Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 januari 2008, 09:51   #1
mix
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Berichten: 6
Dames die Minoxidil gebruiken!

Zouden jullie mij misschien meer kunnen vertellen over de volgende dingen of één van de volgende dingen? Mannen mogen natuurlijk ook reageren !

Sinds 1 januari ben ik begonnen met minoxidil 2%.
-Nu merk ik al lichte haargroei, maar dan wel helaas op mijn kin. Het is nog niet storend, maar ik dacht eraan om het te laten laseren of elektrisch te laten epileren, aangezien dit toch door mijn verzekering wordt vergoedt en ik ook voor mijn bovenlip wil gaan. Dit zou toch geen enkele probleem met zich mee moeten brengen aangezien de haarzakjes vernietigd worden, denk ik. Iemand ervaring?
-Verder merk ik nu dat mijn haar iets is uitgevallen door Minoxidil, zou dit de zogenaamde shedding kunnen zijn, na 2 weken al?
-Ook vraag ik mij af of er iets te doen is tegen de geur. Het is voor mijn partner ook niet echt fijn om die geur telkens te ruiken voordat we gaan slapen..is er een manier om de geur te maskeren? Eigenlijk stoort mij dit ook wel een beetje.
-Zijn er trouwens dames die dit middel 1 keer per dag gebruiken. Zou het dan alsnog effectief zijn en wat als na een jaar blijkt dat het middel positief voor mij uitpakt, kan ik deze dan 1 keer per week gaan gebruiken ?
mix is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2008, 11:44   #2
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Hi Mix,

Sinds 1 januari ben ik begonnen met minoxidil 2%.
-Nu merk ik al lichte haargroei, maar dan wel helaas op mijn kin. Het is nog niet storend, maar ik dacht eraan om het te laten laseren of elektrisch te laten epileren, aangezien dit toch door mijn verzekering wordt vergoedt en ik ook voor mijn bovenlip wil gaan. Dit zou toch geen enkele probleem met zich mee moeten brengen aangezien de haarzakjes vernietigd worden, denk ik. Iemand ervaring?

Dat durf ik niet te zeggen. Iemand anders?

-Verder merk ik nu dat mijn haar iets is uitgevallen door Minoxidil, zou dit de zogenaamde shedding kunnen zijn, na 2 weken al?

Jazeker. Ik heb ook minox ooit geprobeerd en de megashedding begon al na een week! (van 60 haren per dag naar 200). Heavy.

-Ook vraag ik mij af of er iets te doen is tegen de geur. Het is voor mijn partner ook niet echt fijn om die geur telkens te ruiken voordat we gaan slapen..is er een manier om de geur te maskeren? Eigenlijk stoort mij dit ook wel een beetje.

Welke gebruik je? Ik had geen last van rare geur. Ik kocht het bij Dr Lee op www.minoxidil.com. (en ik heb een goeie neus;-).

-Zijn er trouwens dames die dit middel 1 keer per dag gebruiken. Zou het dan alsnog effectief zijn en wat als na een jaar blijkt dat het middel positief voor mij uitpakt, kan ik deze dan 1 keer per week gaan gebruiken ?[/quote]

Het schijnt dat je na een jaar inderdaad wellicht iets minder kan doen (dus 1 x per week). Maar dat zou ik niet doen: minox werkt alleen als je het gebruikt ter plekke: dus minder gebruiken is minder effect. Het kan zijn dat je dan na een jaar toch weer meer uitval krijgt. Het is aan jou om te bepalen wat je acceptabel vindt. Ik zou me houden aan 2 x per dag. Bedenk ook dat een groot deel van de lotion niet wordt opgenomen in de huid. Bij 2 keer per dag verhoog dus gewoon je kansen.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2008, 13:28   #3
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Wat ik wel eens doe tijdens vakanties e.d.: 1 maal per dag een dubbele dosis. Op zich zou dit geen verschil moeten maken. Maar als ik thuis ben druppel ik ook vaak gewoon 2x.

Volgens mijn dermatoloog zou je na een jaar naar 1x/dag kunnen, volgens de site van Dr. Lee na 2 tot 3 jaar. Van 1x per week heb ik nog nooit gehoord, ik denk dat dat totaal geen zin heeft.


