Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 oktober 2016, 19:05   #1
Adem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2016
Berichten: 4
Geslacht:
Fitnessen/ Sporten na FUE?

Hoi lotgenoten,

Voor de zomer had ik de intentie om dit jaar een haartransplantatie te ondergaan, echter is er mij 1 ding blijven hangen (waar ik maar geen eenduidig antwoord op kan vinden) en dat is omtrent het sporten na een fue.

İk doe actief aan krachttraining (fitness), echter vindt ik op internet allerlei verschillende antwoorden op zoektoekt naar wanneer ik kan gaan fitnessen na een FUE. Sommige klinieken geven 2 weken aan en anderen zelfs 3 maanden.

Maar ik kan maar niet achterhalen waaom ik zo lang moet wachten met sporten (veronderstelling dat ik een fue heb ondergaan) en wat het effect is als ik toch wel zal fitnessen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Adem is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2016, 20:17   #2
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adem Bekijk bericht
Hoi lotgenoten,

Voor de zomer had ik de intentie om dit jaar een haartransplantatie te ondergaan, echter is er mij 1 ding blijven hangen (waar ik maar geen eenduidig antwoord op kan vinden) en dat is omtrent het sporten na een fue.

İk doe actief aan krachttraining (fitness), echter vindt ik op internet allerlei verschillende antwoorden op zoektoekt naar wanneer ik kan gaan fitnessen na een FUE. Sommige klinieken geven 2 weken aan en anderen zelfs 3 maanden.

Maar ik kan maar niet achterhalen waaom ik zo lang moet wachten met sporten (veronderstelling dat ik een fue heb ondergaan) en wat het effect is als ik toch wel zal fitnessen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
In principe mag je al sporten na 2 weken met uitzondering van contactsporten. Ik doe ook aan krachttraining en zat twee weken na mijn ht terug in de fitness. Je moet natuurlijk nog niet aan 100% trainen. Ik trainde op 75% van 1 REM om mijn hartslag en bloeddruk laag te houden. Na twee maanden kan je weer voluit gaan. Je voelt het zelf wel aan. Na twee weken zijn de grafts al vastgegroeid maar is de doorbloeding nog fragil dus doe je het gewoon kalm aan. Mijn motor heb ik wel drie maanden op stal gezet maar dat was omwille van de helm. Bij het voetballen moet je de eerste twee maanden ook niet beginnen koppen. Gewoon gezond verstand gebruiken en naar je lichaam luisteren. De ene geneest ook sneller dan de andere.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2016, 21:04   #3
Adem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2016
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
In principe mag je al sporten na 2 weken met uitzondering van contactsporten. Ik doe ook aan krachttraining en zat twee weken na mijn ht terug in de fitness. Je moet natuurlijk nog niet aan 100% trainen. Ik trainde op 75% van 1 REM om mijn hartslag en bloeddruk laag te houden. Na twee maanden kan je weer voluit gaan. Je voelt het zelf wel aan. Na twee weken zijn de grafts al vastgegroeid maar is de doorbloeding nog fragil dus doe je het gewoon kalm aan. Mijn motor heb ik wel drie maanden op stal gezet maar dat was omwille van de helm. Bij het voetballen moet je de eerste twee maanden ook niet beginnen koppen. Gewoon gezond verstand gebruiken en naar je lichaam luisteren. De ene geneest ook sneller dan de andere.
Bedankt voor je reactie M. Hayden. Zou je kunnen beschrijven hoe je dat 'aanvoelt'? M.a.w. wat zijn de eventuele signalen?
Adem is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2016, 21:21   #4
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adem Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie M. Hayden. Zou je kunnen beschrijven hoe je dat 'aanvoelt'? M.a.w. wat zijn de eventuele signalen?
Als het bloed naar je hoofd stijgt omdat je bv te zwaar traint zal je een raar gevoel krijgen in je donor en transplantatie gebied. Ook zal het gebied beginnen gloeien bij overkill.
Veel kan je niet misdoen na twee weken, gewoon contact vermijden met transplantatie gebied.
Ga gewoon niet voluit in het begin.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2016, 10:12   #5
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
Dit vroeg ik me ook al af, ik heb over een maandje een HT en fitness ook 5 keer per week. Mijn gevoel zegt dat je beter 2 weken helemaal niet kan fitnessen en daarna gewoon weer lekker kan pompen, uitgezonderd van bankdrukken, squats en deadlifts, legpress en oefeningen vermijden als je plat op een bankje ligt, want dan stijfgt toch het bloed snel naar je hoofd toe.

Dat word veel kabels en machines de eerste 2 maanden haha.
chelie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2016, 22:12   #6
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markr32 Bekijk bericht
Zoals M.Hayden al zegt je moet eerder uitkijken met contact sporten.

Na 2 weken ben ik ook weer rustig aan begonnen met fitnessen, en dit is geen enkel probleem geweest, het is juist fijn om weer je gewone leven op te pakken!

Wist je trouwens dat met fitness je helemaal niet ALTIJD maximaal hoeft te trainen..

Ik trainde vroeger bij sportschool Knetemann in Den haag en hier trainde ook Anja Timmer zij is wereld kampioen bodybuilding geweest en heeft ook kampioenen begeleid.

Haar schema was een 6 weken cyclus, week 1 op 70% qua kracht, week 2 80%, week 3 90%, week 4 100%, week 5 110% (iemand helpt je met omhoog maar zelf terug laten gaan) en week 6 rust, daarna dezelfde cyclus weer bij week 1 op 70% beginnen, zo houd je spierpijn en dit betekent maximale groei!

Good luck!
Weet je dat dit verschillend is qau persoon. Ik train zelf ook bij een personal trainer en bij mij moet ik juist heel zwaar trainen in het begin in plaats van veel raps. Begrijp me niet verkeerd ik train pas vier maanden en het resultaat is er al. Dit wordt alleen maar beter

ps: ik had gehoord eerste twee weken geen fitness. In de derde week mag je weer beginnen maar niet op je maximale maar voor 60-70 % van wat je kan ofzo. In week vier mag je weer je oude schema aanhouden.
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2016, 21:04   #7
siro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2016
Berichten: 36
Geslacht:
Dat zou je beter aan je doctor vragen. In mijn geval moest ik een maand wachten.
siro is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2016, 21:46   #8
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Niks dokter. Je voelt je lichaam zelf toch wel aan? Huisartsen weten tegenwoordig niks meer.

Wat betreft dat fitness schema. Zo train ik ook niet in een cyclus van 6 weken.

Maar wel 2 weken licht gewicht en veel herhalingen (intensiteit/spieren branden) en 4 weken zwaar. En met zwaar bedoel ik wat ik op dat moment haal. Ik let niet zo op het gewicht in aantal. vind ik niet spannend. je moet aanvoelen
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2016, 14:49   #9
anderhalfoog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2016
Berichten: 36
Geslacht:
Wat kan er misgaan dan? Als ze vastzitten dan is het toch prima? Als je na een week voluit gaat fitnessen kunnen de haren eruitknallen bij te veel bloed?
anderhalfoog is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.