Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 augustus 2005, 22:08   #961
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ycelik
Doe je verstandig mhogen, ik neem aan dat je niet echt verschrikkelijke bijwerkingen ervaart.
Dus als het niet deert....
Nou jah alleen in de portomonnee deert het dan .
In ieder geval mhogen hou dit in gedachten en dat doe ik dus ook , mensen die de placebo slikten hadden allemaal een duidelijke achteruitgang in die 5 jaar, mensen die aan de fina zaten hadden een stabilisatie en een beetje minder haar, je bent een nw2(mooi ) , er zijn mensen op HLH die echt serieus na 8 jaar nog steeds nw2 zijn gebleven door de fina.
Misschien word jij wel 1 van die geluksvogels mooi toch mhogen?
Zo moet je denken of je moet echt echt echt geluk hebben en genetisch geprogrammeerd zijn om een nw2 - 3 te blijven , maar die kans is heel erg klein.
Dus ik denk dat je op lange termijn beter af bent met fina dan zonder , don't you agree.
NW2 is zeker te overzien. Het afgelopen half jaar zijn wel wat haren bij mijn inhammen gesneuveld, dus het lijkt erop alsof ik langzaam naar NW2a ga. Hopelijk wordt dit proces tijdelijk gestopt. Ik wil (ook voor mijn portemonnee) nog niet aan de duta. Prijs van Proscar vind ik nog goed te overzien.

De bijwerkingen zijn wel grappig bovendien. Als ik het tablet in 5 of 4 delen deel, heb ik totaal geen bijwerkingen. Soms deel ik het gewoon in drie delen. Dit doe ik als ik niet teveel wil kloten. Dan slik ik dus 3 dagen wat meer fina en dan voel ik het iets prikkelen achter mijn tepels. Maar goed bij normaal gebruik totaal geen bijwerkingen. Prima dus!

I agree with your statement.. Als ik na 1,5 (misschien een kleine 2 jaar) overigens geen stabilisatie weet te bereiken, ga ik een half jaar stoppen of over op duta. Als ik ga stoppen wil ik eens bekijken of mijn achteruitgang dan sneller gaat of dat fina toch iets remt (moet toch kijken of mijn geld niet in een bodemloze put wordt gegooid). Dan zal ik het statement eens aan een test onderwerpen
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline  
Oud 16 augustus 2005, 01:06   #962
Pantau
Yeah whatever
 
Pantau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 116
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhogen
Bekijk de resultaten van de Pol bovenaan! Natuurlijk zie je vaak dat mensen met resultaat zich niet meer laten zien op het forum
Uh...

Heb wel resultaten met fina.
__________________
Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet.
(Gandhi)

Arsenaal:
minoxidil 5%(Xandrox)
Veganist!(anti oxidant, anti dierenleed )


Cosmetisch:
Couvré, Weleda rozemarijn, Urtekram aloe vera.

Haar toestand
Opvallende verbetering van haar dichtheid.
Pantau is offline  
Oud 16 augustus 2005, 11:21   #963
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
De fina 'helpt' bij mij heel erg vreemd..

M'n haar lijkt wel sneller dunner te worden, vooral rond de kruin. Maar juist rond de inhammen vindt hergroei plaats..

Ah ik zie het allemaal wel.. Ben nu op de kop af 6 maanden bezig (waarin ik voor 5 maanden propecia heb ingenomen) en ik ga pas conclusies trekken rond Februari/Maart..

Ik merk ook nog niks kwa minder haaruitval ofzo..
MikeSpike is offline  
Oud 16 augustus 2005, 17:34   #964
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Heb sinds ik een maand geleden op proscar ben overgestapt weer massale haaruitval en een snelle achteruitgang van mijn status. Snel dunner wordende kruin, doorrammende inhammen en geirriteerde hoofdhuid. Misschien dat het haarverlies met de zomer (?!) te maken heeft en dat laatste met Rooscure. Ga het eens een tijdje wat minder gebruiken.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline  
Oud 16 augustus 2005, 18:41   #965
marcel111
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeSpike
De fina 'helpt' bij mij heel erg vreemd..

M'n haar lijkt wel sneller dunner te worden, vooral rond de kruin. Maar juist rond de inhammen vindt hergroei plaats..

Ah ik zie het allemaal wel.. Ben nu op de kop af 6 maanden bezig (waarin ik voor 5 maanden propecia heb ingenomen) en ik ga pas conclusies trekken rond Februari/Maart..

Ik merk ook nog niks kwa minder haaruitval ofzo..
Ik heb precies hetzelfde, is het bij jouw hergroei of alleen donshaartjes? We gebruiken trouwens ook even lang fina
__________________
momenteel:
finasteride 1mg
p5p
omega 3
rooscure

gestopt:
minoxidil
folligro
marcel111 is offline  
Oud 17 augustus 2005, 07:52   #966
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcel111
Ik heb precies hetzelfde, is het bij jouw hergroei of alleen donshaartjes? We gebruiken trouwens ook even lang fina
Nee het zijn echt kleine donkere haartjes die zich voortzetten in volledige, donkere haren.
MikeSpike is offline  
Oud 24 augustus 2005, 14:07   #967
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeSpike
De fina 'helpt' bij mij heel erg vreemd..

M'n haar lijkt wel sneller dunner te worden, vooral rond de kruin. Maar juist rond de inhammen vindt hergroei plaats..

Ah ik zie het allemaal wel.. Ben nu op de kop af 6 maanden bezig (waarin ik voor 5 maanden propecia heb ingenomen) en ik ga pas conclusies trekken rond Februari/Maart..