En van geurtjes heb ik geen last.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2008, 13:01   #4
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
Hallo Georgy,

Je schrijft dat je met de mionoxidil weer een volle haardos hebt gekregen. Ik heb hier enkele vragen over.

- Hoe was jouw haar voordat je hiermee begon? (dun, kale plekken, AGA, etc.)

- En na hoeveel tijd kreeg je meer haar?

- Heb jij een shedding gehad?

- Worden je haren in diameter ook dikker?

- Zorgt de minoxidil nu voor het feit dat haren langer blijven zitten of dat er echt meer haren bijkomen? Of allebei?

Groetjes,
Lonneke

Laatst gewijzigd door Lon; 21 januari 2008 om 13:07
Lon is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2008, 14:27   #5
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lon Bekijk bericht
Hallo Georgy,

Je schrijft dat je met de mionoxidil weer een volle haardos hebt gekregen. Ik heb hier enkele vragen over.

- Hoe was jouw haar voordat je hiermee begon? (dun, kale plekken, AGA, etc.)

Dun overall, vooral bovenop, en met de 'officiële' diagnose AGA, gesteld door een dermatoloog d.m.v. onderzoek en trichogram. Alle verdere bloedwaarden, hormonen e.d. normaal. Later bleek echter wel mijn ferritine laag.
Ik had geen echte kale plekken, maar wel aardig doorschijnende gedeelte,n waar je op de hoofdhuid keek.

- En na hoeveel tijd kreeg je meer haar?

Ik begon het echt te zien na ongeveer 8 maanden. Er stonden toen allemaal weer korte haren tussen.

- Heb jij een shedding gehad?

Ja, behoorlijk. Begon na 12-14 dagen, en duurde enkele enkele weken.

- Worden je haren in diameter ook dikker?

Ja, bij mij wel.

- Zorgt de minoxidil nu voor het feit dat haren langer blijven zitten of dat er echt meer haren bijkomen? Of allebei?

Je kunt dacht ik nooit meer haren krijgen dan je haarzakjes hebt (hoewel ik geloof dat er uit één haarzakje twee haren kunnen groeien). In mijn geval kreeg ik hergroei: de dunnere plekken bovenop werden voller, alle haren werden weer langer én kregen een duidelijke grotere diameter. Ik kreeg mijn haar de voorgaande jaren niet langer dan mijn schouders, nu komt het er royaal weer overheen. Bij mij zorgt Minox dus voor beide.

Groetjes,
Lonneke
Ik wil bij dit alles een kanttekening plaatsen. Ik heb veel gehad aan heralopecia.com, een Amerikaanse forum, en het verhaal van 'Hairhabit', een van de gebruiksters daar. Zij had behoorlijke ernstige AGA, en is begonnen met het stoppen met de anticonceptiepil (kijk voor redenen bij het topic ''Haaruitval en de anticonceptiepil'). Daarbij gebruikte ze finasteride en Minoxidil 5%. Haar teruggroei is over een periode van drie jaar werkelijk spectaculair te noemen. Teruggroei van je haar kost je echt een paar jaar, en vereist geduld. Ik weet dat Cloud, een van de posters hier, ook al een paar jaar bezig is, en nog altijd meer hergroei krijgt (tenminste, dat was volgens mij zo'n 6-7 maanden geleden nog zo).

Hairhabit denkt dat de hergroei vooral te danken is aan Minoxidil. Zij heeft bovendien nog twee dingen veranderd in haar voeding: een grotere ijzerinname, en een veel grotere proteïne-inname. Zij is ervan overtuigd dat e.e.a. van essentieel belang is voor de haargroei. Ik ben het met haar eens. Ik heb hetzelfde gedaan (zoals eerder gepost hier, mijn ferritine was nog maar 13).

Je kunt nog zoveel op je hoofd smeren, als je voeding niet goed is, zal je mijns inziens nooit een optimale haargroei krijgen.
Veel vrouwen diëten en eten structureel slecht. Een vitamine- en mineralentekort 'bouw' je echter in een paar jaar op, en het manifesteert zich geleidelijk. Vaak worden klachten door bijv. een huisarts niet eens onderkend. Ik nu zelf met bezig met een dieet van 1500 kcal en meet met de Eetmeter van het Voedingscentrum vitamine- en mineralengehalte e.d. Ik eet uitsluitend verse en gezonde dingen, en kom maar nèt aan de vereiste hoeveelheid.
Een dieet als dat van Sonja Bakker van 1000-1200 kcal, waarin je dan ook nog eierkoeken moet eten, zorgt, wat die doos verder ook beweert, na enkele maanden gegarandeerd voor een tekort aan mineralen en vitamines. Deze stoffen zijn essentieel voor de haargroei.

