Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 februari 2006, 19:19   #1
Ofeltuna
HaarWeb lid
 
Ofeltuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Locatie: Nederland Rotterdam
Berichten: 9
slechte dag

Hallo daar allemaal..
het is niet mijn bedoeling om jullie op te zadelen met mijn problemen hoor..
Maar ik had weer zo'n slechte dag vandaag.. ben weer enorm gepest door mijn TTM op school.. mensen slaan me als ik langs hun loop in de gang.. of ze roepen dat ik het zelf kaal geschoren heb Ik ben vanmiddag huilend naar huis gegaan en ik weet het gewoon niet meer..
Ik ben moe en ben het ontzettend zat! Weet iemand niet iets om iets tegen dat pesten te doen?
Ik durf zelf namelijk niet voor mezelf op te komen en negeer ze altijd, maar nu heb ik het echt helemaal gehad!...
Door die soort van 'stress' ben ik ook meteen weer gaan trekken..

sterkte Ofeltuna
Ofeltuna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2006, 19:43   #2
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Maar Ofeltuna toch...

Hoe durven ze jou zo te behandelen? Ik kan het me voorstellen dat je je vreselijk rot voelt zeg! Het is niet gemakkelijk, zeker niet op jouw leeftijd. Pubers kunnen zo gemeen zijn tegen elkaar...

Ik kan u wel zeggen 'kop op' en 'trek het je niet aan', maar ik weet dat dat niet helpt, hoewel het wel zo is. Ze weten niet beter. Ze hebben hun eigen onzekerheden en proberen dat met branie en pesten te camoufleren. Eigenlijk zou je medelijden met hen moeten hebben.

Lieve Ofeltuna, trek je niet teveel terug in je schulp, je bent het waard om er te zijn! Denk ook eens aan de mooie dingen in je leven, lieve mensen, die heb je zeker ook om je heen? Trek je daaraan op en kom hier af en toe eens je hart luchten.

Nogmaals: je verdient het niet zo behandeld te worden.

Liefs, Fara
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2006, 19:51   #3
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Lightbulb

Nou dat is wel heel zwaar...en verdrietig meid. Toch goed dat je naar huis bent gegaan, je hoeft je niet steeds "sterk" te maken, het is ook echt zwaar. En dat ze je nog slaan ook , ongelooflijk en zo onverdiend.
Is er niet iemand om voor je op te komen? Misschien dat je het iemand op school (een leraar?) kan vertellen? En je ouders kan je het bij hen kwijt? Het is wel heel belangrijk dat je iemand vind om even naar je te luisteren.
Ik weet zelf nog hoe rot ik me voelde, ik heb ook zoiets meegemaakt op school. Uiteindelijk ben ik naar een andere school gegaan. Voor mezelf was dit wel goed, ik was al een tijd thuis en iedere keer zo misselijk van de spanning als ik de suggestie kreeg weer naar school te gaan. Zo moeilijk allemaal, jongeren kunnen zo verschrikkelijk hard zijn.
Maar geloof hun niet! Je bent wél belangrijk en waardevol! Een parel! Wist je dat een parel eerst een zandkorrel is, in een oester. En die oester doet er alles aan die zandkorrel "weg te pesten", maar die zandkorrel laat zich niet weg pesten en verlaat de oester pas vrijwillig als hij een sterke en mooie parel is geworden. Wij zijn hier allemaal parels geloof in jezelf en geef de moed niet op, maar kies wél voor jezelf!
Sterkte, liefs Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2006, 21:51   #4
AThone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: voorburg
Berichten: 58
Mooi geschreven Lois van die parel!!!!!!!!!!!!
AThone is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2006, 20:45   #5
Ofeltuna
HaarWeb lid
 
Ofeltuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Locatie: Nederland Rotterdam
Berichten: 9
Heel erg bedankt jullie allemaal
Jullie zijn zeker een grote steun voor mij ( ik hoop dat ik dat ook voor jullie kan zijn )

sterkte en liefs Larissa
Ofeltuna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2006, 22:53   #6
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Heey Ofeltuna!

Is er geen mogelijkheid om met het schoolbestuur te praten?
Dit kan toch niet? Ze zien toch ook wel dat je zo gepest wordt?
Echt te bizar voor woorden dat dit soort dingen onder de ogen van andere kunnen gebeuren!!
Wat zegt je mentor ervan?
Kan je er met niemand over praten op school?

Is het misschien een idee om een spreekbeurt te houden over TTM.
(als je dat durft dan!) Of er wat over te vertellen in je mentoruur (als je dat hebt)
Ik wil je best helpen als je dat wilt!
Ik heb geen ttm, maar als ik wat voor je kan doen laat het dan weten hoor!!!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 09:31   #7
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Dag Ofeltuna

Ik kan me exact indenken hoe jij je voelt.
Ik heb net hetzelfde meegemaakt als jij maar dan zonder ttm, gewoon pestgedrag. De ttm heb ik pas later ontwikkeld.

Probeer sterk te zijn en het je niet al te veel aan te trekken en praat erover met mensen. Uit je frustraties. Ik kropte alles op en heb daarna er erg van af gezien. Bedenk ook dat dit alleen nu gebeurt. Als je van school bent en je gaat naar de hogeschool of universiteit, dan is het op een andere manier. Dan is het ieder voor zich en je zit veel minder in dat 'klasverband'. Dan kun je ten allen tijde kiezen met wie je omgaat. Nu is dat moeilijk omdat je steeds aan die klas vasthangt. Bedenk ook dat de pesters hun twijfels hebben en zeker niet van zichzelf vinden dat zijn perfect zijn. Laat dus niet teveel op je kop zitten en als je kan, meld dan de voorvallen.

Veel succes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Dosering husa Medicijnen/haargroeimiddelen 63 17 februari 2009 22:31
Fabeltje: 100 haren per dag Tiuri AGA - Algemeen 15 2 december 2005 22:26
Dag lieve mensen, hier een heel lang verhaal van een meisje met AA Monique Haarproblemen bij vrouwen 4 24 oktober 2003 12:28
Slechte dag miejefke TTM - Algemeen 3 24 januari 2003 21:07
open dag transhair een succes jornkielman Chirurgische behandelingen 4 29 juni 2002 16:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.