Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 augustus 2004, 21:12   #1
Patriesje
Patriesje
 
Patriesje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2004
Locatie: Veenendaal
Berichten: 41
Exclamation ik ook... :(

Hoi Allemaal.!

Ik zit nou al een paar dagen hier te kijken, en zet mezelf er nou echt toe aan om mijn verhaal ook hier neer te zetten.

Vorig jaar oktober ontdekte m'n vriend achter op m'n hoofd een kale plek...ik vond het toen niet veel bijzonders en heb er niets aan gedaan, dacht dat het vanzelf wel weer over zou gaan.
Begin dit jaar vertelde mijn zusje dat er bovenop mijn hoofd nog een zat...toen begon ik me een beetje zorgen te maken en na een grondige check bleken er wel wat meer te zitten.
Ik ben naar m'n dokter gegaan en die heeft me direkt doorgestuurd naar de huidarts.
Daar loop ik nou een half jaar (ben er 2 x geweest) en op dit moment heb ik weinig haar nog achter op mijn hoofd (gelukkig heb ik lang haar dat het er iets overheen valt) en boven op mijn kruin begint het ook aardig te kalen.
M'n haar is dan ook zeer uitgedunt.
De laatste paar x dat ik gedouched heb voelde ik me echt verdrietig..het putje liep niet meer door, door alle haren die er bovenop lagen..Dit heb ik nog nooit gehad!!!
Ik voel me echt heel onzeker en ben echt bang dat ik een x helemaal kaal wordt op m'n hoofd (dat is de enige plek).

Gelukkig heb ik mijn vriend waar ik mee kan praten en ik had ook nooit verwacht dat zoveel anderen dit ook zouden hebben..
Maar toch zit ik niet lekker in m'n vel.
Maandagochtend heb ik weer een afspraak met de huidarts..heeft iemand tips voor me waar ik het met haar over kan hebben? Middelen die aardig resultaat boeken?
Alvast hardstikke bedankt!


Groetjes Patries
Patriesje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2004, 11:07   #2
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
Hoi Patriesje,

Echte tips waar je het over kan hebben weet ik niet, ik heb enkele middeltjes geprobeert, maar bij mij was er geen resultaat, en nu ben ik helemaal kaal... ...

Maar misschien helpen zulke middeltjes bij jou wel...

groetjes en héél véél sterkte...
als je eens wil babbelen op msn, je mag me altijd toevoegen of eens een mailtje sturen montecchi89@hotmail.com

Tinny -xxx-
tinny is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2004, 11:12   #3
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Hoi Patriesje,

Naar voor je, dat je het ook hebt .
Ik smeer zelf nu 2,5 maand Locoid-lotion (met corticosteroiden, een bijnierschorshormoon) en op mijn eerste plek (die ik dus al 2,5 maand 2* per dag insmeer) groeit pluis en sinds kort ook een beetje "echt" haar! (aan de randen).

Ik heb 1,5 week geleden ook corticosteroide-injecties gehad in de nieuwe plekken, ik zie nu nog geen resultaat, maar ik houd jullie op de hoogte.

't is natuurlijk allemaal mosterd na de maaltijd, ze kunnen alleen de groei stimuleren NADAT het uitgevallen is.....en dat doet het bij mij helaas nog steeds

groetjes en sterkte,
Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2004, 20:55   #4
Patriesje
Patriesje
 
Patriesje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2004
Locatie: Veenendaal
Berichten: 41
Post

Hoi!

Hardtstikke bedankt voor jullie reacties!
Ik had niet verwacht dat er al zo snel op gereageerd zou worden..!
Appart dat er zoveel verschillende middelen tegen gebruikt worden,...maar zoals ik lees zijn er alleen maar middelen die remmen...niet die echt het effect hebben dat alles terugkomt..
Ik heb nou in iedergeval wat dingen gelezen die het proberen waard zijn..en die ik voor kan leggen bij m'n huidarts.

Tinny, wat balen zeg dat je nou helemaal kaal bent... Helpt helemaal niets dan bij jou? Ik zal je zometeen even toevoegen op msn, vind het toch wel fijn met "lotgenootjes" te praten... (in m'n omgeving heeft trouwens niemand dit...niet dat ik weet) ...

AE3...ben zeer benieuwd of dat spuiten helpt...is dat geen super naar gevoel?

de naam Boersma ben ik wel vaker tegengekomen hierzo...is dat een persoon die zoveel doet op dit front? En ook resultaten boekt???

Thnx he!

