Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 31 augustus 2019, 16:54   #20
Janneke100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 86
Geslacht:
Hoi,

Hier ben ik ook weer na een drukke week. Ja, zoiets werkt het, gedeelde smart is halve smart ofzo.

Fijn dat je bbq zo geslaagd was, alles op én gezellig, wat wil je nog meer. Hier was de bbq ook hartstikke gezellig, ook alles op en ik heb niets hoeven doen. Ik ben wel blij dat er even een koelere periode aanbreekt trouwens.

Ja dat klopt, dat is het punt, en dat is ook mijn reden van tellen, hopen op verbetering en dan fleur ik op en in de stress schieten als het er weer veel meer zijn als dat ik had verwacht. Ik tel ook altijd, ook toen het beter ging. Ik weet bijna zeker dat als ik nu in therapie zou zijn om zaken los te laten ze met het punt komen dat dit ‘valse’ rust creëren is want we verbeteren er niets mee en het is extra stress. Maar net als jij blijf ik het doen want als ik niet tel is de onrust en stress ook heel groot, dus ik zit in een cirkel waar ik niet uitkom. Vroeger telde ik nooit omdat mijn haar geen issue was van onrust. Dat wordt uiteraard anders als je haar wel een bron wordt van onrust. Dus ik tel ook nog door. We hebben een haarwerk dus dan zou ik het los moeten kunnen laten en zelfs dan lukt mij ook nog steeds niet.

Deze week even online geshopt en deze capsules hebben helemaal geen nasmaak. Mijn schoonzus gebruikt ze ook kwam ik nu achter. Niet voor haar haren want die heeft een volle bos maar gewoon omdat het goed is voor van alles.

Ik heb nog geen afspraak gemaakt met de homeopaat, weet je……. soms ben ik gewoon zo moe van weer iets proberen en heb ik er ook geen hoop op, maar meestal komt bij mij opeens het moment dat ik ga handelen. Ik heb er iig dus eentje uitgezocht die me aanspreekt en dat is al belangrijk. Nu nog doen ja…..

Ik moet vandaag wassen, gisteren was het de derde dag dus wasdag, maar ivm bbqfeestje heb ik mijn haarwerk opgezet, dus dan wordt het vandaag. Ook dag 4. Het haarverlies wisselt bij mij sterk van wat minder verlies naar opeens weer veel meer. Er zit niet echt een lijn in, vorig jaar was het onverminderd veel en werd het geleidelijk minder tot het gewoon stopte en ik een normaal aantal haren per dag had. En na maanden zag je heel veel nieuwe haren. Nu is het patroon heel anders en waardoor? Ook geen idee.

Ik denk ook niet dat het daaraan ligt Mexicang, dat het nu opeens weer meer is als in je vakantie, want idd moeten we terug naar 2 a 3 maanden omdat die haren die nu uitvallen toen al in de telogene fase zaten. We zijn onderhand experts Buiten dat alles heel stressvol is doe ik niet echt dingen anders. Al ben ik geneigd te denken als het opeens weer veel is dat ik een andere shampoo moet nemen of meer dit of minder dat. Maar ik probeer dit vol te houden. Soms heb ik het idee dat al die natuurshampoo’s niet schoon genoeg wassen en dat het de boel verstikt en sta ik al bijna met de sulfaatshampoo in mijn handen. Daar zitten lekker veel sillionen in die het haar veel beter aan doen voelen en goed doorkambaar maken. Maar ik moet gewoon volhouden want dan ga ik mijn hoofdhuid weer opnieuw heftig irriteren en uitdrogen ben ik bang en wie weet wat ik dan weer op mijn hals haal.

Misschien is het een optie om de fohn te proberen bij de Bijenkorf als je mag retourneren. Wat is wijsheid he. Zucht…….
Janneke100 is offline   Met citaat reageren
 

Labels
telogeen effluvium

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.