Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juli 2012, 20:18   #106
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Veel minder kans op bijwerkingen bij vitamine E.
En het lijkt erop dat het ook heel goed in staat is ontstekingen tegen te gaan in de hoofdhuid (PGD2).
Heb je de berichten van moksel en zuurpruim al gelezen ?
Op het internet vind je meer positieve reacties over toco-8 en andere vitamine E topicals, dan over cetirizine.

Ik zou voor vitamine E/toco-8/Tocosorb gaan als je iets wilt uitproberen. Maar de toekomst gaat ons leren wat het beste werkt...
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2012, 10:54   #107
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
Veel minder kans op bijwerkingen bij vitamine E.
En het lijkt erop dat het ook heel goed in staat is ontstekingen tegen te gaan in de hoofdhuid (PGD2).
Heb je de berichten van moksel en zuurpruim al gelezen ?
Op het internet vind je meer positieve reacties over toco-8 en andere vitamine E topicals, dan over cetirizine.

Ik zou voor vitamine E/toco-8/Tocosorb gaan als je iets wilt uitproberen. Maar de toekomst gaat ons leren wat het beste werkt...
Wat is het verschil?
Vitamine e is toch toco-8?
En wat is het verschil tussen toco-8 en tocosorb dan? en beter dan de andere?
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2012, 17:23   #108
martindeman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2005
Berichten: 175
Ik ben bijna door mijn eerste voorraad cetrizine heen, a 20 mg p/d.
Dat betekend dat ik nu ruim 1.5 maand bezig ben. Ik kan helaas nog weinig zinnigs zeggen over het resultaat. Ergens denk ik wel dat het bestaande haar er iets beter uit ziet. Ik heb geen hergroei nog, ook geen licht donshaar. Wel vind ik het fijn dat de jeuk weg is totaal. Ik weet dat echt resultaat pas komt na 6 maanden minimaal. Ik probeer het in ieder geval nog tot het 3 maanden punt.

Zijn er al andere ervaringen? Of is iedereen inmiddels overgestapt op toco's?
martindeman is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2012, 22:13   #109
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Na hoeveel dagen gebruik, ging de jeuk weg?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2012, 08:37   #110
Zembla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2012
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martindeman Bekijk bericht
Ik ben bijna door mijn eerste voorraad cetrizine heen, a 20 mg p/d.
Dat betekend dat ik nu ruim 1.5 maand bezig ben. Ik kan helaas nog weinig zinnigs zeggen over het resultaat. Ergens denk ik wel dat het bestaande haar er iets beter uit ziet. Ik heb geen hergroei nog, ook geen licht donshaar. Wel vind ik het fijn dat de jeuk weg is totaal. Ik weet dat echt resultaat pas komt na 6 maanden minimaal. Ik probeer het in ieder geval nog tot het 3 maanden punt.

Zijn er al andere ervaringen? Of is iedereen inmiddels overgestapt op toco's?
Als cetirizine werkt dan zou je na 3 maanden toch al wat reultaat moeten hebben.

Ik heb de indruk na 3 weken 20 mg p/d dat er al een heel lichte haarverbetering te zien is o.a meer donshaar en donshaar die er al was die langer wordt.

Ben ook nog altijd minder vermoeid en ook weinig of geen jeuk meer aanwezig.

Aangezien ik een fervent sporter ben, moet ik wel zeggen dat ik ook de indruk heb dat ik me fysiek beter voel door Cetirizine.
Zal waarschijnlijk wel komen doordat ik minder vermoeid ben.
Ik gebruik zeker nog 20 mg p/d tot 6 maanden.
Zembla is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2012, 18:17   #111
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Hebben jullie nog geen bijwerkingen ervaren met Cetirizine? Misschien dat ik het ook een keer ga proberen, erg interessant om te lezen dat het de jeuk kan verminderen.