Groetjes Patries
Patriesje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2004, 22:22   #5
Marit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Locatie: brabant
Berichten: 117
Heb wel eens ergens gelezen dat AA een vorm van afstoting van je eigen haar is. Dus je kunt wel met allerlei middeltjes haargroei proberen op te wekken; het is altijd maar tijdelijk resultaat. Dus elke keer hoop krijgen en daarna weer flink balen. Ik moet zeggen dat ik me er vele malen beter bij ben gaan voelen toen ik 't eenmaal accepteerde en mij concentreerde op goede niet van echt te onderscheiden haarwerken.
Marit is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2004, 23:11   #6
Patriesje
Patriesje
 
Patriesje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2004
Locatie: Veenendaal
Berichten: 41
Exclamation

is er dan echt helemaal niets waardoor je gewoon je eigen haargroei terugkrijgt??
tjee.....
elk middel heeft toch verschillende uitwerkingen bij verschillende personen?
Hoe groot is de kans dat je je haar volledig terugkrijgt als je het eenmaal hebt???

hoe zit dat met haarwerkjes?
Ik ben ben op m'n achterhoofd (tot zeker op de hoogte van de helft van m'n oren) bijna helemaal kaal nou...kan daar dan wel een haarwerkje ingezet worden???
Patriesje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2004, 01:53   #7
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
stuur eens een PM naar Cloud, zij zit ook op dit forum en heeft wel goede resultaten, enne die Boersma staat algemeen bekend als kerel die alleen op je centen uit is.

maar probeer Cloud maar eens uit te horen, succes!
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2004, 08:40   #8
Marit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Locatie: brabant
Berichten: 117
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriesje
is er dan echt helemaal niets waardoor je gewoon je eigen haargroei terugkrijgt??
tjee.....
elk middel heeft toch verschillende uitwerkingen bij verschillende personen?
Hoe groot is de kans dat je je haar volledig terugkrijgt als je het eenmaal hebt???
Ik heb 't ook enkele keren volledig teruggekregen, maar uiteindelijk viel 't altijd weer terug uit, met alle frustratie en verdriet van dien. Soms bleef 't zelfs wel een heel jaar terug en dacht ik dat ik écht ervan af was...

Citaat:
hoe zit dat met haarwerkjes?
Ik ben ben op m'n achterhoofd (tot zeker op de hoogte van de helft van m'n oren) bijna helemaal kaal nou...kan daar dan wel een haarwerkje ingezet worden???
Zou ik zeker niet doen; heb je een haarwerkje op maat van je huidige kale plek dan zou het over een maand ofzo al niet meer voldoen. Beter een volledig haarwerk kiezen.
Marit is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2004, 22:07   #9
Patriesje
Patriesje
 
Patriesje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2004
Locatie: Veenendaal
Berichten: 41
Arrow

Hoi!

Maar weer eens bedankt voor jullie tips
Ik zal cloud zo wel even een PM sturen...en dan zie ik morgen wel of ze daar op heeft gereageerd...want moet morgen al naar de huidarts.

Ik zal me ook wel eens even gaan verdiepen in haarwerkjes... Lijkt me wel heel fijn als het niet zo opvalt dat ik veel kale plekken heb ...

Wel balen zeg..dat het altijd weer terug kan komen als je eenmaal je haar weer terughebt...dat lijkt me echt goed balen!
Maargoed...ik zal morgen wel ff een update doen wat ik heb gekregen van de huidarts

Groetjes Patries
Patriesje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2004, 22:25   #10
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Hoi Patriesje,

Volgens de nu geldende literatuur (en volgens mijn dermatoloog ook trouwens), groeit in ruwweg 80% van de gevallen het haar geheel weer terug. Het kan dus wel! Ik denk dat die geluksvogels dit forum ook niet halen .

Je geeft aan dat niemand in je omgeving dit heeft....toen ik voorzichtig eens wat mensen over mijn plekken ging vertellen, ontdekte ik dat het toch wel voorkomt...ik denk dat mensen het moeilijk vinden erover te praten (vind ik ook hoor ). Het zou eens wat bespreekbaarder moeten zijn, zou wel makkelijker zijn!

groetjes Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2004, 22:25   #11
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Owja: succes morgen bij je dermatoloog!!!!

gr. Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2004, 13:14   #12
Patriesje
Patriesje
 
Patriesje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2004
Locatie: Veenendaal
Berichten: 41
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AE3
Hoi Patriesje,

Je geeft aan dat niemand in je omgeving dit heeft....toen ik voorzichtig eens wat mensen over mijn plekken ging vertellen, ontdekte ik dat het toch wel voorkomt...ik denk dat mensen het moeilijk vinden erover te praten (vind ik ook hoor ). Het zou eens wat bespreekbaarder moeten zijn, zou wel makkelijker zijn!

groetjes Annemarie
Hoi!

