Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 april 2007, 22:27   #1
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Vetlaag ??

Hallo ,als ik mijn haar gewassen heb en mijn hoofhuid nog wat nat/vochtig is ,heb ik zo een witte vetlaag op men hoofdhuid als ik met men nagel dan even op krab ,zit dat wit spul zo onder men nagel ? . Ik heb dit ook als ik sport en mijn hoofdhuid nogal zweet. Zijn er nog mensen die dit hebben ,of weet iemand wat dit is ,en of het kwaad kan ?? ...
Als mijn hoofdhuid droog is gaat het wel weg ....had dit vroeger niet ??

Laatst gewijzigd door Dundee; 24 april 2007 om 22:36
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2007, 23:28   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Is jouw hoofdhuid inmiddels volledig genezen van dat eczeem?
Wellicht heb je nog steeds een overgevoelige hoofdhuid en mag je niet vaak je haar wassen, zéker niet met agressieve shampoo's.
Verder heb ik geen flauw idee, behalve dat je 't aan je dermatoloog kunt vragen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2007, 01:29   #3
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Ja hoor ,men hoofdhuid is totaal mooi genezen en terug als vroeger .Zelfs de dunnere huid door de eczeem zalf die ik moest gebruiken ,is weer een mooie dikke gezonde huid ,en zie heel goed men poriën als ik in het licht kijk . Geen schilfertje...jeuk....irritatie ...etc meer te bespeuren. Alleen van hergroei is er nog maar weinig te merken. Al moet ik wel zeggen dat de genezing maar pas echt begonnen is (eind januari)....dus eind april is het 3 maand , dus het kan nog .Ben gisteren nog bij de dermatoloog geweest ivb voor een paar pigmentvlekjes die ik gekregen heb van de zon en weg wil ,en vroeg haar of het haar dat uitgevallen is door eczeem nog terug groeit ,en ze twijfelde . Ben het wel vergeten te vragen wat betreft die vetlaag .
Zou het geen overmatige talgaanmaak zijn ? ,want als ik mijn haar was ,afspoel ,en droog met de handdoek ,plakt dat werkelijk aan mijn hoodhuid ?
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2007, 07:48   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Zou het geen overmatige talgaanmaak zijn ? ,want als ik mijn haar was ,afspoel ,en droog met de handdoek ,plakt dat werkelijk aan mijn hoodhuid ?
Heel goed mogelijk. Je huid heeft zo te lezen het afgelopen half jaar behoorlijk wat voor de kiezen gehad en misschien is de talgaanmaak versneld als verdedigingsmiddel tegen al die invloeden van buitenaf.

Ik had iets vergelijkbaars doordat ik al jarenlang mijn haar dagelijks heb gewassen (en vaak zelfs 2x per dag). Ik heb dat uiteindelijk in de loop van maanden afgebouwd tot 2 tot 3x per week en de talkproductie is bij daardoor mij sterk verminderd.

Ik was nu alleen nog met een goedkope zeepvrije teatree-wasgel van het Kruidvat ... eigenlijk bedoeld voor het gezicht, maar het bevalt me prima
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2007, 16:09   #5
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Bedankt ....ik dacht al dat het zoiets was . Je hoofdhuid is dan mooi genezen ,en dan krijg je dit pff . Mijn hoofdhuid heeft idd de voorbije 6 maand wat te verduren gekregen door dat eczeem . Is best vervelend ,want als je je haar gewoon wil laten drogen ,plakt het aan je hoofdhuid (vooral vooraan) ,en moet ik dat steeds even loskamen van men hoofdhuid . Heeft dit eigenlijk gevolgen voor nieuwe haargroei/ haaruitval ??
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2007, 17:54   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Bedankt ....ik dacht al dat het zoiets was . Je hoofdhuid is dan mooi genezen ,en dan krijg je dit pff . Mijn hoofdhuid heeft idd de voorbije 6 maand wat te verduren gekregen door dat eczeem . Is best vervelend ,want als je je haar gewoon wil laten drogen ,plakt het aan je hoofdhuid (vooral vooraan) ,en moet ik dat steeds even loskamen van men hoofdhuid . Heeft dit eigenlijk gevolgen voor nieuwe haargroei/ haaruitval ??
Als het echt is wat we nu aannemen, enkel meer talgproductie, dan zal dat voor je haargroei geen effect hebben.

Hooguit zul je wat vaker krabben in je haar om dat vet met je nagels weg te schrapen (of misschien is dat alleen maar een tick van mij ) ... daarbij breken wel eens haren af, maar ook dan groeien ze wel door.

