Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 april 2010, 13:05   #91
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wax Bekijk bericht
Je moet het maar zo zien.. Ooit kom je wel op het punt dat je toch wel je haren verliest.
Wat ik merk van fina? Dat het proces vertraagd. Dit om zo mijn studenten tijd door te komen.
Daarna wil ik de zooi eraf gewoon. Lekker fris en verzorgd.
En bijwerkingen krijg je vaak wel zoals: moe, duf, spieropbouw kan je vergeten, minder fris nadenken en het kost geld.
( en grote kans op je libido die inzakt of gynecomastia wat niet leuk is. )

Je moet gewoon 1 ding goed onthouden. Onderuit komen lukt je niet. Vooral als je voor je 20e al AGA hebt. Dan is het gewoon hardnekkig.

Of.. je bent altijd ermee bezig om je haren te behouden met allerlei middeltjes + haartransplantatie's.

Mijn advies is echt standje 0, of het mes. (ik vind met het mes vaak echt vet gaaf staan)Denk er eens over na. Mensen die het gedaan hebben zeggen dat het echt een verlossing is.
Ikzelf probeer zo min mogelijk aan mijn haar te denken.. want dat doet je zorgen maken. En dat is juist het meest irritante aan haarverlies!
De hele tijd om je heen kijken naar mensen die ook misschien AGA hebben en in autoruiten, ramen of spiegels te kijken of het opvalt.
Het haar dat ik nog heb ga ik er echt niet af scheren, zoals ik eerder zei. Ik heb nog dik haar, en alleen inhammen. Als ik me nu helemaal ga kaal scheren kan ik het al wel helemaal vergeten bij de vrouwen. Ik weet dat ik kaal ga worden, dat is me nu wel duidelijk. Maar wil het nog zo lang mogelijk rekken. En als ik uiteindelijk wel kaal wordt, laat ik wel een mooi ringbaardje staan

Donderdag ga ik naar de dokter om te vragen of ik Finasteride kan krijgen.
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2010, 13:22   #92
thomaspomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Berichten: 77
ringbaardjes zijn echt zoooo fout :d

btw spieropbouw kan je wel vergeten met fina .... dat denk ik toch niet al van genoeg mensen gehoord dat het juist bij hen positief werkte of gewoon geen nadeel.
thomaspomas is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2010, 13:45   #93
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomaspomas Bekijk bericht
ringbaardjes zijn echt zoooo fout :d

btw spieropbouw kan je wel vergeten met fina .... dat denk ik toch niet al van genoeg mensen gehoord dat het juist bij hen positief werkte of gewoon geen nadeel.
Omdat bijna niemand het er over heeft zal het in de regel dus wel 'gewoon geen nadeel' zijn. Mensen noemen geen vermeende nadelen die ze niet ondervinden.

Ik krijg bijvoorbeeld geen groengespikkelde oren van finasteride.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2010, 14:49   #94
thomaspomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Berichten: 77
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Omdat bijna niemand het er over heeft zal het in de regel dus wel 'gewoon geen nadeel' zijn. Mensen noemen geen vermeende nadelen die ze niet ondervinden.

Ik krijg bijvoorbeeld geen groengespikkelde oren van finasteride.

ik bedoel mensen die zeggen dat ze er geen nadeel van ondervinden van hun fitness resultaten van voor en na hun start met finas.

nuja ben 2weken geleden met finas begonnen. zal in een jaar ofzo eens laten weten wat men resultaten zijn met fitness
thomaspomas is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2010, 14:58   #95
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wax Bekijk bericht
Je moet het maar zo zien.. Ooit kom je wel op het punt dat je toch wel je haren verliest.
Wat ik merk van fina? Dat het proces vertraagd. Dit om zo mijn studenten tijd door te komen.
Daarna wil ik de zooi eraf gewoon. Lekker fris en verzorgd.
En bijwerkingen krijg je vaak wel zoals: moe, duf, spieropbouw kan je vergeten, minder fris nadenken en het kost geld.
( en grote kans op je libido die inzakt of gynecomastia wat niet leuk is. )

Je moet gewoon 1 ding goed onthouden. Onderuit komen lukt je niet. Vooral als je voor je 20e al AGA hebt. Dan is het gewoon hardnekkig.

