Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 maart 2002, 23:46   #16
The Rock
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2002
Berichten: 15
Mensen,

Ik heb een paar weken geleden een mail gestuurd naar Glaxo over Duta, en volgens hen gaat het nog maanden en waarschijnlijk zelfs jaren duren voor het middel hier op de markt gaat komen. En.... als het op de markt komt, is het als geneesmiddel bij prostaatproblemen....
Het kan toch nooit verstandig zijn om een geneesmiddel voor prostaatproblemen te bestellen in b.v. Amerika en het op eigen houtje te gaan slikken?
The Rock is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2002, 23:40   #17
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Nou....The Rock


De Finasteride die je nu slikt, is toch gewoon ook een prostaat medicijn, of niet ?

Nou, je weet nu min of meer wat Duta kan, je weet eventueel de bijwerkingen. Voor sommigen die nu Fina gebruiken , zal het geen probleem zijn om over te gaan op Duta.

Het is een KEUZE die je maakt. Je kunt nu ff " slim " zijn en alvast Duta nemen en al je haren besparen.

Maar je kunt ook geduldig wachten (en bewonderen hoe je haren als dode mussen uit de lucht vallen ), totdat het EXACTE medicijn , alleen anders genaamd en anders verpakt, wordt verkocht voor haaruitval.

Het is een KEUZE die je maakt, afhankelijk van hoe lief je haren voor je zijn


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2002, 23:54   #18
The Rock
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2002
Berichten: 15
Ik slik nu ook geen Fina. Ik slik helemaal niets. Ik heb het iemand op dit forum als eerder horen zeggen, maar mijn gezondheid is belangrijker dan mijn haar.
Ik orienteer me gewoon op de mogelijkheden, maar wil geen gezondsheidsrisico's lopen. Als anderen dat wel willen, prima.
Ik ben ook blij voor mensen als het werkt!
The Rock is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2002, 17:59   #19
Jasper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2002
Berichten: 19
Hallo weer een nieuwe forumgebruiker. Ik volg dit forum nu al een paar weekjes en ik moet zeggen, ben het roerend met the Rock eens. Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij/zij doet, maar zomaar alles slikken koste wat kost om je haar terug te krijgen, dat gaat mij te ver.
Laten we wel wezen, als er echt een effectief medicijn was, dan was dit forum niet eens nodig! Gelukkig zijn er positieve ontwikkelingen, maar laten we daar niet teveel op vooruit lopen. Het is mooi dat mensen enthousiast zijn over bepaalde ontwikkelingen, maar blijf alert! Dan doel ik vnl op Rocco. Jij bent helmaal in de zevende hemel over bijv Duta; maar ik neem aan dat jij geen arts bent, dus pas op met je enthousiasme. Het is allemaal zo pril, en het is wat ik heb begrepen een zeer zwaar (prostaat)medicijn en jij loopt al van de daken te schreeuwen dat het HET middel is. Uit jouw reacties begrijp ik dat jij bereid bent elk risico te nemen, maar pas op dat je anderen niet teveel aansteekt met je enthousiasme (kalende (gefrustreerde) mensen zijn zo makkelijk te beinvloeden)! Ik vind dat iedere forumgebruiker een zekere verantwoordelijkheid heeft. Blijf objectief, en het adagium eerst zien en dan geloven, is denk bij kalende mensen meer dan bij andere mensen van toepassing! En blijf ook voorzichtig, gezond blijven is toch het belangrijkst!
Neemt niet weg dat ik jou bijdrage op dit forum zeer waardeer Rocco, jij bent als het ware de pionier voor de kalende Nederlandse man. Ben veel wijzer geworden door dit forum.
By the way, ik zit in Engeland momenteel en gisteren was hier op het nieuws (een groot item) dat er een nieuw antikaalheidmiddel was uitgevonden: Propecia, is dit middel dan zo nieuw?
Laatste vraag, wat denken jullie van dat nieuwe Amerikaanse middel dat je op je hoofd moet smeren? Zal het duur zijn? Is het een soort Aminexil, of beter? Dit soort middelen spreken mij meer aan omdat je het niet hoeft te slikken!
Einde van dit lange verhaal.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2002, 01:03   #20
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Hoi Jasper

