Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 november 2005, 22:24   #1
lisaatje
very sad
 
Geregistreerd: 22 november 2005
Berichten: 26
wanhoop...

beste mensen,

hier het duizendste verhaal van een wanhopig iemand. Ik ben 22 jaar en heb sinds een maand extreme last van haaruitval. Vanuit het niets trek ik ineens hele bossen uit mijn hoofd en is er niks meer over van mijn volle bos.
Ik heb al allerlei stappem ondernomen..bloedtesten wezen niets uit. Ik ben ook bij de beruchte dr. plinck geweest, waarna ik mij alleen maar zwaar afgezet voelde. ik gebruik nu monoxidil, slik vitamine b, ijzerpreparaten, en slik een bloeddrukverlagend middel. niets helpt en ik wordt steeds wanhopiger. kaalheid zit niet in mijn familie, integendeel zelfs. Ik zit nu te denken aan accupunctuur of homeopathie..heeft iemand daar ervaring mee?Ook doet mijn huid ontzettend pijn en het juikt. Opvallend is dat ik precies 4 maanden geleden ernstig ziek ben geweest en dat dus de oorzaak zou kunnen zijn. Maar als dat zo is moet er toch wel een stop zijn op een gegeven moment???Het is echt moeilijk om zo te leven.iemand nog tips??
this sucks so much!!

groetjes
lisa
lisaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2005, 07:48   #2
Joney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 329
Hoi Lisaatje,
Hoelang ben je al aan de minoxidil? want dat spul kan in het begin ook een vette shedding (veel haaruitval) verzoorzaken hoor! Dit is meestal een teken dat het middel aan slaat. Ik weet niet hoelang je al die andere middelen al gebruikt maar het duurt lang voor je effect kan zien! Liefs en sterkte Joney.
Joney is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2005, 10:03   #3
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
lisaatje

Wat heeft Plinck als diagnose gesteld bij je?

Heeft hij gesproken over telogeen diffuus haarverlies of had hij het over andere vormen zoals alopecia androgenetica of alopecia aerata?
Ik denk dat het voor jou belangrijk is om te weten welke vorm je van uitval hebt.
als het de eerstgenoemde is dan stopt dit vaak na een aantal maanden 3-6 en vult de haardos zich binnen een half jaar meestal weer aan tot zoals het was voor die tijd. De andere vormen ; 2e = mannelijk haaruitvalpatroon, inhammen bovenop, kruintje (gaat bij een aantal gepaard met vetter haar+jeuk/roos) kan bestreden worden met idd. minoxidil, diane-35, androcur, finasteride...
Alopecial aerata = vaak pleksgewijs, hiervan weet ik weinig van maar worden wel behandelingen op toegepast. Mocht je hierover meer willen weten kun je je vragen beter stellen in dat forum.
Bloedonderzoeken wijzen igv erfelijke(aga) en aa haaruitval ook niets bijzonders uit. Hieruit kan alleen opgemaakt worden of je misschien tekorten hebt; ijzer, zink of een evt. ziekte.

Groet
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2005, 10:18   #4
lisaatje
very sad
 
Geregistreerd: 22 november 2005
Berichten: 26
tanx voor jullie replys!!

plick heeft alleen gezegd dat er idd sprake was van haaruitval (daar betaal je 40 euro voor..goh), en gezegd dat het genetisch was..hij heeft niks gezegd over aa of over een andere vorm...geen enkele ziekte genoemd.
Dus ik weet niet wat dat betekent. las op de andere forums dat ie juist met dit soort termen strooit???
Mijn haaruitval is diffuus. Dus ik hoop dat het een reactie is op mijn ziek zijn van drie maanden geleden (antibiotica mischien??). Ik weet niet of het jeuken nu meteen wijst op een haarziekte?
ik gebruik nu een paar dagen pas minoxidil, dus weet nog niet wat dat voor effect gaat hebben. Mijn haren die uitvallen hebben aan de onderkant ook een wit bolletje...weet iemand wat dit is?
Ik ga zometeen mijn testtosteron laten prikken..maarja op al die uitslagen moet je zo lang w8en..en ondertussen wordt je steeds verdrietiger
tips zijn welkom!!

groetjes lisa
lisaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2005, 14:03   #5
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
lisaatje

Ga ff ook naar een andere dermatoloog joh, testosteron prikken kan wat opheldering geven maar als ik het goed begrijp krijg jij ook het enige (volgens Plinck) dat er voor vrouwen is oftwel minox 2%.
Andere dermatoloog al is het maar om voor jezelf duidelijkheid te verkrijgen wat je (evt.) zou kunnen verwachten.
Sterkte
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2005, 17:04   #6
Ymke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2005
Berichten: 26
Hoi Lisaatje

Bij mij is die haaruitval twee jaar geleden begonnen, ook een aantal maanden nadat ik vrij ernstig ziek was (zeker een week hoger dan 39 graden koorts en veel gewichtsverlies). Ik had nooit eerder last van haaruitval, maar ineens viel mn haar letterlijk met bossen uit. En ook had ik last van jeuk een haarpijn. Na een anderhalve maand begon het geleidelijk aan minder te worden en na drie maanden was de haaruitval compleet gestopt, samen met de jeuk etc. Ik ben toen het al een stuk minder was de diane 35 gaan gebruiken, en heb daarna ongeveer driekwart jaar geen last meer gehad van haaruitval.

