Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 februari 2010, 23:33   #16
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik zou je nog het liefst willen adviseren om nr. 540 van minoxidil.com te nemen; bij de halve dosering doe je dus 2 maanden met 1 flesje en wellicht nog langer als je het alleen op de inhammen smeert.
Echter... alleen als je het nodig hebt, want het kan best zijn dat je die haarlijn altijd al had. Controleer dat even aan de hand van kinderfoto's of vraag het aan je ouders; en als je wilt weten of je erfelijke kaalheid hebt, kijk dan naar de huidige haarstatus van de vader van je moeder.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 19 februari 2010 om 02:03
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2010, 23:41   #17
Anoniem87
Banned user
 
Anoniem87's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2009
Berichten: 277
Rogaine is erg makkelijk in gebruik en ruikt lekker. Dat is belangrijk want anders hou je het niet vol 2x per dag! Zeker iets om rekening mee te houden.
Anoniem87 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2010, 23:46   #18
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door w12345r Bekijk bericht
oke, bedankt!
Dan ga ik er maar eens goed over nadenken en misschien ook nog even naar de huisarts.
Want zoeen lotion je hele leven in je haren blijven smeren/spuiten is ook wel weer wat

@Anoniem87: Hoe duur mag minox dan ong wezen(a)?

Nou je hele leven lang, je kan het ook zo zien:probeer het, kijken of het bevalt en als het je niet meer bevalt kun je altijd nog stoppen, of je stopt als het je niet meer waard is. Heb je het in ieder geval geprobeerd en een tijd met meer haar rondgelopen.

Plus nog een goede kan dat er over een aantal jaar een beter middel komt
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2010, 01:46   #19
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Inderdaad al behoorlijke inhammen op zeer jonge leeftijd. Je zou het gevecht aan kunnen gaan, maar ik denk eigenlijk dat de AGA dusdanig zwaar is dat dat weinig zin gaat hebben.

Ik denk wat dat betreft dat accepteren de enige optie is, hoe kut dat wellicht ook klinkt.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2010, 09:41   #20
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Inderdaad al behoorlijke inhammen op zeer jonge leeftijd. Je zou het gevecht aan kunnen gaan, maar ik denk eigenlijk dat de AGA dusdanig zwaar is dat dat weinig zin gaat hebben.

Ik denk wat dat betreft dat accepteren de enige optie is, hoe kut dat wellicht ook klinkt.
Nou Tato, ik vind je wat te ver gaan door te zeggen dat accepteren de enige optie is.

Ik zeg niet dat het niet erger zal worden met de jaren, maar natuurlijk kan hij de strijd aangaan met minox en fina bijvoorbeeld.

Er lijkt me toch een redelijke kans aanwezig dat het de achteruitgang minimaal vertraagd. Doe hij niks, ja dan gaat het waarschijnlijk hard bij hem.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2010, 11:31   #21
Anoniem87
Banned user
 
Anoniem87's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2009
Berichten: 277
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Nou Tato, ik vind je wat te ver gaan door te zeggen dat accepteren de enige optie is.

Ik zeg niet dat het niet erger zal worden met de jaren, maar natuurlijk kan hij de strijd aangaan met minox en fina bijvoorbeeld.

Er lijkt me toch een redelijke kans aanwezig dat het de achteruitgang minimaal vertraagd. Doe hij niks, ja dan gaat het waarschijnlijk hard bij hem.
Tato heeft gelijk. Een Haartransplantatie blijft dweilen met de kraan open en Minox doet helaas vrijwel niks op de inhammen. Als hij AGA wilt tegengaan moet hij naar mijn mening z.s.m. aan de Fina
Anoniem87 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2010, 13:18   #22
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem87 Bekijk bericht
Tato heeft gelijk. Een Haartransplantatie blijft dweilen met de kraan open en Minox doet helaas vrijwel niks op de inhammen. Als hij AGA wilt tegengaan moet hij naar mijn mening z.s.m. aan de Fina
Voor fina is hij natuurlijk nog erg jong, dat zou ik hem nu zeker nog niet aanraden. En ja, minox, volgens mij valt de werking daar inderdaad wel van tegen. Dus jah, hij zou het kunnen proberen maar gezien de aggressiviteit van de AGA denk ik dat het dweilen met de kraan open is.
Mssn redt je dan wel iets, maar als je honderden / duizenden Euro's uitgeeft en uiteindelijk een kapsel met een kale kruin en inhammen overhoudt kan je het denk ik beter accepteren en dan die nw 7 pakken.

