Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 maart 2010, 16:30   #16
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1forthemoney Bekijk bericht
Nee maar ff seriues.. iemand antwoorden op mijn vraag.???
Zie mijn post #3. Dat is heel belangrijk.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2010, 16:55   #17
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink fina tegenover duta....

fina verlaagd dht met 70% in je bloed
duta verlaagd dht met 93% in je bloed
ik dacht zelfs dat het zelfs in de bijsluiter staat dat met de jaren dutagebruik dat je vruchtbaarheid zakt...
over 5 jaar gebruik word het mischien wel wat gevaarlijk... eventueel elke 2 jaar eens je vruchtbaarheid laten testen voor de zekerheid ?

duta zorgt inderdaad voor een erg hoge piek in je testowaardes...
nu de haarlijn zou ook gevoelig zijn aan testo... inhammen ook , dit is wel meer een soort theorie , geen bewijs...
maar er zijn wel mensen dat posten dat hun haarlijn begint uit te dunnen met duta... dan zijn er ook dat hun haar gewoon beter werd met duta....
ik kan er weinig over zeggen aangezien mijn haarlijn voorraan door een haartransplantatie teruggezet is.... 2cm verlaagd ook

dan voor de inhammen : voor hergroei hier , zijn de kansen heel klein... er zijn mensen dat het lukt , er zijn er ook veel dat erin falen, waar een haartransplantatie dan de oplossing geeft...
hoe sneller erbij hoe beter.... heb je niet paar onherkenbare fotos van je haarsituatie bovenop ?


mischien toch best eerst eens fina proberen ? hiervan is gekend dat de vruchtbaarheid niet zakt dacht ik ?
eventueel spirocreme op je inhammen.... en minoxidil erbij voor een groeiboost... dan hebben je inhammen de beste kans
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 12 maart 2010 om 17:09
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2010, 17:01   #18
hvk1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 216
met andere woorden.. als je finasteride gebruikt worden je inhammen groter?
hvk1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2010, 17:09   #19
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Groter zeker niet, maar je moet qua hergroei gewoon niet te hoge verwachtingen bij jezelf scheppen. Finas zorgt met name voor stabilisatie op wat je nu hebt!
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2010, 17:35   #20
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1forthemoney Bekijk bericht
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op het forum en waarschijnlijk heb ik ook AGA.
Me broers beiden niet. En me ooms ook niet. Wel mijn pa, maar die is vanaf zijn 30ste begonnen met haaruitval problemen. (daardoor extra pijnlijk voor mij)

Nu vind ik het heel vervelend dat ik inhammen krijg, terwijl me broers beiden daar totaal geen last van hebben.
Ikwil dus SNEL sctie ondernemen, omdat ik zoveel mogelijk wil behouden.

Ik heb een moeilijke jeugd gehad.. veel psychische problemen maar daar wil ik nu niet op ingaan. Laaste 2jaar gaat namelijk heel goed..tot AGA.
Mijn vraag is: Ik ben van plan om dustaride te gebruiken. Ik heb geen fina of andere troep gebruikt. Wil meteen me haaruitval hard aanpakken en voor HERgroei zorgen.. en volgens me vrienden kan dat niet met fina, omdat fina teweinig DHT blockt om daarvan ook maar een beetje hergroei te verwachten. Ze raden me duta aan omdat ik dan een veel grote kans heb.

Maar? ik ben 20. Ik wil vor me 30ste kinderen krijgen. En na wat info over duta te hebben gezocht. Heb ik verhalen gelezen dat als je duta voor een lange tijd gebruikt( 4jaar of langer) je een kans hebt dat je geen kinderen kan krijgen of gehandicapte kinderen zult krijgen. Daar zit ik echt niet op te wachten.

Dus heeft er HIER iemand hier op het forum duta gebruikt voor een lange tijd.. en alsnog kinderen gekregen ?

En het is toch ook zo dat als je duta voor 5jaar gebruikt. Het je lichaam pas na 10jaar verlaat? ALS dat zo is dan ben ik wel screwed. Want als ik kinderen ga nemen.. wil ik wel zorgen dat al dat DUTAtroep uit me lichaam is, omdat ik de gezondheid van me sperma terugwil krijgen(naar hoe het was voordat ik aan duta begon).

