Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 april 2009, 22:48   #31
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
op 18e al echt kaal? Door AGA wowzz ik wist wel dat mensen soms snel kaal konden worden MAAR ZO SNEL? Shit hej lijkt me echt klote jonge nu is het ook al klote maargoed met een nw1/2 valt nog wel te leven.
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 22:58   #32
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
hmm, ik denk zelf, dat het bijna onmogelijk is, om met propecia zulk haar te behouden, alhoewel ik wel eens gelezen heb dat mensen er haarbehoud mee hebben voor meerdere jaren. Misschien omdat je vroeg begonnen bent is het zo gebleven. Maar ik heb te weinig ervaring/kennis op dit vlak om daar iets zinnigs over te zeggen.

Wel kun je hier kijken. En dit eens lezen, zoals je ziet zit jij nog niet eens vol op een NW2. Kijk ook naar aarlijn van degene die zichzelf daarnaar genoemd heeft. http://www.newhair.com/resources/ass...-hair-loss.asp

-Je haar is dik
-Je zit nog niet eens op een volwassen haarlijn.
-Je hebt wel last van steken en exceem.

Die steken lijkt me geen goed teken. Extreme kaalheid (dus echt een NW7 patroon) is meestal voltooid voor je 30 en begint vaak vroeg (direct na je 18e soms zelfs eerder). Ik weet niet wat jouw vaders situatie was. Ik ben echter wel van mening dat als je moeders kant: Opa, Ooms en Vader van je oma allemaal geen AGA hadden de kans gering is dat je het ook hebt. Maar goed, niet iedereen is het met me eens.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 23:02   #33
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
hmm, ik denk zelf, dat het bijna onmogelijk is, om met propecia zulk haar te behouden, alhoewel ik wel eens gelezen heb dat mensen er haarbehoud mee hebben voor meerdere jaren. Misschien omdat je vroeg begonnen bent is het zo gebleven. Maar ik heb te weinig ervaring/kennis op dit vlak om daar iets zinnigs over te zeggen.

Wel kun je hier kijken. En dit eens lezen, zoals je ziet zit jij nog niet eens vol op een NW2. Kijk ook naar aarlijn van degene die zichzelf daarnaar genoemd heeft. http://www.newhair.com/resources/ass...-hair-loss.asp

-Je haar is dik
-Je zit nog niet eens op een volwassen haarlijn.
-Je hebt wel last van steken en exceem.

Die steken lijkt me geen goed teken. Extreme kaalheid (dus echt een NW7 patroon) is meestal voltooid voor je 30 en begint vaak vroeg (direct na je 18e soms zelfs eerder). Ik weet niet wat jouw vaders situatie was. Ik ben echter wel van mening dat als je moeders kant: Opa, Ooms en Vader van je oma allemaal geen AGA hadden de kans gering is dat je het ook hebt. Maar goed, niet iedereen is het met me eens.
Bedankt voor je antwoord. Heb de steken alleen bij stress of tijdje ongezond leven, maar toch. Ik zal het gewoon goed in de gaten houden. Had eerlijk gezegd verwacht dat iedereen me toch wel medicatie zou aanraden en men situatie slechter zou inschatten.., maar dat valt dus vooralsnog mee...

Maar dus, propecia blijven gebruiken en nog geen minox, of?
Nogmaals bedankt.
Rob
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 23:11   #34
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Goed, ik kan met mijn eigen beperkte kennis twee dingen zeggen.

-Finasterdide blokkeert DHT, het is het enige probate middel tegen kaalheid, en dan werkt het zelfs nog vaak niet bij mensen met zeer sterke genetische voorbeschikking.

-Als je finasteride gebruikt en je stopt, verlies je het haar wat je behouden hebt. Dat betekent dat je dus alles verliest wat je anders in al die jaren verloren zou hebben. DUS GEWOON BLIJVEN GEBRUIKEN!

-Als je opa moederkant, broers van je moeder en vader van je oma allemaal niet kaal waren, maar ja, stel dat maar eens met zekerheid. Zelfs dan is het nog kans dat je wel genen hebt die kaalheid veroorzaken. Ik vind het nogal wat dat ze finasteride voorschrijven zonder jouw haar te zien en te onderzoeken. Maar dat terzijde.

-Iemand van 23 die jouw haarlijn zou hebben zonder propecia zou ik nooit finasteride aanbevelen (al gaf hij me 1000 euro per pil). Maar als jij deze haarlijn hebt, en het wel gebruikt dan is dat gissen of dat komt door finasteride of niet.

Heb je al je haar laten onderzoeken door een profesional? Is de jeuk overal? Is het steken op bepaalde plaatsen?
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 23:17   #35
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Goed, ik kan met mijn eigen beperkte kennis twee dingen zeggen.

-Finasterdide blokkeert DHT, het is het enige probate middel tegen kaalheid, en dan werkt het zelfs nog vaak niet bij mensen met zeer sterke genetische voorbeschikking.

-Als je finasteride gebruikt en je stopt, verlies je het haar wat je behouden hebt. Dat betekent dat je dus alles verliest wat je anders in al die jaren verloren zou hebben. DUS GEWOON BLIJVEN GEBRUIKEN!

