Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juli 2004, 18:28   #1
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
[finasteride] Algemeen (archiefthread)

Hoi, ik ben sinds kort begonnen met finasteride te slikken. Wat ik me afvraag: Hoe groot is de kans dat het haar dat ik al kwijt ben (gedeeltelijk) terugkomt?

Er staat nog wel overal wat haar, alleen is het op het voorhoofd echt heel dun, ik ben al een jaar of 10 kalend en ben momenteel 28.
Druifstuif is offline  
Oud 18 juli 2004, 18:36   #2
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Hoi, ik ben sinds kort begonnen met finasteride te slikken. Wat ik me afvraag: Hoe groot is de kans dat het haar dat ik al kwijt ben (gedeeltelijk) terugkomt?

Er staat nog wel overal wat haar, alleen is het op het voorhoofd echt heel dun, ik ben al een jaar of 10 kalend en ben momenteel 28.
Er is alleen hergroei bij de kruin, maar dit is niet echt om over naar huis te schrijven.Bovenop en bij de voorkant gebeurt vrijwel niets.
Eminem is offline  
Oud 18 juli 2004, 18:44   #3
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Er is alleen hergroei bij de kruin, maar dit is niet echt om over naar huis te schrijven.Bovenop en bij de voorkant gebeurt vrijwel niets.
Dat is jouw persoonlijke ervaring?
Druifstuif is offline  
Oud 18 juli 2004, 18:47   #4
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Dat is jouw persoonlijke ervaring?
Ik slik Proscar (Finasteride) i.c.m vitamine B nu al op een maand na een heel jaar en heb dit idd ervaren.Afgezien van wat hergroei op de kruin blijft het bestaande haar wel behouden.
Eminem is offline  
Oud 18 juli 2004, 19:11   #5
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Ik slik Proscar (Finasteride) i.c.m vitamine B nu al op een maand na een heel jaar en heb dit idd ervaren.Afgezien van wat hergroei op de kruin blijft het bestaande haar wel behouden.
Maar goed, hoe ver was je kaalheid toen je er aan begon, daar ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar.
Druifstuif is offline  
Oud 18 juli 2004, 19:13   #6
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Maar goed, hoe ver was je kaalheid toen je er aan begon, daar ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar.
Mijn haar was erg dun en frontaal had en heb ik nog steeds kale plekken.
Eminem is offline  
Oud 21 juli 2004, 14:47   #7
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Er is alleen hergroei bij de kruin, maar dit is niet echt om over naar huis te schrijven.Bovenop en bij de voorkant gebeurt vrijwel niets.
http://www.hairlosshelp.com/websites/DIDDYHAIR/

Finasteride werkt wel vooraan en op de inhammen. Bij de onderzoeken die gedaan werden met finasteride werd alleen de kruin beoordeeld, daarom dat de makers van finasteride niet mogen beweren dat het vooraan werkt omdat dit niet is bewezen. Hetzelfde geldt voor Minoxidil trouwens. Koppel dit aan angstige gebruikers, die doorslaan als ze een shedding krijgen en dan krijg je een hoop paranoia.

Ik heb al voldoende foto's gezien van mensen die overduidelijk succes hadden vooraan met finasteride. Natuurlijk zal dat niet bij iedereen het geval zijn. En je moet vooral geduld hebben.
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline  
Oud 21 juli 2004, 14:53   #8
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarflai
http://www.hairlosshelp.com/websites/DIDDYHAIR/

Finasteride werkt wel vooraan en op de inhammen. Bij de onderzoeken die gedaan werden met finasteride werd alleen de kruin beoordeeld, daarom dat de makers van finasteride niet mogen beweren dat het vooraan werkt omdat dit niet is bewezen. Hetzelfde geldt voor Minoxidil trouwens. Koppel dit aan angstige gebruikers, die doorslaan als ze een shedding krijgen en dan krijg je een hoop paranoia.

Ik heb al voldoende foto's gezien van mensen die overduidelijk succes hadden vooraan met finasteride. Natuurlijk zal dat niet bij iedereen het geval zijn. En je moet vooral geduld hebben.
kijk dat zijn nog eens voor- en na-foto's. daar kan Ken nog een puntje aan zuigen. Ongelofelijk wat een resultaat met zo'n vrij mild regimen, als het klopt wat er staat.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 21 juli 2004, 15:15   #9
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
damnn wat een hergroei die man zal wel gelukkig zijn. ik heb ook wel wat hergroei gehad maar niet om te zeggen damnnnn.

ik wil ook z'n goed resultaat
high is offline  
Oud 21 juli 2004, 17:13   #10
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Nog 1:

http://www.geocities.com/actionpackti/

Als je de onderste set fotos bekijkt kan je de moedervlek op z'n rechterinham als referentiepunt gebruiken. Er is volgens mij toch wel een duidelijk verschil tussen de "month 3" en "month 4" foto's en zeker tegenover "month 14".
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline  
Oud 21 juli 2004, 20:07   #11
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
[QUOTE=Zwarflai]http://www.hairlosshelp.com/websites/DIDDYHAIR/

[QUOTE]
Dat die gast zo'n goede hergroei heeft kan ik me wel voorstellen, die begon nog maar net te kalen als ik zo de "before" foto's zie. Als ik ook nog maar in de buurt van die "before" foto's zou komen met finasteride zou ik al een enorm gat in de lucht springen, maar daar is weinig kans op ben ik bang.
Druifstuif is offline  
Oud 21 juli 2004, 20:13   #12
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
dan zou ik wel volledige hergroei krijgen want ik ben nog minder dan de before foto's let's hope it
high is offline  
Oud 21 juli 2004, 20:26   #13
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door high
dan zou ik wel volledige hergroei krijgen want ik ben nog minder dan de before foto's let's hope it
Eerst maar eens afwachten of het wel werkt bij jou (en mij), bij sommige mannen doet het bijna niks.
Druifstuif is offline  
Oud 22 juli 2004, 15:27   #14
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
[QUOTE=Druifstuif][QUOTE=Zwarflai]http://www.hairlosshelp.com/websites/DIDDYHAIR/

Citaat:
Dat die gast zo'n goede hergroei heeft kan ik me wel voorstellen, die begon nog maar net te kalen als ik zo de "before" foto's zie.

Ja, ik weet dat die kerel nog niet lang aan het kalen was, maar ik probeer gewoon de mythe te weerleggen dat Finasteride alleen voor de kruin werkt. Ik wil mensen ook geen valse hoop geven, niet iedereen krijgt zulke resultaten natuurlijk. Maar zelfs als je je huidige haar kan behouden is dat nog altijd beter dan het haarverlies zijn gang te laten gaan, doordat je denkt dat je er zowieso geen baat bij zal hebben.

Citaat:
Als ik ook nog maar in de buurt van die "before" foto's zou komen met finasteride zou ik al een enorm gat in de lucht springen, maar daar is weinig kans op ben ik bang.
Dat kan je pas weten als je het probeert. Neem je nu Finasteride?
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline  
Oud 22 juli 2004, 15:33   #15
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarflai

Dat kan je pas weten als je het probeert. Neem je nu Finasteride?
Yup, 6 dagen nu om precies te zijn, nog ff wachten of het iets doet dus.
Druifstuif is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.