Me vrieden zeggen dat de kans van misvormde kinderen bij geboorte of gen kinderen at all. Netzogroot zijn als met fina.. maar er me neef(die heeft volgns mij ook aga ..weet veel vanaf) zegt weer dat dit niet me sperma zal schaden.. omdat het enkel DHT blockt, dat overbodig is in je lichaam nadat je puberteit hebt gehad. Klopt dit?

Anyways, ben blij dat ik jullie heb gevonden.

Fina voor behoud, minox voor hergroei.

Ga deze beiden gebruiken en de kans is redelijk aanwezig dat je gaat hergroeien.

Zo niet dan blijft het stabiel waarschijnlijk en na een aantal jaar vallen die inhammen je helemaal niet meer lastig denk ik, bijna iedere volwassene heeft die wel in meer of mindere mate.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2010, 18:50   #21
RAAFIE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 290
Geslacht:
Als je geen risico etc wilt nemen met libido verlies en/of de vele bijwerkingen waarover word gesuggereerd.
Is het dan niet slimmer om 1 x per jaar de Platelet Rich Plasma Therapy te ondergaan?
En minox erbij gebruiken voor de hergroei ?
Mocht je dan toch last hebben van inhammen die laten opvullen dmv van een HT ?
RAAFIE is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2010, 15:20   #22
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink tja het zal van persoon tot persoon afhangen...

prp verbeterd je haarfollikels terug , al word wel niks gedaan aan de oorzaak van de schade....
2x jaar zou al beter zijn zonder fina te slikken
op hairlosstalk spreek ik zelfs met een italiaan waar de arts ook opgeleid is door dr greko en die wou bij een aga-patient 3x na elkaar prp doen met elke keer 2 maand ertussen voor maximaal effect haalbaar met prp

ik denk dat 2x jaar echt het minimum is met de prp techniek... elke 6 maand dus zeker

eventueel kan je wel eerst zien of je bijwerkingen krijgt van fina in lage dosis... zijn er teveel bijwerkingen kan je het bij enkel prp houden
het is niet omdat iemand anders bijwerkingen heeft ermee dat dit ook van toepassing is voor jouw , en omgekeerd kan ook , testen = weten
fina + prp + minoxidil kan ook hoor, dan pak je de oorzaak aan, verbeter je de haarfollikels terug wat en de minox geeft een extra groei-boost.... te zien wat je haarbudget is
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 13 maart 2010 om 15:24
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2010, 15:23   #23
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik zou wel graag eerst foto's willen zien van die inhammen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2010, 15:36   #24
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Fallendreams,
Ik zie nu pas dat je schrijft enorme inhammen te hebben. In dat geval is het wellicht een beter idee om d.m.v. haartransplantaties de inhammen te laten opvullen. Minox werkt namelijk wel goed op de kruin en bovenop, maar niet of nauwelijks op de inhammen.
Ja ik denk dat ik voor een 19 jarige best enorme inhammen heb. Maar ik had sowieso altijd best wel een hoge haarlijn, of gewoon een groot hoofd. Ik denk idd ook aan een transplantatie.. maar zie maar een doktor te vinden die je wilt behandelen op je 19e.

FUE-techniek is toch transplanteren van een andere plek op het lichaam? Dus bv, beenbaar op het hoofd zetten?

Heb trouwens gisteren in de coffeeshop ook iets gezien wat me hoop geeft. Er werkt daar een man die zn voorste haren nog heeft, alleen bovenop is hij compleet kaal, alleen zag ik gisteren best wat hergroei erop! Hij had ongeveer 30% meer haar dan de vorige keer dat ik hem zag, en ik kom er toch vaak genoeg!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2010, 16:04   #25
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Dreams Bekijk bericht
Ja ik denk dat ik voor een 19 jarige best enorme inhammen heb. Maar ik had sowieso altijd best wel een hoge haarlijn, of gewoon een groot hoofd. Ik denk idd ook aan een transplantatie.. maar zie maar een doktor te vinden die je wilt behandelen op je 19e.

FUE-techniek is toch transplanteren van een andere plek op het lichaam? Dus bv, beenbaar op het hoofd zetten?