Bestellen jullie het online, of kun je het ook ergens in de winkel kopen?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2012, 20:02   #112
Pe84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2009
Berichten: 54
mijn voorraad was zaterdag op en ik heb de afgelopen 2dagen dikwijls moeten niezen. Ik ben allergisch voor huisstofmijt, maar voor ik met cetirizine begonnen was, moest ik nooit zoveel niezen als nu. Tijdens mijn gebruik had ik enkel last van een droge mond, voorals snachts.
Pe84 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2012, 11:39   #113
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
Sinds een paar dagen ben ik weer gestopt met Cetirizine. Ik werd er erg vermoeid door en het veroorzaakte een rare soort keelpijn, die nog steeds niet weg is. Toch maar overschakelen naar Vitamine E binnenkort.
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2012, 12:12   #114
zuurpruim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noodlesoup Bekijk bericht
Sinds een paar dagen ben ik weer gestopt met Cetirizine. Ik werd er erg vermoeid door en het veroorzaakte een rare soort keelpijn, die nog steeds niet weg is. Toch maar overschakelen naar Vitamine E binnenkort.
Ik had precies hetzelfde inderdaad. Ik ben ook overgestapt op de vitamine E.
zuurpruim is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2012, 15:11   #115
Rick13
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2012
Berichten: 17
Na halverwege mei iedere dag 15 mg cetirzine te hebben genomen, heb ik afgelopen week ook besloten om het te stoppen. Ik had een week na het starten in mei last van een keelontsteking (ik had dat al jaren niet meer gehad). Ik ben toen doorgegaan met het nemen van cetirizine en had lange tijd geen last van bijwerkingen (die er zo nu en dan wel waren: met name dromerigheid). Ik vond bepaalde bijwerkingen juist erg prettig (minder jeuk, goede nachtrust). Ongeveer een maand geleden kreeg ik opnieuw last van een lichtgeirriteerde keel, totdat het ongeveer een week geleden verergerde, en ik zo nu en dan flinke steken in mijn keel voelde. Conclusies cetrizine: geen effecten op haargroei waargenomen in die paar maanden (vrij logisch gezien het tijdbestek), sterke vermindering jeuk (daarom denk ik zeker geschikt om in topical te verwerken), jammer van de keelpijn.
Rick13 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2012, 22:55   #116
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Ik denk dat ik ook ga stoppen met de cetirizine, of iig het te slikken. Van de rest van de pillen ga ik een topical maken of het door de minoxidil gooien. Misschien dat dat de jeuk nog wat meer dempt en de andere minder gewenst effecten achterblijven.

EDIT 18/7:
Okee, ik sta er van versteld in welke mate de jeuk is afgenomen door de topische cetirizine. De jeuk is zo goed als verdwenen. Misschien dat de lokale toediening een stuk beter helpt, omdat de rest van het lichaam er minder van gebruikt. Nu maar hopen dat het zo blijft, want ik las hier en daar dat het tijdelijk is... Ik heb ook een capsule vit E door de minox gegooid. Het bevat nu 0.1% cetirizine en een snufje vit E.

Laatst gewijzigd door KaleDonder; 18 juli 2012 om 18:04
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2012, 17:25   #117
derjan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2004
Berichten: 15
cetirizine

Het wordt een beetje stil rond cetirizine zijn er nog ontwikkeling
behalve dan dat er een aantal met dit middel gestaakt zijn
derjan is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2012, 20:57   #118
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Dit las ik:

Cetirizine significantly reduced immediate weal and flare reactions to allergen, codeine, and histamine. Injection of allergen, but not buffer controls, induced a significant release of histamine, tryptase, prostaglandin D(2), total protein, and eosinophilic cationic protein. No significant increase of leukotriene B(4) and myeloperoxidase was observed. Cetirizine inhibited early total protein extravasation by 40%, but this did not reach a significant level. None of the inflammatory mediators were significantly inhibited by cetirizine. Cetirizine significantly reduced the late-phase skin induration to allergen by approximately 30%.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11591187

Dat is een tegenstrijdig bericht
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 14:48   #119
martindeman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2005
Berichten: 175
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairCoach Bekijk bericht
Dit las ik:

Cetirizine significantly reduced immediate weal and flare reactions to allergen, codeine, and histamine. Injection of allergen, but not buffer controls, induced a significant release of histamine, tryptase, prostaglandin D(2), total protein, and eosinophilic cationic protein. No significant increase of leukotriene B(4) and myeloperoxidase was observed. Cetirizine inhibited early total protein extravasation by 40%, but this did not reach a significant level. None of the inflammatory mediators were significantly inhibited by cetirizine. Cetirizine significantly reduced the late-phase skin induration to allergen by approximately 30%.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11591187

Dat is een tegenstrijdig bericht
staat er nu dat het juist meer prostaglandin d2 aanmaakt?
martindeman is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 18:43   #120
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Helaas heeft het experiment cetirizine in principe gefaald.
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.