Steeds meer (jongere) vrouwen krijgen haaruitval. Ikzelf ben er stellig van overtuigd dat e.e.a. wordt veroorzaakt door een verkeerde AC-pil, slechte voeding en hormoonverstoringen door bijv. cortisol, een bijnierschorshormoon dat wordt afgegeven bij stress.

Bij haaruitval moet je je een paar dingen afvragen: 1. welke pil, 2. welk ijzergehalte, 3. welke voedingstoffen, 4. welke psychische gesteldheid.

'Echte' AGA zal op zich nooit alleen worden veroorzaakt een tekort aan voedingsstoffen, maar kan er naar mijn overtuiging wel door getriggerd worden.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 21 januari 2008 om 17:37
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2008, 18:06   #6
Poezewoef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgy Bekijk bericht
Ik wil bij dit alles een kanttekening plaatsen. Ik heb veel gehad aan heralopecia.com, een Amerikaanse forum, en het verhaal van 'Hairhabit', een van de gebruiksters daar. Zij had behoorlijke ernstige AGA, en is begonnen met het stoppen met de anticonceptiepil (kijk voor redenen bij het topic ''Haaruitval en de anticonceptiepil'). Daarbij gebruikte ze finasteride en Minoxidil 5%. Haar teruggroei is over een periode van drie jaar werkelijk spectaculair te noemen. Teruggroei van je haar kost je echt een paar jaar, en vereist geduld. Ik weet dat Cloud, een van de posters hier, ook al een paar jaar bezig is, en nog altijd meer hergroei krijgt (tenminste, dat was volgens mij zo'n 6-7 maanden geleden nog zo).

Hairhabit denkt dat de hergroei vooral te danken is aan Minoxidil. Zij heeft bovendien nog twee dingen veranderd in haar voeding: een grotere ijzerinname, en een veel grotere proteïne-inname. Zij is ervan overtuigd dat e.e.a. van essentieel belang is voor de haargroei. Ik ben het met haar eens. Ik heb hetzelfde gedaan (zoals eerder gepost hier, mijn ferritine was nog maar 13).

Je kunt nog zoveel op je hoofd smeren, als je voeding niet goed is, zal je mijns inziens nooit een optimale haargroei krijgen.
Veel vrouwen diëten en eten structureel slecht. Een vitamine- en mineralentekort 'bouw' je echter in een paar jaar op, en het manifesteert zich geleidelijk. Vaak worden klachten door bijv. een huisarts niet eens onderkend. Ik nu zelf met bezig met een dieet van 1500 kcal en meet met de Eetmeter van het Voedingscentrum vitamine- en mineralengehalte e.d. Ik eet uitsluitend verse en gezonde dingen, en kom maar nèt aan de vereiste hoeveelheid.
Een dieet als dat van Sonja Bakker van 1000-1200 kcal, waarin je dan ook nog eierkoeken moet eten, zorgt, wat die doos verder ook beweert, na enkele maanden gegarandeerd voor een tekort aan mineralen en vitamines. Deze stoffen zijn essentieel voor de haargroei.

Steeds meer (jongere) vrouwen krijgen haaruitval. Ikzelf ben er stellig van overtuigd dat e.e.a. wordt veroorzaakt door een verkeerde AC-pil, slechte voeding en hormoonverstoringen door bijv. cortisol, een bijnierschorshormoon dat wordt afgegeven bij stress.

Bij haaruitval moet je je een paar dingen afvragen: 1. welke pil, 2. welk ijzergehalte, 3. welke voedingstoffen, 4. welke psychische gesteldheid.

