Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 mei 2006, 21:02   #1
evaluna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 2
dun en futloos haar

Hallo, ik plaats hier een bericht in de stille hoop, dat misschien iemand mij een advies kan geven. Ik heb dun haar maar met veel krullen. Nat en gewassen is het een klein dun bossje, maar als het droog is (was) dan heb ik, normalite een mooie bos met krullen.
Echter, sinds een paar maanden, is mijn haar erg futloos en krulloos geworden. Ik draag altijd een staart en geregeld valt het haarbandje eruit, wat me voorheen nooit overkwam; moest ik er altijd uittrekken.
Ik slik wel andere multivitaminen sinds een paar maanden, en omdat ik ook op dit forum las, dat vit B ook slecht kan zijn, (dat je haar dunner wordt) moet ik daar misschien mee stoppen? Verder ben ik ook verhuisd, en zag ik dat de waterhardheid waar ik nu woon wel 2x zo hoog is.
Ben wel overgegaan op een betere shampoo en conditioner. Dit leek te helpen, maar na een paar uurtjes stort het weer volledig in elkaar. Is er iemand die mij hier iets zinnigs over kan melden? Kan het aan het vit preparaat liggen? Of het water? Of moet ik gewoon naar de kapper? Of krijg ik gewoon last van ouderdomsverschijnselen? Ben nu 35......... Ik hoor het graag. Mvg EvaLuna
evaluna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2006, 09:31   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
evaluna

Je haar valt niet overmatig uit??
Als dat nl. wel zo is kan het iets anders zijn.
Als iem. ziek geweest is of medicijnen slikt kan de conditie van het haar (tijdelijk) achteruit gaan.
Waterhardheid heeft idd invloed op de conditie van het haar, net zoals leeftijd en voedingspatroon. Verandering van anticonceptiemiddel kan eveneens invloed hebben
Roken is gewoonweg slecht voor je haar. Van vit. B heb ik alleen maar gehoord dat dit juist goed is voor je haar dus dat herken ik niet..

Ff je gangen nagaan of iets van het bovenstaande aan de orde is...
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2006, 10:14   #3
evaluna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 2
Bedankt voor je reactie. Mijn haar valt inderdaad niet uit. Sterker nog; ik heb het idee dat ik relatief weinig haar verlies; dat merk ik met borstelen. Het lijkt gewoon wel of het stilstaat, en als ik goed kijk dan zie ik vanuit de wortel dat het gewoon dunner is. De enige verandering die heeft plaats gevonden, is een verandering van multivitaminen (ander merk) en dat ik verhuisd ben.. ivm het water. Maar ja, daar moet je haar toch aan wennen lijkt me?
IK ben gestopt met die vitaminen... Dus ik hoop dat het daar aan ligt..Mvg EvaLuna
evaluna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2006, 20:56   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
evaluna

Ik weet het niet...
hardheid van het water kan van invloed zijn op de conditie van het haar maar niet dat een haar daar dus zichtbaar dunner van is geworden zoals je beschrijft.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2006, 15:14   #5
Iren
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: Leiden
Berichten: 27
dun en krullend haar

Hallo Evaluna,
Net als jij heb ik dun en krullend haar. Met de leeftijd werd die minder krullend, dunner en zaeg er niet zo goed meet uit.

In 2004 verloor ik mijn haar wegens chemokuur en daarne werd die nog slechter.Maar dat intereseerde me niet zo veel want mijn gezondheid was het belangrijkste voor me. Tot mijn groot geluk ontdekte ik vorige jaar per toeval iemand die me kon helpen met mijn problemen- angst, vergifte lichaam na al die kuren, opgezwolen lihcaam enz. Tijdens deze behandelingen mertke ik dat mijn haar sneller groeide en beter werd. Ook werd die meer krullend, maar dat is aan de chemo te "danken". Het belangrijste was dat mijn haar diken glanzedn en werd en ziet er nu zelfs beter dan voor de behandelingen.

Mijn behandlelaarster ontwikkelde een speciale masker voor mijn haar, die ook op mijn vrienden en collagea's was toegepast, met hetzelfde success. Iedereen kreeg dikker, betere en sneller groeinde haar. Als je interesse erin heb, kun je me mailen voor meer info.

