Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 januari 2016, 21:34   #1
Goldenliquid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2016
Berichten: 8
Geslacht:
25 jaar en word kaal..

Beste lotgenoten,

Eerst en vooral wil ik toch even aangeven dat ik blij ben dat ik dit forum tegenkom tijdens mijn zoektocht naar middelen tegen haaruitval. Heb hier al wat uren zitten rondsnuffelen en het doet deugt om te lezen dat ik niet alleen ben.

Even kort een situatie schets: ben momenteel 25 jaar en sinds vorig jaar is mijn haar langzaam beginnen uitvallen. In het begin kon ik hier nog mee leven maar naarmate het erger werd begon mijn zelfvertrouwen echt af te nemen. Voornamelijk de inhammen / landingsbanen storen mij enorm. Heb spijtig genoeg nooit een weelderige haardos gehad, maar nu wordt het toch wel erg kaal.

Ben 8 jaar lang een roker geweest en heb dit sinds een aantal maanden vaarwel kunnen zeggen aangezien ik gelezen had dat roken de haaruitval versnelt. Spijtig genoeg gaat ondanks het rookvrije leven de haaruitval op hetzelfde tempo voort.

Dus.. tijd om actie te ondernemen. Wat raden jullie mij aan om in een eerste fase te proberen? Het meeste stoort mij echt de inhammen. Ik lees dat finasteride in combinatie met minoxidil vaak een goed resultaat geven. Begin ik best eerst met 1 van de twee, of meteen met beiden?

Hieronder alvast een aantal foto's van mijn 'haardos':





Alvast bedankt voor jullie advies.
Goldenliquid is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2016, 23:42   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Je bent deze forum vast tegemoet gekomen omdat je actie wilt ondernemen. Dan kan je dat ook het best doen. Je kunt met beide beginnen; finasteride en minoxidil.
Voor finasteride moet je eerst langs de huisarts om te vragen en die geeft je het recept.

Goed dat je gestopt bent met roken, ik wens je een gezonde leven tegemoet.

Nog wat extra info (en misschien wist je dat al):
De verbeterde versie van minoxidil is nanoxidil, wel kost deze 3 keer zo duur. Informeer er maar over op het internet.

Als je minoxidil of nanoxidil wilt gebruiken kun je (na misschien eerst 1 flesje) uiteindelijk het beste een jaarpakket aanschaffen, dat scheelt wat in de prijzen daar dit een product is dat je continu moet blijven gebruiken voor als je daaruit effect wilt krijgen en behouden. Je kunt ook minoxidil bij de apotheek krijgen, maar deze is wel duurder dan als je het via internet besteld.

Verder geef ik je mee dat als je finasteride aan de huisarts vraagt, je het beste naar de 5 milligram pil kan vragen. Omdat deze goedkoop is en je slechts in 4 stuks moet delen/ breken (heb het daar wel over met je huisarts, als je dat wilt). In het begin maakte ik ook die fout door de peperdure 1 mg Propecia te kopen.

Het positieve effect zie je meestal na een jaar, als je volhoud en geduld hebt.

Als finasteride geen verkeerde bijwerkingen geeft kun je ook, als je dat wilt, overstappen op dutasteride. Deze is sterker, maar heeft ook een grotere kans op bijwerkingen.

Ik hoop je goed te hebben geïnformeerd en wens je het beste met je kapsel.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 8 januari 2016 om 23:49
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2016, 08:20   #3
Goldenliquid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2016
Berichten: 8
Geslacht:
Bedankt voor de snelle reactie 123halo,

Heb alvast een jaarpakket van de nanoxidil 5% aangeschaft en een afspraak gemaakt met mijn huisarts voor de finasteride. Mijn plan is om beiden gedurende 1 jaar te testen. En indien er dan geen resultaat is wordt het plan B: dan gaat alles eraf . Want ben het beu om elke keer als ik in de spiegel kijk naar mijn kale plekken te staren.

Nogmaals bedankt voor de info.
Goldenliquid is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2016, 01:51   #4
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Graag gedaan! Ik hoop dat je, op zijn minst, na die jaar de gewenste effect begint te merken.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2016, 20:35   #5
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
De AGA is reeds ver gevorderd, zeker gezien je nog jonge leeftijd.

Echt veel herstellen ga je dat niet meer kunnen doen, wel op z'n minst stabiliseren met finasteride en minoxidil. Moest je daar al mee beginnen kan je over enkele jaren denken aan een haartransplantatie. Kan in jouw geval wel een mooi resultaat geven.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2016, 21:02   #6
Goldenliquid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2016
Berichten: 8
Geslacht:
Ik heb eens wat meer gelezen over een haartransplantatie en het lijkt me echt wel wat. Ik zou dit liefst meteen al doen maar veronderstel dat dit geen goed idee is?

Best eerst alles onder controle krijgen, en dan pas haartransplantatie binnen een jaartje?

