Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Camouflage

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 februari 2005, 15:12   #1
scorpio5
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2005
Berichten: 7
Pruiken en hoofdbedekking

Hallo iedereen,
Ik zoek eigenlijk al een hele tijd een adres waar je degelijke hoofdbedekkingen kunt bekomen (met of zonder pruik). Mijn moeder maakt nu al een tijdje zelf tulbands voor mij, maar ik raak daar zo op uitgekeken en het model is ook niet ideaal. Het is trouwens heel moeilijk om gepaste stoffen daarvoor te vinden (persoonlijk hou ik het meest van licht rekkend fluweel). Naar buiten toe draag ik altijd mijn pruik en tijdens de koude of als het iets wind is, een muts.

Verder zit ik met een torenhoog probleem als ik wil buitengaan bij winderig weer. Fietsen is al moeilijk, en van de bromfiets spreek ik niet. Nu ze bij ons hier in België de helm verplichten (waar ik eigenlijk niets op tegen heb!), vind ik het helemaal onmogelijk om nog met de bromfiets te gaan winkelen. Stel je voor, je plaatst je bromfiets voor een winkel of een supermarkt waar drommen mensen zijn en daar moet je je helm afzetten. Met een beetje geluk is je pruik blijven zitten, maar je hebt toch minstens een spiegel - en wat privacy -nodig om alles wat bij te kammen. Iemand tips met hoofdbedekkingen ?
Thanks.
scorpio5 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2005, 15:31   #2
Monique1
HaarWeb lid
 
Monique1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 januari 2005
Berichten: 6
Hallo,

Ik heb pas sinds kort AA. Ik heb op internet gezocht, maar twijfel erg of dat wel wat is.
http://www.wigs.net/bevjohn.html

Ik ben zelf bruin dus ik vind de pruiken wel mooi, maar ze zijn zo goedkoop. Ik heb hier veel hogere prijzen gezien. Wat ben je normaal kwijt voor een pruik?
Is het bestellen van een pruik een optie of moet je het echt gaan uitzoeken.

Sorry Scorpio, geen antwoord op je vraag.


Monique
Monique1 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2005, 21:22   #3
Duckie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2002
Locatie: overijssel
Berichten: 29
Hoi Scorpio,

Ik kijk altijd bij de mutsjes, petjes, en dergelijke, gewoon tijdens het winkelen, en soms is er wel wat leuks bij.
Zelf houd ik ook niet van dikke stof of wol, dat is al gauw te warm.
Die helm is inderdaad een probleem, als je hem op staat af moet doen.
Als ik op de fiets weg ga, en als het dan waait, doe ik een haarband om, die je ook om doet bij kou, blijven je oren warm. Voor mij houdt de band de haren van mn puik mooi in het gareel.
Ik heb er een gemaakt van dunne rekbare stof, en die doe ik ook wel om als het niet koud is.

En Monique, die pruiken zijn volgens mij ook niet duur, maar je kunt ze niet terug sturen als het niet past, of als de kleur je toch niet zo mooi staat, als ik het goed gelezen heb. Dus het is wel een grote gok, lijkt mij.
Vanaf een foto kun je ook niet zien of het een dikke bos haar, is of een wat dunner model. Ik houd niet van die dikke bossen, vind ik ( bij mij) onnatuurlijk.
In een winkel kun je ze wel passen,en andere kleuren en modellen proberen en wat ook belangrijk is, ze kunnen de pruik ietsje kleiner maken of als het moet ietsje ruimer.
Als je via de huisarts gaat, krijg je een groot gedeelte van de verzekering.

Groetjes Duckie
__________________
Duckie
Duckie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2005, 20:09   #4
jackie
HaarWeb lid
 
jackie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Locatie: noord brabant
Berichten: 47
Ik heb ooit noodgedwongen een keer de scooter meegenomen. (manlief had de auto nodig)
Eigenlijk was het wel lachen, gieren en brullen. Ik zet dus netjes mijn helm op mijn hoofd, maar toen zag ik dus niks meer. Nog getracht om het toch goed te krijgen, maar een helm en een pruik is een erg lastige combinatie
Ik heb toen maar de pruik in een tas gedaan en de helm opgezet. Ik moest gelukkig naar mijn vriendin en kon de helm gewoon zo afzetten en de andere helm (pruik) daar weer opzetten. Maar onderweg zat ik te bedenken, je zult toch een ongeluk krijgen en ze halen de helm van je hoofd. Mensen denken misschien dan wel dat je gescalpeerd bent of zo. Lijkt me wel even schrikken. Ik vraag trouwens altijd aan mijn man als ik onverwachts snachts ziek word (heb nl ook nog suikerziekte) of ie me dan wel eerst wil fatsoeneren!!! voordat ze me in een ambulance schuiven.

