Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 december 2008, 00:03   #1
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
dutasteride & finas??

Dag Mensen,

Vast een hele domme vraag, maar:

Ik gebruik nu al een tijdje propecia, maar nu lees ik steeds meer over dutasteride.
-Ik heb gelezen dat dit een sterker middeltje is dan propecia, klopt dat?
-en moet je het dan samen met propecia gebruiken?
-En hoe worden de bijwerkingen ervaren?
-En waarom wordt er hier altijd finas en minox aanbevolen ipv dutasteride??

Kortom, wie kan me iets meer vertellen over dutasteride? ik ben zeer benieuwd naar dit product, heb er (hoe gek ook) nog niet veel van gehoord.

Mijn haar lijkt ieeetsje dunner te worden dus zit ik nu te dubben of ik dutasteride moet gaan gebruiken ipv propecia.

Laatst gewijzigd door robt001; 2 december 2008 om 00:36
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 01:03   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Uit het Haarwoordenboekje:

"Er zijn enkele redenen om terughoudend om te gaan met dutasteride: ten eerste is het niet geregistreerd voor de behandeling van haarverlies, ten tweede is het nog niet lang op de markt en ten derde is het niet zo goed onderzocht als finasteride. Gebruik van dit middel zonder overleg met een huisarts of dermatoloog wordt ten strengste afgeraden".

Gebruik verder s.v.p. de zoekfunctie voor ervaringen van lotgenoten met dutasteride.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 10:06   #3
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
oke

oke, hartelijk dank. Denk dat het voor mij dan goed is om hier nog even mee te wachten..

-mijn haar is nog niet in die status dat het echt slecht is/wordt dus mocht dat gebeuren dan is duta miss tegen die tijd beter onderzocht en kan ik het zonder problemen proberen.

toch?
Groeten,
Rob
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 10:48   #4
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink bewuste keuze...

ik gebruik al 10 maand dutasteride en ben er toch zeer tevreden over
voor ik dutasteride gebruikte had ik redelijk veel haaruitval, en altijd viel het mij op dat de haartjes dat uitvallen van vanboven op men hoofd enorm dun waren , soms zo dun dat je ze amper ziet liggen op je hand/vinger
sinds ik duta neem is de uitval sterk verminderd , als er nu paar haartjes loskomen door hun natuurlijke routine meer denk ik ,en ik bekijk die op men hand dan valt het me direct op dat het haar minstens 3 keer zo dik is nu dan vroeger...
ik had er met men huisarts over gesproken over wat de mogelijkheden waren om men haarprobleem tegen te gaan of eventueel deel van het verloren haar te herstellen...
hij zei me dat er 2 produkten waren dat het dht hormoon onderdrukken :
finasteride en dutasteride
hij vermelde me wel dat dutasteride het krachtigste was , maar ook wel iets meer kans op bijwerkingen , in mijn geval wou ik het krachtigste middel om geen tijd te verliezen met zwakkere zaken, aangezien ik tegen dan mischien wel volledig kaal kon zijn...
ik ben toch blij met men keuze hoor... niet echt last van sides en het spul werkt prima...

ik had gelezen dat het niet officieel geregistreerd was als haarmiddel omdat de producent overgenomen was door nieuwe eigenaars en dat die uitrekenden dat het niet de moeite was om de human trail III voor haargroei nog uit te voeren , omdat het niet het gewenste bedrag zou opleveren per jaar en dat de FDA aproval ervoor ook nog eens tonnen geld zou kosten...
daarmee hebben ze afgehaakt voor haargroeimiddel , maar het is al tientallen keren bewezen veel sterkter te zijn dan fina...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 10:57   #5
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
ik gebruik al 10 maand dutasteride en ben er toch zeer tevreden over
voor ik dutasteride gebruikte had ik redelijk veel haaruitval, en altijd viel het mij op dat de haartjes dat uitvallen van vanboven op men hoofd enorm dun waren , soms zo dun dat je ze amper ziet liggen op je hand/vinger
sinds ik duta neem is de uitval sterk verminderd , als er nu paar haartjes loskomen door hun natuurlijke routine meer denk ik ,en ik bekijk die op men hand dan valt het me direct op dat het haar minstens 3 keer zo dik is nu dan vroeger...
ik had er met men huisarts over gesproken over wat de mogelijkheden waren om men haarprobleem tegen te gaan of eventueel deel van het verloren haar te herstellen...
hij zei me dat er 2 produkten waren dat het dht hormoon onderdrukken :
finasteride en dutasteride
hij vermelde me wel dat dutasteride het krachtigste was , maar ook wel iets meer kans op bijwerkingen , in mijn geval wou ik het krachtigste middel om geen tijd te verliezen met zwakkere zaken, aangezien ik tegen dan mischien wel volledig kaal kon zijn...
ik ben toch blij met men keuze hoor... niet echt last van sides en het spul werkt prima...

