Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 januari 2008, 16:47   #1
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
aga: ook met kale plekken?

bij mij is nt goed geweten wat de oorzaak is v mijn haaruitval.
ik heb er nu 5j last v, met ups and downs, eerst hielp het met extra vitamines, nu nt meer. ik heb ook 5j last v anemie, wat ook voor haaruitval kan zorgen en ik heb al 5j een zoontje met autisme, wat stress met zich meebrengt en ook voor haaruitval kan zorgen.
nu heb ik echt gespreid haaruitval, het valt nog nt op voor de mensen, maar wel aan mijn oren, net erboven heb ik kale plekken, die heb ik al vaker gehad, altijd op dezelfde plaats.
ik dacht dat aga zonder kale plekken was? of heb ik dat verkeerd op? ik kan ze ook nog moeilijk wegsteken. als ik er met fullmore spray overga, is het net alsof ik erop gekleurd heb. een haarband ga ook nt, want die zit achter mijn oren. iemand een tip?
heb ook al aan een pruik gedacht, waar vind ik een goede? alhoewel ik dat totaal nt zie zitten.
ik krijg nu spuiten voor mijn anemie, maar merk dat ze weer nt echt helpen. maar neem nu dat ze helpen, dan hoop ik dat mijn haar beterd. daarom durf ik nt met minox te starten. de oplossing is mss die spuiten en als ik dan met minox begin, dan kan mijn haar zich nt meer vanzelf herstellen.
goh, tis allemaal zo moeilijk jong. ik weet echt nt meer wat te doen.
ik ken enkele vrouwen v mijn leeftijd en die hebben volgens mij aga, echt dat patroon. maar geen kale plekken te zien (tja, nu hou ik iedereen zijn haar in de gaten)...
iemand tips? iemand raad?
groetjes v eentje die zot aant worden is
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2008, 18:09   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je schrijft dat vitaminen wel eens geholpen hebben en dat je vaker kale plekken bij je oren hebt gehad, maar dat die plekken later kennelijk toch weer genezen waren...... Dan heb je volgens mij geen AGA, maar iets anders, en wat dat dan is, weet ik ook niet.

Maar kun je de plekken dan ook niet camoufleren met een brede haarband die gedeeltelijk over de oren heen gedragen wordt, zoals deze:

haarband.jpg


Sterkte in ieder geval!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2008, 21:02   #3
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.256
Geslacht:
Hoi Barbara,
"Kale plekken" doet me zelf aan Alopecia Areata denken. Maar ik weet niet precies hoe die plekken er uitzien bij je. Daarbij ben ik ook geen dokter of dermatoloog.
Ik las even je postings terug en zag dat je al bij een dermatoloog bent geweest.
Ik realiseer me dat haaruitval bij vrouwen in het algemeen tien keer zo hard aankomt als bij mannen.
Als je het niet vertrouwd zou je (nog) eens een (andere) dermatoloog kunnen opzoeken.
Het is een verschrikkelijk cliché, maar besef dat je meer bent dan je haar.
Ook al weet ik hoe belangrijk het voor je is.
Sterkte.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2008, 09:51   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Je schrijft dat vitaminen wel eens geholpen hebben en dat je vaker kale plekken bij je oren hebt gehad, maar dat die plekken later kennelijk toch weer genezen waren...... Dan heb je volgens mij geen AGA, maar iets anders, en wat dat dan is, weet ik ook niet.

Maar kun je de plekken dan ook niet camoufleren met een brede haarband die gedeeltelijk over de oren heen gedragen wordt, zoals deze:

Bijlage 2167


Sterkte in ieder geval!
Hanna, goed bedoeld maar ik denk niet dat Barbara zit te wachten op het camoufleren van de kale plekken. Zij kan zelf ook wel bedenken dat een sluier of een boerka optimaal zal werken, maar dat wil zij natuurlijk helemaal niet!

Barbara, zoek eens een andere dermatoloog op! Er is altijd hoop!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2008, 11:21   #5
Poezewoef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Hoi Barbara,
"Kale plekken" doet me zelf aan Alopecia Areata denken. Maar ik weet niet precies hoe die plekken er uitzien bij je. Daarbij ben ik ook geen dokter of dermatoloog.
Ik las even je postings terug en zag dat je al bij een dermatoloog bent geweest.
Ik realiseer me dat haaruitval bij vrouwen in het algemeen tien keer zo hard aankomt als bij mannen.
Als je het niet vertrouwd zou je (nog) eens een (andere) dermatoloog kunnen opzoeken.
Het is een verschrikkelijk cliché, maar besef dat je meer bent dan je haar.
Ook al weet ik hoe belangrijk het voor je is.
Sterkte.
Blij dat je beseft dat haaruitval voor vrouwen meestal harder aankomt! Dit wordt zo'n beetje m'n stokpaardje :p, maar kale(nde) vrouwen zijn gewoon maatschappelijk niet aanvaard, helaas.