'Echte' AGA zal op zich nooit alleen worden veroorzaakt een tekort aan voedingsstoffen, maar kan er naar mijn overtuiging wel door getriggerd worden.
En dat Georgy is zowat wat het voor mij ook allemaal samenvat. Een nuchterder en duidelijker analyse dan enig welke dermatoloog me ooit heeft gegeven. Een combinatie van verschillende factoren die inwerken op een reeds aanwezige erfelijke gesteldheid. (die bij mij door de verkeerde AC helaas al aan 19 jaar getriggerd is. Na een vergelijkend onderzoek van de haarbossen van familieleden heb ik gemerkt (door foto's enzo) dat mijn oma het zowat tot haar zestigste heeft uitgezongen met de mooie volle bos haar die ik tot over een jaar ook had. Nu kan je overal door haar haar zien, maar ze heeft er toch 60 jaar plezier aan gehad! Blijkbaar altijd goed gegeten, weinig stress gehad (huisvrouw) en nooit AC (na twee kinderen is mijn opa gesteriliseerd): deze kleine casestudie blijkt je stelling te bevestigen georgy! :p)
Poezewoef is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2008, 18:47   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poezewoef Bekijk bericht
Nu kan je overal door haar haar zien, maar ze heeft er toch 60 jaar plezier aan gehad! Blijkbaar altijd goed gegeten, weinig stress gehad (huisvrouw) en nooit AC (na twee kinderen is mijn opa gesteriliseerd)
Alsof je oma nu niet meer goed eet en wel stress heeft?
Nee hoor, zij heeft de overgang hoogstwaarschijnlijk achter de rug en nu een tekort aan het ene hormoon en teveel van het andere hormoon.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2008, 18:48   #8
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poezewoef Bekijk bericht
En dat Georgy is zowat wat het voor mij ook allemaal samenvat. Een nuchterder en duidelijker analyse dan enig welke dermatoloog me ooit heeft gegeven. Een combinatie van verschillende factoren die inwerken op een reeds aanwezige erfelijke gesteldheid. (die bij mij door de verkeerde AC helaas al aan 19 jaar getriggerd is. Na een vergelijkend onderzoek van de haarbossen van familieleden heb ik gemerkt (door foto's enzo) dat mijn oma het zowat tot haar zestigste heeft uitgezongen met de mooie volle bos haar die ik tot over een jaar ook had. Nu kan je overal door haar haar zien, maar ze heeft er toch 60 jaar plezier aan gehad! Blijkbaar altijd goed gegeten, weinig stress gehad (huisvrouw) en nooit AC (na twee kinderen is mijn opa gesteriliseerd): deze kleine casestudie blijkt je stelling te bevestigen georgy! :p)
Dank je, Poezewoef. Wat bij jouw oma ook meespeelt, denk ik, is dat de vrouw na de menopauze minder oestrogeen aanmaakt. De aanmaak van testosteron blijft nog een aantal jaar daarna hoog en dat krijgt een grotere invloed, omdat het niet meer wordt 'gecompenseerd' door oestrogenen en progesteron.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2008, 19:15   #9
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
Hallo Georgy,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik heb jaren de diane 35 geslikt tegen mijn acne en haaruitval en die hielp bij mij erg goed. Helaas heb ik een trombose opgelopen en moest ik stoppen met de diane met als resultaat; terug bij af, acne en haaruitval. Ik ben dus nu op zoek naar een alternatief.

Maar jij hebt dus echt weer een volle bos haren gekregen? Weer net zoals vóór de haaruitval begon?

En je ziet aan jou dus helemaal niets meer wat wijst op dun haar of haaruitval? (dun haar, kalige plekken, hoofdhuid er doorheen, etc?)

Wat voor proteine neem jij in?

Groetjes,
Lonneke
Lon is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2008, 19:30   #10
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lon Bekijk bericht
Hallo Georgy,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik heb jaren de diane 35 geslikt tegen mijn acne en haaruitval en die hielp bij mij erg goed. Helaas heb ik een trombose opgelopen en moest ik stoppen met de diane met als resultaat; terug bij af, acne en haaruitval. Ik ben dus nu op zoek naar een alternatief.

Maar jij hebt dus echt weer een volle bos haren gekregen? Weer net zoals vóór de haaruitval begon?

En je ziet aan jou dus helemaal niets meer wat wijst op dun haar of haaruitval? (dun haar, kalige plekken, hoofdhuid er doorheen, etc?)

Wat voor proteine neem jij in?

