Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 maart 2010, 23:11   #1
BX-rijder
Citroën freak
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Locatie: Amerongen
Berichten: 16
Geslacht:
Net 20 jaar en beginnend kalend

Goedeavond,

Op mijn 18e werd ik door een jongen uit mijn klas gewezen op mijn iets dunner wordende kruin.. Als zoiets tegen je gezegd wordt, is dat niet leuk. Je gaat je zorgen maken, 18 jaar en nu al kaal aan het worden? Ik ben wat foto's gaan opzoeken van enkele jaren terug, en vergelijken. En inderdaad, ik zag dat ook mijn inhammen iets groter waren geworden.

Nu ben ik inmiddels net 20, en eigenlijk heb ik er verder niet echt aandacht aan geschonken, omdat ik er vaak ook erg depressief van werd.
Maar nu begint het ook andere vormen aan te nemen.

Naast mijn inhammen en iets dunnere kruin, begin ik de laatste tijd te merken dat mijn haar bovenop dunner aan het worden is. En dat is voor mij een teken om mijn haaruitval te stabiliseren/wellicht een beetje hergroei?

Maar.. Ik weet niet hoe ik moet beginnen. Beginnen met Minoxidil 2% bij de apotheek te halen, of meteen 5%? Ook al beginnen met Fina? Of eerst een keer langs de huisarts, kijken wat die ervan vindt?
Kortom, ik hoop dat jullie wat tips hebben voor mij.

Overigens is kaalheid niet bepaald onbekend in mijn familie. Van mijn vaders kant is iedereen kaal (Opa, oom's, wat oudere neven etc), en bij de meeste begon het ook rond de 20ste. Van mijn moederskant weet ik dat mijn opa kaal was, maar ik heb hem niet zo lang mogen kennen, ik weet dat dus voornamelijk van foto's. En voor de rest had mijn moeder alleen zussen, dus daar kan ik verder niks over zeggen.

Ik ga sowieso nog even neuzen op het forum, om wat meer te weten te komen. Maar mochten jullie tips hebben etc, graag!

EDIT: Vergeten te plaatsen, ongeveer een jaartje geleden had ik mijn kapster een keer om raad gevraagd, die heeft mij speciale shampoo gegeven, met een aparte conditioner. Nixon Scalp Therapy. Ook moest ik vitamine B pillen slikken, wat ik nog iedere dag braaf doe.

Laatst gewijzigd door BX-rijder; 13 maart 2010 om 23:18
BX-rijder is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2010, 23:26   #2
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Voor advies kan je beter niet bij je kapster zijn, shampoo is meestal slechts een doekje voor het bloeden.

De eerste goede stap heb je al gemaakt, namelijk je erin verdiepen.

Naar de huisarts gaan is altijd goed in dit geval. Als je een goeie hebt zal die je minox en/of fina adviseren...

Succes en sterkte!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kalend? Obscure AGA - Algemeen 13 25 maart 2011 03:52
21 jaar en inhammen darioo AGA - Algemeen 19 13 mei 2009 21:01
20 jaar en kalend testo AGA - Algemeen 1 30 maart 2009 14:16
5 mei 2005 : HaarWeb bestaat 4 jaar! Webmaster Mededelingen 8 3 juni 2005 17:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.