Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 februari 2008, 13:18   #31
stipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 122
Achter?

Minox trekt toch door het hele hoofdhuid??
Als ik het achter op mijn hoofd doe en niet bovenop, werkt het dan ook?

Heb ook niet zo'n behoefte als mijn haarwerkje gaat stinken??

Hij zit iet vastgelijmd Hanna en ook mijn hoofd is niet kaal geschoren, gelukkig hoeft dat nog niet...

Groeten Stipje
__________________
REGIME

Haaraanvulling sinds 16 februari 2008

Proscar 1 kwart per dag - vanaf januari 2004, gestopt 1 mei 2007



stipje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2008, 15:20   #32
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Minox verdeelt zich inderdaad gedeeltelijk ook door de hoofdhuid, maar je moet toch proberen om het zoveel mogelijk op de kalende plekken te laten komen.
Minox stinkt niet.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2008, 16:18   #33
stipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 122
kom er niet bij!

Ook niet onder een haarwerkje? Kan me voorstellen dat het daar lekker in gaat zitten! zou ik wel doen...

Mijn crisis dunner wordende gebieden dus echt boven op daar kom ik echt niet bij helaas!

Hmmm... echt vervelend dit!!!

Groetjes Stipje
__________________
REGIME

Haaraanvulling sinds 16 februari 2008

Proscar 1 kwart per dag - vanaf januari 2004, gestopt 1 mei 2007



stipje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2008, 17:09   #34
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Stipje,
Is het een maatwerk of gewoon een confectieding?

Als het gewoon confectie is, zou je terug kunnen gaan en vragen om een ander haarwerkje wat je zelf met klemmetjes los kunt maken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2008, 17:44   #35
stipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 122
Maatwerk

Maatwerk!!
__________________
REGIME

Haaraanvulling sinds 16 februari 2008

Proscar 1 kwart per dag - vanaf januari 2004, gestopt 1 mei 2007



stipje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2008, 03:31   #36
perser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 2
Ik heb een vraagje ik ben een meid van bijna 18
en heb eens me haar laten blonderen helemaal met blondermiddel.

Het is zeg maar daarna soort van verbrand het kwaliteit werd net als stro en als het nat was kon je het gewoon als plastic eraf trekken het was niet vanaf mn haarwortel maar, ik heb jaren ongezond gelijnd en ben rond 20 kilo afgevallen nogsteeds bezig, jojo-efect.

Dus besloot ik me hoofd kaal te scheren nou is het meer dan een halfjaar heb nu kort haar kan nog niet in een staartje soort van jongens kapsel draag een pruik want ik kan er geen gel in doen, heb namelijk niet zo vol haar meer als vroeger. Maar omdat het lang was zag je tussen de scheiding door alleen maar nu zie ik via de voorkant van me haar gewoon mijn huid door schijnen.

En over Minoxidil had ik eens gehoord dus ik had het eens ook overwogen om te gebruiken daarna las ik, het gebruiksaanwijzing elke dag gebruiken
en al die slechte na effecten, haarverlies, etc
en dat was het minste probleem je moest gewoon met veel dingen rekening houden niet roken daarna, en al die dingen ik ben ze beetje
vergeten.

Maar leek me behoorlijk erg dus vraag ik me af, als je ermee stopt verlies je dan al je haar? of die extra haar die je vanwegen die druppels hebt gekregen?

En heb ik het goed begrepen dat je het elke dag moet gebruiken jaren?
want dat lijkt me te defenitief.

Dus vroeg ik me af hoe werkt de diane 35 pil?
hoezo zeggen mensen diane 35 pil en dan DE ECHTE erachter? het is toch 1 pil? als je bij apotheek haal is toch zo ie zo echtt??

Zelf heb ik alle reactie's over Minoxidil in topic gelezen maar was me te ingewikkeld allemaal.
En over de diane pil heb ik veel gelezen alhoewel ik me afvraag
krijg je erdoor nou meer of minder lichaamhaar?
en krijg je op je hoofd haarverlies, of juist bevordering in het groeien?

Wat zouden jullie me aanraden?
Laat me weten als iets uit me tekst onduidelijk is.

alvast bedankt voor de reactie's & sorry voor al die vragen
perser is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2008, 13:28   #37
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
@Perser,

Minoxidil, Diane35 e.d. worden ingezet bij alopecia androgenetica; een erfelijke aandoening die jij misschien helemaal niet hebt. Alopecia-patiënten moeten die medicijnen hun levenlang blijven gebruiken.

Jouw hoofdhuid en haren hebben méér tijd nodig om te herstellen; je zult toch in totaal een jaar geduld moeten hebben en vooral gezond voedsel moeten eten.

Je kunt naar de dokter gaan om je bloed te laten onderzoeken op eventuele tekorten aan vitaminen- en mineralen, zodat je te weten komt waaraan je misschien tekort hebt en wat je extra aan supplementen zou kunnen gebruiken. Het heeft geen nut om zelf klakkeloos pillen te gaan slikken.

Succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2008, 13:35   #38
perser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 2
bedankt voor je reactie
perser is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2008, 10:37   #39
Twins
HaarWeb lid
 
Twins's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 maart 2008
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mix Bekijk bericht
-Nu merk ik al lichte haargroei, maar dan wel helaas op mijn kin.
Mijn professor dermatoloog vertelde dat hij patiënten aanraadt handen grondig te wassen na gebruik en niet vlak voor het slapengaan te gebruiken (wachten tot het wat ingedroogd is).
Sinds hij dit doet is het aantazl mensen met ongewenste haargroei sterk verminderd, omdat iedereen wel eens met handen aan gezicht zit en snachts met gezicht op kussen woelt.
Twins is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2008, 10:54   #40
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twins Bekijk bericht
Mijn professor dermatoloog vertelde dat hij patiënten aanraadt handen grondig te wassen na gebruik en niet vlak voor het slapengaan te gebruiken (wachten tot het wat ingedroogd is).
Sinds hij dit doet is het aantazl mensen met ongewenste haargroei sterk verminderd, omdat iedereen wel eens met handen aan gezicht zit en snachts met gezicht op kussen woelt.
Goeie tip!!
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2008, 11:33   #41
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je moet de minox inderdaad minstens een uur vóór het slapengaan opbrengen om het de tijd te geven in te trekken.

Altijd handenwassen naderhand, omdat per ongeluk met die handen in je ogen wrijven niet mag gebeuren.

Maar ondanks handenwassen kun je ongewenst gezichtshaar krijgen, omdat de minox zichzelf onderhuids verspreidt. Hoeft niet bij iedereen te gebeuren, maar kan wel. De dermatoloog vertelt dat er niet bij om je niet vantevoren onnodig ongerust te maken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2008, 18:32   #42
Poezewoef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Je moet de minox inderdaad minstens een uur vóór het slapengaan opbrengen om het de tijd te geven in te trekken.

Altijd handenwassen naderhand, omdat per ongeluk met die handen in je ogen wrijven niet mag gebeuren.

Maar ondanks handenwassen kun je ongewenst gezichtshaar krijgen, omdat de minox zichzelf onderhuids verspreidt. Hoeft niet bij iedereen te gebeuren, maar kan wel. De dermatoloog vertelt dat er niet bij om je niet vantevoren onnodig ongerust te maken.
Nou, ik vind dat gezichtshaar best wel meevallen hoor (en ik heb er aanleg voor.) Ik bleek het gewoon. Niemand die er wat van ziet.

Mijn regimen: diane 35, minox en ijzerpillen, begint overigens nu na zo'n zes maanden wat resultaat op te leveren: ik verlies maar 20 haren meer per dag, het haar wat ik nog heb is dikker van textuur, en ik zie hergroei (al vrees ik dat die wel ns geminiaturiseerd zouden kunnen zijn)
Het is nog bijlange niet wat ik vroeger had, maar met 't juiste opsteekkapsel kan ik de straat op zonder dat iemand zou vermoeden dat ik last heb van haarverlies.

Hopelijk helpt dit iemand. Ik denk dat je bij minox vooral moet DOORZETTEN!!!!! Het duurt lang (bij mij echt belachelijk lang) voor je resultaten gaat zien.
Poezewoef is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2008, 22:24   #43
Twins
HaarWeb lid
 
Twins's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 maart 2008
Berichten: 6
Goh, Poezewoef, deze post laat me de zaak al iets rooskleuriger bekijken. Soms word je door op Internet te lezen gewoon nog ongeruster.

Ik ga aan mijn huisarts vragen om mijn bloed te trekken en eens achter de Diane pil horen.
Twins is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2008, 12:01   #44
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
hey! ik ben sinds 11 maart ong gestart met minox. ik merk nu dat er meer haartjes uitvallen (shedding?) maar het deert me nt, want ik weet dat het daarna beter zal zijn. het zijn de haartjes die toch sowieso zouden uitvallen. hoe lang duurt deze shedding?
verder heb ik nergens last van. geen hoofdpijn, geen draaiingen. nee ik voel me goed!
__________________
nov 06: elisa35
nov 07: overgestapt naar diane35
eind juni 08: ijzerpillen
ong 12/3/08 minox 2%
overgestapt nr minox 4% op 26/10/08
3-10-08: start cyproplex 50mg 1/dag
gestopt met cyproplex en begonnen met androcur
herstart androcur (0,5/d) vanaf nov 09
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2008, 14:44   #45
Charissa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Berichten: 34
Ik stop met Minoxidil

Ik heb besloten met Minoxidil te stoppen. Ik gebruik het nu vier jaar, maar merk weinig echte verbetering. Alleen een beetje extra dons op de slapen. Ik heb geen idee of mijn haaruitval erger zou zijn geweest als ik nooit met Minoxidil was begonnen. Misschien heb ik het beetje wat ik nog heb te danken aan Minoxidil. Dan zal het nu wel snel gaan uitvallen. Ik ben nu een week gestopt. Vind het eng, maar vind het ook tijd. Ik wil dit niet de rest van mijn leven gebruiken en ook niet weten of het wel echt helpt. Ik stop ook omdat ik het financieel niet echt kan veroorloven. Het is toch duur spul.

Dit is misschien de plek niet. Maar ik heb een flesje over. Als iemand het van me over wil nemen, dan hoor ik het wel. SOLUTIO MINOXIDILI 100ml per flesje.
30 euro incl verzenden.
Gekocht voor 40 euro per fles.

Flesje bevat 100 ml
deze oplossing bevat per ml (= milliliter) 20 mg minoxidil.

Ik hoop dat ik iemand er een plezier mee doe.

Nu gebruik ik even helemaal niets. Geen supplementen. Maar nog wel de Diane Pil. Ik ben te bang nog om daar mee te stoppen, maar wil wel. Ik heb ook het idee dat daar mijn problemen mee begonnen zijn. Moeilijk allemaal. Iedereen sterkte en ik volg dit forum op de voet voor meer informatie.
__________________
groetjes,
Charissa
Charissa is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
Minoxidil gebruiken, ja of nee? Madeliefje@ Medicijnen/haargroeimiddelen 1 5 december 2007 21:43
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.