Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 september 2004, 18:17   #361
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thedude
Ik ben nu een jaar aan de Fina en kan concluderen dat het werkt. Mijn haaruitval is gestopt en het haar is over mij hele hoofd dikker geworden!
Na hoeveel maanden begon je de 'werking' echt te merken in termen van stoppen van haaruitval ?
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline  
Oud 18 september 2004, 18:56   #362
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thedude
Ik ben nu een jaar aan de Fina en kan concluderen dat het werkt. Mijn haaruitval is gestopt en het haar is over mij hele hoofd dikker geworden!
Bedoel je dat de haren dikker zijn of dat je meer haren hebt gekregen?
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline  
Oud 18 september 2004, 23:46   #363
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Arrow << update >>

Beste forumlezers,

Ik vond het de hoogste tijd voor een update van mij na 8,5 maand (sinds 1 januari '04) finasteride (propecia). Ik besefte me dat ik tot nu toe nog geen stand van zaken heb gegeven. Ook wel min of meer bewust, want aan iedere week een update heb je natuurlijk niets, het gaat om de langere termijn.

Nou goed daar gaat ie dan.

De situatie vóór finasteride
Bij mij uit AGA zich nog uitsluitend tot de inhammen. De vertex (kruin) is dus nog geheel intact. Mijn haarsituatie was voor finagebruik anders bij elke inham. Links is er altijd het slechtst aan toe geweest. In mijn herinnering had ik toen ik begon aan de linkerkant een NW1,5, aan de rechterkant was er nog niets of nagenoeg niets aan de hand.

Bijwerkingen finasteride
Dan nu mijn ervaringen met fina. Om maar even met bijwerkingen te beginnen, dat is allemaal nog wel OK. Die heb ik namelijk niet ervaren. Geen libidoverlies, geen erectieproblemen whatsoever. Wat ik wel kan melden is eczeem in en rond de twee vouwen van mijn neus naar mijn mond. Deze eczeem is opgekomen vlak na het beginnen met finasteride. Omdat ik dit een jaar eerder ook al op dezelfde plek heb gehad, dacht ik niet dat het aan de fina lag. Maar een jaar geleden ging de eczeem vanzelf weg, nu niet. De ene week is het erger dan de andere, het is vaak niet of nauwelijks zichtbaar. Maar vooral na het scheren of na het douchen vlamde deze plekken enorm rood op. Jeuk had ik er nauwelijks aan. Ik moest het van de huisarts eerst behandelen met... jawel... ketoconazol-zalf (2%). Dat hielp eventjes maar het kwam weer terug. Nu behandel ik het sinds twee weken heel voorzichtig af en toe met hydrocortizon (ook op aanraden van huisarts) en dat helpt er wel tegen. Voor het eerst sinds het gebruik van fina is deze eczeem onder controle en nagenoeg verdwenen.
Ik heb geen idee of deze eczeem is gekomen door finasteride. Zou kunnen, zou ook goed niet kunnen omdat ik er dus al eens eerder last van heb gehad toen ik nog niet aan de fina was.

Resultaten finasteride
Dan mijn resultaten met fina. Het probleem is dat ik op het begin nog geen foto's heb gemaakt van mijn haarsituatie, daar ben ik pas deze maand mee begonnen. Ik vond het dus altijd heel moeilijk om te bepalen of ik nou vooruit of achteruit ben gegaan en of er hergroei of verlies is opgetreden.

Vorige week ben ik echter naar de kapper gegaan en heb precies hetzelfde kapsel laten knippen als 8,5 maand geleden. Ik heb het nu een paar dagen af en toe zitten bekijken en ik kan nu wel met zekerheid tot de conclusie komen dat mijn haarsituatie is verslechterd.

Nu is de situatie als volgt. Ik denk dat mijn linkerinham met zo'n 5 milimeter naar achter is verschoven. Mijn rechterinham is nog steeds in redelijk goede staat maar ook zeer zeker verslechterd, hoewel minder dan de linker.

Ik denk niet dat finasteride mijn haaruitval heeft versneld (zoals Vince001 meldt), maar ik denk wel dat het tot nu toe ook niets heeft uitgehaald. Ik denk dat mijn kaalheidsproces is doorgegaan zoals het gegaan was als ik het middel niet had geslikt.

Wat nu te doen?
Ik ga nog eventjes door met fina, het liefst maak ik het jaar rond. Ik heb vaak foto's gezien waarin het grootste succes werd geboekt rond de achtste/negende maand. Ik ga minoxidil en spironolactone toevoegen aan mijn regimen binnen enkele weken.

