Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 april 2008, 14:15   #1
*Diana
HaarWeb lid
 
*Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2008
Berichten: 8
Nieuw op haarweb

Hoi,

Ik ben Diana, ben 17 en weet nu ongeveer een jaar dat ik TTM heb, sinds ik bij Oprah er iets over zag. Eerste keer dat ik me realiseerde dat ik mn wimpers eruit trok, was toen ik 4 jaar was een meisje vroeg "of ik mn wimpers eruit trok". Ik schrok en ervan en heb haastig gezegt dat ik dat niet deed. Daardoor ben ik me erg bewust geworden van dat anderen mensen het kunnen zien en sindsdien doe ik het stiekem. Ik heb periodes gehad dat ik heel erg veel trok, vooral op mn achterhoofd, omdat ik niet meer aan mn wimpers durfde te plukken, want dat konden mensen goed zien. Ik ben altijd al best onzeker geweest, en door TTM is dat niet beter geworden. Ik durf alleen naar de kapper als ik een goeie periode heb gehad en ik laat nooit anderen aan mn haar.
Sinds een paar weken heb ik besloten dat ik het aan mn moeder wil vertellen, zodat ik er niet meer alleen mee zit, maar ik weet niet hoe. Heeft iemand daar ervaring mee en misschien tips? Alvast bedankt.
*Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2008, 17:31   #2
gotchica
HaarWeb lid
 
gotchica's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: den helder, noord-holland, nederland
Berichten: 37
ik heb geen idee hoe je het aan je moeder zou moeten vertellen
bij mij was juist mijn moeder die aan mij vertelde wat ik heb.
Ik denk dat je het het beste gewoon in een rustig gesprek kan doen,, waarschijnlijk heeft ze al wel iets aan je gemerkt dus denk neit dat het als een hele erge schok voor haar komt.
__________________


Sommige 'vrienden' zijn als de schaduw
je ziet ze alleen als de zon verschijnt.
anderen zijn als de zon zelf
ze komen op als het donker is
_______________________________________
gotchica is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2008, 18:36   #3
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Iets serieus aan je ouders vertellen is verdomd moeilijk, ik spreek uit ervaring toen ik mijn ouders vertelde dat ik homo was.

Het is denk ik, gezien je leeftijd aannemende dat je nog thuis woont, verstandig om aan je moeder te vertellen dat je TTM hebt. Ten eerste lucht het voor jezelf enorm op. Ten tweede weet je moeder dan wat er speelt en kan ze je proberen te helpen.
Ik kan me niet voorstellen dat je moeder je uiteindelijk niet helpt, al is het denk ik voor haar wel even wennen. Je bent, en dat zul je altijd blijven, een dochter van haar.

Ik wens je heel veel succes.

Liefs,
Stef
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2008, 00:45   #4
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Ik heb er ook jaren mee rondgelopen. Uiteindelijk heb ik besloten dat ik het ging vertellen, en toen heb ik het juiste moment afgewacht. Ik had bedacht hoe ik het wilde zeggen en dat steeds voor mezelf geoefend. Toen het juiste moment kwam, kon ik het vrij makkelijk zeggen. Dat was een keer tijdens het eten, toen mijn moeder zei dat ik een bloedend wondje op mijn hoofd had. Ik heb toen gezegd "Ik heb een heel erge ziekte", en barstte gelijk in tranen uit. Maar het was eruit, ik had de aandacht en we hebben een heel goed gesprek gehad. We hebben niet alles meteen besproken, maar ik kon er later natuurlijk makkelijk op terug komen.

Veel sterkte!
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2008, 16:20   #5
gotchica
HaarWeb lid
 
gotchica's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: den helder, noord-holland, nederland
Berichten: 37
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lila Bekijk bericht
Ik heb er ook jaren mee rondgelopen. Uiteindelijk heb ik besloten dat ik het ging vertellen, en toen heb ik het juiste moment afgewacht. Ik had bedacht hoe ik het wilde zeggen en dat steeds voor mezelf geoefend. Toen het juiste moment kwam, kon ik het vrij makkelijk zeggen. Dat was een keer tijdens het eten, toen mijn moeder zei dat ik een bloedend wondje op mijn hoofd had. Ik heb toen gezegd "Ik heb een heel erge ziekte", en barstte gelijk in tranen uit. Maar het was eruit, ik had de aandacht en we hebben een heel goed gesprek gehad. We hebben niet alles meteen besproken, maar ik kon er later natuurlijk makkelijk op terug komen.

Veel sterkte!

hoe kwam je aan dat bloedende wondje als ik vragen mag?

xxx
__________________


Sommige 'vrienden' zijn als de schaduw
je ziet ze alleen als de zon verschijnt.
anderen zijn als de zon zelf
ze komen op als het donker is
_______________________________________
gotchica is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2008, 15:04   #6
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Je kent dat wel. Je wilt er per se een bepaalde haar uit hebben, maar hij is te kort om hem met een pincet of met je nagels vast te pakken. Dus hij is korter dan een milimeter. Ik groef dan net zo lang tot hij er toch uit was, en dat ging meestal met het nodige bloed gepaard.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2008, 15:53   #7
*Diana
HaarWeb lid
 
*Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2008
Berichten: 8
Heel erg bedankt voor alle reacties

Ik heb het mijn moeder nog niet verteld, ik praat heel weinig met haar en ik ben bang dat ze het zal ontkennen. Toen ik een half jaar geleden merkte dat ik hooggevoelig was heb ik haar dat na een weekje verteld, maar ze is ervan overtuigd dat ik het niet heb, terwijl ook de huisarts het heeft bevestigd.
Afgelopen half jaar ging het een stuk beter met het trekken, omdat ik weinig last van stress had. Dit jaar doe ik eindexamen en dus heb ik nu een drukke periode. Ik merk dat het trekken steeds meer toeneemt, terwijl ik zo had gehoopt op geen kale plek, omdat ik over een paar maanden gala heb. Als het haar op m'n achterhoofd door het trekken heel dun wordt, durf ik niet naar de kapper, terwijl ik voor het gala toch even langs moet..

Heeft iemand misschien ideetjes om tijdens het leren niet te gaan trekken, of minder? Als ik stil zit, tv kijk, lees dan krijg ik vaak trek neigingen, tijdens het leren is dat dus heel erg.

xx Diana

Btw: Zulke wondjes komen me ook bekend voor, maar meestal op m'n benen of onderbuik, soms ook bij m'n wenkbrauwen.
*Diana is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
5 mei 2006 : HaarWeb viert haar 5-jarig bestaan! Webmaster Mededelingen 50 7 januari 2014 18:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.