Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 maart 2006, 09:05   #1
MoniqueV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2006
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1
Een nieuw lidje

Goedemorgen allemaal,

Ik ben meerdere malen op dit forum gewezen en heb me (na wat gelezen te hebben) ook aangemeld.

Mijn naam is Monique, ik ben 30 jaar, getrouwd en heb 2 kinderen. Veronica van 6,5 en Lucas van 4.5 jaar.

Zelf heb ik geen AA, maar mijn dochter van 6 jaar wel. Het lijkt wel of er een scheidingslijn zit op haar hoofd: op de helft van haar hoofd, van bovenaf, naar achteren toe, is het allemaal "goed", maar daarvoor dus niet. Het is heel dun en op sommige plekken is het weg. Nu valt er wel haar overheen, van andere plekken én is ze erg licht van huid en haar kleur, dus het valt niet heel erg op (nog). Het haar groeit wel weer aan! Maar je ziet het op een andere plek weer weg gaan. Het gekke is, dat ze op haar rug juist heel veel haartjes heeft. Dit wordt (gelukkig) steeds lichter, dus ook dat valt niet meer zo op.

Dochterlief zelf zit er niet zo mee, zolang vriendjes en vriendinnetjes het maar niet zien. Op karate heeft ze karatehoofdbanden gekregen. Ze is er een trendsetter door geworden: de andere karateka's willen dit ook wel .

Zelf heb ik heel lang haar en mijn zoontje heeft helemaal een hele dikke bos haar (redelijk lang ook). Het is natuurlijk niet leuk, dat wij dat wel hebben en zij helemaal niet. Als ze dan een reclame over shampoo ofzo ziet, dan roept ze mij erbij:"Kijk mama, echt iets voor jou" . Maar wij zijn erg positief ingesteld en gaan gewoon van het beste uit. Het is ook niet zo, dat we hier dagelijks mee bezig zijn.

Ze is onder behandeling/controle van Dermis polikliniek in Utrecht.

Eigenlijk heb ik nu niet direct een vraag, maar ik meld ons toch maar vast aan, zeker om ervaringen mee te kunnen lezen.

Ik heb me dus bij deze voorgesteld, weet eigenlijk niet, of het wel op deze plek moet , toch maar gedaan .

gr MoniqueV
MoniqueV is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 09:48   #2
alopeciatic
u n i v e r s a l i s
 
alopeciatic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2005
Berichten: 67
Welkom, MoniqueV!

Goed dat je je hebt aangemeld - er zitten hier een hoop mensen die allemaal andere ervaringen hebben met alopecia. Specifieke vragen of verhalen uitwisselen - laat een bericht achter en je krijgt reacties!

Ikzelf kreeg alopecia met een jaar of 5. Ik kan me nog herinneren dat m'n moeder een klein kaal plekje vond op m'n hoofd. Het schijnt dat binnen een paar maanden alles weg was, maar dat zal ik wel hebben verdrongen - ik herinner me er iig niks van. Hopelijk heeft Veronica er niet veel last van en gaat het vanzelf weer weg.
__________________
regimen: vino tinto
status: NW9
alopeciatic is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 09:55   #3
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Heey Monique!

Welkom!
Ik hoop dat je alles wat je zoekt hier terug kan vinden!
Er zijn hier nog meer ouders. En natuurlijk mensen (ook jonge mensen) met AA.

Als je vragen hebt horen we het wel he!

Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw kaalheidsgen ontdekt soundbite Overige behandelingen 14 17 augustus 2010 08:18
Even voorstellen, NIEUW NIEUW NIEUW!!!! Cinthia Haarwerken 9 22 februari 2008 09:46
Nieuw hier Thekriek Hirsutisme - Algemeen 2 16 september 2005 11:45
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.