Ik bestel trouwens mijn pruik bij peels haarmode(http://www.peelshaarmode.nl/
Allerhande modellen hebben ze hier en de service is perfect. Zij verzorgen alles van A tot Z.

groetjes Jackie
jackie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2005, 17:00   #5
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Plakkuh!!!!!

Dag dames,

Hier spreekt een motorrijdster die kennis heeft gemaakt met ' het plakken'.
En ja ook bij Peels hebben ze tape, dat hebben ze bij iedere goede haarzaak!
Er zijn verschillende sterktes en je plakt hem vast, oefent thuis een keer en er gaat een wereld voor je open!!

Ik moet alleen eerlijk bekennen; soms plak ik, als ik ga rijden met mensen die het niet weten, maar als ik naar vrienden ga die het weten doe ik hem in een rugzak om hem te sparen.
Overmatig veel op en afzetten komt helaas niet ten goede aan het tegengaan van de slijtage van je pruik

Owja als ik hem dan in mijn rugzak doe, doe ik een lekker bufke op. Zitten geen naden enzo in, en is niet zo koud als alleen zo'n 'kouwe pot' op je kop!

suc6 dames en gassen maar!!!

grtz Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2005, 17:04   #6
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
nog iets..

Owja nog iets.. ik proefde eigenlijk een soort van schaamte, dat jullie liever niet over de drempel gaan bij een goede haarzaak en liever postorder doen.
Het kan, het kan, maar misschien is het handiger om toch voet over de drempel te zetten, goed advies te krijgen, het e.e.a. te kunnen passen. Als je weet welke je daarna wilt, kun je hem gewoon (cheaper) via internet bestellen.
(bespaart uiteindelijk na een aantal postordermiskopen meer geld als je de postordermiskopen kunt voorkomen).

Haarwerkzaken aangesloten bij het Gilde is geen garantie voor de prijs. Dezelfde coupe kan bij A veel duurder zijn dan bij B.

En ik loop er ook niet mee te koop, maar er zijn zoveel mensen die aan zo'n oplossing moeten. Die mensen verdienen er hun brood mee en zullen echt niet gek opkijken als je voor zo'n oplossing komt. En je kunt er niets aan doen, waarom zouden we ons moeten schamen?

grtz Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2005, 23:45   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Smile alternatiefje

Hallo Scorpio,

Ik maak heel veel kleding zelf en maak er dan meteen van dezelfde stof een soort sjaal bij, waarmee je veel variaties kunt maken. Als stof neem ik altijd dunne jersey die aan beide kanten dezelfde kleur of hetzelfde patroon heeft, omdat jersey rekbaar is en niet rafelt, dus nauwelijks afgewerkt hoeft te worden. Leg 2 stukken stof van 20-25 cm breed en 80-100 cm lang op elkaar en naai 't gedeeltelijk op elkaar, zoals op onderstaande tekening. Dit basis-idee zet je op je hoofd en knoopt de uiteinden achter in je nek. De naad middenvoor kun je ietsje laten rimpelen en de uiteinden kun je los laten wapperen of als een tulband eromheen knopen. Ik heb er altijd en overal bewondering mee geoogst. Het effekt is grotendeels afhankelijk van het materiaal, want als je b.v. bloemetjesstof neemt, ziet dat er natuurlijk heel anders uit dan b.v. zwart fluweel met een sieraad middenvoor er op gespeld. Juist omdat het één geheel vormt met mijn bloes, jurk of tuniek, kan ik 't in de kroeg, het theater of waar dan ook, gewoon op m'n hoofd laten en hoef ik het dus niet bij de garderobe af te doen. Ik hoop dat dit schetsje duidelijk genoeg is:
Succes!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg sjaal-tulband.jpg‎ (3,3 KB, 94x gelezen)

Laatst gewijzigd door Hanna; 5 maart 2005 om 13:56
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2005, 23:37   #8
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
je op je hoofd en knoopt de uiteinden achter in je nek. De naad middenvoor kun je ietsje laten rimpelen en de uiteinden kun je los laten wapperen of als een tulband eromheen knopen. Ik heb er altijd en overal bewondering mee geoogst. Het effekt is grotendeels afhankelijk van het materiaal,
Hihi, 'k heb pech met me ogen, is juist zo interessant.


My rolleyes zijn wa minder dus ist wa vetter
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2005, 00:37   #9
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Hallo dames hier,

[QUOTE=Annelies] Hier spreekt een motorrijdster die kennis heeft gemaakt met ' het plakken'.
En ja ook bij Peels hebben ze tape, dat hebben ze bij iedere goede haarzaak!
Er zijn verschillende sterktes en je plakt hem vast, oefent thuis een keer en er gaat een wereld voor je open!!
Annelies ook hello,

Ben ook geginnen tapen enkele weken geleden en als ik eerder geweten had dat het zo vast zou zitten..en ook, je haarwerk (shynt- of echt) het staat gewoon beter op je hoofd.
'K kan het alleen maar beamen der gaat een wereld voor je open !!
Ben nu zelfs beetje kwaad op mezelf ben ik nu voor zo'n stom rolleke plakband zoveel jaren zooooooooo ongelukkig geweest !!

