Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 september 2003, 10:51   #16
marja
Registered User
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Berichten: 6
AA

Hoi allemaal,
Ben bij de dermatoloog geweest. Ik heb dus AA. Zij zegt dat er maar 1 oplossing is; de diane pil. Ik weet het niet hoor. Die zou ik dan de rest van mijn leven moeten slikken. Ik heb me af zitten vragen of het ook helpt als je die pil bijv. 1 keer per week slikt.
Nog even afwachten of er wat uit het bloedonderzoek komt en dan moet ik toch beslissen over de pil.
Wat ik hier op het forum leest is niet echt opwekkend. De pil schijnt bij de een wel te werken en bij de ander niet.
Oja, waarom is er nou voor mannen wel een pil tegen AA uitgevonden en niet voor vrouwen?
Het blijft een ellendig iets, al die haren die ik verlies. Iedere dag opnieuw.....Het rare is dat ik me er enorm voor schaam. Hebben jullie dat nou ook?
Zo ik heb weer even gezeurd(er zijn tenslotte ergere dingen?)
Nog een ding, ik kreeg van iemand een mailtje en (stommmmmmmmm) ben het kwijtgeraakt. Ik had willen antwoorden maar heb nu geen adres meer. Misschien nog evne een klein berichtje dan mail ik je terug.
Groetjes van een lotgenote
marja is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2003, 19:15   #17
kortkoppie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Pernis
Berichten: 12
extreme haaruitval

Beste allemaal,
Ik heb sinds 4 jaar last van extreme haaruitval, ik verloor hele brede stroken haar eerst aan de voorkant, toen aan de zijkanten, en toen de achterkant. Het ene was er weer bijgegroeid of het andere viel er weer uit. Nu ben ik naar de dermatoloog geweest en die heeft geconstateerd dat ik een seborrhoisch eczeem heb, dat zijn rode vlekken met pukkeltjes en op die plekken valt je haar uit. Ik kan jullie verhalen heel goed herkennen, want je raakt volkomen in paniek als je dat 'smorgens weer in de spiegel ziet. Daarom heb ik 2 pruiken gedragen en toen nog een half jaar petjes, die ik zelfs in huis droeg.
Maar ik had het idee dat het daardoor alsmaar erger werd, dus is nu de tijd gekomen om gewoon te (proberen) te accepteren wat ik heb, al schaam ik me er best voor. Ik probeer me wel onder de mensen te begeven, en praat er ook over, maar je ziet de mensen wel kijken hoor!.
Afijn, over een paar daagjes pak ik lekker m'n scooter weer, zet m'n helm op en ga er weer lekker op uit.
nou, dit verhaal moest ik ff kwijt, voor de rest wens ik heel veel sterkte toe en....kop op!
kortkoppie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2003, 00:20   #18
melinda
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2003
Locatie: netherlands
Berichten: 1
nizoral gel

Hola allemaal,
Ook ik herken jullie verhalen over extreme haaruitval. Ik ben nu 38 en heb tot een jaar geleden vele jaren veel haren verloren. In het begin dacht ik dat het kwam door spanningen of een verkeerde shampoo maar het hield maar aan. Men zei dat 100 haren per dag verliezen normaal was maar bij mij waren het handen vol, vooral na een wasbeurt. Toen ik mijn haar zichtbaar dunner zag worden sloeg de paniek toe. Ik raakt er zelfs depressief van en kon de hele dag aan niets anders denken: ik zou kaal worden..
Uiteindelijk ben ik bij een dermatoloog terecht gekomen die op twee plaatsen haar uit mijn hoofd heeft getrokken voor onderzoek. Het bleek dat ik een teveel aan een bepaalde gist in mijn bloed had die exceem gaf op mijn hoofdhuid. Daardoor verloor ik zo veel haar. Ik kreeg Nizoral voorgeschreven. Dat is een gel die je na het wassen inmasseert en even laat inwerken. Daarna gewoon uitspoelen. Na een week merkte ik al verschil !
Nu verlies ik maar 10-20 haren per dag.

