Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 juni 2004, 16:15   #1
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Wat is erger: inhammen of kale kruin?

Wat vinden jullie erger? Inhammen of een kale/kalende kruin? Persoonlijk vind ik een kale/kalende kruin erger. Inhammen minder of eigenlijk helemaal niet. Als je verder gewoon een volle bos hebt met dus alleen inhammen vind ik het zelfs nog wel wat hebben. Het heeft toch iets karakteristieks; een uiting van wijsheid.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 16:28   #2
ralluf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Berichten: 161
Ik begin inhammen te krijgen en ik vind er eigenlijk niets karakteristieks aan haha, maarja das natuurlijk persoonlijk. Ik zou het liever op de kruin hebben, maar ik heb de pech dat het overal op mijn hoofd gelijktijdig dunner aan het worden is.
ralluf is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 17:53   #3
Dead simple
HaarWeb lid
 
Dead simple's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2004
Locatie: Lv-426
Berichten: 34
Kruin is in mijn ogen erger.
__________________
huidige status: NW 3,2 Rahhhh!!!
finasteride sinds 1-4-04
geen bijwerking, wel jeuk/vettige hoofdhuid
update: en het haar valt weer even sterk uit als vanouds
Dead simple is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 17:54   #4
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
'k Denk ook kruin...
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 18:25   #5
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
INHAMMEN vind ik veel erger.

Ten eerste is dat waar iedereen tegen aankijkt als je met iemand praat. Het valt dus véél meer op. Je kruin kun je langere tijd en beter verbergen. Je kunt produkten zoals Toppik er ook veel effectiever op gebruiken. Verder blijkt dat middelen zoals Finasteride vooral werken op de kruin, en vrijwel niet op de inhammen. En als je kaalheid ver gevorderd is kun je je kop scheren zodat het veel minder opvalt als alleen je kruin kalend is, als je inhammen kaal worden en je scheert, zullen mensen nog steeds zien dat je inhammen hebt.

Maw, als je op kruin kaalt, valt het veel, veel minder op.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 18:49   #6
SjonKanon
Shut up, you fool!
 
SjonKanon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Den Haag
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
INHAMMEN vind ik veel erger.

Ten eerste is dat waar iedereen tegen aankijkt als je met iemand praat. Het valt dus véél meer op. Je kruin kun je langere tijd en beter verbergen. Je kunt produkten zoals Toppik er ook veel effectiever op gebruiken. Verder blijkt dat middelen zoals Finasteride vooral werken op de kruin, en vrijwel niet op de inhammen. En als je kaalheid ver gevorderd is kun je je kop scheren zodat het veel minder opvalt als alleen je kruin kalend is, als je inhammen kaal worden en je scheert, zullen mensen nog steeds zien dat je inhammen hebt.

Maw, als je op kruin kaalt, valt het veel, veel minder op.
Dat het erg opvalt als je met iemand praat is niet altijd zo, met betrekking tot de uitstraling waar we het al over hebben gehad in andere threads. Ons kalende mannen valt het meteen op wanneer iemand kaal wordt/is, maar mensen die zich er niet mee bezig houden valt het niet op, tenminste wanneer de kalende/kale persoon het niet constant probeert te verbergen of zich er heel erg druk om maakt.
Maar laten we zeggen dat het opvalt. Je maakt een praatje met iemand en diegene denkt van hee kijk hij heeft inhammen. Je praat verder en het verdwijnt uit de gedachten van die persoon (als je een beetje een leuk gesprek hebt). Het gesprek eindigt je draait je om en loopt weg. De persoon herinnert zich een beeld van jou in zijn geheel en het leuke gesprek.
Nu in het geval van de kalende kruin. Je praat met iemand en diegene denkt niet van hee hij is kalende/kaal. Het gesprek eindigt en je draait je om en loopt weg. Dan ineens ziet die persoon een kale kruin. Dat beeld zal hem langer bij blijven, dan de kale inhammen die hij de hele tijd zag maar langzaam vergeten is door het gesprek. Ook al draai je je hoofd alleen maar tijdens een gesprek dan valt de kale kruin al op. En tijdens een gesprek de hele tijd je gezicht naar die persoon toe houden gaat er heel raar uit zien op een gegeven moment.