Of.. je bent altijd ermee bezig om je haren te behouden met allerlei middeltjes + haartransplantatie's.

Mijn advies is echt standje 0, of het mes. (ik vind met het mes vaak echt vet gaaf staan)Denk er eens over na. Mensen die het gedaan hebben zeggen dat het echt een verlossing is.
Ikzelf probeer zo min mogelijk aan mijn haar te denken.. want dat doet je zorgen maken. En dat is juist het meest irritante aan haarverlies!
De hele tijd om je heen kijken naar mensen die ook misschien AGA hebben en in autoruiten, ramen of spiegels te kijken of het opvalt.
Vind dit toch een beetje een erg pessimistische post.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2010, 15:14   #96
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wax Bekijk bericht
Mijn advies is echt standje 0, of het mes. (ik vind met het mes vaak echt vet gaaf staan)Denk er eens over na. Mensen die het gedaan hebben zeggen dat het echt een verlossing is.
Wel ja, jôh! Alle haargroeimiddelen en pruiken de vuilnisbak in!
Ook de dames allemaal skin heads! Lekker fris! Jippie!

__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2010, 16:55   #97
wax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Berichten: 132
Ik heb mensen die zich kaal scheren nog niet horen klagen over de vrouwen. En bij de man staat kaal geschoren gewoon goed.

Bij vrouwen snap ik dat het probleem groter is omdat het haar iets vrouwelijks is.
Daarom als een vrouw AGA is zou iedereen er begrip voor hebben dat diegene een pruik op heeft. Dit is weer meer taboe bij mannen...

Als mijn vriendin aga had en ze nam een pruik.. nou so be it. Ik zou haar niet anders zien. Bij mannen begint kaal scheren gewoon steeds normaler te worden. Steeds meer beroemdheden komen zogenoemd " uit de kast " met hun pruikjes.

Ik vind mijzelf dan ook niet pessimistisch maar realistisch.

Ik begrijp zelf ook goed de pijn van AGA.. ik zit er ook nog elke dag mee. Al zegt je vriendin dat het niks uitmaakt... ik probeer het er nooit over te hebben omdat dat stom over komt. Maar je denkt er wel veel aan!!

Er is ook een website waar kaal scheren gepromoot wordt. http://www.slybaldguys.com/ Lees daar maar eens de persoonlijke verhalen. De meesten krijgen een EGO boost.. en de vrouwen komen vaker op hun af dan ze haar hadden..
Ik vind dan ook het woord skin heads zeer beledigend. Soort discriminatie want mensen die zich kaal scheren zijn normale mensen.
__________________
-Finasteride 1,25 mg [13 april 2009]->
( gekocht bij odessa ).
-Rooscure 1% [Gestopt.. kreeg meer haaruitval door]->
-Minoxidil... Mischien nano minox iets....

Laatst gewijzigd door wax; 7 april 2010 om 16:58
wax is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2010, 17:00   #98
thomaspomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Berichten: 77
tja niet iedereen staat even goed met een kaalgeschoren hoofd hé
thomaspomas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2010, 17:01   #99
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wax Bekijk bericht
Ik heb mensen die zich kaal scheren nog niet horen klagen over de vrouwen. En bij de man staat kaal geschoren gewoon goed.

Bij vrouwen snap ik dat het probleem groter is omdat het haar iets vrouwelijks is.
Daarom als een vrouw AGA is zou iedereen er begrip voor hebben dat diegene een pruik op heeft. Dit is weer meer taboe bij mannen...

Als mijn vriendin aga had en ze nam een pruik.. nou so be it. Ik zou haar niet anders zien. Bij mannen begint kaal scheren gewoon steeds normaler te worden. Steeds meer beroemdheden komen zogenoemd " uit de kast " met hun pruikjes.

Ik vind mijzelf dan ook niet pessimistisch maar realistisch.

Ik begrijp zelf ook goed de pijn van AGA.. ik zit er ook nog elke dag mee. Al zegt je vriendin dat het niks uitmaakt... ik probeer het er nooit over te hebben omdat dat stom over komt. Maar je denkt er wel veel aan!!

