Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 augustus 2004, 13:17   #241
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Toch heb ik hier nog steeds ernstige twijfels over, haarzakjes kunnen wel degelijk zo beschadigd worden dat ze nooit meer in staat zijn om een fatsoenlijke haar te produceren. Je ziet bij mensen die langdurig haren epileren dat er op die plek na een aantal jaar ook echt minder haren terugkomen.
Ja, maar langdurig haren eruit trekken en "natuurlijk" kaal worden zijn wel even twee verschillende dingen. Langdurig epileren maakt de haarzakjes gewoon kapot. Bij AGA raken de haarzakjes niet echt beschadigd, maar ze verschrompelen alleen, totdat ze zo klein zijn dat je geen fatsoenlijk haartje meer ziet, maar ze produceren nog wel haar. Ze worden alleen "klein gehouden" door AGA. Wanneer je de oorzaak wegneemt, wordt de follikel weer in staat gesteld zich te herstellen. Hoe langer je natuurlijk kaal bent, hoe langer dit genezen duurt.
Haarmannetje is offline  
Oud 6 augustus 2004, 13:22   #242
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Wanneer je de oorzaak wegneemt, wordt de follikel weer in staat gesteld zich te herstellen.
misschien wel handig om hier even te vermelden dat we off-topic aan het babbelen zijn, want fina is een aardig middel, maar zeker niet in staat om alle oude verschrompelde haarzakjes weer tot leven te wekken en ik ben het helemaal met je eens haarmannetje, dat er een verschil is tussen trekken en uitval door AGA.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 6 augustus 2004, 19:39   #243
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
misschien wel handig om hier even te vermelden dat we off-topic aan het babbelen zijn, want fina is een aardig middel, maar zeker niet in staat om alle oude verschrompelde haarzakjes weer tot leven te wekken en ik ben het helemaal met je eens haarmannetje, dat er een verschil is tussen trekken en uitval door AGA.
Natuurlijk is er een verschil tussen uittrekken en uitval, mijn punt was alleen maar dat het dus wel mogelijk is om haarzakjes zo te beschadigen dat ze geen (goede) haren meer kunnen produceren. Wie zegt dat dat met AGA ook niet mogelijk is? Lijkt me eerlijk gezegd wel logisch, dat als je haarfollikels jarenlang zijn aangevallen ze niet meer tot hun orginele staat hersteld kunnen worden.

Zo is het volgens mij met alle weefsels en cellen in je lichaam, als je er systematisch schade aan toe blijft brengen komt er een punt waarop het niet meer (voldoende) kan herstellen.
Druifstuif is offline  
Oud 6 augustus 2004, 20:39   #244
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Natuurlijk is er een verschil tussen uittrekken en uitval, mijn punt was alleen maar dat het dus wel mogelijk is om haarzakjes zo te beschadigen dat ze geen (goede) haren meer kunnen produceren. Wie zegt dat dat met AGA ook niet mogelijk is? Lijkt me eerlijk gezegd wel logisch, dat als je haarfollikels jarenlang zijn aangevallen ze niet meer tot hun orginele staat hersteld kunnen worden.

Zo is het volgens mij met alle weefsels en cellen in je lichaam, als je er systematisch schade aan toe blijft brengen komt er een punt waarop het niet meer (voldoende) kan herstellen.
dat zou inderdaad heel logisch zijn maar zo werkt het gelukkig voor ons met AGA niet.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 6 augustus 2004, 21:00   #245
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Het verschilt heel erg per weefsel en in welke levensfase een mens zich becind, in welke mate herstel mogelijk is. Laurensj heb jij een link naar die volledig herstel resultaten bij AGA, ik ben het zelf namelijk nooit tegen gekomen.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline  
Oud 6 augustus 2004, 21:05   #246
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
dat zou inderdaad heel logisch zijn maar zo werkt het gelukkig voor ons met AGA niet.
Ik heb anders nog geen bewijs gezien dat het zo niet werkt, tot nu toe heb ik nog nooit gehoord dat mensen die al 20 jaar kaal waren weer hun oorspronkelijke haarbos terugkregen.
Druifstuif is offline  
Oud 6 augustus 2004, 23:36   #247
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Ik heb anders nog geen bewijs gezien dat het zo niet werkt, tot nu toe heb ik nog nooit gehoord dat mensen die al 20 jaar kaal waren weer hun oorspronkelijke haarbos terugkregen.
Dat gebeurt ook niet, omdat er nog geen goed middel is gevonden. Maar het wordt veel gedacht dat de haarzakjes de capaciteit om hun oude vorm aan te nemen nooit verliezen. Check bijv:
Citaat:
http://www.hairlosstalk.com/newsletter/article157.htm: It's been firmly established that male pattern baldness is initiated by DHT attaching to the receptor sites on the hair follicles. Genetically, only the follicles on the top of the head are encoded with the receptor sites, which explains why hair along the side of the head and in the back of the head is not lost with age. The attached DHT on the receptor site is perceived as a foreign body and the immune system begins to destroy the hair follicle, shortening the growth phase and causing the hair shaft to become progressively finer in texture. In extreme cases, only a vellus hair remains. The good news is that the follicles have the inherent capacity to mature to their former size.
Overigens schijnt het middel cyclosporine (wat het volledige immuunsysteem helemaal platlegt) wel in staat te zijn jarenoude haarzakjes weer tot leven te wekken, maar aangezien dit een veel te gevaarlijk middel is zijn hier geen onderzoeken naar te doen.
Citaat:
http://www.brinkzone.com/hair.html: And, it has been found that the immune system suppressing drug which is used to stop the organ rejection (Cyclosporine) grows hair like crazy because it shuts down the immune response in the body
Ik weet ook niet zeker hoe dit in de praktijk gaat werken, en of je dan echt nog een NW7 tot een NW1 krijgt. Ik kan het me niet voorstellen maar het is wel prettig dat men nu denkt dat dat theoretisch mogelijk is, toch?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 20 augustus 2004, 13:25   #248
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Talking goed nieuws