Het is allebei niet fijn, maar ik denk dat inhammen iets minder onplezierig zijn. Als je in de spiegel kijkt zie je ook het beeld wat andere mensen zien. Met een kale kruin niet.
__________________
Status
19 jaar, NW 2

Regime
sinds 06-06-2004 Weleda Rozemarijn Shampoo
sinds 04-05-2004 Biegist (Kruidvat)
sinds 04-05-2004 Rooscure shampoo
sinds 11-04-2004 1 mg finasteride (Propecia)
sinds zomer 2003 Dagravit Totaal 30 Multivitaminen

Laatst gewijzigd door SjonKanon; 16 juni 2004 om 18:52
SjonKanon is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 19:03   #7
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SjonKanon
Nu in het geval van de kalende kruin. Je praat met iemand en diegene denkt niet van hee hij is kalende/kaal. Het gesprek eindigt en je draait je om en loopt weg. Dan ineens ziet die persoon een kale kruin. Dat beeld zal hem langer bij blijven, dan de kale inhammen die hij de hele tijd zag maar langzaam vergeten is door het gesprek.
Hahaha, en als je je nou eens niet omdraait?? 'K bedoel wij kalenden zijn daar erg bedreven in (laat ik het woord 'profs' maar ff zeggen) Ook in een winkel ontwijken we moeiteloos iedere lichtspot, die met een dikke bundel halogeenverlichting naar beneden schijnt.

En tja, welk beeld iemand nou langer na zal blijven... 't is maar net wie er als eerste wegloopt, dussssss altijd wachten tot de dame(s) is/zijn vertrokken (is wel zo galant )
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 19:53   #8
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Nee maar wat SjonKanon zegt klopt wel mijns inziens. Denk je nu werkelijk dat iedereen expliciet op iedereen let wat betreft mogelijke kaalheid? Wat SjonKanon zegt is juist, het zijn voornamelijk de kalende heren die er zelf mee zitten (wij dus) die constant naar andere heren kijken om AGA te ontdekken. En ook wat SjonKanon zegt maakt het wel degelijk uit hoe je er zelf mee omgaat. Als je de constante tijd loopt te mekkeren over ja haaruitval en er alles aan doet om het te verbergen en daarmee je onzekerheid erover toont (een opvallende HT bijvoorbeeld), dan creëer je daarmee een indruk; namelijk dat je onzeker bent en dat is nu precies het probleem. Als jij een leuk gesprek voert met een dame bijvoorbeeld, zal dat hetgene zijn waar die dame een oordeel over velt en niet of je eventueel wel of geen haar hebt.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 20:16   #9
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Als jij een leuk gesprek voert met een dame bijvoorbeeld, zal dat hetgene zijn waar die dame een oordeel over velt en niet of je eventueel wel of geen haar hebt.
Tja, moet je wel een leuk gesprek kunnen voeren, ik bedoel je bent onzeker en dat vreet ook behoorlijk aan je. Ik heb er zelf (gelukkig) niet zo`n problemen mee. Maar ja, `t is toch iets om over na te denken.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 23:12   #10
SjonKanon
Shut up, you fool!
 
SjonKanon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Den Haag
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas
Hahaha, en als je je nou eens niet omdraait?? 'K bedoel wij kalenden zijn daar erg bedreven in (laat ik het woord 'profs' maar ff zeggen) Ook in een winkel ontwijken we moeiteloos iedere lichtspot, die met een dikke bundel halogeenverlichting naar beneden schijnt.

En tja, welk beeld iemand nou langer na zal blijven... 't is maar net wie er als eerste wegloopt, dussssss altijd wachten tot de dame(s) is/zijn vertrokken (is wel zo galant )
Hehe probeer maar eens wanneer je met een meisje bent te zorgen dat ze niet je kruin te zien krijgt. Dat is onmogelijk. Vanaf de zijkant is die al zichtbaar. Tijdens een kort gesprek zou je het zo kunnen oplossen zoals je zegt, maar als je langer met haar praat of als je een date hebt en indruk wil maken dan lukt dat je niet. Ze zal je alleen maar een stijve hark vinden als je je gezicht steeds 1 kant op houdt.

