Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 mei 2008, 10:26   #1
knabbel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2008
Berichten: 4
natuurlijke krullen verdwenen

Hallo, door te googlen op mijn problemen ben ik op jullie forum terecht gekomen.
Ik ben zo radeloos aan het worden door dat dokters je niet geloven of je van hier naar daar sturen!

Ik zal proberen in het kort te vertellen wat het probleem is.
Een paar jaar geleden kreeg ik door antibiotica een vaginale schimmelreactie waarvoor ik gyno daktarin voorgeschreven kreeg. Een paar minuten na gebruik kreeg ik een heel raar gevoel over me, iets wat je moeilijk kan omschrijven. Kort daarna kreeg ik de eerste uiterlijke reacties daarop, mijn weelderige krullenbos verdween, het leek net of ik een uitgroeiende permanent had! Nu dus gewoon stijl haar. Mijn lichaam veranderde , kwam 20kg aan in gewicht en nog wat vrouwelijke kenmerken die veranderde. Na een jaar volgde er ook lichaamelijke klachten enz...

Kan niet was het eerste wat ik van artsen te horen kreeg! Inmiddels bij 2 endocrinologen volkomen gezond verklaard maar ik weiger mijn zoektocht te stoppen!

Er is hormonaal iets niet in orde en daar blijf ik bij! Een vrouw kent haar eigen lichaam en de klachten zijn momenteel zo vreselijk dat een normaal leven niet meer aan de orde is. Ben absoluut niet in de overgang!

Daarom zoek ik nog steeds het basis probleem. Wat heeft er voor gezorgd dat mijn krullen verdwenen? Want als 1 hormoon niet goed werkt heeft dat invloed op je hele lichaam.

Dus 1 grote vraag voor jullie!

Weet iemand hier welk hormoon er voor zorgt dat je natuurlijke krullen verdwijnen?
knabbel is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2008, 10:46   #2
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Hi,

Ik heb geen gewichtstoename, maar wel gaan mijn krullen langzaam weg. Dit komt volgens mij door de aga die ik heb: minder dikke haren, veel fijner. Dat weet ik niet zeker, want vroeger had ik ook niet echt krullen. Ik heb ze de laatste 8 jaar wel ineens heel erg gehad (echt pijpenkrullen ineens!), maar nu weer dus niet. Dus het kan de aga zijn die mijn structuur van het haar veranderd, of het kan zijn dat het anders ook was gebeurd. Ben er inderdaad van overtuigd dat dit een hormoonkwestie is.

Overigens ben je in 7 jaar totaal vernieuwd qua cellen: misschien dat dat ook iets doet met je structuur van je haar elke 7 jaar. Zou bij mij best kunnen.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2008, 08:12   #3
knabbel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2008
Berichten: 4
Weten jullie misschien wie dat wel kan weten? Waar en wie kan mijn vragen beantwoorden?
knabbel is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2008, 16:04   #4
Poezewoef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Berichten: 57
Ik geloof nooit dat die Gyno Daktarin er iets mee te maken heeft.
Dat is gewoon anti-schimmelzalf.... Is niet eens een mediciijn dat in de bloedbaan wordt opgenomen! Ik heb het ook gebruikt, na één gemene schimmelinfectie door in slecht chloorwater te zwemmen en een andere keer (tja, één keer vaginale schimmelinfectie is recurrentie gegarandeerd ams de balas een béétje fout zit...) dat ik weer een onfectie had.

Dus je probleem is volgenw mij wél idd hormonaal, maar niet door die gyno dakatartin veroorzaakt.
Poezewoef is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2008, 16:05   #5
Poezewoef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Berichten: 57
Mogelijke bijwerkingen (o.a.)
  • Allergische reacties
  • Plaatselijke irritatie, jeuk (= pruritis) en branderig gevoel
da's alles. Uiterlijke bwijerkingen dus...
Poezewoef is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2008, 21:03   #6
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poezewoef Bekijk bericht
Ik geloof nooit dat die Gyno Daktarin er iets mee te maken heeft.
Dat is gewoon anti-schimmelzalf.... Is niet eens een mediciijn dat in de bloedbaan wordt opgenomen! Ik heb het ook gebruikt, na één gemene schimmelinfectie door in slecht chloorwater te zwemmen en een andere keer (tja, één keer vaginale schimmelinfectie is recurrentie gegarandeerd ams de balas een béétje fout zit...) dat ik weer een onfectie had.

Dus je probleem is volgenw mij wél idd hormonaal, maar niet door die gyno dakatartin veroorzaakt.
Exact, die gyno is zo onschuldig als wat. Het helpt vaak niet eens;-).
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2008, 09:48   #7
knabbel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2008
Berichten: 4
Schimmel reactie is ook vaak hormonaal! Volgens de Immunoloog is er wel degelijk iets in gang gezet door het medicijn. Ook de fabricant is hier van op de hoogte gebracht!
Voordien ook eens iets van een ander merk gebruikt en geen problemen gehad. Ik heb enkel het volledig verhaal geschreven om aan te geven hoe alles is begonnen.