En Limbo, ik dnek dat Hanna gewoon een oplossing voor in tussentijd van de diagnose aanbiedt, omdat ze zei dat het met haarbanden niet lukte toont hanna er één die de oren wel bedekt.
Poezewoef is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2008, 13:27   #6
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poezewoef Bekijk bericht
Blij dat je beseft dat haaruitval voor vrouwen meestal harder aankomt! Dit wordt zo'n beetje m'n stokpaardje :p, maar kale(nde) vrouwen zijn gewoon maatschappelijk niet aanvaard, helaas.

En Limbo, ik dnek dat Hanna gewoon een oplossing voor in tussentijd van de diagnose aanbiedt, omdat ze zei dat het met haarbanden niet lukte toont hanna er één die de oren wel bedekt.
Ja Poezewoef. Ik had het wel gelezen, was grappig bedoeld. Maar helaas, dit gedeelte van het forum kan niet omgaan met mijn humor. Groeten!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2008, 13:38   #7
Poezewoef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Ja Poezewoef. Ik had het wel gelezen, was grappig bedoeld. Maar helaas, dit gedeelte van het forum kan niet omgaan met mijn humor. Groeten!
Haha ik vrees ervoor. Hoewel ik in normale omstandigheden toch een goed gevoel voor humor heb kan ik helemaal niét lachen met haargerelateerde zaken. Beetje flauw van mezelf, maar het is dan ook een trauma :p.
Poezewoef is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2008, 13:59   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Limbo,
Barbara heeft stress en anaemie waar ze al injecties voor krijgt. Ik neem aan dat men dergelijke injecties niet krijgt van een dermatoloog, maar van/via een internist.
Zoals Poezewoef al schreef, gaf ik een plaatje van een brede haarband omdat Barbara nog geen pruik wil en ook nog niet nodig heeft.

Als je iets grappig bedoelt, plak er dan een smiley achteraan, zodat iedereen kan zien hoe je het bedoelt. Zelf hou ik heus wel van geinschoppen, maar ik denk dat Barbara daar nu niet op zat te wachten.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2008, 14:17   #9
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hoi Limbo,
Barbara heeft stress en anaemie waar ze al injecties voor krijgt. Ik neem aan dat men dergelijke injecties niet krijgt van een dermatoloog, maar van/via een internist.
Zoals Poezewoef al schreef, gaf ik een plaatje van een brede haarband omdat Barbara nog geen pruik wil en ook nog niet nodig heeft.

Als je iets grappig bedoelt, plak er dan een smiley achteraan, zodat iedereen kan zien hoe je het bedoelt. Zelf hou ik heus wel van geinschoppen, maar ik denk dat Barbara daar nu niet op zat te wachten.
Bij deze dan:

Over en sluiten maar. Ik begeef me niet meer op dit vrouwengedeelte!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2008, 14:19   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Onzin, mannen zijn welkom op het vrouwengedeelte, jij ook.

Alhoewel voorzichtigheid geboden blijft in beide richtingen, want er was ook al een keer een jongen enthousiast geworden over het slikken van de Diane35-pil.....



.

Laatst gewijzigd door Hanna; 27 januari 2008 om 14:23
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2008, 15:36   #11
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Alhoewel voorzichtigheid geboden blijft in beide richtingen, want er was ook al een keer een jongen enthousiast geworden over het slikken van de Diane35-pil.....





En toen bleek dat mannen zonder dat ze er moeite voor doen al grappig kunnen zijn.....:-)

Maar ook even serieus: uiteraard zijn mannen van harte welkom in ons vrouwengedeelte!
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2008, 17:46   #12
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Thanks. Maar hier geldt: schoenmaker blijf bij je leest!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2008, 22:17   #13
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
ik dacht hier eens gelezen te hebben dat AA mooie ronde kale plekken zijn, bij mij zitten er nog plukjes haar in. eerder enkele haartjes
ik vermoed (of hoop) zelf dat het door mijn anemie komt, maar helaas vind je niet veel over haaruitval door anemie, wel dat het op te lossen is, maar niet hoe de uitval eruit ziet, hoe erg etc...
ik merk wel dat veel van mijn vriendinnen op korte tijd veel haar verloren zijn, op de normale plaatsen dan, voorhoofd, en op de scheiding, het valt ook erger op. bij mij is het al 5j aan de gang, en nog niemand heeft er me over aangesproken en ik vind zelf dat ik het goed kan wegsteken nog (buiten die kale plekken dan, ik moet echt opletten voor een windvlaag!). mijn haar is enorm verdund, maar overal dan, mss wel een beetje aan mijn voorhoofd, maar niet opvallend voor anderen.
ik sta echt niet met haarbanden, speldjes en andere accessoires, maar ik zal het toch moeten overwegen als de plekken nog groter worden. een pruik, daar vind ik het zelf nog te vroeg voor, er is eigenlijk nog geen reden voor, maar ik bereid er me al op voor.
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
19 jr, kale plekken Ryan AA - Algemeen 10 29 november 2011 01:44
hoofdhuid verven om kale plekken te camoufleren?? kkk Camouflage 29 13 augustus 2010 19:05
Kale plekken sinds geboorte El Jardinero AA - Algemeen 0 4 januari 2007 20:35
minoxidil spit je op kale plekken? nevret Medicijnen/haargroeimiddelen 1 25 april 2006 00:19
Alleen maar kale plekken sandra24 AA - Algemeen 9 27 augustus 2004 20:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.