Heb alvast de Revita shampoo & nanoxidil aangekocht en probeer nu nog aan de fidesterine te geraken. Maar dat laatste is blijkbaar niet zo makkelijk. M'n dokter wou het niet voorschrijven

Moet ook wel toegeven dat het er op de foto vrij extreem uitziet. Heb de 'ergste' foto's geselecteerd en het is ook sterk ingezoomd. Maar desondanks is het al erg voor mijn leeftijd..
Goldenliquid is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2016, 22:47   #7
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Fina is ook te koop via koopjes hoek hier. Wordt regelmatig aangeboden.

Stabiliseren. Daarna een HT.

Lees je goed in. Ik doe nu al een tijd hetzelfde.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2016, 23:32   #8
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldenliquid Bekijk bericht
Ik heb eens wat meer gelezen over een haartransplantatie en het lijkt me echt wel wat. Ik zou dit liefst meteen al doen maar veronderstel dat dit geen goed idee is?

Best eerst alles onder controle krijgen, en dan pas haartransplantatie binnen een jaartje?

Heb alvast de Revita shampoo & nanoxidil aangekocht en probeer nu nog aan de fidesterine te geraken. Maar dat laatste is blijkbaar niet zo makkelijk. M'n dokter wou het niet voorschrijven

Moet ook wel toegeven dat het er op de foto vrij extreem uitziet. Heb de 'ergste' foto's geselecteerd en het is ook sterk ingezoomd. Maar desondanks is het al erg voor mijn leeftijd..
Best eerst alles stabiliseren. Ook zal er altijd wat hergroei zijn moest je met minoxidil en finasteride beginnen, op de kruin vooral.
Een haartransplantatie ondergaan is niet iets dat je zomaar on the moment mag beslissen, dus wacht zeker nog enkele jaartjes.

Nanoxidil is ok, als je het geld er voor over hebt. Het verschil met gewone minoxidil is klein, terwijl het prijsverschil enorm is.
Revita shampoo is sterk overprijsde ketoconazol. Zuivere ketoconazol shampoo (zoals Nizoral) werkt minstens evengoed, maar is stukken goedkoper. Biotine, olie en dergelijke die in Revita zitten hebben geen enkele invloed op het verbeteren van haaruitval.
Desalniettemin is de anti-androgene werking van ketoconazol te verwaarlozen, enkel maar een aanrader als je last hebt van seborroïsch eczeem.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 02:25   #9
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldenliquid Bekijk bericht
Heb alvast de Revita shampoo & nanoxidil aangekocht en probeer nu nog aan de fidesterine te geraken. Maar dat laatste is blijkbaar niet zo makkelijk. M'n dokter wou het niet voorschrijven
Je kunt nogmaals vragen of gewoon overstappen naar een andere huisarts als deze je niet serieus neemt. Daar heb je alle goede recht op, zodat je er eentje vind die jou persoonlijk helpt, waarmee je vrij over (op jou gevoel) kunt spreken over kaalheid en dat je anders medicatie moet bestellen via internet wegens de kosten van Propecia.

Finasteride 5mg kost met recept bij de apotheek zo`n 12 euro min of meer en is verzekerd.
Dertig stuks. 4 x 30 = 120 dagen.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 12 januari 2016 om 02:31
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 17:42   #10
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Je kunt nogmaals vragen of gewoon overstappen naar een andere huisarts als deze je niet serieus neemt. Daar heb je alle goede recht op, zodat je er eentje vind die jou persoonlijk helpt, waarmee je vrij over (op jou gevoel) kunt spreken over kaalheid en dat je anders medicatie moet bestellen via internet wegens de kosten van Propecia.

Finasteride 5mg kost met recept bij de apotheek zo`n 12 euro min of meer en is verzekerd.
Dertig stuks. 4 x 30 = 120 dagen.
Even een offtopic vraagje. Ik zie overal dat finasteride geld kost, maar ik krijg het vergoed? Hoe kan dit.
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 18:30   #11
Goldenliquid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2016
Berichten: 8
Geslacht:
Heb alvast de finasteride kunnen bekomen via de koopjeshoek, benieuwd wat dit gaat geven als ik het een jaartje heb ingenomen.

Verder had ik puur informatief toch een offerte aangevraagd bij esteworld voor een HT. Echter krijg ik te horen dat ik niet in aanmerking kom voor een HT omdat de dichtheid van mijn haren nog te groot is. (betwijfel of die chirurg zijn bril op had bij het bekijken van mijn foto's ).

Ze raden me in de plaats een ACELL / hair vaccine aan. Dit zou de haren dikker maken alsook de dichtheid verhoren en zou een 5 à 10 jaar moeten blijven.

Heeft er hier iemand enige ervaring mee? Is deze ingreep aan te raden? Heb er echt alles voor over om met een leuk kopje haar rond te lopen terwijl ik in de fleur van m'n leven zit
Goldenliquid is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.