Citaat:
Tja, moet je wel een leuk gesprek kunnen voeren, ik bedoel je bent onzeker en dat vreet ook behoorlijk aan je. Ik heb er zelf (gelukkig) niet zo`n problemen mee. Maar ja, `t is toch iets om over na te denken.
En daarom is het zo belangrijk om je kaalheid te accepteren en niet proberen te verbergen.
__________________
Status
19 jaar, NW 2

Regime
sinds 06-06-2004 Weleda Rozemarijn Shampoo
sinds 04-05-2004 Biegist (Kruidvat)
sinds 04-05-2004 Rooscure shampoo
sinds 11-04-2004 1 mg finasteride (Propecia)
sinds zomer 2003 Dagravit Totaal 30 Multivitaminen
SjonKanon is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 23:17   #11
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SjonKanon
Hehe probeer maar eens wanneer je met een meisje bent te zorgen dat ze niet je kruin te zien krijgt. Dat is onmogelijk. Vanaf de zijkant is die al zichtbaar. Tijdens een kort gesprek zou je het zo kunnen oplossen zoals je zegt, maar als je langer met haar praat of als je een date hebt en indruk wil maken dan lukt dat je niet. Ze zal je alleen maar een stijve hark vinden als je je gezicht steeds 1 kant op houdt.
Tja, misschien dacht ik teveel aan mezelf, ben nl. iets boven de 2 meter. Dus dan maakt een kalende kruin niet zoveel uit, ze zien het toch niet zo gauw.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 23:18   #12
SjonKanon
Shut up, you fool!
 
SjonKanon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Den Haag
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Nee maar wat SjonKanon zegt klopt wel mijns inziens. Denk je nu werkelijk dat iedereen expliciet op iedereen let wat betreft mogelijke kaalheid? Wat SjonKanon zegt is juist, het zijn voornamelijk de kalende heren die er zelf mee zitten (wij dus) die constant naar andere heren kijken om AGA te ontdekken.
Nu sinds een half jaar ben ik met mijn beginnende kaalheid bezig en sindsdien let ik echt op het haar van mannen. Vroeger lette ik er echt nooit op. Als ik in een winkel een man zie die kalend is, denk ik: lotgenoot. Als ik zoals vandaag Ramon Sluiter zie op tv, denk ik: tering je mag echt blij zijn dat je zulk mooi haar hebt. Het is echt net alsof je (jij of je ouders) een nieuwe auto hebt. Ineens zie je die auto heel veel rijden op de weg, terwijl die er eerst ook al reden maar die vielen je niet op. Alleen is dit niet zo plezierig als een nieuwe auto .
__________________
Status
19 jaar, NW 2

Regime
sinds 06-06-2004 Weleda Rozemarijn Shampoo
sinds 04-05-2004 Biegist (Kruidvat)
sinds 04-05-2004 Rooscure shampoo
sinds 11-04-2004 1 mg finasteride (Propecia)
sinds zomer 2003 Dagravit Totaal 30 Multivitaminen
SjonKanon is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2004, 23:06   #13
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Ik vind de kruin het ergste... je wordt meteen zo 'kloosterbroeder', he. Van mijn inhammen heb ik me lang niets aangetrokken... maar nu ze naar elkaar toe beginnen te groeien ben ik DEPRESSIEF
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2004, 23:53   #14
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
ik vind het allebei even afschuwelijk en klote en kut en walgelijk.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2004, 23:56   #15
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
hehehe... right on brother ! Testify, testify !

(maar eens lachen of ik schiet nog totaal in een verkrampte hyperventilatie )
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kale kruin en inhammen andere oorzaak? kaledildo20 AGA - Algemeen 0 3 januari 2008 23:31
Mijn inhammen worden steeds erger! tegelzetter AGA - Algemeen 2 14 november 2007 19:50
Wat is het beste middel voor de inhammen (frontaal)? Emanuel1986 Medicijnen/haargroeimiddelen 62 30 september 2007 22:29
26er met beginnende kruin en inhammen zoekt oplossing. Lainke Medicijnen/haargroeimiddelen 5 10 oktober 2006 23:51
Artikel: De kale waarheid Webmaster Mededelingen 0 30 juni 2003 13:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.