Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 maart 2004, 21:27   #1
Axel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 158
Informatie gevraagd over het gebruik van allerhande vitaminepillen

Hallo,

Ik had graag wat meer informatie gewenst over het gebruik van vitaminepillen zoals bv.: MSM, Zink, Vit. C, Vit. B,... Kan je deze pillen heel de tijd door slikken (dus je hele leven) of nemen jullie ze door elkaar of wisselen jullie af (1maand msm, 1 maand zink ,....) Want ik weet niet of het goed is om deze middelen de gehele tijd door elkaar te slikken, op den duur ga je toch over de maximale hoeveelheden en dat kan toch ook niet goed zijn ? of vergis ik me ?

Ik hoop dat jullie iets meer weten.


groeten
__________________
My Regime:

Extern: Minoxidil, Rozemarijn Shampoo
Intern: Zyrtec, MSM, Vitamine B, Biergist, Visolie & Groene Thee
Veel water drinken & Gezond eten
Axel is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2004, 22:06   #2
wboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2002
Berichten: 153
Een multivitamine kan geen kwaad,msm ook niet.De enige vitamines die een overdosering kunnen veroorzaken zijn de vitamines:a,d,e,k.Deze zijn in vet oplosbaar en blijven daardoor langere tijd in je lichaam. Vitamine c bijvoorbeeld is in water oplosbaar,en wordt daardoor snel weer door het lichaam uitgestoten in de urine bijvoorbeeld.Optimale vitamine doseringen liggen voor de meeste vitamines in ieder geval hoger dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid,en wisselen natuurlijk per persoon.Kortom een goede multi in combinatie met msm en eventueel extra vitamine c kan geen kwaad.
wboy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2004, 22:32   #3
Axel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 158
Citaat:
Originally posted by wboy
Een multivitamine kan geen kwaad,msm ook niet.De enige vitamines die een overdosering kunnen veroorzaken zijn de vitamines:a,d,e,k.Deze zijn in vet oplosbaar en blijven daardoor langere tijd in je lichaam. Vitamine c bijvoorbeeld is in water oplosbaar,en wordt daardoor snel weer door het lichaam uitgestoten in de urine bijvoorbeeld.Optimale vitamine doseringen liggen voor de meeste vitamines in ieder geval hoger dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid,en wisselen natuurlijk per persoon.Kortom een goede multi in combinatie met msm en eventueel extra vitamine c kan geen kwaad.
Ok, bedankt!

Dus 1 pilletje MSM (1000Mg) per dag kan geen kwaad? En wat te denken van Selenium & Zink?
__________________
My Regime:

Extern: Minoxidil, Rozemarijn Shampoo
Intern: Zyrtec, MSM, Vitamine B, Biergist, Visolie & Groene Thee
Veel water drinken & Gezond eten
Axel is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2004, 22:41   #4
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Als een vitamine water oplosbaar is, betekent het helaas niet meteen dat je geen bijwerkingen hoeft te verwachten bij een hoge dosering.

Maar de genoemde vitaminen/mineralen kunnen volgens zonder problemen continue genomen worden (i.p.v. cycled) tenzij het zeer hoge doseringen zijn. L-Arginine, wat sommigen hier nemen, moet dacht ik wel cycled genomen worden (dus met on/off periodes).
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2004, 23:16   #5
Jack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 167
selenium en zink zou ik niet altijd elke dag slikken, ik slik het om de dag, te veel is hier namelijk niet goed van.
__________________
"Humor is all it takes"

suffers from itchy and scratchy discease....

Multivit
af en toe B-complex (b3,b5,b6,b2,b1,foliumzuur,b12)
1,25mg finasteride proscar 23-2-04
Jack is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2004, 23:21   #6
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Originally posted by Jack
selenium en zink zou ik niet altijd elke dag slikken, ik slik het om de dag, te veel is hier namelijk niet goed van.
Het komt volgens mij normaal gesproken in de voeding voor en zit ook in een normale multivitamine. Hoeveel niet goed is, is daarom denk ik vooral afhankelijk van de dosering per dag ipv de frequentie.
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2004, 10:28   #7
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
Beter eet je een evenwichtige voeding...Je lichaam bepaalt zelf welke vitamines je nodig hebt en zet het eten om in vitamines..Rcentelijk onderzoek in de krant weet uit dat onze groentes super gezond zijn!

En Je had het over : Slechts a d e en k..

Voeg daar vitamine B en C daar ook maar aan toe. Langdurig te hoge doseringen C kan leiden tot diarree en misselijkheid, maar ook tot nierstenen en jicht. Ook doet zeer grote doses C het cholesterol gehalte in het bloed stijgen, waardoor er een grotere kans is op het ontstaan van hartklachten
Vitamine B moet je zelf maar lezen:
http://www.natuurlijkerwijs.com/vita...htm#vitamine_c

"Slechts" Zijn dan alle vitamines toch?

Daarom eet ik liever groetes, wel afwisselend. Mijn lichaam zet wel om wat hij nodig heeft
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2004, 18:05   #8
wboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2002
Berichten: 153
Ben ik het niet helemaal mee eens,zeker wat vitamine c betreft niet.In de orthomoleculaire geneeskunde wordt altijd gewerkt met vitamines in hoge doseringen.Huidige advies van vitamine c staat op 3000 mg per dag.Maar ik wil dus zeggen dat een multi in ieder geval geen kwaad kan.
wboy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2004, 19:34   #9
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Voldoende vitaminen binnen krijgen begint inderdaad bij een goede voeding. Maar je lichaam kan niet zomaar zelf bepaalde vitamines aanmaken zonder dat deze in de voeding zitten, wat sommige zoogdieren weer wel konden dacht ik.

Bijna van alles waarvan je teveel inneemt kunnen problemen onstaan. Ook van o.a. vit C. De vraag is wat is "teveel"... daar geeft natuurlijkerwijs.com geen antwoord op en geen referenties.
Meer info:
http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/contentnuts.html
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2004, 09:53   #10
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
Thanx voor de url
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2005, 09:43   #11
vangorp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 2
voeding/vitaMINES

Beste Axel

Ik weet niet waar je woont maar zoek via de site MBOG.nl naar een orthomoleculair therapeut in jouw woonplaats hij of zij kan je alles vertellen over voeding , vitamines, mineralen en voedingssupplementen.
succes
Winny
vangorp is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2005, 19:40   #12
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Waarschuwing, wat wel kwaad kan voor ROKERS:
is beta-caroteen.
Vitamine C inname is dus wel goed voor rokers, maar beta-caroteen bevorderd de kansen op kanker.
lanne is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.