Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 oktober 2015, 01:59   #1
ms90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Ijzercocktail tegen haaruitval

Hoi Dames,

Ik ben op een 'ijzer cocktail' gestuit tijdens mijn zoektocht naar een mogelijke oplossing tegen mijn haaruitval en wilde dit graag delen.

Helaas geen antwoord op mijn vorige topic, maar ik ga zo toch mijn bevindingen bijhouden en delen.

Ijzer laten prikken (oa) bij de HA, ferritine is 27, véél te laag voor een gezonde haargroei dus. ferritine moet min 40 zijn om haaruitval te stoppen en zelfs 70 voor een gezonde haargroei (!)

Enfin, ik kwam via Amerikaanse en Nederlandse fora terecht in gesprekken waarbij vrouwen met veel succes haaruitval hebben verholpen door hoge doseringen ijzer te slikken. Een vrouw melde 2/3 x per dag te slikken:

1 x ferrous sulphate (65 mg elementaal ijzer)
1 x vit C 1000 mg
1 x L Lysine 500 mg

Op een lege maag, evt met een glas sinasappelsap voor een nog betere opname.
Ik zit nu een week aan deze cocktail en houd jullie op de hoogte van de verbeteringen, waar ik zeer stellig van ben.

Iemand enige ervaring hiermee? Succesverhalen?

Liefs x
ms90 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2015, 07:26   #2
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Ik zou oppassen met zomaar deze supplementen te gaan slikken. Altijd toch even on overleg met de huisarts of een dietist. Voordat je een 'teveel' krijgt. Vitamine C plas je uit, maar is dat bij de andere supplementen ook zo? Ik weet het niet hoor. Ben geen dietiste.

In Amerika zijn ze vaak iets 'hysterisch' en is alles een beetje meer 'te' Ben heel benieuwd of het werkt bij jou. Hoop het natuurlijk van ganzer harte. En wie weet hebben veel mensen hier er iets aan.
Helmgirlie is nu online   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2015, 15:56   #3
ms90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Bedankt voor jouw reactie Hemgirlie! Ik snap wat je bedoelt ja
Mijn ijzer is echt behoorlijk laag dus ik denk dat het voorlopig alleen maar goed is om dit op te krikken, ook los van mijn haartjes.

Ik laat het ook controleren de komende paar maanden dmv bloedprikken. Denk dat ik half november voor een tweede controle ga om te kijken hoe eea aanslaat. Verder vooral heel veel geduld hebben......

Ik houd je/jullie op de hoogte! Ik heb goede hoop. Mijn dieet is inmiddels helemaal haarvriendelijk/proof en icm vitaminen hoop ik volgend jaar weer mijn mooie bos krullen terug te hebben. #pray
ms90 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2015, 19:05   #4
ms90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2015
Berichten: 7
Geslacht:
.. Mijn haar blijft nog altijd met bosjes uitvallen. Heel verdrietig. Maar ik weet dat ik geduld moet houden, dat het tijd nodig heeft.

Vanochtend heb ik weer bloed laten prikken bij het ziekenhuis. Er worden ook andere zaken onderzocht. Oa afspraak bij de gynecaeloog.

Nog een update.....
Ik heb gisteren een pruik gekocht. Ik ben er heel blij mee. Het geeft rust. De druk is van de ketel. Ik kan niets aan dit proces doen om alles te versnellen behalve veel rusten, goed, voldoende & gezond eten én een positieve geest behouden. Mijn ziel voeden met Licht.

Tot snel weer!
ms90 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2015, 19:56   #5
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Hey! Gefeliciteerd met je pruik! Ja soms moet je het maar loslaten en weer verder gaan. Dan maar met een haarwerk. Het gaf mij ook veel meer ruat. Ik zag er eindelijk weer uit als ieder ander met haar en niemand viel het op. Krijg wel vaak complimentjes over de coupe. Ga jij ook krijgen.

Ik merkte wel dat mijn haar weer beter werd nadat ik een haarwerk ben gaan dragen. Misschien vanwege de rust.

Wat voor een heb je gekocht en in welke kleur? Het kost wel even tijd om de stap te zetten. Soms is het beter. Heel dapper van je!
Helmgirlie is nu online   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2015, 18:42   #6
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helmgirlie Bekijk bericht

Ik merkte wel dat mijn haar weer beter werd nadat ik een haarwerk ben gaan dragen. Misschien vanwege de rust.
Dit ervaar ik ook zo. Sinds ik pruiken draag is de conditie van mijn haar beter. Nog wel diffuus/dun bovenop, maar minder dan het ooit was. Mijn haar is geen issue meer; mijn pruiken geven rust en mijn nephaar zit altijd goed zonder gedoe
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2015, 18:44   #7
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
O ja MS90 en nog gefeliciteerd met je aankoop. Heel dapper dat je de stap gezet hebt!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2015, 12:10   #8
ms90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Enorm bedankt iedereen met de lieve bemoedigende reacties!
Ik heb een pruik gekocht van Indiaas haar, lang stijl en donkerbruik. Het is echt nét mijn eigen haar. Heel bijzonder! (Al had/heb ik krullen van mijzelf)

Er is dus ook een pruik met krullen onderweg...

Het geeft inderdaad mentale rust. Wel ben ik bang dat het mijn haar uitval juist erger maakt, door de druk op mijn hoofd. Maar dit is bij jullie dus niet het geval?

Hoe bevestigen jullie de pruik?

Ik heb mijn ferritinewaarden (onder andere) terug gekregen en die is met 2 weken 7 punten gestegen!! van 27 naar 34. I'm flabbergasted.
Mijn haaruitval lijkt overigens absoluut niet minder te worden, ik denk soms zelfs dat het erger wordt Ik heb nu echt nog maar een heeeel heel klein zielig staartje. Het is zó ongelofelijk dun, kwetsbaar! Heel verdrietig

Ik heb wel eens gelezen dat je haaruitval eerst erger wordt, voordat het mindert. Is dit zo?

Van mijn dokter hoef ik ook niet veel te verwachten geloof ik. Ik heb een hele rits aan bloedonderzoeken terug gekregen, opnieuw en ze zegt dat alles in orde is. Behalve twee zaken:

Wat me wel grote zorgen baart is een verhoogd lymfocyten. Ze wilt mij daar volgende maand weer op laten prikken. Dit is óf een uiting van een infectie die nu (net) is bestreden of leukemie :O ik schrok me dood bij het uitzoeken van deze waarden. Het blijkt wel dat ik Pfeiffer heb gehad in het verleden..

Mijn waarden zijn 53,2 de normaal waarden zijn 20-40
Weet iemand hier iets van? Ik maak me zo'n zorgen nu.

Ook mijn oestradiol is verlaagd : 92 normaalwaarden zijn 100-1150
Dit verklaart het uitblijven van mijn ongesteldheid. Zou dit ook een oorzaak kunnen zijn van mijn haar uitval?

Zit weer met mijn handen in het (kleine beetje) haar!!
ms90 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2015, 17:10   #9
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Ik herken de waardes wat betreft lymfo's niet. Wat betreft ijzer slikken, kijk uit want er kan een ijzerstapeling in de lever plaatsvinden.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.