-Als je opa moederkant, broers van je moeder en vader van je oma allemaal niet kaal waren, maar ja, stel dat maar eens met zekerheid. Zelfs dan is het nog kans dat je wel genen hebt die kaalheid veroorzaken. Ik vidn het nogal wat dat ze finasteride voorschrijven zonder jowu haar te zien en te onderzoeken.

-Iemand van 23 die jouw haarlijn zou hebben zonder propecia zou ik nooit finasteride aanbevelen (al gaf hij me 1000 euro per pil). Maar als jij deze haarlijn hebt, en het wel gebruikt dan is dat gissen of dat komt door finasteride of niet.

Heb je al je haar laten onderzoeken door een profesional? Is de jeuk overal? Is het steken op bepaalde plaatsen?
Bedankt voor je wederom uitgebreide antwoord. Heb ik echt veel aan.
Goed ik ben 3x bij de dokter geweest ivm met de schilfers dus niet specifiek voor mn AGA twijfel. Toen had ik tevens nog niet echt jeuk.. Ze heeft me 3 x verschillende middelen voorgeschreven tegen de schilfers(in oplopende mate van krachtigheid neem ik aan).

Ze heeft me destijds wel gevraagd of ik ook overmatig haarverlies had. Ik vertelde dat dit niet het geval was, maar heb haar verder ook niet verteld over mn AGA twijfel. Ze vertelde toen wel, toen zn mn haar ging onderzoeken, tussen neus en lippen door (zonder dat ik ernaar vroeg) dat ik niet kalend was.

Ik heb destijds bij de huisarts nog nooit over AGA gesproken, enkel over de schilfers. Nu ik het zo typ, best gek eigenlijk aangezien zij me destijds propecia voorschreef.... De schilfers zijn wel wat minder geworden, maar eigenlijk pas nadat ik gestopt was met de medicatie tegen huidschilfers. Kortom ik heb het AGA probleem nog nooit met haar besproken en er geen professional naar laten kijken. Is dat verstandig om eens te doen? Ben zo bang dat ze me een zeur vinden.. Waar kan ik dan aankloppen?

Trouwens die steken en jeuk heb ik juist enkel aan mn linker inham(lichtjes maar toch), das toch vast geen toeval?! Momenteel al weer maandje geen last meer van.

Bedankt, Rob

Laatst gewijzigd door robt001; 1 april 2009 om 23:23
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 23:27   #36
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Je moet je niet schamen. Gewoon bespreken lijkt me het slimst.

Jij hebt een haarlijn die gewoon is voor jouw leeftijd. Een haarlijn is haast nooit perfect symetrisch. Zlefs bij vrouwen niet. Meestal is er door alleen het groeipatroon al verschil tussen links en rechts. Ook bij vrouwen. Steken weet ik niet, kan zelfs je verstandkies zijn die doortrekt . Bedoel je links aan je linkerhand, of rechts. Ik vind in jouw geval de term inham ook verkeerd, omdat het nog niet voorbij NW2 is.

Het is sowieso goed als jouw huisarts weet dat je propecia gebruikt en dat je het ook nog even weer aangeeft.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 1 april 2009 om 23:30
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 23:29   #37
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Je moet je niet schamen. Gewoon bespreken lijkt me het slimst.

Jij hebt een haarlijn die gewoon is voor jouw leeftijd. Een haarlijn is haast nooit perfect symetrisch. Zlefs bij vrouwen niet. Meestal is er door alleen het groeipatroon al verschil tussen links en rechts. Ook bij vrouwen.

Het is sowieso goed als jouw huisarts weet dat je propecia gebruikt en dat je het ook nog even weer aangeeft.
Ja oke bedankt, schamen doe ik me niet hoor.. maar wil niet zeuren.. zal binnenkort eens een afspraak met mn huisarts maken.
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 00:13   #38
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Ik wilde nog even zeggen dat minoxidil ook een zeer (misschien wat overdreven) probaat middel is.

Wat die fina betreft, je zou eens een maandje kunnen stoppen, kijken of je haaruitval toeneemt. Zo ja, niks aan het handje en ga je weer aan fina, dat kleine beetje haar dat je zou kunnen verliezen zal niet snel opgemerkt worden denk ik. Gebeurt er niks, dan zou ik van de fina afblijven.

Niks is zo vervelend als medicijnen slikken terwijl er niks aan de hand is!
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 00:19   #39
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Ik wilde nog even zeggen dat minoxidil ook een zeer (misschien wat overdreven) probaat middel is.

Wat die fina betreft, je zou eens een maandje kunnen stoppen, kijken of je haaruitval toeneemt. Zo ja, niks aan het handje en ga je weer aan fina, dat kleine beetje haar dat je zou kunnen verliezen zal niet snel opgemerkt worden denk ik. Gebeurt er niks, dan zou ik van de fina afblijven.