Als ik na een jaar nog geen bevredigende resultaten heb, ga ik de overstap naar dutasteride wagen. Ik vind dat erg dom van mezelf maar ik heb het vermoeden dat ik dit middel wel goed kan verdragen. Van fina heb ik namelijk ook nul last gehad. En daar komt bij dat het erop lijkt dat duta minder snel voor overgevoeligheidsreacties zorgt dan fina, dus minder kans op eczeem.

Ik wil ook graag alles uit de kast halen omdat ik er na veel denken achter ben gekomen dat ik mijn haar toch wel erg graag wil behouden. Het is helaas niet zo dat het me niks kan schelen als ik kaal word, hoe graag ik dat ook zou willen. Dus de kans is groot dat ik het mezelf kwalijk ga nemen als ik duta nooit heb geprobeerd. Want helaas is het nog altijd zo: wat eraf valt, komt er niet zo makkelijk meer aan.......
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 19 september 2004 om 00:34
Tiuri is offline  
Oud 18 september 2004, 23:51   #364
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Beste Laurens, ik hoop dat de fina inderdaad nog wat gaat opleveren in maand 8-12. Hou er de moed in, zou ik zeggen.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline  
Oud 19 september 2004, 00:32   #365
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Nu is de situatie als volgt. Ik denk dat mijn linkerinham met zo'n 50 milimeter naar achter is verschoven. Mijn rechterinham is nog steeds in redelijk goede staat maar ook zeer zeker verslechterd, hoewel minder dan de linker.
50 mm, dat is erg veel, moet dat geen 5 zijn?
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline  
Oud 19 september 2004, 00:35   #366
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
50 mm, dat is erg veel, moet dat geen 5 zijn?
je hebt helemaal gelijk. een halve centimeter en niet 5 centimeter. het is al laat he
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 19 september 2004, 00:37   #367
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
ik schrok al.... trusten he, morgen gaat er weer gekoerst worden door 't grunnigen' loand.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline  
Oud 19 september 2004, 23:06   #368
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
Heej

Mijn naam is marcjacobs, ben 18( bijna 19) jaar en bij mij nam het haar af sinds ik ongeveer 16 was, merkte het onder de docuhe. Tegen de tijd dat ik 17 was schoot het ineens door, en dus aardig zichtbaar als ik gell inheb.

Ik krijg morgen propecia en ben dan ook benieuwd. Ik ben blond, heb dun haar en kale plekjes boven op mijn hoofd en inhammen. die inhammen boeien me niet, die zijn erfelijk want mijn vader heeft ze ook en mijn broertje had ze al met 6. Ik zie wel dat ik nog alle haarwortels heb dus daar is nog een mogelijkheid open.

Ik ben benieuwd of hetw at doet, houdt jullie zeker op de hogt maar het hangt van de persoon af. Ik wil gewoon dat het stopt en dat wat ik heb gewoon wat dikker wordt, dan valt het namelijk niet op als ik geen gell inheb wat me zowieso beter staat

Gr Marc
Marcjacobs is offline  
Oud 19 september 2004, 23:20   #369
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
blond haar scheelt altijd wat, donker haar steekt meer af tegen de huid en kaalheid valt dan meer op.

succes met de fina!
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline  
Oud 20 september 2004, 00:29   #370
ever
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcjacobs
Heej

Mijn naam is marcjacobs, ben 18( bijna 19) jaar en bij mij nam het haar af sinds ik ongeveer 16 was, merkte het onder de docuhe. Tegen de tijd dat ik 17 was schoot het ineens door, en dus aardig zichtbaar als ik gell inheb.

Ik krijg morgen propecia en ben dan ook benieuwd. Ik ben blond, heb dun haar en kale plekjes boven op mijn hoofd en inhammen. die inhammen boeien me niet, die zijn erfelijk want mijn vader heeft ze ook en mijn broertje had ze al met 6. Ik zie wel dat ik nog alle haarwortels heb dus daar is nog een mogelijkheid open.

Ik ben benieuwd of hetw at doet, houdt jullie zeker op de hogt maar het hangt van de persoon af. Ik wil gewoon dat het stopt en dat wat ik heb gewoon wat dikker wordt, dan valt het namelijk niet op als ik geen gell inheb wat me zowieso beter staat

Gr Marc
misschien een rare vraag , maar hoe kun je zien of er nog haarwortels zitten ?