Er is ook een website waar kaal scheren gepromoot wordt. http://www.slybaldguys.com/ Lees daar maar eens de persoonlijke verhalen. De meesten krijgen een EGO boost.. en de vrouwen komen vaker op hun af dan ze haar hadden..
Ik vind dan ook het woord skin heads zeer beledigend. Soort discriminatie want mensen die zich kaal scheren zijn normale mensen.
Ik zeg ook niet dat het niet staat, maar ik stel dat liever nog even uit voor later begrijp je? Kaal wordt ik toch en waarschijnlijk zal ik op den duur ook moeten stoppen met finasteride als ik daar uberhaupt mee mag beginnen.

Maar zolang je nog haar hebt, kun je daar het beste nog van genieten totdat het niet meer kan. Dan kan de mes er altijd nog over.
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2010, 17:49   #100
wax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Berichten: 132
Gelijk heb je, je kunt het altijd beetje uitrekken... Alleen je weet nooit of fina werkt. Of de snelheid van kaal worden nou zo hoort of niet..
Heel af en toe hoor je mensen die met fina beginnen dat het haar echt dikker wordt etc.

Ik zou zeggen FINA + minox een jaar proberen. Kijken wat het doet..
__________________
-Finasteride 1,25 mg [13 april 2009]->
( gekocht bij odessa ).
-Rooscure 1% [Gestopt.. kreeg meer haaruitval door]->
-Minoxidil... Mischien nano minox iets....
wax is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2010, 18:53   #101
thomaspomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Berichten: 77
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wax Bekijk bericht
Gelijk heb je, je kunt het altijd beetje uitrekken... Alleen je weet nooit of fina werkt. Of de snelheid van kaal worden nou zo hoort of niet..
Heel af en toe hoor je mensen die met fina beginnen dat het haar echt dikker wordt etc.

Ik zou zeggen FINA + minox een jaar proberen. Kijken wat het doet..
wie weet slaagt het aan en stabiliseert het je haar voor ettelijke jaren. en als je heel veel geluk hebt, vinden ze in die jaren iets uit dat echt volledig werkt.
nu ja acceptatie dat je kaal wordt is het moeilijkste lijkt mij.

ik heb het wel geaccepteerd maar probeer er toch iets aan te doen
thomaspomas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2010, 20:42   #102
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomaspomas Bekijk bericht
wie weet slaagt het aan en stabiliseert het je haar voor ettelijke jaren. en als je heel veel geluk hebt, vinden ze in die jaren iets uit dat echt volledig werkt.
nu ja acceptatie dat je kaal wordt is het moeilijkste lijkt mij.

ik heb het wel geaccepteerd maar probeer er toch iets aan te doen
Ja kijk er zit wel een verschil met op je 30e kaal worden of op je 20e. In beide gevallen is het erg, maar als je 20 bent ben je toch wat meer bezig met uitgaan enzo en vind je uiterlijk wat belangrijker.

Niet dat het op je 30e niet erg is hoor, maar hoe eerder het begint hoe erger.
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2010, 15:36   #103
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Hallo,

Ik ben vanochtend naar de dokter geweest om te vragen of ik finasteride kan krijgen. De dokter keek in de computer om te kijken wat de dermatoloog voor opmerkingen had geplaatst na mijn bezoek paar week geleden.

Dermatoloog had er in gezet dat er geen sprake was van Alopecia Androgenetica, maar van een terugtrekkende haarlijn.

Hoe kan ze dat nou zeggen denk ik dan?, want ze heeft me mijn haar geen eens goed bekeken.

Beetje vaag dat ze dat erin heeft gezet, want ik heb echt duidelijk inhammen en dunner haar op de slapen. Ik heb tegen de dokter gezegt dat ik wel achteruitgang zag en ze heeft me dus wel finasteride meegegeven.

Ik heb dus nu finasteride en Minoxidil, maar is het handig om deze samen te gaan gebruiken?

Ik begin morgen met de 1e tablet.
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Finasteride en een aantal brandende vragen instinct Medicijnen/haargroeimiddelen 16 23 maart 2010 15:21
vragen, vragen , vragen ... nyah TTM - Algemeen 1 23 september 2004 21:35
Helemaal nieuw, heel veel vragen. jeffrey099 Haarwerken 1 15 september 2004 22:53
Stel je vragen over HM aan Dokter Gho Henk21 Overige behandelingen 27 23 april 2004 20:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.