Neem vandezomer eens een extra luchtig kapsel, dan valt het niet zo op dat het vet is en kun je rustig aan steeds minder wassen met een shampoo.

Overigens zou ik de keren dat je wel je haar wast, het extra grondig doen, met veel masseerwerk. Als je een douchekop hebt die een wat geconcentreerdere straal kan produceren, gebruik die dan om eens lekker je hoofdhuid van dichtbij met water te masseren. Dan spoel je op mechanische wijze zoveel talg weg dat je veel minder vaak met shampoo hoeft te wassen. Dat is althans mijn ervaring.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2007, 02:41   #7
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Die tick heb ik ook hoor, je bent niet alleen ...kom je voor die spiegel ....zeg je in jezelf wat is dat nu weer......een zucht.....en je begint eraan te krabben...want het moet eraf . Mijn haar groeit wel goed anders hoor ,alleen wat aan de dunne kant vind ik ,maar sinds ik MSM beginnen nemen ben (nu 5 maand) en haarolie gebruik met essentiële oliën ,heb ik wel mijn haarkleur van vroeger terug gekregen ,en ook mooi glanzend ,want het was een stuk donkerder geworden met de jaren, en hier ben ik wel blij mee omdat ik anders wel mooi goud/blond haar heb. Haaruitval heb ik praktisch niet ,ik verlies misschien 5 haren per dag ,en daarvan zijn er dan nog afgebroken haren bij als ik ze bekijk. Ik neem gewoon saw palmetto met de nodige B vitaminen /zink en dat werk wel bij mij , (waarschijnlijk omdat ik nogal gevoelig ben voor medicijnen/kruiden) .Wassen doe ik met Rozemarijn (weleda) en Vichy Dercos , en dat vind ik wel 2 goeie shampoo's. Alleen jammer dat minox voor mij een tegenvaller was, en ik dat serieuze eczeem erdoor kreeg ,waardoor ik nu 50% van men haardos kwijt ben ,al heb ik nog wel redelijk wat haar ,en vind dat het langzaam toch herstelt. Na het verlof wil ik toch sowieso een HT laten doen (ik denk aan direct 2500 grafts) inhammen en mid frontal wat ,en dat moet volgens mijn wel een mooi resultaat opleveren. Zal hier eens een paar foto's posten van men status dan (voor ik het laat doen) .Dat met het grondig spoelen met de douche sproeier werkt idd goed , dan blijft het langer weg ,heb ik al gemerkt.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2007, 13:37   #8
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Hallo ,als ik mijn haar gewassen heb en mijn hoofhuid nog wat nat/vochtig is ,heb ik zo een witte vetlaag op men hoofdhuid als ik met men nagel dan even op krab ,zit dat wit spul zo onder men nagel ? . Ik heb dit ook als ik sport en mijn hoofdhuid nogal zweet. Zijn er nog mensen die dit hebben ,of weet iemand wat dit is ,en of het kwaad kan ?? ...
Als mijn hoofdhuid droog is gaat het wel weg ....had dit vroeger niet ??
Ik heb er ook last van.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2007, 15:22   #9
N.Versteeg
Banned user
 
Geregistreerd: 26 april 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 8
Posting verwijderd i.v.m. ongeoorloofde reclame-uitingen ~ Webmaster.

Laatst gewijzigd door Webmaster; 26 april 2007 om 15:42
N.Versteeg is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2007, 16:11   #10
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Dat ze eerst een site leert bouwen
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2007, 16:31   #11
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Jeetje.....die wil blijkbaar 'snel' rijk worden .....direct 11 postings reclame

Laatst gewijzigd door Dundee; 26 april 2007 om 16:34
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 07:24   #12
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Ik moet overigens ook zeggen dat als ik 2 dagen ofzo mijn haren niet heb gewassen ze al enorm stinken, hebben jullie dat ook?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 08:45   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Ik moet overigens ook zeggen dat als ik 2 dagen ofzo mijn haren niet heb gewassen ze al enorm stinken, hebben jullie dat ook?
Ik heb een heftige allergie voor rokerige ruimtes, dus daar ruiken ze in ieder geval niet naar. En ik was ze tussen de wasbeurten met shampoo door wel dagelijks, maar alleen grondig met water dus.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 10:29   #14
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Nu met dat warme weer word men hoofdhuid nog sneller vettig.....lijkt wel of die vetlaag smelt door de zon (zo blinkend) , de haren kronkelen langs alle kanten dan...
Dundee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.