zo ik heb goed nieuws! voor mij dan.

ben naar me huisarts gegaan (moest er toch al heen) en er was dit keer een vervanger voor mijn normale huisarts. Vond ik jammer want mijn normale huisarts is super, maar deze bleek minstens zo relaxed!! en niet alleen omdat ze heel mooi was (zo mooi dat ze zelfs mijn ondergesneeuwde heterokant weer wat deed oplaaien ), maar ook omdat ze heel cool is. Want...........

ik vroeg haar of ik voortaan proscar (5 mg fina) kan gaan slikken ipv propecia (1 mg fina), want die dure propecia maakte me gewoon helemaal failliet. En ze vond het geen probleem, ze vond een dosisverhoging van 0,25mg per dag geen reden om het niet te doen zei ze. Ze wilde wel dat ik per dag niet meer nam dan een kwart pil en dat ik dat precies moest doseren met een pillensnijdertje. Ze wist heel veel van fina af omdat ze er eens eerder samen met een jongen in had verdiept.
Dus nu heeft ze het voorgeschreven, yeahhh...!!

Het het succesverhaal gaat nog door: ik had ook t plan om de ketoconazol (die ik tot nu toe altijd in de vorm van rooscure kocht) aan haar te vragen, want da's tuurlijk wel relaxed als dat ook vergoed wordt. Dus toen heb ik haar een klein leugentje verteld omdat ik niet wist hoe ze zou reageren als ze zou weten dat ik het gebruik tegen haarverlies. Ik heb haar gezegd dat ik vaak last heb van roos en dat ik eens in de zoveel tijd rooscure gebruik, maar dat dat best wel duur is dus of zij de 2%-oplossing wilde voorschrijven. En hup ze greep een nieuw receptje en ze schreef het zo voor me uit! LOL dus vanaf nu kan ik daar gewoon herhalingsreceptjes van vragen.

Toen ging ik met mijn receptjes naar de apotheek en ik kreeg alles mee ZONDER IETS TE BETALEN!!! Yeahhhhhhhhhh.....!!! Keto gratis, fina gratis. Het ken niet beter, zo spaar ik een lekkere vakantie per jaar uit.

de vraag is nu of (en zo ja: hoelang) het ziekenfonds dit pikt, vooral de fina. kan natuurlijk dat ze het afwijzen want er staat op het recept dat ik een kwart pil per dag moet nemen. Dus dat is ff afwachten, maar het was in ieder geval een kick om 1x zomaar weg te lopen zonder honderden euro's te pinnen Moest alleen 3,50 betalen voor het pillensnijdertje.

Ik zal ff een fotootje aan dit bericht attachen van het pillensnijdertje.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg pillensnijdertje.JPG‎ (67,7 KB, 83x gelezen)
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 20 augustus 2004 om 18:24
Tiuri is offline  
Oud 20 augustus 2004, 13:51   #249
MxK
HaarWeb lid
 
MxK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Berichten: 73
Nou ik had destijds ook proscar en dat werd gewoon vergoed door de particuliere verzekering van mijn ouders. Terwijl ik ook gewoon een recept had van 1 mg. Maar toen kwam dus die rottige propecia dus gaf de apotheek dat gewoon.

En nu krijg ik het niet meer voor elkaar om proscar te krijgen, want daar zullen ze wel minder aan verdienen... Kan de apotheker niet meer zo'n mooie Peugeot 406 coupé rijden.

