Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 maart 2006, 18:30   #16
*katje*
Katje
 
*katje*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Locatie: Strombeek-Bever/Heverlee (België)
Berichten: 34
Hey Jody,

Bedankt voor je reactie. Ik hoop zowel voor jou als voor mezelf en alle anderen hier op het forum dat we snel van die TTM zullen afgeraken. Ik geloof wel dat dat mogelijk is, maar ik vrees dat voor sommigen het proces veel langer zal aanslepen dan bij anderen...
Ik hoop dat je sessies bij de psycholoog zullen helpen, ik heb al veel verhalen gehoord bij lotgenoten waarbij dat soms heel fout afliep, dus ik hoop alvast voor jou dat dat niet zo het geval zal zijn bij jou!

Ik wens je nog veel sterkte toe!

Liefs,

Katje
-xxx-
*katje* is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2006, 18:37   #17
*katje*
Katje
 
*katje*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Locatie: Strombeek-Bever/Heverlee (België)
Berichten: 34
Hey Tinneke!

Ik ben ook heel blij om jou (en alle anderen) gezien te hebben gisteren! Het schept toch een iets diepere band he. Nu kan ik me jullie inbeelden en is het voor mij gemakkelijk om hier iets op het forum neer te schrijven. Ik heb het volste vertrouwen in jullie allemaal en ik hoop dat jullie dat ook in mij hebben! Ik hoop dat we elkaar gaan blijven steunen!
Die verhalen, het is inderdaad wat... Maar ik ben toch blij om er zovele gehoord te hebben gisteren en het is echt verbazingwekkend dat er zoveel stukken overlappen met anderen. Het feit dat jullie hetzelfde hebben meegemaakt (of toch bijna) gaf me een raar gevoel, maar daardoor kan ik er wel veel opener over praten met jullie en wil ik zeker contact met jullie blijven houden!
Ik kijk alleszins al uit naar een volgende meeting en ik hoop dat ik dan ook van de partij zal kunnen zijn!

Veel succes en sterkte! Laten we er met zijn allen tegenaan gaan!

Liefs,

Katje
-xxx-
*katje* is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2006, 14:10   #18
*katje*
Katje
 
*katje*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Locatie: Strombeek-Bever/Heverlee (België)
Berichten: 34
Hey iedereen,

Nog even een update van hoe het met mijn TTM gesteld is...

De voorbije maand is redelijk goed verlopen, veel minder haren uitgetrokken dan anders, echt een hele vooruitgang! Die verbetering is begonnen nadat ik gestart ben met mijn medicatietherapie (Sertraline EG ®). Die heeft er voor gezorgd dat ik de eerste weken trekvrij was en dat voor de eerste keer sinds ik TTM heb. Dus toen was ik enorm gelukkig, maar dan is er toch terug een moment gekomen dat ik weer begon te trekken, maar wel veel minder dan vroeger (+/- 10 haren tov 100'en per dag vroeger), dus er was wel een verbetering merkbaar.

19 maart was ik dan naar de TTMeeting gegaan en dat heeft me enorm deugd gedaan, al die steun die je daar te horen kreeg, moedigde mij enorm aan om sterk te blijven. Die dag heb ik ook het boek van bolleke gekocht ("Met de handen in het haar") en dat heb ik de dag daarna direct uitgelezen. Ik vind het echt een prachtwerk, echt fantastisch dat bolleke haar eigen ervaring zo open in het boek vertelt. Het was wel emotioneel zwaar om het te lezen, maar het deed echt goed! Ik ga het zeker ook door mijn moeder laten lezen en ik denk dat ik het zelf ook wel nog eens zal lezen, ik had er echt veel kracht uitgehaald met als gevolg dat ik weer een paar dagen trekvrij was, maar voorbije week is mijn TTM weer komen opdagen... Ik denk dat ik wel nog steeds minder trek dan vroeger, maar het is toch al weer erger dan voorbije weken Ik hoop dat ik dus snel terug de kracht ga hebben om het trekken te doen minderen en hopelijk ga ik dan ook terug een paar dagen trekvrij kunnen zijn!

Na de paasvakantie ga ik het 5-weken programma van Ilse eens uitproberen, misschien dat ik er niet echt alles van zal uitvoeren, maar dat weet ik nu nog niet, ik zal alleszins wel mijn best doen om me er zo goed mogelijk aan te houden en hopelijk zal het dan goede resultaten opleveren!

Zo dat was het dan weer, tot een volgende keer en nog veel sterkte iedereen! Laten we elkaar hier op het forum blijven steunen opdat we samen tegen de TTM kunnen vechten!

Groetjes,

Katje
-xxx-
__________________
You know, if this earth should crack, I'll be your solid ground, I will be there to catch you when you fall down.
*katje* is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2006, 12:14   #19
Juul Hendriks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2006
Berichten: 1
Er gaat een wereld voor me open... Ik ben tot nu toe nog niemand tegengekomen die ook last had van mijn probleem. Vreemd dat het bij iedereen (ook bij mij) zo rond hun 12e 13e begonnen is. Ik ben inmiddels 48, gelukkig getrouwd, 2 kinderen en heb er nog steeds last van. Ik kan het zo een jaar niet doen en dan ineens (zonder aanwijsbare reden) zit ik ineens weer aan mijn wimpers te trekken. Elke keer neem ik me voor dat het bij een paar haartjes moet blijven, maar voor ik het weet zit ik weer met kale ogen. Ik schaam me vreselijk als ik in de spiegel kijk en het 'gedoe' van in de weer zijn met oogpotloodje om de boel te camoufleren is vreselijk.
Ik heb me net opgegeven voor de therapie in Nijmegen. Ben erg benieuwd.
Juul Hendriks is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.