Niks is zo vervelend als medicijnen slikken terwijl er niks aan de hand is!
Oke bedankt, maar ik vind het nu al zo lastig om te zien of mn haarlijn achteruit gaat.. denk je dat ik dan na een maandje duidelijk verschil moet kunnen zien? en dingen als jeuk en steken kan dat dan ook terug komen? of heeft dat niks met DHT blokke te maken?

en moet ik dan in die tijd starten met minox of?
bedankt
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 00:47   #40
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robt001 Bekijk bericht
Oke bedankt, maar ik vind het nu al zo lastig om te zien of mn haarlijn achteruit gaat.. denk je dat ik dan na een maandje duidelijk verschil moet kunnen zien? en dingen als jeuk en steken kan dat dan ook terug komen? of heeft dat niks met DHT blokke te maken?

en moet ik dan in die tijd starten met minox of?
bedankt
Vind je het stoppen de moeite waard? Ik bedoel straks komt het daar wel door en ben je ineens wel je haar kwijt. En dan weer beginnen.... Lijkt me nogal stom. Ik heb geen directe of indirecte ervaring met middelen, alleen kennis uit boekjes. Ik vind zelf dat je die gok niet moet wagen.

Exceem en steken is wel geasocieerd met AGA maar nooit volledig gekoppeld. Ik kan er wel wat stukken over vinden maar niet mega veel.


Je hebt zo te zien een duidelijke widdows peak (puntige haarlijn) dus zonder wenkbrauwen kan ik ook niet zien in hoeverre dit inhammen zijn. frontaal lijkt er namelijk helemaal niks van terugtrekking te zijn. Degene die over je temple points begint (wat een woord) zanikt wat want volgens mij zijn die helemaal aanwezig (en lzie je wat huid doordat het daar korter is en de flits daarop schijnt......). Of je hebt nooit aga gehad en je gebruikt finasteride voor niks, of finasteride heeft zijn werk erg goed gedaan.

Enige advies: Ga naar je huisarts overleg daar. En ga niet op basis van wat iemand hier zegt iets doen.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 2 april 2009 om 00:51
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 10:01   #41
bombarie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 321
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Vind je het stoppen de moeite waard? Ik bedoel straks komt het daar wel door en ben je ineens wel je haar kwijt. En dan weer beginnen.... Lijkt me nogal stom. Ik heb geen directe of indirecte ervaring met middelen, alleen kennis uit boekjes. Ik vind zelf dat je die gok niet moet wagen.

Exceem en steken is wel geasocieerd met AGA maar nooit volledig gekoppeld. Ik kan er wel wat stukken over vinden maar niet mega veel.


Je hebt zo te zien een duidelijke widdows peak (puntige haarlijn) dus zonder wenkbrauwen kan ik ook niet zien in hoeverre dit inhammen zijn. frontaal lijkt er namelijk helemaal niks van terugtrekking te zijn. Degene die over je temple points begint (wat een woord) zanikt wat want volgens mij zijn die helemaal aanwezig (en lzie je wat huid doordat het daar korter is en de flits daarop schijnt......). Of je hebt nooit aga gehad en je gebruikt finasteride voor niks, of finasteride heeft zijn werk erg goed gedaan.

Enige advies: Ga naar je huisarts overleg daar. En ga niet op basis van wat iemand hier zegt iets doen.
De alwetende heeft gesproken
bombarie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 10:11   #42
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Jaren medicijnen voor niks slikken lijkt me ook nogal stom!

Je kan wel naar de huisarts, maar die weten er vaak weinig tot niks over.

Misschien moet je je haren laten testen met een trektest of met hele nauwkeurige foto´s, bij een haarinstituut?

Ben je wel geld kwijt, maar dan weet je tenminste of je die medicijnen voor niks slikt ja of nee.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 10:26   #43
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
waar kan je dan je haren laten checken, zonder ze je meteen een ht aansmeren:p?

mvg,
Rob
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 12:56   #44
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hier wellicht.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 15:03   #45
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Overigens kan ik best begrijpen dat de ts zich druk maakt, met zo mooi haar wil je natuurlijk niet dat je kaal wordt! (Wil je normaal al niet, maar nu extra niet, lijkt mij)

Ik denk zelf dat de ts al het maximale doet om zijn eventuele haarverlies te beperken, maar zou hij meer willen gebruiken zou ik juist géén minoxidil gebruiken aangezien daarvan bekend is dat het op de kruin kan werken en niet / nauwelijks op de inhammen. Ik zou zelf Spectral DNC-L proberen, een zelfde idee (ook een smeersel op het hoofd) die claimt te werken op de inhammen en waar overigens ook minox inzit. Ik moet er overigens wel bij vermelden dat het bij mij niet gewerkt heeft maar bij anderen op dit forum is dat wel het geval.

Daarnaast, finasteride werkt wél op de inhammen als het om het tegenhouden van haarverlies gaat. Wat betreft hergroei werkt het inderdaad beter op de kruin.
Tato is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beoordeling haarlijn voor implantatie DikkieD Chirurgische behandelingen 214 16 augustus 2020 08:40
[AC] FUE 2000 + foto's MGREEN Chirurgische behandelingen 94 10 februari 2013 15:07
Close up foto's van mijn haarlijn na 4 dagen!!! Salvamia Haarwerken 8 12 maart 2005 10:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.