Heb trouwens gisteren in de coffeeshop ook iets gezien wat me hoop geeft. Er werkt daar een man die zn voorste haren nog heeft, alleen bovenop is hij compleet kaal, alleen zag ik gisteren best wat hergroei erop! Hij had ongeveer 30% meer haar dan de vorige keer dat ik hem zag, en ik kom er toch vaak genoeg!
Bij HairPlus (heet sindskort JustHair) transplanteren ze voor je 25e. Maar of dat verstandig is om dat te doen en daarheen te gaan is een tweede....

Bij FUE halen ze haartje voor haartje uit je achterhoofd weg. Dit in tegenstelling tot FUT, waarbij er een reep donorhuid wordt weggesneden. Wat jij bedoelt is BHT (Body Hair Transplantation).

Als ik jou was zal ik die gast van de coffee shop eens vragen wat hij gedaan heeft...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2010, 16:21   #26
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Inderdaad geen haartransplantaties laten doen vóór je 25ste.

En ik ben ook benieuwd wat die man van de coffeeshop gedaan heeft.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2010, 13:22   #27
1forthemoney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2010
Berichten: 7
@Hanna, heb momenteel geen camera. Ikzal kijken of ik met mijn mobiel fotos kan maken. Trouwens ik ben wel van plan om minox 5% te gebruiken. Via ebay kan ik voor 30euro een voorraad van 3maaden kopen. Nu heb ik ook een vriend die zegt dat minox vergoed wordt als je van je huisarts een recept krijgt. Maar hij durft niet met alle zekerheid te zeggen of alle verzekeringen het vergoeden. Hij zegt zelf dat onvz en nog een 'weet de naam niet meer uit me hoofd. Wel beginnend met een a. Het zeker vergoeden. Klopt dit allemaal volgens jullie? Want hij krijgt zelfs OOK zijn proscar vergoed. Dus in feite betaald hij niets voor zijn haaruitvalregime.

Laatst gewijzigd door 1forthemoney; 14 maart 2010 om 13:30
1forthemoney is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2010, 13:50   #28
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Minox wordt volgens mij nooit vergoed, want ze zien het als een cosmetisch middel, niet als een medicijn. Proscar kunnen ze vergoeden als ze in de waan verkeren dat je een prostaataandoening hebt.
Maar, vergelijk jezelf met de vader van je moeder; de kans is groter dat jij zijn haardos hebt geërfd dan die van je vader.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 14 maart 2010 om 13:53
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2010, 15:00   #29
1forthemoney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2010
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Minox wordt volgens mij nooit vergoed, want ze zien het als een cosmetisch middel, niet als een medicijn. Proscar kunnen ze vergoeden als ze in de waan verkeren dat je een prostaataandoening hebt.
Maar, vergelijk jezelf met de vader van je moeder; de kans is groter dat jij zijn haardos hebt geërfd dan die van je vader.
Ja je hebt wel gelijk. Maar de vader van mijn moeder is niet heel erg kaal. Alleen beetje grote inhammen. En voor zijn leeftijd gezien, zeer goed. Mischien moet ik me nietzo aanstellen. Ik bedoel als ik alleen maar inhammen krijg, zou ik het moeten accepteren. Maar het probleem is.:.het is onmogelijk om te voorspellen hoe erg het wordt. Vandaar dat ik me zorgen maak.
1forthemoney is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2010, 15:07   #30
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je weet al wel dat je een shedding kunt verwachten? Als je met minox start, gebruik dan eerst de halve dosering per dag om een shedding zoveel mogelijk te beperken en te kijken of je er geen andere vervelende bijwerkingen van krijgt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
duta in minoxidil mengen Cornelis Medicijnen/haargroeimiddelen 15 2 oktober 2009 00:00
fina / duta vs testosteron HairCoach Medicijnen/haargroeimiddelen 4 3 september 2009 15:15
Samenstelling Duta Rafael Medicijnen/haargroeimiddelen 4 2 februari 2006 13:45
Overstappen op Duta?? melvinpoorter Medicijnen/haargroeimiddelen 1 6 juli 2003 14:54
duta idoena Medicijnen/haargroeimiddelen 4 5 maart 2003 13:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.