Ik merk ook nog niks kwa minder haaruitval ofzo..
Vanochtend ontdekte ik tot grote schrik tientallen haren op mijn kussen (wat ik tot nog toe maar 1 keer eerder heb gehad en dat was 3 jaar geleden)..

Zou ik nog steeds (of in een volgende) shedding kunnen zitten?
MikeSpike is offline  
Oud 24 augustus 2005, 15:15   #968
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Tientallen haren moet je echt niet druk over maken ik denk over honderd haren ook niet , je moet je pas druk maken als die uitgevallen haren niet meer terug groeien of dunner terug groeien.
Ik ben bijna in maand 3 met fina, ik heb echter bijna een half jaar niet meer dan 30 haren per dag verloren en nu aan de fina verlies ik over een 3 dagen periode over de 100 haren maar het grappige is nu hebben ze allemaal een wit bolletje aan de uiteinde.
Geloof me als het aantal uitgevallen haren telde dan zouden we allemaal in 12 maanden kaal zijn geweest.
Mijn zusje heeft echt fantastish dik haar en ze verliest nog meer dan mij maar haar zie je niet inhammen krijgen.
Volgens mij shedden mensen zo weer zo de ene periode meer dan het andere periode.
Wat ik nooit heb gesnapt he jongens , zorgt DHT nou voor de uitval?
Kan het de haar uit de zakje dieuwen?
Of wordt de wortel na de uitval pas aangevallen ?
Ik weet wel dat DHT zich bindt aan de wortel en ervoor zorgt dat de wortel dunner en kleinere haren gaat produceren.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline  
Oud 24 augustus 2005, 16:09   #969
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Het is de gevoeligheid voor DHT dat ervoor zorgt dat je kaal wordt.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 24 augustus 2005, 16:28   #970
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Dat snap ik dat heb ik ook gezegd.
Mijn vraag is of het haartje naast het worden verkleind en verdund ook door DHT eruit word gedieuwd.
Want dan is het zo dat je weinig uitval kan verwachten na een tijd fina(dht wordt verlaagd haar blijft in het zakje).
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline  
Oud 24 augustus 2005, 17:17   #971
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ycelik
Dat snap ik dat heb ik ook gezegd.
Mijn vraag is of het haartje naast het worden verkleind en verdund ook door DHT eruit word gedieuwd.
Want dan is het zo dat je weinig uitval kan verwachten na een tijd fina(dht wordt verlaagd haar blijft in het zakje).
Ik snap niet echt waar je heen wilt. Als je er gevoelig voor bent, zorgt DHT ervoor dat je haren naar de klote gaan. Als er geen DHT was, zouden je haren ook heel blijven. En Fina zorgt niet voor 100% reductie, maar 70%, dus er blijft altijd 30% dht in je lichaam die schade aan kan richten...
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 28 augustus 2005, 21:58   #972
Bas6562
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 261
?

Ik vraag me af of ik t haar wat ik het afgelopen jaar verloren heb, wat nogal veel is getuige foto's, weer terug kan krijgen met fina. Dat is toch wel mogelijk lijkt me? Ook al omdat t toch een relatief korte periode betreft? Ik weet ook wel dat t altijd n gok blijft, maar misschien is hier iemand die daar positieve ervaringen mee heeft?
Bas6562 is offline  
Oud 28 augustus 2005, 23:40   #973
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhogen
Bekijk de resultaten van de Pol bovenaan! Natuurlijk zie je vaak dat mensen met resultaat zich niet meer laten zien op het forum
Vind ik altijd nogal een rare theorie, als ik iets had waarmee ik veel succes had zou ik dat hier van de daken schreeuwen. Na een tijdje zou ik hier idd niet meer zoveel komen, maar dat doe ik momenteel ook al niet meer.

Ik denk dat als iemand echt succes heeft ze dat hier uitgebreid komen vertellen. De conclusie is gewoon dat er geen wondermiddelen zijn en dat het allemaal een beetje pappen en nathouden is voor de meeste mensen.

Ondanks mijn matige resultaten ga ik voorlopig (zeker komende half jaar) nog door met fina.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline  
Oud 29 augustus 2005, 10:20   #974
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Ik heb persoonlijk het idee dat mijn haar dikker en beter aan het worden is en ik heb het idee dat dit voornamelijk door de Fina komt. Ik weet het niet zeker, uiteraard, maar ik heb wel hoop genoeg om het nog een tijdje aan te zien.

Ook denk ik dat als iemand zich hier aangemeld heeft, hier heeft gepost e.d. ,dat dit iemand was die genoeg met zijn haarproblemen zat om er hier over te vertellen, hulp te vragen etc. Als die persoon dan succes boekt zal hij/zij echt niet zomaar wegblijven (uizonderingen daargelaten). Het lijkt mij dat je wel minder post maar toch actief blijft, zeker omdat geen middeltje een echte zekerheid is. Na een aantal jaren neemt van de meeste middeltjes de werking wat af en helemaal genezen van je haarprobleem ben je mijns inziens met de middelen die nu voorhanden zijn nooit.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline  
Oud 29 augustus 2005, 16:58   #975
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
@ycelic : dht heeft niets te maken met de haar die het zakje verlaat

dht zelf doet ook niet echt iets maar het immunsysteem dat valt zakjes aan waar dht aan gebonden is waardoor het haarzakje kleiner word en de haren dus ook dunner
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.