Ever.
__________________
msm 1000 mg
vit. 200 IE
vit. B
supradyn
zyrtec
2 x p/w betamethason (betnelan)
kerastase bain prevention
kerastase hydra-calmant
vichy dercos kuur (6 weken)
ever is offline  
Oud 20 september 2004, 08:37   #371
Pieter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 62
@ Laurens

Laurens, bedankt voor je update en ik begrijp je dilemma. Zit zelf op ongeveer 20 maanden fina en had in het eerste jaar eigenlijk zeer weinig verbetering met fina (maar ook geen bijwerkingen). Geen hergroei en langzame achteruitgang van de haar dichtheid.

Nu is het nog steeds weinig verbeterd, al weet ik zeker dat het zonder fina nog slechter er voor zou staan. Wel zijn de haren in de afgelopen 8 maanden sterker en dikker geworden, is dat misschien een verandering die ook bij jou is waar te nemen? Dat is in ieder geval een positieve ontwikkeling, lijkt me.

Denk er sterk over om na 24 maanden over te staopen naar duta, ook gezien het feit dat ik fina zonder bijwerkingen lijk te verdragen.
__________________
Regime:
- 1 mg finasteride in pil met extra voedingsstoffen
(via Haarkabinet, sind 1-1-03)
- minoxidil 5% (Kirkland, cheapregaine, sinds 1-10-03)
- Saw Palmetto (cheapregaine, sinds 1-7-04)
- extra vitaminen (Davitamon) en groene thee
- MSM biozwavel (Kruidvat)
- biergist (Kruidvat)

Status:
NW 1,5. 28 jaar. Haar gaat nog steeds langzaam achteruit
Pieter is offline  
Oud 20 september 2004, 17:20   #372
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Ik heb geen idee of deze eczeem is gekomen door finasteride. Zou kunnen, zou ook goed niet kunnen omdat ik er dus al eens eerder last van heb gehad toen ik nog niet aan de fina was.
Hey Laurensj, ik denk dat dit inderdaad door finasteride komt. Zelf heb ik er geen last van, maar ik heb wel iemand leren kennen op het internet (een Schot) die net hetzelfde heeft. Hij gebruikt er ook een cortisone creme voor, en hij zegt ook dat het erger is als hij MINDER finasteride gebruikt. Vreemd, maar volgens hem word het minder als hij meer dan 1mg gebruikt.


Misschien dat ik ook even een update kan geven na 3,5 maand finasteride. Ik had een tijdje wat minder libido (miniem), maar dat is al een paar weken voorbij. Ben terug het voorbeeld van mannelijke viriliteit dat ik altijd ben geweest .

Ik heb nog altijd geen foto's kunnen nemen. Zeer spijtig want momenteel is er wel wat aan het gebeuren denk ik. Het ziet ernaar uit dat ik een onopgemerkte stealth-shedding heb gehad. Deze morgen kwam er namelijk merkbaar minder haar uit bij het kammen, dus besloot ik mijn inhammen eens te onderzoeken. Ik heb de indruk dat de rechterkant (de zwakke kant) er wat sterker uitziet, maar de linker kant minder goed dan tevoren. Het is natuurlijk maar mijn indruk, het is zo moeilijk om te oordelen zonder foto's.
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline  
Oud 20 september 2004, 17:40   #373
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Zwarflai e.a., updatetje van mijn kant: Ik gebruik fina nu tweeenhalve maand... Dacht een paar weken terug dat ik verbeteringen bij de kruin zag, en vooral voelde. Dat idee heb ik nog steeds, hoewel de toestand bovenop nog steeds minder is dan pakweg negen maanden terug - het is bij mij daar erg snel gegaan. Maar de inhammen beginnen zich sterker te roeren. Vooral links (de zwakke) is nu duidelijk dieper dan toen ik begon. Hoop niet dat fina helemaal niet aanslaat op het voorhoofd. Meer haar op de kruin is fijn, maar als de prijs die je ervoor betaalt verlies aan de zijkanten is, vind ik het een nogal dure.
jongen25 is offline  
Oud 21 september 2004, 17:47   #374
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
...............
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline  
Oud 21 september 2004, 17:53   #375
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
.........Ik vermoed dat het verlies aan de zijkanten los staat van het fina gebruik, maar dat kan ik natuurlijk niet echt zien vanaf hier.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.