Op zich is haaruitval drie maanden na een stressvolle gebeurtenis (ziekte) een normaal verschijnsel. Tellogeen Effluvium (TE), je hebt er vast inmiddels van gehoord. Als dat zo is moet je nog even een of twee maanden volhouden, maar dan gaat het daarna echt over! Ik weet hoe rot het nu is, omdat je het helemaal niet gewend bent schrik je je kapot van al die haren.

Ik ben een beetje verbaasd over het feit dat dr Plinck minoxidil voorschrijft. Als je hiervoor nooit last van extreme haaruitval hebt gehad, en als je TE hebt, heeft minoxidil niet echt zin omdat de haaruitval vanzelf ophoudt. Je zou het zelfs beter niet kunnen gaan gebruiken omdat de haren die niet uitvallen wel afhankelijk kunnen worden van minoxidil. Ik sluit me daarom bij Kas aan dat je beter eerst een gewone dermatoloog kan bezoeken.

Heel veel sterkte in ieder geval! Hopelijk is dit gewoon even een periode waar je doorheen moet.

groetjes Ymke
Ymke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2005, 19:21   #7
lisaatje
very sad
 
Geregistreerd: 22 november 2005
Berichten: 26
Jullie hebben me op dit moment al meer info gegeven dan al die artsen bij mekaar tanx!

dermatoloog ben ik geweest en die heeft me ijzertabletten gegeven..onder het mom baadt het niet dan schaadt t niet, een bloeddrukverlagend middel wat volgens hem haaruitval remt en een lotion om de jeuk te verhelpen.
maja niks helpt..dus nu ga ik naar een homeopaat die er iets aan schijnt te kunnen doen..keeping the faith (at least trying to)!

groetjes,
lisa
lisaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2005, 17:00   #8
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
lisaatje

Ik denk dat jij aldactone (spironolactone) hebt gekregen klopt dat? Dit is een androgeenremmer die op zich wel bewezen heeft haaruitval te remmen. Je zou eens moeten kijken in het haarwoordenboekje van dit forum daar kun veel info opdoen t.a.v. medicatie en hun werking. Houd er rekening mee dat dit soort middelen echt langere tijd nodig hebben om, als ze dat doen, aan te slaan. (6-9 mnd gemiddeld)
Verder heb ik van mijn dermatoloog denorax teershampoo gekregen tegen (lichte)roos maar m.n. jeuk. het effect bij mij nu na 3,5 wk is dat ik jeukvrij ben en da's heel lekker...

Misschien heb je iets aan deze info.
Succes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2005, 17:42   #9
jooltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2005
Berichten: 56
Hoi Lisaatje,


Probeer ook een een vitaminekuur speciaal voor haar.
Als je haaruitval te wijten is aan je ziek zijn enige maanden geleden zou
je met een kuur van 3 maanden er weer helemaal bovenop moeten komen.

Groetjes
Jooltje.
jooltje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2005, 01:17   #10
dia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Berichten: 42
hoi Lisaatje,

