Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 9 januari 2005, 14:35   #61
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Georgie,

Mijn dermatoloog zegt juist dat door de pil de haren langer worden vast gehouden. Dus met andere woorden dat een pilgebruikster vaak juist minder haarverlies heeft.
Het klopt dat er vrouwen zijn die door het slikken van de pil haaruitval krijgen, het ligt er ook heel erg aan welke pil je slikt en welke stoffen hierin zitten en natuurlijk hoe je lichaam hierop reageert. Er zijn namelijk ook anti-conceptie pillen met juist een androgene werking. Daar zitten dan androgeen-achtige stoffen in. Deze anti-conceptie pillen kunnen haaruitval, acné en zelfs voor overbeharing zorgen.
Cyproteroneacetaat en spirodolactone zijn juist anti-androgene stoffen die verwerkt worden in bijv. de Diane en de Yasmin.
Deze worden juist ingezet tegen haaruitval, acné en overbeharing. Het is dus heel belangrijk dat men weet welke pil men slikt, wil gaan slikken.

Groetjes van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 14:36   #62
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Razend interessant allemaal.

Heb zelf ook ooit met fyto-oestrogenen geëxperimenteerd, nadat ik met de Dianepil en Androcur was gestopt. Had toen mijn buik vol van al die synthetische hormonen. Nam toen veel hop en soja, maar op een gegeven moment heb ik een grote cyste op een eierstok gekregen (toevallig ontdekt toen ik een echo moest laten maken voor iets anders). Die is gelukkig vanzelf weer weggegaan, maar denk toch dat mijn inname van die fyto-oestrogenen er misschien wel iets mee te maken had...
Nadien heb ik ergens gelezen dat je als je fyto-oestrogenen neemt moet balanceren met progesteron. Anders word je te oestrogeendominant.
Dat was overigens op een message board voor Natural Breast Enhancement. Er worden borstvergrotende pillen verkocht op basis van die fyto-oestrogenen. Is voornamelijk een Amerikaanse business.
En ja, heb ook vastgesteld dat mijn borsten waren gegroeid in de korte tijd dat ik die fyto's nam :-) Terwijl pilgebruik daar nooit invloed op heeft gehad.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 14:54   #63
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Sigur, ik weet het ook allemaal niet precies natuurlijk. Maar er zijn absoluut ook vrouwen die juist haaruitval krijgen DOOR het gebruik van Diane. Het komt niet zo heel vaak voor, maar het gebeurt wel. Er is eens een hele discussie geweest op het Viva-forum, waarin zich zeker 10 vrouwen meldden met dat probleem. Dus zelfs het slikken van een AC-pil met anti-androgenen geeft niet altijd garantie dat je je haar houdt of het niet uit gaat vallen.

Elk lichaam reageert natuurlijk weer anders...

Mij is de Diane ook niet voorgeschreven voor haaruitval, maar ik had wel eens een puistje (toen ik er mee begon, werd hij echt heel makkelijk gegeven). VOORDAT ik Diane slikte, had ik nooit last van lichaamsbeharing, tijdens het slikken kreeg ik het. Maar nogmaals, kan ook de leeftijd zijn.
De weinige puistjes die ik had verdwenen ook niet.

Cloud: fyto-oestrogenen zijn zeker interessant. Ik denk er wel over om ze eventueel NA de overgang te nemen (ook in combinatie met natuurlijk progesteron). Wanneer ik de menopauze bereik, weet ik natuurlijk niet. Kan nog jaren duren, kan ook volgend jaar zijn. In principe een jaar na de laatste menstruatie, maar een vriendin van me heeft die al lang gehad, en nog steeds volop overgangsverschijnselen (dus nog hormoonwisselingen) . Het vervelende is, dat je je in NL eigenlijk helemaal niet kan laten onderzoeken op dat vlak. Het wordt wel gedaan, maar heel heel zelden, en dan alleen bij "echte" problemen.
In de V.S. zijn tegenwoordig ook hormoontherapieën met bio-identieke hormonen.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 16:15   #64
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
thread-titel gewijzigd omdat de discussie ook gaat over duta bij vrouwen, en niet alleen fina.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 18:31   #65
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Sigur, ik weet het ook allemaal niet precies natuurlijk. Maar er zijn absoluut ook vrouwen die juist haaruitval krijgen DOOR het gebruik van Diane. Het komt niet zo heel vaak voor, maar het gebeurt wel. Er is eens een hele discussie geweest op het Viva-forum, waarin zich zeker 10 vrouwen meldden met dat probleem. Dus zelfs het slikken van een AC-pil met anti-androgenen geeft niet altijd garantie dat je je haar houdt of het niet uit gaat vallen.

Elk lichaam reageert natuurlijk weer anders...