Maar hoe staat het dan op jouw recept Laurensj, gewoon echt proscar ofzo?
__________________
Extern:

Weleda Roosmarijn shampoo (5 x per week)
Rooscure shampoo (2 x per week)

Intern:

MSM tabletten 2000 mg per dag (Kruidvat)
Propecia 1 mg per dag (MSD)
Saw palmetto 2 x 160 mg per dag (Tru nature)
Multivitamine voor sporters (Kruidvat)
2 Koppen groene thee per dag
MxK is offline  
Oud 20 augustus 2004, 14:40   #250
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MxK
Nou ik had destijds ook proscar en dat werd gewoon vergoed door de particuliere verzekering van mijn ouders. Terwijl ik ook gewoon een recept had van 1 mg. Maar toen kwam dus die rottige propecia dus gaf de apotheek dat gewoon.

En nu krijg ik het niet meer voor elkaar om proscar te krijgen, want daar zullen ze wel minder aan verdienen... Kan de apotheker niet meer zo'n mooie Peugeot 406 coupé rijden.

Maar hoe staat het dan op jouw recept Laurensj, gewoon echt proscar ofzo?
ja staat gewoon proscar op.
de apotheekster begon wel ff te sputteren, zo van "hee je had eerst propecia en nu dus proscar??" dat had ze dus wel door en ze vond het niet zo leuk maarja ze kan een voorschrift van de huisarts niet in de wind slaan he.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 20 augustus 2004, 15:26   #251
Super Cow
HaarWeb lid
 
Super Cow's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Berichten: 78
Geslacht:
offtopic
Goedzo laurens dat je keto en fina vergoed krijgt, moet ik ook eens proberen met mijn huisarts...hoewel ik denk dat dat niet gaat lukken

ontopic
Ik heb de laatste tijd weer extreme haaruitval op de kruin/vertex plaats, als ik mijn haar goed kam heb ik zo 50-100 haren te pakken, kan dit mede komen door Minoxidil?
__________________
Nu:
Geen Haarverlies meer.

Oud:
28-06-05 - Dutasteride 0.5mg
10-06-05 - Plantina MV
02-06-04 - DA Rozemarijn Shampoo
12-07-04 - Etos Rooscure
Haarstatus:
vergevorderde Diffused Thinning

18-03-04 - 1.25mg Proscar
09-06-04 - Kruitvat 3000mg MSM
20-08-04 - 10mg Cetirizine Dihydrochloride
03-08-04 - Kirkland Minoxidil 5%
Super Cow is offline  
Oud 20 augustus 2004, 15:36   #252
MxK
HaarWeb lid
 
MxK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Super Cow
offtopic
Goedzo laurens dat je keto en fina vergoed krijgt, moet ik ook eens proberen met mijn huisarts...hoewel ik denk dat dat niet gaat lukken

ontopic
Ik heb de laatste tijd weer extreme haaruitval op de kruin/vertex plaats, als ik mijn haar goed kam heb ik zo 50-100 haren te pakken, kan dit mede komen door Minoxidil?
Toen ik destijds begon met Minox had ik in het begin ook wel wat meer haaruitval dacht ik. Maar het was wel een shedding, het groeide wel weer terug.
__________________
Extern:

Weleda Roosmarijn shampoo (5 x per week)
Rooscure shampoo (2 x per week)

Intern:

MSM tabletten 2000 mg per dag (Kruidvat)
Propecia 1 mg per dag (MSD)
Saw palmetto 2 x 160 mg per dag (Tru nature)
Multivitamine voor sporters (Kruidvat)
2 Koppen groene thee per dag
MxK is offline  
Oud 20 augustus 2004, 15:38   #253
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MxK
Toen ik destijds begon met Minox had ik in het begin ook wel wat meer haaruitval dacht ik. Maar het was wel een shedding, het groeide wel weer terug.
discussies over minox kunnen beter in de minox-thread gevoerd worden:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2846
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 20 augustus 2004, 18:35   #254
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
ahhhhhhh ik kan t toch niet laten om even uit te rekenen wat mijn fantastische actie me per jaar gaat besparen.

Propecia: 128,98 per kwartaal (90 caps).
4 x 128,98 = 515,92
Rooscure: 9 euro per flesje, je zult er wel zo'n 9 per jaar doorheen jassen.
9 x 9 = 81

515,92
81
=====+
596,92

Dus afgerond spaar ik nu 600 euro per jaar uit!!!!! Yeah mijn dag kan niet meer stuk
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 20 augustus 2004, 20:32   #255
Whatever77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2004
Berichten: 49
Weet iemand of je Proscar of Propecia ook via je huisarts kunt verkrijgen als je verzekert bent bij een ziekenfonds (of geldt het enkel voor particuliere verzekering... waarschijnlijk verschilt het per aanbieder) ?

Anders kun je altijd nog generic Finasteride bij bv. www.inhousepharmacy.com bestellen ofzo... scheelt een boel green
Whatever77 is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.