Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 januari 2024, 09:49   #1
cris-99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2023
Berichten: 2
Geslacht:
starten met medicatie?

Hoi, ik ben een man van 40 en ik begin toch wel serieus last te krijgen van kaalheid. Mijn kruin en zijkanten en achterkant heb ik nog haar genoeg maar vooral voorop is mijn haarlijn naar achteren en ook vooraan kijk je er doorheen. Opzich vind ik het niet zo'n heel groot probleem en scheer ik het in de zomer meestal helemaal vanaf (milimeter) alleen in de herfst/winter draag ik mijn haar meestal wat langer en dan wordt het wel steeds meer een probleem dat je er dwars doorheen kijkt. Nu lees ik hier over minoxidil en finasteride en twijfel een beetje of ik hier aan moet beginnen.
finasteride: Zou ik dan voor de essengen 6 gaan, want de pillen vind ik teveel risico op bijwerkingen.
Minoxidil: of los bij de apotheek of in de essengen 6.
Dermaroller: vind ik maar vreemd klinken.

Maar ik lees eigenlijk ook maar weinig succesverhalen. Bij minoxidil zit je vaak met de shedding. Ik ken mezelf een beetje, als er zichtbaar haar gaat uitvallen wordt ik zenuwachtig en stop ik er waarschijnlijk mee.
Je moet het volgens mij wel een half jaar doen om iets te zien... maar zover ik hier een beetje lees heb je ongeveer 25% dat het "iets" doet maar de meeste hebben gewoon pech...

Wat is jullie visie hierop?
cris-99 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2024, 18:35   #2
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Heb je wellicht wat foto's zodat men het beter kan beoordelen?

Hoe zit het verder, zit kaalheid in de familie?

Ook wat meer informatie over hoe lang je al kalend bent is handig. Als het jaren duurde voordat je voorkant doorschijnend is geworden , kun je ook de gok wagen om het zonder medicatie te doen.
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2024, 11:20   #3
cris-99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2023
Berichten: 2
Geslacht:
Bijgaand een foto, het is vooral aan de voorkant waarbij mijn haarlijn echt gewoon paar cm naar achteren is gegaan. Is dit nog op te lossen met minoxidil/finasteride?

Mijn vader heeft een bos grijze haren en opa's weet ik eigenlijk niet echt. Ik heb het gevoel dat het een langzaam proces is maar laatste jaar is het in een stroomversnelling gekomen (vorig jaar keek ik er nog niet doorheen). Voorheen zat in het midden voor nog wel veel haar, en dat is nu opeens zo goed als weg.

Alle advies is welkom.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_8096.jpg‎ (146,5 KB, 68x gelezen)
cris-99 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2024, 19:52   #4
babayaga
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2022
Berichten: 19
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cris-99 Bekijk bericht
het is vooral aan de voorkant waarbij mijn haarlijn echt gewoon paar cm naar achteren is gegaan. Is dit nog op te lossen met minoxidil/finasteride?
Nee, je oude haarlijn terugkrijgen is praktisch onhaalbaar met alleen medicatie. Het beste waar je op kunt hopen is stabilisatie en als je geluk hebt een kleine toename in dichtheid op de kruin.
babayaga is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2024, 02:29   #5
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Oude haarlijn is voorgoed verdwenen. Wat je nu nog kunt doen is met medicijnen (mocht je dat willen) de boel stabiliseren/sterker maken met misschien wat verdikking. Als je na ongeveer 9 maanden tot een jaar resultaat ziet dan zou je eventueel met een haartransplantatie een nieuwe haarlijn kunnen creëren. Angst voor een shedding of dat de medicijnen niet aanslaan werkt je paniek alleen in de hand en moet je niet willen. Het is ervoor gaan (of niet) en dan volhouden om te kunnen constateren wat het je gaat opleveren. Een andere manier om erachter te komen is er gewoon niet.
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.