Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 november 2007, 10:21   #1
Tilly
of Eggy's Dreamfire
 
Tilly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Locatie: Belgium (Bilthoven Nederland)
Berichten: 125
Artikel Nieuwsblad 29/11/2007

Tandinfectie doet haar uitvallen

Er is een opvallend verband tussen een infectie van tanden en tandvlees en haaruitval, volgens Spaanse tandartsen. Een betere mondhygiëne doet het haar weer groeien.
De artsen hebben het niet over ouderdomskaalhoofdigheid maar over alopecia areata. Die 'plaatselijke kaalheid' begint met ronde, kale plekjes in het hoofdhaar, de baard of de wenkbrauwen. Soms verdwijnen ook de wimpers. Naar schatting een op de duizend mensen krijgt ermee te maken.

De oorzaak van het haarverlies is onbekend, maar artsen vermoeden dat het om een auto-immuunziekte gaat, waarbij afweercellen per vergissing de haarwortelzakjes aanvallen en doen ontsteken. Het haar wordt kwetsbaar en valt gemakkelijk uit. Stress zou de ziekte uitlokken.

Na een behandeling van de tandproblemen vermindert het haarverlies. Eerder werd ook al hartziekte in verband gebracht met tandvleesontsteking. (hvde)
__________________
[SIGPIC][/SIGPIC]
vroeger:
Diprosone lotion
Medrol
Neoxidil
Minoxidil (bereiding apotheek: minoxidil 3,75g; propyleen glycol 10ml en alcohol 70° 100ml)
Prozac
Ijzer, B-complex, visolie, haarverzorgingsformule Hema, Cystine B6 Bailleul, visolie omega 369 Hema
Minoxidil (bereiding apo zonder propyleen glycol, pipet)
Toppik

nu definitief gestopt door endocrinoloog (sinds 15/01/2006):
Androcur 50mg
Diane 35 (Elisa)
NEEM IK OOK NOOIT MEER!!!!!

momenteel:
Rooscure
Sinds september 2006 Yasmin
Fullmore sinds maart 2007 (non-actief)
Minoxidil (bereiding apo 3% zonder propy glycol, pipet) herstart 12/11/2007
Minoxidil (bereiding apo 5%) sinds 12/02/2008
nieuw kapsel 08/11/2007 (schuine pony)
nieuw kapsel 23/01/2008 (rechte pony)
haarwerk 29/02/2008

back to normal since 03/07/2008

haarwerk again 24/03/2012
Tilly is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2007, 20:14   #2
Jolande
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2005
Berichten: 47
tegenovergestelde

Beste,

In een eerder berichtje stelde ik al eerder de vraag of je door alopecia areata niet tandvleesontsteking krijgt. Want bij mijn kwam eerst een
aanval van haaruitval en sindsdien heel veel tandvleesproblemen.


Dus het verwonderd mij wat je hier schrijft.


Groet,

Jolande
Jolande is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2007, 10:47   #3
chacha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 105
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tilly Bekijk bericht
Tandinfectie doet haar uitvallen

Er is een opvallend verband tussen een infectie van tanden en tandvlees en haaruitval, volgens Spaanse tandartsen. Een betere mondhygiëne doet het haar weer groeien.
De artsen hebben het niet over ouderdomskaalhoofdigheid maar over alopecia areata. Die 'plaatselijke kaalheid' begint met ronde, kale plekjes in het hoofdhaar, de baard of de wenkbrauwen. Soms verdwijnen ook de wimpers. Naar schatting een op de duizend mensen krijgt ermee te maken.

De oorzaak van het haarverlies is onbekend, maar artsen vermoeden dat het om een auto-immuunziekte gaat, waarbij afweercellen per vergissing de haarwortelzakjes aanvallen en doen ontsteken. Het haar wordt kwetsbaar en valt gemakkelijk uit. Stress zou de ziekte uitlokken.

Na een behandeling van de tandproblemen vermindert het haarverlies. Eerder werd ook al hartziekte in verband gebracht met tandvleesontsteking. (hvde)
Hallo,

Ja heb het ook gelezen,en dat tandvlees ontsteking achteraf kan komen staat er ook bij dat ze het eerst zo zeggen en nu dat.Ik kan er wel voor een stuk inkomen want ik heb altijd een slecht gebid gehad en nog mijn tanden groeien zelfs uit,maar hoop dat ik ze nog lang kan houden.Ik heb wel een goede tandhygiene want poets mijn tanden zeker 2 maal per dag.
Als dat een oorzaak zou zijn horen we het zeker in het nieuws,dat er een oplossing komt of is.Maar ik denk toch niet dat alle mensen met AA een slecht gebid hebben.Mensen laat de reactie maar komen over de toestand van jullie gebid dan hebben we al een idee op korte termijn.

Groetjes Chantal
chacha is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2007, 14:37   #4
jan p.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Berichten: 1
Ik hecht geloof aan het artikel. Ik heb een zware tandinfectie gehad en ongeveer rond diezelfde tijd de eerste haaruitval. Ik kamp nu 1 jaar en half met A, met een zeer grillig verloop. Ook de erfelijke factor is bij mij geldig
jan p. is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2007, 16:40   #5
vanhaagen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2007
Berichten: 4
Mijn dochter (7) heeft sinds 7 weken AA (helemaal kaal) en is enorm aan het wisselen, maar er komen boven geen tanden door (volgens de tandarts zitten ze er wel).

Verder heeft ze geen probleemgebit of tandvleesproblemen.

Gr. Lina
vanhaagen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15
Hoe werkt Androgenetic Alopecia op cell/molecuul niveau - Artikel. kalevandaal AGA - Algemeen 0 27 november 2004 17:48
Artikel over TTM in Viva !!! monique3 Boeken en artikelen 4 9 september 2002 14:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.