Een ht vind ik best een optie maar dan uiteraard wel als je wat ouder bent en je de AGA min of meer gestabiliseerd hebt.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2010, 13:20   #23
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
@Hanna, die minoxidil540 is wel 5%, moest ik niet met 2% beginnen?

En zal ik met een product beginnen of meteen met fina en minox tegelijk?
Ik geloof dat fina wel een stuk duurder is dan minox? of duurt je der ook langer mee?

Is fina niet verslavend?

En in het haarwoordenboekje lees ik het volgende:
"Finasteride is geen goede oplossing voor jongens die al op jonge leeftijd kaal worden. DHT speelt dan nog een te grote rol in de groei en ontwikkeling van het lichaam, en onderdrukking van dit hormoon kan dan leiden tot verstoringen. Vaak wordt 18 jaar als de minimumleeftijd gezien voor dit middel."

Zal dit geen probleem worden?

Ik ga sowieso volgende week even langs de huisarts, kijken wat hij ervan zegt...
w12345r is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2010, 13:25   #24
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door w12345r Bekijk bericht
@Hanna, die minoxidil540 is wel 5%, moest ik niet met 2% beginnen?...
Daarom schreef ik ook: halve dosering. Dus 2 x daags 0,5ml.

Voor finasteride ben je eigenlijk nog te jong; dat zal de huisarts waarschijnlijk ook zeggen.
En misschien worden de inhammen niet of nauwelijks groter. Is de vader van je moeder kaal? Of heeft hij alleen inhammen?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2010, 13:54   #25
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Daarom schreef ik ook: halve dosering. Dus 2 x daags 0,5ml.

Voor finasteride ben je eigenlijk nog te jong; dat zal de huisarts waarschijnlijk ook zeggen.
En misschien worden de inhammen niet of nauwelijks groter. Is de vader van je moeder kaal? Of heeft hij alleen inhammen?
ahzo
Me opa is nooit kaal geweest, zen haar werd wel dunner op oudere leeftijd (65+ oid) Maar dat heeft elke bejaarde geloof ik
Inhammen had die volgens mij wel.
Me moeder ook btw.
w12345r is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2010, 15:29   #26
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dan heb je grote kans dat jouw inhammen ook niet of nauwelijks groter zullen worden.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2010, 16:44   #27
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Voor finasteride ben je eigenlijk nog te jong; dat zal de huisarts waarschijnlijk ook zeggen.
Hij is 17, in het haarwoordenboekje staat dat je het vanaf 18 kan gebruiken...

Lijkt me niet zo probleem toch? Hij wordt vast binnenkort 18!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2010, 16:46   #28
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Het stoort mij enigszins dat tegen een jongen die op 17-jarige leeftijd al dusdanige AGA heeft, wordt gedaan alsof er niks aan het handje is. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat het allemaal (wel of niet met behulp van medicijnen) goed komt voor de ts maar op basis van wat ik zie heb ik er weinig hoop op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dan heb je grote kans dat jouw inhammen ook niet of nauwelijks groter zullen worden.
Dat hoop ik ook en ik vind het sympathiek dat je positief tegen die jongen bent. Maar ook jij weet niet al te veel van genetica dus vind ik dit aan de andere kant een beetje neigen naar het geven van valse hoop.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2010, 16:53   #29
Anoniem87
Banned user
 
Anoniem87's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2009
Berichten: 277
Ik vind de inhammen ook wel erg. Zeker voor iemand van 17. Ik heb ongeveer dezelfde status maar ben 22.

Als je het serieus wilt tegengaan zit er maar 1 ding op: Finasteride.
Anoniem87 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2010, 17:21   #30
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Wat betreft de inhammen zie je wel wat van,maar het is ook weer geen ramp sowieso hou je met je handen(duw) je haar naar achter waardoor het optisch ook allemaal erger lijkt dan het is en dun haar? misschien lastig van hier te beoordelen maar op de foto's ziet het er verre van dun uit,maar misschien bril nodig?
Grtz
jord-y is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
22 en inhammen illuminatie AGA - Algemeen 2 11 juni 2009 16:54
21 jaar en inhammen darioo AGA - Algemeen 19 13 mei 2009 21:01
Inhammen moet je dan perse kaal worden? cartel1905 AGA - Algemeen 22 11 februari 2009 00:24
Werken Finasteride en Minodoxil wel of niet op inhammen? SjonKanon Medicijnen/haargroeimiddelen 17 25 september 2006 16:20
inhammen ? of haargrens EEC AGA - Algemeen 15 11 oktober 2005 15:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.