Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 januari 2008, 14:41   #1
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
is het nu chronisch telogeen haarverlies of aga???

ik sukkel nu al 5j met mijn haar. nu is het echt niet te doen! maar ik weet nog altijd niet wat ik heb.
het kan chronisch telogeen haarverlies zijn, want ik sukkel ook al zolang met mijn bloed (anemie), wat haarverlies kan veroorzaken.
het kan aga zijn, want ik had daar ook alle symtomen van, vette huid, acné, vet haar, en vooral haaruitval, maar die vette huid en de rest is al gedaan, behalve het haaruitval dan. wellicht dankzij de start v diane.
ik heb wel veel nieuwe haartjes, maar ik merk dat deze ook uitvallen. daarom denk ik wel aan aga, want dat is dan ook zo he. ik heb nu wel enorme tekorten weer in mijn bloed, waarvoor ik spuiten krijg thuis.
wat ik dan weer niet zie van aga, is de opvallende haaruitval aan de scheiding. bij mij valt het echt gespreid uit, vooral rond de oren. het begint nu nog maar op te vallen.
iemand raad?
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2008, 14:50   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Meid, wat een ellende! Nee, ik weet geen raad, behalve de lullige opmerking dat je met een mooie haarband de kalende plekken zou kunnen camoufleren.

Heel veel sterkte toegewenst!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2008, 19:32   #3
Poezewoef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Berichten: 57
Ik herken dat! De ene dermatoloog dacht bij mij aan CTE, de andere aan AGA. Maar ik vrees (bij mij toch) dat die kleine rotharen geminiaturiseerd zijn, en dus AGA.
Het is meer aan de zijkanten van m'n hoofd (m'n oren dus) dan bovenop, maar ik dnek dat het patroon van uitval bij iedereen anders is. De ene man kaalt toch ook eerder aan z'n kruin en de ander aan z'n inhammen? Bij mij is het dus de kruin, en de zijkanten NIet echt m'n scheiding, hpewel het daar ook flink dun is.
Poezewoef is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2008, 09:46   #4
Myllie
Niet in hokje te stoppen
 
Myllie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 139
Bij mij is echt AGA vastgesteld, ik heb in ieder geval geen tekorten in mijn bloed.
Bij mij is het eerst rond de scheiding gekomen, daarna achter op mijn hoofd, toen beetje bij mijn oren (maar eigenlijk nog de minst erge van allemaal) en wat echt in een recordtempo erger wordt is net achter mijn haargrens, wat je ondanks dat ze zeggen dat vrouwen hun haargrens behouden, eigenlijk geen haargrens meer kan noemen :S
__________________
1x daags 1.25 mg finasteride sinds oktober 2007
2x daags minoxidil 2 mg sinds december 2007
Yasminepil sinds oktober 2007
Rooscure 2x per week tegen de pijn
Nioxin shampoo 1x per week
Omega 3 visolietabletten 1x daags

Gestopt:
dianapil na een jaar gebruik (sinds okt dit jaar ivm enorme stemmingswisselingen)
androcur (sinds oktober 2007)
finasteride (sinds mei 2008)
minoxidil (december 2007)

Sinds november 2008: blijkbaar geen AGA maar telogeen haarverlies, trichodinie, onder behandeling bij dr. Pasch.
Nieuwe diagnose: Alopecia Areata Diffusa + trichodinie
Haar over hele hoofd zo ontzettend dun --> Volledig haarwerk

http://www.alopecialotgenoten.nl <-- vernieuwd!
Let op, alleen voor vrouwen!!
Myllie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2008, 11:59   #5
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaravr Bekijk bericht
ik sukkel nu al 5j met mijn haar. nu is het echt niet te doen! maar ik weet nog altijd niet wat ik heb.
het kan chronisch telogeen haarverlies zijn, want ik sukkel ook al zolang met mijn bloed (anemie), wat haarverlies kan veroorzaken.
het kan aga zijn, want ik had daar ook alle symtomen van, vette huid, acné, vet haar, en vooral haaruitval, maar die vette huid en de rest is al gedaan, behalve het haaruitval dan. wellicht dankzij de start v diane.
ik heb wel veel nieuwe haartjes, maar ik merk dat deze ook uitvallen. daarom denk ik wel aan aga, want dat is dan ook zo he. ik heb nu wel enorme tekorten weer in mijn bloed, waarvoor ik spuiten krijg thuis.
wat ik dan weer niet zie van aga, is de opvallende haaruitval aan de scheiding. bij mij valt het echt gespreid uit, vooral rond de oren. het begint nu nog maar op te vallen.
iemand raad?
Hoi Barbara,
OOk ik heb geen breder wordende scheiding en wel aga. Ik zie gewoon dat het mn bovenop aan de linkerzijde van mijn hoofd wat minder vol is dan voorheen, gelukkig kon/kan het wel ff lijden, dus zichtbaar is het voor buitenstaanders nog helemaal niet. Maar volgens mij voldoe ik ook niet echt aan de 'standaard aga-verschijnsel, zeker is wel dat ik het heb. Dus missch. verloopt de de vrouwelijke vorm van aga- toch wat anders ??
Ik weet het ook allemaal niet hoor... sterkte meid!
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2008, 18:21   #6
Poezewoef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Berichten: 57
IK heb ook geen bloedtekorten en m'n hormonen zijn perfect normaal. AGA dus, ondanks het patroon.
Poezewoef is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2008, 10:36   #7
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
oei, was vergeten dat ik hier een topic had!
bij mij is het ook rond de oren, nu begint het daar al echt kaal te worden. ik geraak er enorm van in de put.
nu wacht ik tot mijn bloed in orde is en als daarna mijn haar beter is weet ik dat het dus geen aga was. en anders denk ik dat ik eens moet gaan kijken naar een pruikje, want mijn haar is echt héél dun. en dan met minox starten. ik vind het dom om daar nu mee te beginnen, aangezien het kan zijn dat mijn haar zonder dat nog beter kan worden. eens je begint met minox, mag je er nt mee stoppen he.
weet wel nt goed waar er goede zijn op internet, en nt té duur.
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Telogeen haarverlies? Dude22 Overige (haar)discussies - Algemeen 1 4 december 2007 15:01
Chronisch Telogeen Effluvium ritzje Haarproblemen bij vrouwen 28 4 september 2006 19:57
aanpak haarverlies Annewil AA - Behandelingen 1 9 juni 2006 11:57
Flossen tegen haarverlies?? Ja, flossen tegen haarverlies! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 10 7 april 2005 09:10
Het grote haaruitval-boek... pindakaas AGA - Algemeen 5 17 februari 2004 19:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.