Groetjes,
Lonneke
Helemaal niets meer zichtbaar van haaruitval. Krijg weleens te horen: Wat heb jij tegenwoordig veel haar! Heerlijk.

Ik neem geen proteïne in als supplement. Ik neem extra vis (ook vaak vette), met mate kipfilet en verder soja, bonen, kwark, magere yoghurt e.d. Als je veel eiwit gebruikt is het zaak daarbij ook te letten op je inname van calcium en magnesium. Verder let ik erg op mijn voeding, zeker omdat ik op dit moment veel krachttraining doe. Ik ben iets gezakt in koolhydraten (de moderne mens eet achterlijk veel koolhydraten, hetgeen vaak leidt tot gewichtstoename en een verstoorde insulinespiegel) en wat omhooggegaan in gezonde vetten: visolie, noten, olijfolie e.d.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 21 januari 2008 om 20:22
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2008, 21:20   #11
esmee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2005
Berichten: 48
Hallo Georgy,

Even een vraag wat betreft de ACpil, heb jij deze in het verleden ook gebruikt. Ik heb namelijk jarenlang goed op de diane gereageerd, maar na stoppen met de pil ivm kinderwens en na beide bevallingen, kreeg ik extreme haaruitval, nu na de 2e bevalling ongeveer een half jaar geleden idd extreme haaruitval, maar na een paar maanden diane 35 gebruik weer wat stabilisatie (nog steeds volgens mij meer dan gem. haaruitval) begrijp ik uit je verhaal dat de pil de haaruitval in stand houdt/ verergerd. Ik heb namelijk erg zitten tobben of ik weer aan de pil zou gaan. Ik moet zeggen, dat de jeuk, branderigheid waar ik voorheen nooit last van had, na wederom pilgebruik zo goed als weg is.
Wat betreft vit/min. aanvulling helemaal mee eens. Ik vraag me wel af of vit. slikken op lange termijn slecht is voor je lever etc. Dit is wel zo bij veel medicijnen.

Groet, Esmee
esmee is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2008, 09:58   #12
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door esmee Bekijk bericht
Hallo Georgy,

Even een vraag wat betreft de ACpil, heb jij deze in het verleden ook gebruikt. Ik heb namelijk jarenlang goed op de diane gereageerd, maar na stoppen met de pil ivm kinderwens en na beide bevallingen, kreeg ik extreme haaruitval, nu na de 2e bevalling ongeveer een half jaar geleden idd extreme haaruitval, maar na een paar maanden diane 35 gebruik weer wat stabilisatie (nog steeds volgens mij meer dan gem. haaruitval) begrijp ik uit je verhaal dat de pil de haaruitval in stand houdt/ verergerd. Ik heb namelijk erg zitten tobben of ik weer aan de pil zou gaan. Ik moet zeggen, dat de jeuk, branderigheid waar ik voorheen nooit last van had, na wederom pilgebruik zo goed als weg is.
Wat betreft vit/min. aanvulling helemaal mee eens. Ik vraag me wel af of vit. slikken op lange termijn slecht is voor je lever etc. Dit is wel zo bij veel medicijnen.

Groet, Esmee
Esmee, niet alle pillen houden haaruitval in stand of verergeren die. De Diane doet dat in principe niet. SLik wel de originele.
Met vitaminen slikken moet je altijd enige voorzichtigheid betrachten. Niet als een dolle van alles in je mond stoppen zoals mensen tegenwoordig vaak doen. Ik slik zelf mineralen van Orthica, en neem daarvan de halve dosis. Als ik een paar dagen 'slechter' gegeten heb, neem ik de hele. Om de dag slik ik ook nog multivit.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2008, 16:29   #13
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
Hallo Georgy,

Bedankt voor je antwoord!

Heb jij ook wel eens aan finasteride gedacht? Ik ben vandaag bij dr. Munte geweest en hij adviseerde mij finasteride met evt. minoxidil te gaan gebruiken.

Kan je mij misschien ook vertellen wat de spironolacton precies doet in vergelijking met de minoxidil?

En wat moet ik me voorstellen van een shedding? Of is dat bij iedereen verschillend? En is het zeker dat je die krijgt? Lijkt me behoorlijk eng. Zie je dan je haarvolume zienderogen dunner worden of is er dan nog steeds weinig te zien?

