmels in de hand werkt.

Soms, wordt ook als alle andere therapieen geen succes hebben gehad of onvoldoende... ook gewerkt met PUVA lichttherapie, die eveneens op dit eczeem, net zoals bij psoriasis een gunstige invloed heeft.
Het is een chronische aandoening die toch vele tijden kan wegblijven na een succesvolle therapie maar ook altijd weer kan oplaaien.
Duidelijk = wel dat de zon er een gunstige invloed op heeft.

Verder heb ik zelf een prettige arts, dermatoloog in het erasmus mc gevonden, misschien een idee die nog eens te consulteren...
Ik hoop dat je hier iets aan hebt...


Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2006, 19:54   #7
ellen123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2006
Berichten: 28
Nihafor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Explosieve groei van schimmels en gisten veroorzaken een ontstekingsreactie aan de hoofdhuid die zich uit in schilfering, roodheid en jeuk... in milde gevallen heet dit roos en ernstige gevallen seborrohische dermatitis.

Wat je hebt gekregen tot nu toe, ketoconazol = op zich een logische stap die pakt de schimmels en gisten aan die de ontstekingsreactie veroorzaken.
Topicorte wordt ook veel voorgeschreven hiervoor, dit middel zorgt ervoor dat de ontstekingsreactie zelf wordt aangepakt maar doodt niet de veroorzakers.
Als deze middelen je niet helpen, hetgeen dus in =jouw geval zo is, zou als alt. nog eens geprobeerd kunnen worden :

Selsun, maar dan wel de sterkere versie = op recept verkrijgbaar!, dit is een seleniumdisulfide oplossing die net als ketocon. de schimmelinfectie aanpakt. Soms reageert iem. niet op keto en wel op seleniumdisulfide.
- Ander aanpak kan zijn, omdat topicorte je niet hielp terwijl dit toch een relatief 'zwaar costerocoide preparaat is : = bethlameson, triamcinolon zit qua sterkte op niveau topicorte of anders Dermovate dit is een van de zwaarste cortisone middelen die ingezet worden als een lichtere versie niet helpt om ff goed de ontstekingsreactie ' neer te sabelen' daarna wordt overgestapt op een lichtere versie .
Grofweg zijn cortisonen in te delen in 4 klassen waarvan de 1e - 3 genoemden in klasse 3 zitten en laatstgenoemde in klasse 4.
In ernstige gevallen wordt soms androcur voorgeschreven die remt de overmatige talgklierwerking, die verantwoordelijk is voor het verstoren van de natuurlijke huidflora en zodoende de explosieve groei van genoemde gisten en schimmels in de hand werkt.

Soms, wordt ook als alle andere therapieen geen succes hebben gehad of onvoldoende... ook gewerkt met PUVA lichttherapie, die eveneens op dit eczeem, net zoals bij psoriasis een gunstige invloed heeft.
Het is een chronische aandoening die toch vele tijden kan wegblijven na een succesvolle therapie maar ook altijd weer kan oplaaien.
Duidelijk = wel dat de zon er een gunstige invloed op heeft.

Verder heb ik zelf een prettige arts, dermatoloog in het erasmus mc gevonden, misschien een idee die nog eens te consulteren...
Ik hoop dat je hier iets aan hebt...


Kitty
Hoi,

Dank je wel voor je tips Kitty. Wat zijn jouw klachten precies?
Heb jij weleens psorinol gebruikt?
Waar ik vroeger wel baat bij had was een sanex shampoo speciaal voor hoofdhuidproblemen. Jammergenoeg kan ik deze nergens meer krijgen.

Ellen
ellen123 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2006, 21:02   #8
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
ellen

[QUOTE=ellen123]Hoi,

Dank je wel voor je tips Kitty. Wat zijn jouw klachten precies?
Heb jij weleens psorinol gebruikt?
Waar ik vroeger wel baat bij had was een sanex shampoo speciaal voor hoofdhuidproblemen. Jammergenoeg kan ik deze nergens meer krijgen.
Je moet de sanex antiroos shampoo nemen die heeft dezelfde samenstelling als degene die je beschrijft alleen de naam/verpakking is veranderd.


Mijn klachten zijn qua hoofdhuid problemen : jeuk, roodheid en beetje schilfering. Ontstaan allemaal toen alopecia androgenetica doorbrak alsook veel vetter haar dat daarmee gepaard ging.
Ik gebruik al een tijdje de diane 35 en daarbij sinds een mnd of 7 nu androcur dat eveneens de stof cyproteron acetaat bevat(zoals de diane) maar dan ik hogere dosering. Deze stof remt de invloed van de mannelijke hormonen op de huid en zou ook op die wijze haaruitval moeten verminderen. Het werkt wel maar het duurde erg lang voor het aansloeg... talg = zeer zeker verminderd en daarmee ook wel het seb. eczeem.. helemaal weg is het niet.
Ik heb baat bij ketoconazole hoofdgel en gebruik tussendoor ook nog wel beetje topicorte. Topicorte deed aanvankelijk ook niets bij me... keto dus wel..
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
"DE WAARHEID" graag lezen... Rob AGA - Algemeen 37 12 juni 2007 00:35
Nihafor Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 47 22 juli 2005 20:01
nihafor dia Haarproblemen bij vrouwen 3 29 juni 2005 18:50
hulp gevraagd! cobain AGA - Algemeen 9 10 augustus 2002 00:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.