Hoi Georgie,
Hetgeen ik schreef was zeker niet aanvallend bedoeld. Ik klinkt misschien als een grote fan van de Diane, maar dit ben ik absoluut niet. Al mijn ellende is begonnen na het stoppen met de Diane. Ik weet dat als ik nooit aan deze pil zou zijn begonnen, ik nooit met dit probleem zou hebben gezeten.




Mij is de Diane ook niet voorgeschreven voor haaruitval, maar ik had wel eens een puistje (toen ik er mee begon, werd hij echt heel makkelijk gegeven). VOORDAT ik Diane slikte, had ik nooit last van lichaamsbeharing, tijdens het slikken kreeg ik het. Maar nogmaals, kan ook de leeftijd zijn.
De weinige puistjes die ik had verdwenen ook niet.

.


In een eerdere post las ik dat je opmerkte dat je lichaamshaar blonder en minder werd na vier weken stoppen met de Diane, maar lichaamshaar is nog trager dan hoofdhaar. Dat loopt zo'n 6 maanden achter terwijl hoofdhaar zo'n drie maanden achterloopt.

Ook las ik dat je enkele keren eerder bent gestopt met de Diane, misschien dat je lichaamshaar hierdoor veranderde, donkerder terug kwam?
De eerste keer dat ik stopte met de Diane pil, kreeg ik ineens vet haar en haaruitval. Toen ik weer aan de Diane ging stopte de haaruitval maar mijn haren bleven vetter dan normaal, tweede keer stoppen weer haaruitval en nog vetter haar... Misschien dat het stoppen met de pil bij iedereen een verschillende uirwerking heeft.
Maar nee, ik ben totaal geen fan van de Diane, integendeel. Ik slik het omdat ik gewoonweg niet meer kan stoppen met de Diane. Telkens als ik stop dan krijg ik haaruitval die alleen maar minder word als ik deze pil weer slik.
Ik kreeg deze pil ook voorgeschreven omdat ik iets wilde tegen mijn (zeer lichte) acné. En nu zit ik er mijn leven aan vast...gelukkig heb ik geen kinderwens...

liefs van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 18:35   #66
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Ik ben blij voor je dat je ervanaf kunt komen zonder al te veel problemen, als ik het had gekunt was ik namelijk ook al jaren geleden met deze pil gestopt! Het lijkt bij heel veel mensen op te gaan, dat als je er eenmaal aan begint je er gewoonweg niet meer mee kunt stoppen!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 21:15   #67
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik zie je reactie helemaal niet als aanvallend, Sigur. Ik vind het leuk dat er mensen reageren. Met z'n allen weet je meer dan een natuurlijk!

Ik ben in totaal drie keer gestopt met de Diane.
Ik ben er mee begonnen toen ik zo'n 23 of zo was (weet het niet precies meer) en er op mijn 30ste 6 maanden mee gestopt, omdat ik geen relatie had, en wel eens van die pil af wilde. Geen haaruitval o.i.d. gehad. Daarna weer verder geslikt.
Ik ben er nog eens mee gestopt toen ik 34 was, omdat mijn man al lang gesteriliseerd is, en het dus niet meer nodig was. Geen last van haaruitval o.i.d. gehad. Daarna ben ik er, even denken, op mijn 36ste weer mee begonnen, omdat we veel reizen, en ik het prettiger vind e.e.a. te kunnen regelen. Wij maken voornamelijk duikreizen, waarbij ik echt de hele dag in bikini op een boot zit, soms met primitieve toiletjes e.d. Nu dus weer, en wat mij betreft, definitief gestopt. Ik word er te oud voor, en kreeg ook teveel last van tussentijdse ellende en zo. Je kunt hem na een bepaalde leeftijd niet meer slikken, dan worden synthetische oestrogenen een probleem.

Het vervelende van de Diane vind ik, en ik ben er net als jij mee begonnen vanwege HEEL lichte acné, is dat de problemen vaak beginnen als je er mee stopt. Voor mij komt het ook op een ongelukkig moment, omdat ik de menopauze, en dus afname van oestrogeen, begin te naderen. Bovendien hebben veel vrouwen (moeder, zus, oma) AGA. Ik ben dan ook bang dat ik dit keer wèl de klos ben. Ik weet niet of ik AGA heb, maar toch vind ik mijn haar de laatste paar jaar achteruit gegaan. Kan iets anders zijn (ik heb vorig jaar 6 maanden met zware, te laat vastgestelde bloedarmoede gelopen), zou de leeftijd kunnen zijn, zou AGA kunnen zijn. Ik weet het niet, ik ga eind januari naar een dermatoloog. Probleem is ook, dat het allemaal veel erger zou kunnen lijken dan het is, omdat je er echt heel erg op gaat letten. Hoeveel haren in je kam? Hoeveel met wassen? Ik weiger er nu gewoon op te letten, want anders loopt het uit de hand.