Ik heb vanmiddag inderdaad gehoord dat een collega'tje van me dit ook heeft gehad...alleen zij heeft het in een vorm dat de plekken ong. 1x in de 2 jaar terugkomen, en vervolgens naar een paar maanden weer verdwijnen...

Ben vannochtend naar de dermatologe geweest.. en ben gestart met een Diphencyprone behandeling...Het schijnt niet zo fijn te zijn volgens haar...maar het is maar weer het proberen waard.
Hebben er hier meerdere deze behandeling gehad?
Volgens het briefje wat ik hier voor me heb liggen moet deze behandeling bij 60 tot 75% een positieve uitwerking hebben..dus ik ben zeer benieuwd...

Weet iemand waar je in de buurt van Arnhem goede haarwerkjes kan halen???

*Liejvurd* veel succes met je nieuwe haarwerkje he!!!

Groetjes,
Patries
Patriesje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2004, 18:50   #13
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *Liejvurd*
Hoi,

Ik vind het eigenlijk een beetje naief om te zeggen dat Boersma alleen op geld uit is. Ik vind het wel een betrouwbaar uitziende man en ookal prijst hij z'n eigen producten aan, by sommigen helpen ze wel! En daar gaat het toch om? Die man doet goed zijn werk, weet er veel over[meer dan ik, iig] en kan beter inschatten wat voor medicijn je moet nemen dan jijzelf kunt.
Ik loop ook by Boersma en ookal helpen de medicijnen niet, dat ligt niet aan die man, dat zit dan gewoon in je genen.
Waarom is Boersma op zijn minst dubieus.
-Hij is geen dermatoloog bij een onafhankelijke instelling.
-Hij verdient zijn geld met de consulten en de medicijnen die hij geeft.
-hij schrijft het middel amenixil voor, waarvan onomstotelijk is bewezen dat het totaal niet werkt.
-Hij wil mensen te vaak op (dure) consults hebben
-hij gaat niet in op kritische vragen
-Hij luistert niet goed naar zijn clienten.

Dit is een opsomming van een grote lijst klachten over deze man, allemaal terug te vinden op haarweb. Hij zal ook heus wel goed werk afleveren, maar hij heeft simpelweg te veel belang bij de verkoop van zijn producten om mensen volledig onbevooroordeeld te kunnen behandelen.
Daarnaast kan iemand er nog zo betrouwbaar uitzien, het is natuurlijk naief om te denken dat hij ook betrouwbaar is.

Al met al is door goed het forum door te lezen veel meer kennis over je probleem op te doen dan Dr Boersma heeft. Dat is een harde waarheid maar dat is tegenwoordig gemeengoed inzake specifieke medische problemen. Dermatologen zijn toch veel algemener opgeleid en zitten niet zo bovenop de ontwikkelingen als de mensen op dit forum.

Maar goed, het is een keuze die je zelf maakt, maar noem mij niet naief, ik kom beslagen ten ijs en ik verklaar mensen niet zomaar tot geldwolf.

Hopende je hiermee voldoende geinformeerd te hebben

groeten Pizzacat
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2004, 20:25   #14
Patriesje
Patriesje
 
Patriesje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2004
Locatie: Veenendaal
Berichten: 41
Post

Hoi!

Thx Pizzacat...
Ik was zowiezo al wel van plan eerst alle opties van mijn huidige dermatoloog te doorlopen...
Ik ben namelijk ook helaas nog niet in staat om een dure particuliere arts te betalen...
Ben vandaag ook begonnen met Immuuntherapie..dus maar eens zien of dat een beetje helpt.
In iedergeval heel erg bedankt voor je opsomming...en voor je goede raad maar eens dit forum helemaal door te spitten en in m'n koppie te printen.
Ik denk dat dat me al een stukje verder kan helpen

Ik ben in iedergeval al heel blij dat ik dit forum heb gevonden, het doet me goed met mensen te praten die zeg maar in het zelfde schuitje zitten en m''n gevoelens over dit onderwerp te delen met mensen die het echt begrijpen!!

Groetjes Patries
Patriesje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2004, 21:40   #15
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Ik snap het ook wel hoor, maar mensen zijn snel onder de indruk/geintimideerd door een arts. Dat staat kritisch vragen stellen in de weg, je mag een arts best om tekst en uitleg vragen, sterker nog, dat is hij verplicht. Dus blijf gewoon bij Boersma, maar hou je hoofd erbij en wees niet bang om door te vragen. Het is jou lichaam en daar moet je zuinig op zijn.

Groetjes Pizza Cat
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.