In maart afgelopen jaar kreeg ik een vreselijke allergie (waarschijnlijk van de zon)
Het eindigde met een dikke prednisonkuur en daarna begon mijn haar uit te vallen..Je kon de inhammen met de dag zien groeien. Ben bij een dermatoloog terecht gekomen die allerlei testen deed En bloedonderzoeken.Allemaal negatief, dus volgens hem had ik Telogeen Diffuus.Ben toen minoxidil gaan gebruiken (uit Amerika, want die ik van mijn eigen apotheek kreeg was duur en mijn haar werd er heel vies van)Haaruitval werd steeds heftiger, ben terug gegaan naar dermatoloog, maar kreeg toen een ander. Die stelde dat ik kaal werd. Ook bij mij zit dat niet in de familie, allemaal mensen met mooi vol haar, dus ik zou dan de eerste zijn. Ik wilde een biopt om zo zijn diagnose waar te kunnen maken (ook met het oog op mijn dochter), maar daar wilde hij niet aan. De eerste derma kwam terug van vakantie en wilde wel een biopt doen. Een week daarvoor was ik (na research op internet, want ik koop nix meer voordat ik er positieve reacties van "echte mensen" van heb gelezen) begonnen met Nioxin. Dat is een haarlijn, heb er alles van gekocht, en i.d., de jeuk werd minder, dus minder krabben, dus minder haar aan mij handen.De dermatoloog heeft toen geen biopt genomen omdat er weinig kans was volgens hem om iets te vinden. Heeft zijn telfnr. meegegeven, als het erger werd kon ik na telf contact nog dezelfde dag een biopt krijgen..Hij bleeg bij de diagnose telogeen diffuus..toen ik zei dat ik gelezen had dat dat na 3 maanden moest stoppen zei hij...dat is voor de statistieken. Want bij mij duurde het toen al 5 maanden. En raad eens...heb mijn haar nu superkort (heb eigenlijk krullen) want er groeit zoveel nieuw haar dat het alle kanten heen wil. Ook mijn oksels en benen moet ik weer bewerken, wat de hele zomer niet nodig is geweest.Heel af en toe gebruik ik nog minoxidil (het staat toch in de douche) ..Probleem wat ik er voor terug heb is dat mijn hele hoofdhuid naar de kl... is... Heb nu een soort exceem of psoriasus...en dat is heel hardnekkig.. Kan vanaf maart dit jaar mijn haar niet meer verven...geeft ook een ontzettende uitslag..MAAR IK HEB WEER HAAR...
dUS JE ZIET HET, ALS JE DIT VAN EEN ZONNE-ALLERGIE KUNT KRIJGEN...
Ik was ook te ongeduldig...maar het duurde toch minstens 5 maanden voordat er weer nieuw haar kwam. En de nioxin heeft volgens mij wel geholpen..
groet en sterkte
dia is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2005, 09:39   #11
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
dia

Fijn voor je dat je haar weer volop teruggroeit nu !
Heb je wel iets gekregen van de dermatoloog voor je hoofdhuid? .
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2005, 11:27   #12
dia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Berichten: 42
Ja Kas, de gebruikelijke dingen...koolteershamppo en locoid...maar het helpt voor geen meter. Snap er nix van, had vroeger wel roos, maar niet dit..Het lijkt wel of mijn hoofdhuid onder het exceem zit met witte schilfers maar die zitten nog in de huid vast. Dus als je nog tips hebt..


groetjes
Dia
dia is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2005, 08:42   #13
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
dia

Dus als je nog tips hebt..

Ja naar een dermatoloog... doen hoor niet zelf meer met huis tuin en keukenshampoo of rommeltjes meer aan de slag.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2005, 19:23   #14
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lisaatje
Jullie hebben me op dit moment al meer info gegeven dan al die artsen bij mekaar tanx!

dermatoloog ben ik geweest en die heeft me ijzertabletten gegeven..onder het mom baadt het niet dan schaadt t niet, een bloeddrukverlagend middel wat volgens hem haaruitval remt en een lotion om de jeuk te verhelpen.
lisa

Hoi Lisa,
waarom heeft de dermatoloog je een bloeddrukverlagend middel gegeven? Denk hij dat je haaruitval door de stress komt?
Pas trouwens wel op met Beta-blokkers, aangezien dat deze pillen bij sommige mensen ook TE kan uitlokken, overigens niet bij iedereen hoor!
Wat is de naam van de lotion die je gebruikt? Helpt het je een beetje?

Groetjes!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2005, 00:33   #15
lisaatje
very sad
 
Geregistreerd: 22 november 2005
Berichten: 26
Hoi sigur,

De dermatoloog heeft mij spironolacton gegeven. Inde bijsluiter slaat zelfs dat het overbeharing kan veroorzaken. Mensen met een te hoge bloedruk kunnen, daardoor last vna haaruitval krijgen. Dus ik denk dat hij d8 dat hoe lager de bloeddruk is hoe meer het haaruitval remt???Ik kan nog niet zeggen of het helpt want slik het nog niet zo lang.Het heeft iig niks met stress te maken. De lotion heet locoid scalp lotion en helpt zeer zeker.
Ik had eerst nog hoop dat het bij mij om TE (omdat het na een periode van ziekte optrad) ging, omdat er totaal geen kaalheid in mn familie voorkomt, maar ik zit nu toch meer te denken richting aa
Toch snap ik niet als ik van sommige vrouwen lees dat ze al jaren last hebben van haaruitval. Als het bij mij zo door blijft gaan ben ik over een paar weken kaal.
Ik heb nu een afspraak bij de geneacaloog om mn hormonen te laten checken.
En ik ben begonnen met de diane pil.
Maar zo langzamerhand heb ik geen hoop meer dat het nog goedkomt

groetjes lisa
lisaatje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na hoop komt wanhoop charliegirl Haarproblemen bij vrouwen 45 21 februari 2005 18:58
Definitief kaalheid voorkomen martini500 Medicijnen/haargroeimiddelen 63 7 februari 2005 13:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.