Ik hoop iemand te kunnen helpen met dit verhaal. Wie weet is dit ook voor iemand anders de oorzaak/oplossing van het probleem.
melinda is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2004, 10:05   #19
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Medeleven

Hey dames,
Ik ben een jongen van 21 (beetje kalend) en ik lees net jullie verhalen. Ongelofelijk. Voor een vrouw is het echt een heel ander verhaal. Ik hoop voor jullie dat er snel iets fantastisch wordt uitgevonden (wetenschappers verwachten binnen 5-10 jaar een doorbraak), tot die tijd zit er niets anders op dan gewoon accepteren dat het zo is en je leven een zo goed mogelijke draai geven.
Ik wens jullie heel veel succes hiermee, het gaat vast lukken.
Een kleine pleister op de wonde is misschien dat ik vanaf nu veel minder hysterisch over mijn haarverlies ga doen dan eerst, nu ik heb gezien dat het veel erger kan. Relativeren is dus weer een schone zaak gebleken
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2004, 15:15   #20
Lonneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
vandaag

Ruim een jaar geleden opende ik dit topic. En in de tussentijd is de haaruitval bij mij alleen maar verergerd. Het is zo verdomd moeilijk om te accepteren. Ik weet dat ik ermee moet leren leven, maar het beinvloedt nog steeds heel veel dingen bij me. Ooit was ik iemand met een dikke bos lang haar. Nu ben ik iemand met een paar dunne piekjes. Ik ben er heel onzeker door geworden. Iedere ochtend moet ik heel vroeg opstaan en mijn haren wassen om er nog iets van trachten te maken.
Ik weet dat ik blij moet zijn dat ik verder gezond ben maar op sommige dagen ben ik gewoon niet blij. Zoals vandaag....
Lonneke is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2004, 16:07   #21
debje23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: noord holland
Berichten: 129
Hoi Lonneke

Ik vind het heel erg voor je! ik herken je verhaal ook!
Ook ik had vroeger een hele dikke bos met haar nu ook helaas nog een klein bosje en nog valt het uit, waar stopt dit?
Mijn leven is mijn haar ben er 24 uur mee bezig.
Ik zit nu toch te denken aan minoxidil, zou dat niet iets voor jou zijn?
Het is gewoon een *** probleem.
4 jaar geleden wist ik niet eens dat vrouwen hier ook last van konden hebben.
Ik probeer verder te gaan maar het gaat heel moeilijk helaas.

sterkte en groetjes Debbie
debje23 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2004, 17:16   #22
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Lonneke en Debje, gebruiken jullie iets om je haaruitval te remmen of niet? Of een ander product?
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2004, 17:37   #23
Lonneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Ik gebruik helemaal niks meer. In de afgelopen jaren heeft er namelijk nog helemaal niks geholpen, en ik kan niet goed meer tegen de teleurstellingen iedere keer. Ik moet me proberen er bij neer te leggen dat ik ermee moet leren leven dat ik alopecia androgenetica heb. Maar als ik dan mijn moeder, tantes en nichten zie met hun enorme dikke bossen haar, dan moet ik toch wel ff slikken.....
Lonneke is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2004, 18:28   #24
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Probeer mijn regime anders es? 'k Ben nu zo'n anderhalve maand bezig en 't vermindert echt wel...

Alléja, vorige keer dat 'k het waste verloor 'k echt weinig haar, nu kijk ik heel angstig uit naar volgende moment waarop 'k het was (morgenochtend) om te weten of 't echt geminderd is of dat 't gewoon toeval was... Ik hou je op de hoogte!
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2004, 22:18   #25
rachelboon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2004
Berichten: 8
Ik herken zoveel in jullie verhalen ik ben 23 jaar en word over bijna 2maanden 24 ik heb al last van haaruitval sinds mijn 15de maar het was elke keer een beetje dus ik dacht niks aan de hand (ik gaf eerst nog mijn permanent de schuld)maar vorig jaar was ik hetzat ik had elke keer huilbuien en mijn vriend was het ook zat en die zei je gaat nu naar de dokter dan weet je tenminste wat hetis ook ik werd doorgestuurd. wat volgde was een bloedonderzoek en daar kwam helemaal niks uit, wat wel bleek dat ik teveel mannelijke hormonen in mijn lichaam meedroeg dus over gaan naar de Diana 35 tot mijn verbazing helpt ie ik slik hem zn 9maanden en het doucheputje en het bed zitten niet meer continu onder de haren, het verhaal van lonneke kwam mij zo bekend voor. Ik ben heel erg blij dat hier nog meer meiden zijn die mijn "probleem" ook hebben want mijn vriend tja daar kan ik wel mee praten maar die is het na een kwartier ook wel een beetje zat want hij begrijpt gewoon niet hoe ik me voel...kijk maar eens naar de tv allemaal reclame met mooie meiden met een mooie volle bos! dat is toch niet eerlijk!!!!! maar je haar verfen kan wel want je verft alleen maar de haren op je hoofd dus niks word beschadigd. en ook een tip was je haar niet zo heel vaak ik waste het ook zn 4 en soms wel eens 5 keer nou dat is ook niet goed.