Maar de hele (hormoon)problematiek interesseert me mateloos.

Ik kan me goed in jou verplaatsen: ik zou hem ook blijven slikken! Absoluut. Er zijn maar weinig goed werkende middelen voor vrouwen (en voor mannen natuurlijk ook niet zo veel), en dit is er gewoon een van. Je houdt er in ieder geval je haar mee in stand.

Ik hoop heel erg dat ik zonder haarproblemen gestopt ben, maar dat zal toch wel afwachten blijven de komende maanden.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 21:20   #68
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Trouwens, van dat lichaamshaar snap ik zelf ook niet helemaal. Mijn wenkbrauwen groeien zoals ik al schreef altijd al heel snel, dus die haartjes bekijk ik vaak. Wat er nu teruggroeit is echt dunner dan voorheen (en dat vind ik op zich helemaal niet erg!) Heel raar ook met de benen: ik scheer ze niet vaak, omdat ik daar niet echt veel haar heb. Het is nu ook winter, dus dan is het toch meestal bedekt Ik weet dat ik het rond mijn verjaardag (begin december, net na stoppen met de pil) nog gedaan heb, want ik wilde dunne panties aan. Twee weken geleden of zo wilde ik mijn benen scheren, en zag tot mijn grote verbazing dat er vrijwel niets meer te scheren was... Daarna bleek dat mijn oksels er net zo aan toe waren!

Misschien is het nog wel een uitvloeisel van de bloedarmoede?
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2005, 16:14   #69
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Georgie,

Ik denk dat je een verstandig besluit hebt gemaakt door te stoppen met de Diane. Vooral omdat je bloedarmoede hebt gehad.
Ik heb vaker gelezen dat de Diane pil kan zorgen voor een ijzer gebrek, dit tezamen met bloedarmoede, wat jij gehad hebt, lijkt dit me inderdaad het beste voor je. Ik probeer genoeg ijzer binnen te krijgen dit ook omdat ik ook nog eens vegetarisch ben.
Ik denk dat je niet te bang hoeft te zijn voor haaruitval door het stoppen. Ik denk dat als je vaker probleemloos hebt kunnen stoppen, je gewoon het geluk hebt dat je haar er niet op reageert.

Als ik een wens zou mogen doen die aleen mij aangaat (anders zou ik alle dierenleed weg wensen) dan had ik gewenst dat de Diane pil nooit mijn pad zou hebben gekruist! Helaas is dat wel zo en moet ik er maar weer het beste van maken?

Duikreisjes!! Dat klinkt wel heel erg leuk!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2005, 16:26   #70
jacquelinew
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 26
Ik slik de fina nu sinds een week of 2 als ik naar bed ga.
De eerste paar dagen had ik de ochtend erna wat last van buikpijn en een vol gevoel in mijn maag. Maar dat is na een paar dagen verdwenen en ik ervaar verder nog geen bijwerkingen.
Ik ben benieuwd of het wat voor me gaat doen.

Groetjes, Jacqueline
jacquelinew is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2005, 16:56   #71
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Goh, Jacqueline, dat klinkt goed.

Ik hoop echt dat je er profijt van hebt!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2005, 20:05   #72
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Als ik een wens zou mogen doen die aleen mij aangaat (anders zou ik alle dierenleed weg wensen) dan had ik gewenst dat de Diane pil nooit mijn pad zou hebben gekruist! Helaas is dat wel zo en moet ik er maar weer het beste van maken?

Ik wou dat ik hem ook nooit tegen gekomen was, dan hoefde ik me in ieder geval geen zorgen te maken nu .

Duikreisjes!! Dat klinkt wel heel erg leuk!

Dat zijn ze ook! Ik hoop ook dat mijn haar er op blijft zitten, want volgens mij zijn er nog geen haarwerken die drie uur duiken per dag kunnen hebben!

Ik eet trouwens ook vegetarisch, en let erg op eiwit en ijzer. Zo'n echte ijzerkuur wil ik niet meer, wat een ellende.

Groetjes!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 17:09   #73
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Heb gisteren dutasteride besteld... ga het 3 maanden een kans geven. Hou jullie op de hoogte.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 17:20   #74
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik ben heel benieuwd, Cloud!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 12:36   #75
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Cloud, begin je met de Duta omdat je bij alle middelen die je nu hebt toch haaruitval hebt, of heb je gewoon echt genoeg van het aanbrengen van al die topicals?
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 15:57
Finasteride En Vrouwen lanne Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 september 2004 22:13
Finasteride en vrouwen Mattie Medicijnen/haargroeimiddelen 1 24 januari 2004 12:38
Finasteride bij vrouwen Nicky Medicijnen/haargroeimiddelen 8 7 juli 2003 09:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.