Owja als ik hem dan in mijn rugzak doe, doe ik een lekker bufke op. Zitten geen naden enzo in, en is niet zo koud als alleen zo'n 'kouwe pot' op je kop!Hihi, wat dom van mij 'k had nog niet gehoord van bufkes en wat je der mee kunt, gewoon praktisch. Hé Annelies?

Hopelijk werkt mijn link. Is nog maar de 2e keer dat ik het doe. Je moet normaal wel 'quick time' hebben. Hopelijk sukses.. -Lu-

Laatst gewijzigd door 4roluca; 13 februari 2005 om 01:23
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2005, 17:59   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo 4roluca,

Heb jij misschien de resolutie op 1024x768 staan? Verander dat dan in 800x600 of koop een goedkoop leesbrilletje van 1 of 2 euro.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2005, 10:57   #11
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hey Hanna,

4Roluca heeft problemen met haar ogen, ze ziet erg slecht.
Schermresolutie en leesbril werken bij haar niet (zie andere thread)


Enne 4Roluca,
Was mijn tape nog aangekomen?

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2005, 15:57   #12
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
Hallo 4roluca,

Heb jij misschien de resolutie op 1024x768 staan? Verander dat dan in 800x600 of koop een goedkoop leesbrilletje van 1 of 2 euro.
Hihi, beste Hana, heb een duure leesbril hoor, maar nooit kunnen mijn ogen als zodanig aangepast worden wegens te groot verschil van mijn beide rolleyes (mijn moeder had dit ook), dus is handicapje..ik vind dit nog altijd minder erg dan mijn weinige hoofdharen hoor (valt het bij jou trouwens nog mee tussen haakjes..), maar ja moet ook hier leren mee leven en ook hier is nog het GROTE TABOE nietwAAr..mensen maken er zich makkelijk vanaf door te zeggen koop dan maar een goedkoop leesbrilletje. Dit is onvoorstelbaar ano 2005! Denk je dat met een leesbrilletje mijn lichtschuwheid opgelost is?

You have a small brain....Hana !!!!!!!!!!! Soit.

Heb je interessante post gelezen met het programma 'vergrootglas' bedankt voor de tip hoor , ben daar ook allemaal mee bezig. Vraagje: 'hoe verander ik de resolutie naar 800maal600'. Hahaha, 'k vind da maalkruisje hie nie, éeek-



'Kke ga hie later eens een tread over openen, lijkt me een goed ideé, hihi. Grt. -Lu-
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2005, 16:09   #13
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
Hey Hanna,

4Roluca heeft problemen met haar ogen, ze ziet erg slecht.
Schermresolutie en leesbril werken bij haar niet (zie andere thread)


Enne 4Roluca,
Was mijn tape nog aangekomen?

Lies

Nee Lies, niks ontvangen of 't zou nu in de bus moeten zitten..TNX, hoor!
Groetjes . -Lu-

Ps voor thuis word ik mijn bolleke al gewoon. Ga alle dagen met mijn bolleke onder de douche..zalig hé lotgenote !! Durf er nie mee buiten zoals jij hoor.. .
Daarom trouwens da mutsen en sjaals me zo interesseren.
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2005, 01:35   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Sorry 4roluca,

Ik wist niet wat er precies met jouw ogen aan de hand is.
Omdat ik zelf ook slechte ogen heb (-6), dacht ik jou een tip te kunnen geven.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2005, 13:54   #15
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4roluca
Nee Lies, niks ontvangen of 't zou nu in de bus moeten zitten..TNX, hoor!
Groetjes . -Lu-

Ps voor thuis word ik mijn bolleke al gewoon. Ga alle dagen met mijn bolleke onder de douche..zalig hé lotgenote !! Durf er nie mee buiten zoals jij hoor.. .
Daarom trouwens da mutsen en sjaals me zo interesseren.
Wat raar zeg! Ik heb het toen meteen opgestuurd.
Heb nu niks meer liggen,dus kan het ook niet alsnog sturen.
Hoop dat het alsnog aankomt.....
Enne die stap van zonder pruik naar buiten kan je nemen als je er klaar voor bent.
Dat komt vanzelf wel!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
pruiken in aken? jozien Haarwerken 20 21 september 2007 23:37
Vergoeding pruiken Mattie Haarproblemen bij vrouwen 5 27 januari 2004 22:39
informatie over pruiken???? eline Haarwerken 1 21 januari 2004 14:10
Artikel (België): Vandenbroucke verhoogt terugbetaling pruiken Chris Haarwerken 14 29 oktober 2002 21:22
Artikel (België): Vandenbroucke verhoogt terugbetaling pruiken Chris Haarwerken 1 14 september 2002 17:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.