Maar mijn vraag was enkel welk hormoon, deze klachten die bij het haar begonnen zijn, kan veroorzaken.
knabbel is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2008, 16:53   #8
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
krullen en hormonen

Hallo Knabbel,

Krullen kunnen komen en gaan onder invloed van hormonen, meestal hoor je ervan bij de puperteit of tijdens of na een zwangerschap

http://www.menshealth.nl/Mode/Dossie...nOplossing.htm

http://www.mamaenzo.nl/zo_mooi/huid_...e-zwangerschap

Hier zal je wel ergens de oplossing vinden

Groetjes

Laatst gewijzigd door mama; 15 juni 2008 om 19:12
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2008, 13:14   #9
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Het geeft niet echt antwoorden. Ik heb me ook eens suf gegoogled hierop en het enige is dat het soms door hormonen komt Ja,maar welke dan???
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2008, 14:40   #10
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
Lightbulb krullen

Hallo,
Ik heb nog eens geprobeert om het antwoord te zoeken .
Hier in Belgie is er een soort vragenbank(ikhebeenvraag) gestart door verschillende universiteiten .
Ik heb zojuist de vraag opgestuurd maar het antwoord kan nog een tijdje duren (ze krijgen meer vragen binnen dan verwacht)
Vanzodra ik een mailtje krijg zal ik het antwoord laten weten.
Groetjes
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2008, 15:19   #11
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knabbel Bekijk bericht
Ik zal proberen in het kort te vertellen wat het probleem is.
Een paar jaar geleden kreeg ik door antibiotica een vaginale schimmelreactie waarvoor ik gyno daktarin voorgeschreven kreeg. Een paar minuten na gebruik kreeg ik een heel raar gevoel over me, iets wat je moeilijk kan omschrijven. Kort daarna kreeg ik de eerste uiterlijke reacties daarop, mijn weelderige krullenbos verdween, het leek net of ik een uitgroeiende permanent had! Nu dus gewoon stijl haar. Mijn lichaam veranderde , kwam 20kg aan in gewicht en nog wat vrouwelijke kenmerken die veranderde. Na een jaar volgde er ook lichaamelijke klachten enz...

Weet iemand hier welk hormoon er voor zorgt dat je natuurlijke krullen verdwijnen?
Ik denk inderdaad dat je een hormonaal probleem hebt. Volgens mij is er geen hormoon dat je krullen laat verdwijnen. Het klinkt alsof enerzijds je stofwisseling vertraagd is (wellicht toch schildklier? bloedonderzoeken geven daarover niet altijd een eenduidig antwoord) of een overschot aan oestrogenen. Dat zorgt vaak voor gewichtstoename. Wat voor vrouwelijke kenmerken veranderden er dan? Van de overgang hoef je overigens niet altijd klachten te hebben.

Het lijkt me niets te maken te hebben met de schimmelzalf. Een schimmelinfectie is ook niet hormonaal.

IK krijg zelf overigens, nu ik ouder word en mijn hormonen schommelen, krullen, terwijl ik altijd steil haar heb gehad.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2008, 02:30   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Volgens mij is er geen hormoon dat je krullen laat verdwijnen...... IK krijg zelf overigens, nu ik ouder word en mijn hormonen schommelen, krullen, terwijl ik altijd steil haar heb gehad.
't Is al laat en misschien ben ik niet helder genoeg meer, maar als er geen hormoon zou zijn dat krullen laat verdwijnen, dan zou er waarschijnlijk ook geen hormoon zijn dat krullen veroorzaakt.

Josie's krullen komen en gaan, terwijl Georgie nu krullen krijgt.....
.....lijkt mij toch een hormonenkwestie.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2008, 10:45   #13
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
't Is al laat en misschien ben ik niet helder genoeg meer, maar als er geen hormoon zou zijn dat krullen laat verdwijnen, dan zou er waarschijnlijk ook geen hormoon zijn dat krullen veroorzaakt.

Josie's krullen komen en gaan, terwijl Georgie nu krullen krijgt.....
.....lijkt mij toch een hormonenkwestie.
Hormonen veroorzaken geen krullen, en laten ze ook niet verdwijnen. Dan zou iedereen met bijv. voldoende oestrogeen óf steil, óf krullend haar moeten hebben.
Er speelt rond mijn leeftijd meer: ik krijg ook grijs haar, dat op zich al grover en anders van structuur is. Dat had ik ook moeten vermelden.

En Hannah: terug van vakantie? Dan ga ik weer op vakantie.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 24 juni 2008 om 10:48
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2008, 11:07   #14
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Hormonen veroorzaken geen krullen, en laten ze ook niet verdwijnen. Dan zou iedereen met bijv. voldoende oestrogeen óf steil, óf krullend haar moeten hebben.
Er speelt rond mijn leeftijd meer: ik krijg ook grijs haar, dat op zich al grover en anders van structuur is. Dat had ik ook moeten vermelden.

En Hannah: terug van vakantie? Dan ga ik weer op vakantie.
Uhhh...? Hoe mogen we dit interpreteren?
Van mij hoef je niet op vakantie hoor Georgie;-). Ik ben altijd erg blij met je posts!!!
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2008, 11:30   #15
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josie Bekijk bericht
Uhhh...? Hoe mogen we dit interpreteren?
Van mij hoef je niet op vakantie hoor Georgie;-). Ik ben altijd erg blij met je posts!!!
Da's lief van je Josie, maar ik kom hier om meerdere redenen maar heel af en toe. Prettige PM's met vragen beantwoord ik overigens altijd.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval stoppen én reversen op natuurlijke wijze... capricik Medicijnen/haargroeimiddelen 135 10 maart 2010 16:55
krullen haar MrEikel Van alles en nog wat... 4 8 maart 2006 23:24
Wie helpt mij aan krullen? Katja28 Van alles en nog wat... 5 26 juni 2005 09:36
Van stijl haar naar krullen Buutnlander AGA - Algemeen 5 8 juni 2005 18:08
Resultaten van natuurlijke middeltjes Haarmannetje Medicijnen/haargroeimiddelen 16 6 april 2004 21:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.