Moet je eerst beginnen met de 2% minoxidil of meteen de 5% en heeft het nog bijwerkingen? en moet je je hele hoofd doen of alleen bovenop?

Groetjes,
Lonneke

Laatst gewijzigd door Lon; 22 januari 2008 om 16:43
Lon is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2008, 20:50   #14
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lon Bekijk bericht
Hallo Georgy,

Bedankt voor je antwoord!

Geen dank.

Heb jij ook wel eens aan finasteride gedacht? Ik ben vandaag bij dr. Munte geweest en hij adviseerde mij finasteride met evt. minoxidil te gaan gebruiken.

Kan je mij misschien ook vertellen wat de spironolacton precies doet in vergelijking met de minoxidil?

Dit soort dingen kun je ook opzoeken onder 'Medicijnen/oplossingen' onder dit topic: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=10736
Echt, er is hier een schat aan informatie te vinden.

Maar ik doe het nog een keer: MInoxodil verlengt de groeifase van haren, en zorgt er ook vaak voor dat hun diameter groter wordt. Het heeft geen hormonale effecten, en wordt beperkt in je systeem opgenomen.

Spironolactone is oorspronkelijk een vochtafdrijvend middel, dat de receptoren voor DHT, een afgeleide van testosteron, dat bij mannen én vrouwen haaruitval kan veroorzaken, worden geblokkeerd.



En wat moet ik me voorstellen van een shedding? Of is dat bij iedereen verschillend? En is het zeker dat je die krijgt? Lijkt me behoorlijk eng. Zie je dan je haarvolume zienderogen dunner worden of is er dan nog steeds weinig te zien?

Bij een shedding kan je haar 'explosief uitvallen'. Een deel van je haar is in de groeifase, een ander deel in de uitvalfase. Bij een shedding vallen de haren in de rustfase versneld uit. Alleen deze haren doen dat, je verliest niet meer dan je zonder shedding verloren zou hebben.

Moet je eerst beginnen met de 2% minoxidil of meteen de 5% en heeft het nog bijwerkingen? en moet je je hele hoofd doen of alleen bovenop?

In principe is het 'succespercentage' van 5% veel hoger, maar het geeft ook iets meer kans op sterkere gezichtsbeharing e.d. Je zou kunnen beginnen met 2%, maar dat geeft vaak geen of minder resultaat. Je hoeft het niet op je hele hoofd te doen. Het verspreidt zich ook nog onder de hoofdhuid, vandaar dat je ook meer gezichtsbeharing kan krijgen. Je hoeft ook niet je hele hoofdhuid nat te maken: verspreid druppelen is voldoende. En: breng het niet op het haar zelf aan, dat heeft totaal geen zin. Als je netjes verspreid druppelt, hoef je je haar ook niet vaker te wassen.

Ik zal hier binnenkort eens een post: Minoxidil aanbrengen plaatsen, denk ik. Ik krijg hier ook geregeld PM's over.

Groetjes,
Lonneke
Succes!
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2008, 21:21   #15
Joney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 329
Hallo meiden,

Ben al een tijdje niet meer op haarweb geweest, maar ben nu voor de derde maal in blijde verwachting alleen dit doet mijn haar niet echt goed helaas. en zit er toch over te denken om nogmaals na de bevalling minoxidil te gaan proberen. alleen de vorige keer kreeg ik echt een megashedding brrrr.. moet er niet aan denken eigenlijk. ik wil dus vragen aan de vrouwen die minox gebruiken hoelang duurde de shedding bij jullie?

en dan nog een vraagje bij mij helpt de diane redelijk. maar ik merk gewoon dat ik nogal last krijg van stemmingswisselingen door die pil. dus wil ipv diane de minox gaan proberen, zou alleen minox wel kunnen helpen? of heb je ook altijd een androgeenremmer nodig?

en stel ik gebruik minox maar mijn haar valt uit en dat blijft zo uitvallen. en ik stop er na een half jaar toch mee. zouden de haren die dan uitvallen wel weer terugkomen? of zou dat weg blijven?


groetjes Joney
Joney is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
Minoxidil gebruiken, ja of nee? Madeliefje@ Medicijnen/haargroeimiddelen 1 5 december 2007 21:43
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.