Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 maart 2010, 17:39   #31
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fluffyball Bekijk bericht
Hoi, ik heb hier een hypothese opgedaan uit observaties. Namelijk het volgende:

Ik heb een aantal jaren ik Amerika gewoond en het viel mij op dat er daar over het algemeen minder kalende mensen zijn. De mensen zijn niet echt slanker, knapper of in andere opzichten gezonder, maar toch lijken er minder mannen (vooral van middelbare leeftijd) kaal te zijn.

Misschien komt dat omdat er in Nederland in zo'n beetje alle voedingsproducten transvet zit. Transvet is een nadelig bijproduct ontstaan door de verhitting van onverzadigde (zogenaamd gezonde) vetten. In Nederland zit dit in: Brood(jes), crackers, toastjes, pasta-saus, gebak, gebrande nootjes, pindakaas, gebakken vis, gefrituurde voedsel, en je maakt het ook zelf als je in olijfolie bakt. Het zijn tevens vrije radicalen (de tegenhangers van antioxidanten.) Zeer ongezond dus.

Nou viel het mij op dat in Amerika bijvoorbeeld op een zak Lays Chips staat: NO TRANSFAT! Terwijl in Nederland deze chips met goedkope zonnebloemolie (onverzadigd vet) wordt bereidt. (Dit heeft waarschijnlijk met juridische regels van de nationale volksgezondsheid te maken dat hier onderscheidt in wordt gemaakt per land.)

Anyways, ik heb ook ergens gelezen dat transvet nadelig is voor het vrouwelijk progesteron hormoon. Ik denk dat er hormonaal een link is.

Ik ben pas sinds kort op een transvet vrij dieet dus weet nog niet of ik verschillen merk.

misschien hebben jullie er wat aan, groetjes
fluffyball dit is echt de grootste onzin. Transvetten zijn misschien niet goed, maar om dat hier nou weer aan te koppelen. Zo kun je nog wel 100 andere dingen bedenken.
Ik persoonlijk vind niet dat er opvallend minder kale mensen in de vs zijn. Het percentage zou misschien minder zijn dan in nederland of de uk omdat je in de VS meer rassenvermenging hebt met rassen die veel minder snel kaal worden (aziatisch-latino-negroide)
daarnaast zitten er veel transvetten in fastfood (Mac-burgerking-KFC) maarja dat wordt in de VS bijna niet gegeten
Noob is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aanzienlijk minder haaruitval door behandeling.....mijn verhaal CMariel Haarproblemen bij vrouwen 25 16 december 2009 11:00
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
geen haaruitval meer concetta Haarproblemen bij vrouwen 4 14 augustus 2009 00:24
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27
Tips om mannelijke haaruitval tegen te gaan the stig AGA - Algemeen 0 11 februari 2004 14:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.