Ook gebruik ik shampoo zonder sodium lauryl sulphate (ik bestel die in UK van de firma Neways) en die werkt ook heel goed voor het haar. Misschien is sortgelijke shampoo in de natuur winkels te koop, heb ik een keer in Den Haag gezien.

Ik heb trouwens een hele lijst met de schadelijke ingredienten die heel vaak in de cosmetica en bad producten worden gebruikt en daar let ik op als ik mijn inkopen doen. Die kan ik je ook opsturen.


Groeten,
Iren
Iren is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2006, 15:00   #6
Girlygirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 58
Iren & EvaLuna

Ik gebruik ook shampoo zonder Laurenth Sulfate etc. Ben zeker van mening dat dit erg belangrijk is gezien de schadelijke stoffen die je opneemt.

Je kunt in Nederland een paar merken shampoo kopen waarvan je zeker weet dat het 100% natuurlijk is, zonder die "enge" toevoegingen waar je het over hebt.

Ik ben oa erg tevreden over Weleda, Dr. Hauschka en Sealine (alle shampoo's zijn goedgekeurd met BDIH keurmerk!)

Zie volgende link, met slechte-stoffen-lijst: http://www.vannaturebeter.nl/stoffenlijst.html

Waar je ook nog eens kunt kijken is op de site heelnatuurlijk.nl

Ik ben erg benieuwd naar je masker en welke shampoo jij gebruikt Iren?

Groetjes,
Girlygirl

Laatst gewijzigd door Girlygirl; 10 mei 2006 om 15:02
Girlygirl is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2006, 15:51   #7
Iren
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: Leiden
Berichten: 27
masker/shampoo

Hallo Girlygirl,
Bedankt voor de mooie tips voor shampoo. Het maakt inderdaadgroot verschill als er geen Sodium Lauryl Sulphate erin zit. Sinds 3 jaar gebruik ik de shampoo van Neways (heb contract voor distrubuteur getekent voor 30% korting) en ben ik heel tevreden. Nu wil ik ook andere merken proberen en je info is echt op tijd en heel waardevol voor mij.

De masker is ontwikkeld door mjn energy healer om mijn haar na de chemo opnieuw in orde te krijgen. Wat me opviel is dat mijn haar dikker werd en glanzender en ziet er gewoon beter uit. De masker is gemaakt uitsluitend uit natuurlijke producten en is bestraald of bewerkt mer bio energie. Daarom is die ook een genezend product die zorgd dat je haar ookook gezond blijft. Ook merk ik dat mijn haar heel sneller groiet sindsdien als gevolg meer kosten voor de kapper)). De enige probleem met de masker is dat die te vettig is en je de hele nacht ermee moet slapen. Maar ja, het resultaat telt.

Groeten,
Irina
Iren is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2006, 09:49   #8
Girlygirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 58
Irina

Fijn dat ik je heb kunnen "helpen" ... geniet van het feit dat het al stukke beter gaat met je haar!!!

Fijne dag!
Girlygirl is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2006, 16:32   #9
Iren
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: Leiden
Berichten: 27
shampoo

Hi Girlygirl,

Heb je de nieuwe shampoos in de natuur winkels geprobeerd? Er zijn een paar zonder SLS, wil ik proberen dus zoek ik iemand met ervaring.

Ik heb naar Weleda shampoos gekeken, erg duur in vergelijking met mjin shampoos. Sealine heb ik nog niet gezien en weet ik de prijs nog niet.

Laat me weten als je wat referenties hebt over de nieuwe shampoos.

Groeten,
Iren
__________________
Mijn regimen:
Intern/extern: bio enegy healing -wekelijks-voor algemene gezondheidsonderhoud

Extern: haar mask (creme) bewerkt met bio energie -2 x maand minimuum, voor het onderhouden van mijn haar

Resultaten:
hersteld na 4 chemokuren haar, nieuw haar groei, levendiger,dikker en glanzend haar
Iren is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aan Do: wat is het verschil tussen geschubt en ontschubt haar? Chris Haarwerken 3 16 februari 2017 12:07
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
haarwerk voor dochter (7 jr.) lizanne Haarwerken 11 4 juni 2005 07:33
Obesessies en TTM? swickie TTM - Algemeen 6 3 juni 2005 23:13
is het duidelijk wat ik heb met mijn haar boes Haarproblemen bij vrouwen 0 1 februari 2003 17:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.