Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 mei 2006, 08:34   #1
Birgit Jansen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
Baaldag/periode

Ik moet weer even mijn hart luchten. Mijn haar valt weer met bosjes uit, mijn regime heeft 1,5 jaar gewerkt en van lieverlee werd de haartuitval weer erger en nu wordt ik er weer wanhopig van overal liggen haren van mij als ik het gewassen heb trek ik er hele plukken uit.
Waar ik zo desperate van wordt is dat ik niet meer weet wat te doen ik slik al veel troep, waar moet ik mee stoppen of wat moet ik erbij gaan sliken??? Dutasteride??
Of komt het doordat ik de lotion bij minoxidil.com bestel het komt uit het buitenland met een sticker met sample erop zou het wel echt minoxidil zijn en ik bestel de finasteride ook in het buitenland bij www.housepharmacy.com allemaal omdat het daar goedkoper is maar ik vraag me nu af zou ik de verkeerde spullen krijgen of is het gewoon uitgewerkt????
Gelukkig heb ik 2 kinderen en voorat ik aan kinderen begon heb ik niets geslikt nu denk ik ik slik troep en het werkt maar tijdelijk waar doe ik het eigenlijk voor????
Het frustrerende is die plukken haar die ik steeds verlies en het kijken in de spiegel waarbij ik geconfronteerd wordt dat het toch wel zichtbaar aan het worden is zeker zonder de Toppik die ik ook gebruik.
Ik weet dat ik rustig moet blijven maar ik baal er vreselijk van dag en nacht ben ik er mee bezig misschien moet ik toch maar stoppen met alle pillen en gewoon een haarwerk nemen en maar lak hebben aan al het haarverlies.

Ik blijf zo piekeren waar komt het toch door wat doe ik fout, eet ik verkeerd, leef ik verkeerd hoe kan ik het weer verbeteren?????
Ik weet het niet meer


Birgit
__________________
Finasteride 5 mg (halve tablet per dag dus 2,5), minoxidil 5% sinds augustus 2004, lasercom sinds september 2005 en de diane pil sinds 1998.
Birgit Jansen is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2006, 08:54   #2
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi Birgit,

Wat naar dat het na al die tijd plots weer minder gaat met je haar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Birgit Jansen
Of komt het doordat ik de lotion bij minoxidil.com bestel het komt uit het buitenland met een sticker met sample erop zou het wel echt minoxidil zijn en ik bestel de finasteride ook in het buitenland bij www.housepharmacy.com allemaal omdat het daar goedkoper is maar ik vraag me nu af zou ik de verkeerde spullen krijgen of is het gewoon uitgewerkt????
Over je producten hoef je je echt geen zorgen te maken hoor. Die sticker met sample erop heeft enkel de bedoeling de douane te misleiden, omdat je niet zomaar prescriptiemedicijnen mag invoeren uit het buitenland. Ook Housepharmacy.com heeft een goeie reputatie.

Hoe ziet je haar er op dit moment uit? Is het echt opvallend dunner geworden? En sinds wanneer is de situatie weer verergerd?

Veel sterkte!
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2006, 08:57   #3
Ganescha
HaarWeb lid
 
Ganescha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2004
Berichten: 207
Birgit

Hi Birgit!

Ik heb PRECIES hetzelfde probleem. Ik herken je verhaal exact. Mijn haar valt nu bij bosjes uit en ook ik gebruik minox van Dr. Lee. Maar het lijkt er alleen maar erger van te worden. En ook ik heb totaal geen idee wat nu wijsheid is. OF stoppen met alles (slik ook de diane35 en androcur) en dan me gaan focussen op een haarwerk of doorgaan in onzekerheid. Ook vraag ik me af of het wel degelijk een positief effect heeft (al die middeltjes). Hoe zou mijn haar eraan toe zijn als ik het niet gebruikt zou hebben. In de toekomst wil ik ook graag kinderen en ik denk dat het niet bevorderlijk is om maar aan die rotzooi te blijven. Voor mijn gevoel heb je toch meer rust met een haarwerk, vooral als het jarenlang op en af gaat. Stabilisatie is het enige wat positief zou kunnen werken.

Birgit doe het rustig aan! En ik hoop dat het ook met jou snel wat beterd. Ik kan weinig antwoorden op je vragen geven, omdat ik met precies hetzelfde zit. Buiten dat om is het stoppen met de middeltjes ook een keuze voor ieder individueel. Iemand anders kan moeilijk zeggen wat goed voor een ander is.
__________________
Het antwoord is de pech van de vraag.

- Nioxin Shampoo (om de dag)
- Vitamine B12 (Kruitvat)
- Haarverzoringssupplement (Hema)
- Minoxidil 5% (2x per dag)

Gestopt met:
- Spironolactone 2% (avond)
- Bethamethason (1tot 3 keer in de week)
- Ketoconazole (om de 2 dagen)
- Denorex
- Androcur 50mg
- Androcur 10mg
Ganescha is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2006, 16:44   #4
Birgit Jansen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
Bedankt voor jullie reactie Coud en Ganescha.

Cloud je vroeg wanneer het erger werd, dat is al weer een aantal maanden heb ik het idee maar het neemt wel steeds meer toe in aantal haren en ik vind het zelf zichtbaar worden.
Ik heb al 20 jaar AGA en het lijkt alsof ik nu echt mijn laatste haren verlies 20 jaar bossen met haar verloren en de laatste anderhalf jaar lukt het het haarverlies te verminderen en nu neemt het weer toe.
Het is zo frustrerend van de angst al die haren te verliezen tot even het goede gevoel even nauwlijks haren te verliezen en nu het inmiddels zichtbaar is weer veel haren te verliezen.
Het is een gemene strijd.
Volgens VAAP leden vonden ze het nog niet nodig dat ik aan een haarwerk zou gaan maar ik gaf wel aan dat ik Toppik door mijn haar had want zonder Toppik durf ik eigenlijk al niet meer op straat, maar ik weet dat ik binnenkort toch echt aan een haarwerk zal moeten want ik heb voor mezelf wel besloten dat ik niet met hele dunne plekken op mijn hoofd op staat wil. Ik had gehoopt het tot mijn 40e uit te stellen ik ben nu net 37 jaar en denk niet dat ik dit ga halen want ik wil me niet zo onzeker voelen als dat ik nu doe.

Groetjes Birgit
__________________
Finasteride 5 mg (halve tablet per dag dus 2,5), minoxidil 5% sinds augustus 2004, lasercom sinds september 2005 en de diane pil sinds 1998.
Birgit Jansen is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.