Welkom op deze forum


Nou , kijk , het belangrijkste is, ik probeer niemand wat wijs te maken ofzo. Natuurlijk is het zo , net als wat jij zegt, dat een kalende man wanhopig alles zal proberen. Maar iedereen hier , is oud en wijs genoeg om zelf te oordelen en anders anderen nogmaals om advies te vragen.Mijn haren zijn mij lief , ik zal Duta nemen zodra het uit is. Nogmaal het is een duale 5 ar blocker , het blocked 5 ar zolang je het slikt. Mochten je bijwerkingen extreme maten aannemen , kun je ALTIJD nog stoppen.Je lichaam zal dan zijn begin waardes wederom aannemen. En gebruik op langere termijn , daar durf ik geen uitspraken over te doen. Gezien Glaxo's test resultaten , vallen de bijwerkingen erg mee. Schelen niet meer dan die van Fina.


Nou Jasper.,mijn enthousiasme over Duta, alleen tijd zal het kunnen leren.

Nou nee, Propecia is niet echt bepaald nieuws van vandaag. In Amerika is het al sinds eind '97 op de markt .


Je bedoelt met dat nieuwe middel , FNS neem ik aan. Nou wil je dat het echt wat voor je wil doen, moet je Duta of Fina erbij gaan slikken. Anders zal het weinig effect hebben.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2002, 03:40   #21
Mathijs
007
 
Mathijs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2002
Berichten: 122
Om de acht uur

Beste forumlezers,

Wie kan mij vertellen of het effectief zal zijn om na elke acht uur 1 mg Fina te slikken? 1 mg Fina zou na 7 a 8 uur uitgewerkt zijn dus is het logisch om na deze termijn weer een nieuwe dosis te gebruiken. Weet iemand of dit effectiever zal zijn dan twee keer per dag (s'morgens en s'avonds) 2,5 mg Fina te gebruiken? Het scheelt 2 mg p/d als je het eerst genoemde in de praktijk brengt, 1mg Fina x3x8uur=24uur optimale werking van de DHT verlaging?

Groeten,.
Mathijs is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2002, 01:22   #22
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Nou nou Mathijs


Citaat:
1 mg Fina zou na 7 a 8 uur uitgewerkt zijn
Fina is pas na een week of 2-3 uitgewerkt in je lichaam. Wat jij bedoelt is de halveringstijd. Fina heeft een halveringstijd van ong. 6 uren.Om je DHT continu in een zo STABIEL mogelijke toestand geblocked te houden , zou het effectiever zijn , als net wat jij zegt om de 8 uren 1 mg slikken.1 mg blocked ong 62-68 % serum dht.

Maar neem je nu 2.5 mg om de 12 uur heb je ook weer een stabiele DHT remming ( geen piek en dal vorming in DHT remming ) Maar nu block je MEER DHT dan 1 mg. Je stabiliteits grens ligt dan nu op een hogere DHT remmings waarde.

laten we zeggen:

1 mg om de 8 uur , heb je continu een DHT remming van 63 %

2.5 mg om de 12 uur, heb je continu een DHT remming van 70 %.

5 mg om de 12 uur , heb je continu een DHT remming van 76 %


Ps: ik neem een geschatte waarde ( komen wel vrij aardig in de buurt van de exacte waardes ), maar het gaat om het idee, 2.5 mg blocked meer DHT dan 1 mg.

Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2002, 01:36   #23
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Hele mooie site


http://www.alopezie.de



Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2002, 17:58   #24
Alessandro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2001
Berichten: 98
Waarom moet je dan 1 mg nemen, als het zo werkt?
Ik vind dat er weinig op tegen is om een medicijn te nemen om je haren te redden als de bijwerkingen meevallen en dat is bij Finasteride het geval. Het lijkt me ook niet uitgesloten dat het ooit nog meer positieve effecten blijkt te hebben, aangezien DHT dat ermee geblokt wordt natuurlijk niet echt onschuldig is.
(Weet trouwens iemand of DHT uberhaupt een positieve functie heeft na het foetus stadium?)
Maar ik ben het in zoverre natuurlijk met The Rock eens dat je er zo terughoudend mogelijk mee moet zijn, daarom heb ik ook weinig zin om 5 mg te gaan nemen, terwijl de voorgeschreven dosis voor alopecia 1 mg per dag is. Meer is natuurlijk niet altijd beter. Het is alleen maar lastiger om aan 1 mg te komen, dus als 5 mg per dag beter zou zijn en niet onaanvaardbaar meer bijwerkingen lijkt het me dat er wel gewoon 5 mg voorgeschreven zou worden.
Alessandro is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2002, 11:39   #25
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Dag Alessandro

Gelijk heb je, waarom zou je 5 mg gebruiken als 1 mg je al helpt. Maar vaak is het zo dat de Fina ,dosis gebonden is bij sommige mensen. Bij sommigen stopt 1 mg nauwelijks hun haaruitval en 5 mg wel. Elk lichaam reageert anders op een bepaalde dosis.En na een bepaalde tijd zie je je haarlijn bij gebruik van 1 mg TOCH nog lopen. Vaak biedt 5 mg dan een oplossing hiervoor.


DHT heeft weinig effect in de volwassen man. Alleen is het beter om het wel te hebben dan niet. Bij bepaalde processen speelt het een rol. Het is een actievere hormoon dan testosteron. Bijv, als je dht blocked heb je ook een tragere vet verbranding.Gaat je lichaam eerder vet vasthouden. ZO heb je veel rollen voor de DHT .

O ja, ik merk BIJNA GEEN extra bijwerkingen op 5 mg.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2002, 01:13   #26
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Finasteride maakt daadwerkelijk de haren dikker


Bron : http://www.hairlosshelp.com/html/propecialivewkshop.cfm


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2002, 01:27   #27
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Meest gestelde vragen en antwoorden over Finasteride ( propecia )

Bron 1: http://www.hairmeds.com/propeciaquestions.htm

Bron 2: http://www.merck.com/product/usa/pro...about/faq.html

Groetjes

Laatst gewijzigd door Rocco; 17 maart 2002 om 01:30
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2002, 10:58   #28
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Finasteride stopt inhammen

Volgens boek Leyden



--------------------------------------------------------------------------------

Author(s)
Leyden

Title Finasteride in the Treatment of Men with Frontal Male Pattern Hair Loss
Journal Name Journal of the American Academy of Dermatology
Journal Citation Vol. 40, No. 6 Part 1, June 1999; Page(s) 930-7
Date Published June 1999

Summary The "Frontal" data demonstrate the efficacy of PROPECIA in the treatment of men with frontal male pattern hair loss (MPHL). This is a key differentiating advantage over minoxidil, which has not been shown to affect frontal hair growth. After two years of treatment with PROPECIA:



70 percent of men had no further frontal/mid-area hair loss.



A significant increase in frontal hair count from baseline was achieved (P<0.01).


42 percent of men showed slight or moderate visible improvement in the frontal area, based on photographic assessment.


Bron : http://www.propecia.co.nz/html/index_intro.htm


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2002, 17:04   #29
Jasper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2002
Berichten: 19
Hallo,

Kun je propecia ook via internet kopen? Heeft iemand daar ervaring mee? Is het bertouwbaar om het via internet te bestellen? En wat als je minder slikt, bijv 3 keer per week een pil?
Kun je alcohol drinken als je die pillen slikt?
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2002, 17:17   #30
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Hoi je kunt Propecia zeker via internet bestellen. Via sites uit Nieuw Zeeland is betrouwbaar. De websites kun je in posts terugzoeken. Als je bijvoorbeeld 3 x per week een pil slikt, zal het de gemiddeld hoeveelheid DHT in je bloed meer zijn. Als ik jou was zou ik gewoon iedere dag Propecia gebruiken, om de maximale hoeveelheid DHT in je bloed af te remmen. Je kunt gewoon alcohol drinken bij het gebruik van Propecia, maarre teveel alcohol is nooit goed.

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.