Ik moet nog even zoeken hoe de forum werkt en misschien kunnen jullie mij vertellen hoe die werkt want ik zou graag in contact komen met meiden die het zelfde mee maken als ik.


Groetjes Rachel
rachelboon is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2004, 19:49   #26
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Hey rachelboon, ik ben net 18 geworden en heb nu 'n jaar ernstige haaruitval en over 12 dagen ga 'k terug naar m'n dermatoloog die me 't resultaat van m'n bloedonderzoek zal geven. Wss moet ik dan ook de diane35-pil nemen en ik ben zo blij bij jou te lezen dat ie helpt, dat betekent dat ie ook mij mss zal helpen

heb je er geen nare nevenwerkingen van gehad?

Liefs
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2004, 10:43   #27
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Hier ook maar es vragen: hoe lang heeft 't geduurd voor je haaruitval begon te minderen door gebruik van de diane35-pil?
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2004, 18:12   #28
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Thumbs up haaruitval en de overgang

Hoi allemaal,
'kZal me eens even fatsoenlijk voorstellen, heb ik wel eens eerder gebprobeerd, maar berichtje lijkt wel opgelost te zijn. Ben een vrouw van 47 en sinds een jaar last van verspreide haaruitval na het stoppen met de pil.
Laatste pil was de Diane, slechts 3 maanden gebruikt, maar al eens eerder gestopt, was toen met Ministat. Toen ook haaruitval gekregen dus het merk pil is niet belangrijk denk ik.
Wel krijg ik langzamerhand het idee dat langdurig (in mijn geval 30 jaar) pil-gebruik misschien van invloed is. Momenteel zie je er nog niet veel van, alleen erg dun en heel veel korte haartjes overal doorheen. De dermatoloog heeft helaas wel een paar weken geleden A.Androgenetica vastgesteld.
Probeer nu natuulijk zoveel mogelijk informatie te verzamelen.
Wat mij wel opvalt is dat er zoveel jonge meiden zijn met A.Areata.
Heb ook heel veel bewondering voor jullie allemaal, over de manier waarop je je hierdoorheen slaat.
Ik mis wel een beetje de vrouwen van mijn leeftijd of ouder, die misschien al in de overgang zijn (ik nog niet waarschijnlijk; menstrueer nog regelmatig)
en misschien sinds die periode of vlak voor de overgang al haaruitval kregen.
Ondergaan die dit allemaal gelaten, of durven die zich hierover minder snel te uiten?
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2004, 11:55   #29
Juul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2003
Berichten: 86
Hi Jennifer,

Welkom! Wellicht jammer voor jou, maar ik ben geen leeftijdsgenoot van je en toch wil ik graag reageren ook omdat ik het sneu vind dat ook dit berichtje dreigt 'op te lossen'.

Helaas kan ik geen antwoord geven op jouw vragen met betrekking tot pilgebruik, soort pil en haaruitval. Ik verbaas me wel over het feit dat jouw dermatoloog alopecia androgenetica heeft geconstateerd en vervolgens niets heeft voorgeschreven of je eventueel doorverwezen?

Groet,

Juul
Juul is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 10:32   #30
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Hoi Juul

Bedankt voor je reaktie, tot nu toe heb ik nog geen reakties ontvangen op geplaatste berichten , maar dat zal wel aan het feit liggen dat ik nog steeds niet helemaal in de gaten heb hoe dit forum werkt. Ben van nature niet zo'n computermens, maar deze website heeft daar ondertussen al verandering in gebracht.
De dermatoloog heeft mij trouwens wel minoxidil voorgeschreven maar toen ik de bijsluiter nakeek op de bijwerkingen heb ik het meteen weer helemaal achterin het medicijnkastje opgeborgen. Bovendien is het met alles zo dat je er dan voor de rest van je leven aan vast zit; wanneer je stopt ben je weer terug bij af. Ben daarom nog steeds bezig met uitzoeken welk middel het minst erg is, dat het allemaal paardemiddelen zijn is mij zo langzamerhand wel duidelijk geworden.
Jij ook sterkte gewenst met deze onvoorspelbare , onzeker makende toestand,

Liefs, Jennifer
jennifer is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.