ik had gelezen dat het niet officieel geregistreerd was als haarmiddel omdat de producent overgenomen was door nieuwe eigenaars en dat die uitrekenden dat het niet de moeite was om de human trail III voor haargroei nog uit te voeren , omdat het niet het gewenste bedrag zou opleveren per jaar en dat de FDA aproval ervoor ook nog eens tonnen geld zou kosten...
daarmee hebben ze afgehaakt voor haargroeimiddel , maar het is al tientallen keren bewezen veel sterkter te zijn dan fina...
Dank voor je uitgebreide bericht. Mijn haaruitval wisstelt een beetje. Ik heb een al een tijd last van huidschilfers op mijn hoofdhuid, waarvoor ik nu van de huisarts denorex heb gekregen. Dit spul lijkt behoorlijk sterk maar heb het pas 2x gebruikt dus het precieze effect kan ik nog niet zeggen.

Feit wil wel dat sinds mijn hoofdhuid begon met schilveren, dat mijn haaruitval wat is toegenomen. Nog steeds valt het wel mee hoor maar ook ik heb soms haartjes die uitvallen die echt filterdun zijn. Is dat een slecht teken?

Daarnaast heb ik altijd een diepe haarlijn en dun haar gehad dus ik ben altijd een beetje gefocust om mijn haar. Op dit moment lijkt mijn haar (wellicht vanwege denorex?) iets dunner te worden. Nog steeds heb ik een redelijke bos (zie eerdere posts van mij voor fotos) maar toch bij de inhammen lijkt het wat terug te lopen. Ik gebruik momenteel enkel propecia. Heb minox geprobeerd, maar merkte geen verschil daarbij en vond het nogal een gedoe. Toch overweeg ik nu om duta te gebruiken, aangezien dit beter schijnt te werken dan finas? Alleen ben ik nog niet helemaal uit over die bijwerkingen. Ik ben best sportief etc.. en vraag me dus af of je bijv merkt dat je met duta minder energie etc. hebt dan zonder.

Nogmaals bedankt,
Rob
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 11:11   #6
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Cool sommige worden er meer moe van en sommige niet...

het is te zien, ik heb ook dagen dat ik me moe voel hoor...
maar ik slaap soms ook niet altijd zo goed aangezien ik in ploegensysteem werk dusja...
ik doe 5x week fitness nu , vooral bodybuilding...
ik doe altijd een uurtje een dutje na men werk en voor men fitness, je voelt je direct herladen en fit... dus een dutje doen als je er de tijd voor hebt als je je iets moe voelt kan wel perfect helpen, ook veel sporten houd je fit...

je haar best in de gaten houden of het over termijn nog dunner word, het mijne zag je ver niet meer liggen op je hand, abnormaal dun...
dus ben ik direct in actie geschoten... verder afwachten was geen optie...

ik zou zeggen praat er met je huisarts eens grondig over... heb ik ook gedaan

als die schampoo keto bevat kan het wel de oorzaak zijn van dunner wordend haar (versnelde uitval) , het zou wonderen verrichten voor schilfers en haaruitval ook , toch heb ik deze eens 2 keer in de week gebruikt (nizoral 2%) en ik had een abnormaal hoge uitval ineens... echt teveel om normaal te zijn, sindsdien ben ik als de dood voor die schampoos met keto erin...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 2 december 2008 om 11:13
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 11:15   #7
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
bedankt, er zit geen keto in. Die heb ik daarvoor gehad (2%) maar hielp niet genoeg. Deze shampoo lijkt wat dratischer. Denk(naar aanleiding van je berichten) dat ik momenteel nog niet in dat stadium verkeer dat ik aan de duta zou moeten. Ik kan mijn haartjes in ieder geval nog wel terug vinden als ze uitvallen... Het kan ook een beetje schijn zijn allemaal, aangezien ik mijn haar nog niet zo lang geleden echt kort heb geknipt, met als gevolg dat je alles wat beter ziet. Maar ik hou het gewoon in de gaten. Mocht het verder verslechteren zou ik eens een afspraak met mijn huisarts erover maken. Lijkt me verstandig inderdaad.

Momenteel hou ik het nog maar even bij finas, dan.

Bedankt voor je tijd.
Groeten, Rob
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 11:51   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Rob,
Die huidschilfers + medicatie geven mij de indruk dat jij seborroïsch eczeem hebt, wat vaak een erg hardnekkige aandoening is.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 12:42   #9
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
ja dat idee heb ik zelf ook hoor.. hoop dat denorex gaat helpen.. het ziet er in ieder geval hardnekking uit, die shampoo dan. Volgens mij ook niet echt goed voor je haar.

maargoed dat zien we wel. bedankt voor de antwoorden.
robt001 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe overtuig ik mijn huisarts? Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 23 16 augustus 2007 13:09
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
dutasteride Boris Medicijnen/haargroeimiddelen 0 19 februari 2004 18:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.